[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HiFive5

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:37

Met mijn andere merrie wil ik ook graag starten in de Endurance! Weet iemand eigenlijk hoe dit in zijn werk gaat?
Startpas aanvragen en inschrijven? Als ik me niet vergis is het beginnen met 25km en je moet boven de 10km/u blijven? schiet me niet af als ik fout ben :') en start je dan gezamenlijk in een grote groep of is het om de zoveel tijd dat er een combinatie start? Ik ben mij aan het voorbereiden op de endurance wedstrijd in Beernem (BE). Klinkt iemand dat bekent?

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:57

HiFive5 schreef:
Met mijn andere merrie wil ik ook graag starten in de Endurance! Weet iemand eigenlijk hoe dit in zijn werk gaat?
Startpas aanvragen en inschrijven? Als ik me niet vergis is het beginnen met 25km en je moet boven de 10km/u blijven? schiet me niet af als ik fout ben :') en start je dan gezamenlijk in een grote groep of is het om de zoveel tijd dat er een combinatie start? Ik ben mij aan het voorbereiden op de endurance wedstrijd in Beernem (BE). Klinkt iemand dat bekent?

Je moet naast je startpas ook lid zijn van de endurance vereniging (tenminste voor Nederlandse wedstrijden). Anders start je in de kennismakingsklasse en tellen je winstpunten niet.

Op de site van de deronline.nl staat veel info

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:27

Hallo allemaal,

Ik wil mij ook graag melden, in januari 2017 ga ik m'n debuut maken samen met mijn lieve lease Haflinger van 5 jaar. Mijn naam is Desiree en ben 24 jaar. Ik ga vanavond het topic even terug lezen, leuk om ervaringen te delen! :oo
Afbeelding

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:32

_Desiree schreef:
Hallo allemaal,

Ik wil mij ook graag melden, in januari 2017 ga ik m'n debuut maken samen met mijn lieve lease Haflinger van 5 jaar. Mijn naam is Desiree en ben 24 jaar. Ik ga vanavond het topic even terug lezen, leuk om ervaringen te delen! :oo
[ [url=m/N9gPjX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hey wat leuk meerdere koudbloedjes!

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:36

_Desiree schreef:
Hallo allemaal,

Wat loopt hij lekker ontspannen Desiree

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:50

Vandaag een sprongetje gemaakt met Famka. Conclusie: ons B springen debuut wordt zeker niet in 2017 haha
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:01

Hey Shelly jij ook hier! :D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:14

HiFive5 schreef:

Klasse 1 is 20 tot 39 km. Je mag 9 km/u tot 13 km/ u rijden.
In nederland mag je met een reguliere startpas klasse 1 starten wil je klasse 2 rijden dan moet je lid zijn van de endurancevereniging en een startlicentie (startpas) aanvragen. Heb je nog meer vragen, je mag mij gerust een pb sturen.

In de klasse 1 start je individueel of samen vanaf de klasse 2 is een massa start ook een optie geloof ik.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:16

_Dominique schreef:
Hey Shelly jij ook hier! :D

Jup! Wij zijn ondertusssen wel B+7 en gok dat we die laatste 3 punten er ook wel snel bij hebben. Maar wil pas met de outdoor naar de L1. Dus in 2017 zit ik ook nog even in de B :).

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:42

isabel_94 schreef:
Vandaag een sprongetje gemaakt met Famka. Conclusie: ons B springen debuut wordt zeker niet in 2017 haha
[ [url=m/GkzdL0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha same hier. :P
Hoogste wat ik nu heb gesprongen is 45 cm :+ en bb is 70 cm.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:41

Sorry heb het even druk gehad.
Ga het ook allemaal niet terug lezen :')

Welkom alle nieuwe!
Kwamen hele gave paardjes voorbij :)

Famke ken ik toevallig haha.

Hier vandaag ook getraind. Hij liep weer super.
Kriebels komen toch steeds meer haha.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:44

Ik ga mij binnenkort ook aanmelden bij de endurance vereniging en dan startpas aanvragen *\o/* *\o/*

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:10

Bedankt JoycexEnkya! Zijn er in Nederland wat wedstrijden te lopen?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:24

venivedivici schreef:

Welkom alle nieuwe!

Famka staat bij Gloriant op stal! :D

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:28

isabel_94 schreef:
venivedivici schreef:

Welkom alle nieuwe!

