[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:17

Ja echt super blij mee! Ondanks een rib uit m'n lijf := Hij past ook echt heel mooi en zit overal zo netjes. Hij moet nog even een goede onderhoudsbeurt en word dan ook nog ietsje donkerder dus dan helemaal perfect.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:18

Kaitlyn schreef:
LinsxDot schreef:
Ja hier is dat op paard als ruiter z is moet die toch met nieuw paard b starten

Nee dat klopt niet, je mag dan met een ongeklasseerd paard ook L starten. En als je zelf 2x Z bent geweest mag je met een ongeklasseerd paard L, M of Z starten.

Dat is dan wel apart want die jongen was z en moest met 4 jarige gewoon weer b starten

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:19

Hier moet je dan toch ook B als je 1 paard in het Z hebt ? Als je 2 paarden in het Z hebt uitgebracht mag je pas B(HC) en L starten naar keuze? Zo dacht ik het tenminste.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:19

Als je 1 keer Z geweest bent mag je ook nog gewoon B starten, maar je mag volgens mij ook direct L starten. Als je twee keer M geweest bent mag je alle paarden ook direct M starten of versneld promoveren. Staat allemaal heel duidelijk in het reglement :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:23

Afbeelding
Heb even een screenshot van het reglement gemaakt. 1x Z mag je inderdaad B en L starten.

Edit; moet ik 'm wel toevoegen :')

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:31

Klopt helemaal!!! 2x Z springen is B HC en tegenwoordig ook in de BB moet je HC starten.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:03

Oke duidelijk! Dan waarschijnlijk voor zichzelf gedaan voor paard ervaring op te doen in b! Ik dacht dat verplicht was :o

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:25

gomir schreef:
Als je 1 keer Z geweest bent mag je ook nog gewoon B starten, maar je mag volgens mij ook direct L starten. Als je twee keer M geweest bent mag je alle paarden ook direct M starten of versneld promoveren. Staat allemaal heel duidelijk in het reglement :j

Als je M bent mag je een ongeklasseerd paard alleen B of L starten. Dat versneld promoveren naar de eigen klasse telt pas vanaf 2x Z. Zelfs als je maar 1x 1.50m bent en verder met een ander paard nooit op Z of hoger niveau gestart bent, dan moet je een ongeklasseerd paard in het B of L starten.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:39

Mooi hoofdstel! Echt heel mooi :))

Bedankt voor de reacties trouwens. Moet het zelf idd een beetje uitzoeken. Ouders bemoeien zich nooit met paard en ik betaal inmiddels alles zelf maar paard is wel door ze aangekocht dus neem ik hun mening wel mee.

Ach eerst maar eens kijken of ik een geschikte ruiter kan vinden. Doodeng, een ander op je paard laten rijden :')

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:51

Jullie gaan hard .. Hou t helaad niet allemaal bij om op iedereen te reageren ..

Super gaaf hoofdstel capriooltje ! <3 waar heb je hem gekocht ?

Ik rij ze ongeveer 4x per week .

Alvast succes voor de mensen die dit weekend gaan starten !

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:09

Weer terug van stal, veulentje is vanmiddag opgehaald.. toch nooit een leuk moment! :( net een klein rondje buiten gedaan, wat we al heel lang niet meer hebben kunnen doen. Ze was erg fris maar braaf <3

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:57

Schoentje schreef:
gomir schreef:

Als je M bent mag je een ongeklasseerd paard alleen B of L starten. Dat versneld promoveren naar de eigen klasse telt pas vanaf 2x Z. Zelfs als je maar 1x 1.50m bent en verder met een ander paard nooit op Z of hoger niveau gestart bent, dan moet je een ongeklasseerd paard in het B of L starten.

Je hebt helemaal gelijk! Ik was in de war met het dressuurreglement. Daar is dat een aantal jaar geleden aangepast en dat zou aanvankelijk ook voor het springen zo worden, maar is toen niet doorgegaan. Met al die wijzigingen zie je soms door de bomen het bos niet meer.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:02

Degene die naar de clinic van Maikel waren, hoe bedoelen jullie 1 op 1 beter?

Linsxdot, jammer dat je nu even eruit bent.. Hopelijk knap je gauw op en kan je weer lekker bezig zijn met paarden!

Yontheke, waar woon je? :)

Kayleigh, ik vind je hoofdstel echt heel erg mooi! Ziet er ook heel fijn uit. Ik zag trouwens op facebook dat je lest bij M.arieke H.outman! Maar zij woont toch in Hilversum? Is dat niet heel erg uit de richting voor jou?

Leane, jammer! Ik had graag een foto gewild van ons debuut haha. En zonde zeg dat je net buiten de prijzen zat! Maar je gaat wel lekker hé! Super fijn. :j Van het weekend nog wedstrijd plannen?

Ninahaakk, wat heerlijk dat je weer een rondje buiten hebt kunnen rijden! Kan me voorstellen dat dat echt genieten is.

Wij hadden gister springles en ik had bedacht een beetje rustig aan te doen ivm de warmte. Nou we hebben echt een super intensieve les gehad en het ging ook echt heel goed! Er stond een sprong waar ik echt heel erg over twijfelde en die sprongen we in 1x! Dat geeft mij echt zoveel vertrouwen weer. En we hebben 1.20m gesprongen! Ben echt zo gelukkig met m'n paard. <3 Mijn instructeur is ook fan van hem. Altijd leuk om te horen. :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:33

Wauw geweldig! Super fijn dat het zo goed ging!

Ik les inderdaad bij haar en is inderdaad erg ver rijden maar ik heb Haddy van haar gekocht dus vandaar dat we afentoe nog even afspreken. Zij geeft mij tips en vind het leuk om hem en ons weer even te zien :D

ninahaakk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:37

Ik had zaterdag BB opgegeven bij Lozeman, de rubriek is alleen al tussen 7 en half 8. Voor ons zou dat betekenen dat wij om 5 uur weg moeten, word dus toch zondag blaricum! :))

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:41

Prachtig hoofdstel Capriootje! Geen keelriem dus? Merk je verschil aan je paard?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:44

Wow dat is echt veel te vroeg haha :o

Keelriem zit zeg maar net als hij de micklem net onder de kaak, met een clipje dus ideaal en snel haha.
Ik reed hiervoor op een lage neusriem maar vind wel dat die op deze net wat makkelijker weer loslaat, hij is snel een beetje hangerig/zwaar in de hand. Hij is dit hoofdstel wel al gewend van toen ie bij Marieke stond.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:46

Thanks voor je antwoord! Wie weet dat ik ooit ook nog eens in deze richting iets koop, lijkt me erg comfortabel voor paard.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:49

@ carpriootje: sorry voor de late reactie...
Paard loopt prima op een dubbelgebroken trens, echter is ze met springen zo enthousiast dat ik de controle verlies, dit bitje heb ik van mijn instructrice en daarmee gaat het wel beter, al wordt ze alsnog wel boos als ik haar tegen houdt... Ben gewoon benieuwd of er nog andere opties zijn...

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:53

spottedponie schreef:
@ carpriootje: sorry voor de late reactie...
Paard loopt prima op een dubbelgebroken trens, echter is ze met springen zo enthousiast dat ik de controle verlies, dit bitje heb ik van mijn instructrice en daarmee gaat het wel beter, al wordt ze alsnog wel boos als ik haar tegen houdt... Ben gewoon benieuwd of er nog andere opties zijn...

En een simpel stangetje ?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:54

Misschien een jointed locked (zoals bv. van Trust)? Gebroken bit dat ongebroken wordt wanneer er druk op komt te staan.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:05

Nann_: Ik ben van Retie in België. Net over de grens bij Eindhoven.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:43

Gaaf hoofdstel Kayleigh!
Nann, ik denk dat hij dan nog fijner les geeft. Je ziet ook bij veel instructeuren dat het nogal een kunst is om goed aandacht aan alle 4 de mensen te geven.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:49

Ik sprong ook met pellham maar ik had zeg maar een tussenstukje en daar me teugel aan dat de hefboomwerking anders is dan met 2 teugels! Ik vond het erg fijn springen als ik dat niet deed dan vloog ik door de hindernis omdat pony lief er liever volgas langs ging of een appelbitje en van te voren warm maken in je hand dubbel gebroken en dan suikerklontje geven

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:54

Ik zat zelf ook aan iets van een jointed locked te denken, dus misschien dat maar eens proberen... Verder werken we natuurlijk zowiezo aan het controleerbaar houden maar valt op wedstrijden nog niet mee... ik spring vaak ook amper los, op 1 hindernis wordt ze zo boos en lastig, zodra ik haar het parcours instuur kan ik gewoon meteen rijden zonder gestaak...