Famka staat bij Gloriant op stal! :D

Haha ja precies.
Mis hem nog steeds elke dag.
Gelukkig heeft ie het geweldig daar :)

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:56

Tymone schreef:
_Desiree schreef:
Hallo allemaal,

Wat loopt hij lekker ontspannen Desiree

Bink kan echt heel fijn lopen, vandaag niet echt top met lessen. Ik denk dat Bink een beetje spierpijn had. Volgende week komt de osteopaat, ben erg benieuwd.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 08:07

HiFive5 schreef:

Hoe bedoel je?

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:48

JoycexEnya schreef:
HiFive5 schreef:

Hoe bedoel je?

Of er redelijk wat wedstrijden gehouden worden? Hier in België is dit vaak aan de andere kant van het land en zijn er maar relatief weinig ( ik woon tegen Sas Van Gent - Terneuzen ).

Nog een kleine vraag, spreekt een startpas op de ruiter of op het paard? Want met de ene wil ik endurance starten en met de andere dressuur.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:05

In nederland worden er best wat georganiseerd.

Een startpas voor de endurance is meende ik persoonsgebonden, en dan moet je een gratis startpas aan vragen voor je paard.
Hoe het in België gaat weet ik niet.
Maar voor je andere paard zal je in nederland een reguliere startpas aanmoeten vragen en lid zijn van een rijvereniging

Hier staat ook veel informatie
beginnen met endurance

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:12

bedankt :j heb toch beslist om in Nederland te gaan rijden. Het is daar allemaal beter georganiseerd vind ik en de wedstrijden vinden vaak dichter bij de deur plaats.

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:14

Ghostattack schreef:
[ [url=m/rn9EVM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe vaak hebben jullie les eigenlijk?

Ik heb nu nog verenigingsles 1 x per week op dinsdag. En vaak nog 1 x p week privéles.

Ik heb morgen weer springles! Als dit goed gaat, gaan we binnenkort meedoen met oefenparcours. En ALS dat ook goed gaat dan komt ons B debuut wel dichterbij.

Trouwens heel trots! Vorig jaar half januari hadden wij ons B debuut dressuur, en nu hebben we de laatste punten voor t M2 binnengehaald afgelopen zondag *\o/*

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:14

Goed bezig TCA! :j

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:50

Meiden!
Ik ga morgen alles lezen en reageren :)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:12

Ik ga morgen ook uitgebreid reageren! Nu even een korte egopost.

Het gaat zoooo fijn momenteel!! Sinds eergisteren heb ik een 'nieuw' zadel (een vriendin gebruikte het niet, maar het is echt nog zo goed als nieuw, dus ik mag het gewoon gebruiken!). Het ligt echt perfect op Larissa, en voor mij is het ook een stuk fijner, zo'n dressuurzadel!
Zondag heb ik er voor het eerst mee gereden, en wat een verschil!!! Pony begon zich veel groter te maken en groter te bewegen, ze was ook zo soepel! Ben echt even heel blij hiermee! :D vooral omdat we zaterdag een selectiewedstrijd hebben.
Vandaag heb ik haar gelongeerd aan de dubbele longe, op onze club. Hier waren ze de bak aan het sproeien (er is net een nieuwe bodem gebracht) en er waren heel veel trekkers en afleiding. Maar die knappe pony van mij gaf er niks om :D heerlijk beestje is ze toch!

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 00:03

Larissajulia schreef:
Ik ga morgen ook uitgebreid reageren! Nu even een korte egopost.

Het gaat zoooo fijn momenteel!! Sinds eergisteren heb ik een 'nieuw' zadel (een vriendin gebruikte het niet, maar het is echt nog zo goed als nieuw, dus ik mag het gewoon gebruiken!). Het ligt echt perfect op Larissa, en voor mij is het ook een stuk fijner, zo'n dressuurzadel!
Zondag heb ik er voor het eerst mee gereden, en wat een verschil!!! Pony begon zich veel groter te maken en groter te bewegen, ze was ook zo soepel! Ben echt even heel blij hiermee! :D vooral omdat we zaterdag een selectiewedstrijd hebben.
Vandaag heb ik haar gelongeerd aan de dubbele longe, op onze club. Hier waren ze de bak aan het sproeien (er is net een nieuwe bodem gebracht) en er waren heel veel trekkers en afleiding. Maar die knappe pony van mij gaf er niks om :D heerlijk beestje is ze toch!

Wat voor zadel heb je nu op je pony liggen? Ben erg benieuwd :)