tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:11

Schoentje schreef:
Heb je het al geprobeerd Geryon?
Ik heb namelijk al hele duidelijke persoonlijke rekenvoorbeelden gezien die mensen terug hebben gekregen.

Ja ik heb een heel gesprek gehad. := Is vanwege fnrs knhs dubbele contributies enz.

liberty

Re: tarieven KNHS voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:19

Wat ik nou ook niet snap is dat ze geen startpassen hebben gemaakt voor bv 4 keer of 8 keer starten. Dit ipv de week en maandpassen. Dan gaan ze wel leden houden die af en toe rijden

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:10

Mee eens Liberty! Die wil ik!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:30

Ik ga die vraag wegleggen van FNRS/KNHS dubbele contributies. Nu is de FNRS al opgeslokt door de KNHS en dan ook nog eens dubbel gaan berekenen, hmmmm vind ik niet kunnen.
Vandaag een nieuwe berekening gedaan en er komt voor ons volgend jaar slechts 100 euro bij ipv 50 euro. Pff dat is toch een hoop geld.

Ik snap helemaal dat iedereen moet wennen aan het nieuwe, maar jongens toch om zo de prijs omhoog te schroeven, dat is toch niet normaal. Nu heb ik een pas onder het zadel en mennen, maar dan wel met 2 verschillende paarden. Leuk dat ze wat gaan bedenken voor diegene die met zijn paard beide doet, dan val ik weer buiten de boot. Er zullen toch echt andere oplossingen moeten komen om in de toekomst meer leden aan te trekken en hun huidige leden te behouden.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:19

Schoentje schreef:
juval schreef:

snapt iemand hoe het zit als met een pony en een paard een startpas zou hebben? is het dan 2x een 1e pas, of van een van beiden een 2e pas? https://www.knhs.nl/media/8048/knhs-tar ... r-2015.pdf

Een van de twee is dan je tweede pas. Die stapelkorting telt namelijk ook voor gezinnen: pa heeft de eerste pas, ma de tweede en derde pas en de twee pony rijdende dochters de 4e,5e en volgende pas (bijvoorbeeld).

Begrijp ik nu goed dat de staffel korting voor het hele gezin telt qua startpassen?

Dat scheelt dan alweer een beetje voor mij en m'n zusjes.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:53

confetti schreef:
Ik ga die vraag wegleggen van FNRS/KNHS dubbele contributies. Nu is de FNRS al opgeslokt door de KNHS en dan ook nog eens dubbel gaan berekenen, hmmmm vind ik niet kunnen.
Vandaag een nieuwe berekening gedaan en er komt voor ons volgend jaar slechts 100 euro bij ipv 50 euro. Pff dat is toch een hoop geld.

Ik snap helemaal dat iedereen moet wennen aan het nieuwe, maar jongens toch om zo de prijs omhoog te schroeven, dat is toch niet normaal. Nu heb ik een pas onder het zadel en mennen, maar dan wel met 2 verschillende paarden. Leuk dat ze wat gaan bedenken voor diegene die met zijn paard beide doet, dan val ik weer buiten de boot. Er zullen toch echt andere oplossingen moeten komen om in de toekomst meer leden aan te trekken en hun huidige leden te behouden.

Ik vind het vooral erg apart! FNRS lid betekent KNHS lid, maar wel alsnog voor beide betalen?! Die €6 korting is ook niets.. Of je moet je startpas ook via het fnrs doen. Maar veel rijverenigingen hebben de €20 contributie aan knhs al in hun prijs zitten en regelen dat zelf dusja..

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:53

_Natasja_ schreef:
Schoentje schreef:

Een van de twee is dan je tweede pas. Die stapelkorting telt namelijk ook voor gezinnen: pa heeft de eerste pas, ma de tweede en derde pas en de twee pony rijdende dochters de 4e,5e en volgende pas (bijvoorbeeld).

Begrijp ik nu goed dat de staffel korting voor het hele gezin telt qua startpassen?

Dat scheelt dan alweer een beetje voor mij en m'n zusjes.

:j

@Geryon, als er onduidelijkheid heerst over dat KNHS/FNRS lidmaatschap kun je beter een mail sturen. Dan krijg je het ook zwart op wit terug. Telefonisch zal het nu erg hectisch zijn en dan is snel het verkeerde antwoord gegeven.

Klagen heeft ook alleen zin als je de feiten kent. Anders kunnen ze niks met een klacht. Mijn ervaring is dat ze best willen luisteren naar de 'werkvloer', maar met alleen geschreeuw over verkeerde of soms verkeerd begrepen gegevens kunnen ze natuurlijk niks. En daarin zijn ze inderdaad zelf fout, omdat ze het als een stelletje gehandicapten hebben gecommuniceerd.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:13

Ik heb een gesprek op facebook gehad verdeeld over twee dagen. Zeg echt niet zomaar dingen. ;) In mijn laatste reactie klaag ik dan ook over de feiten. Over het feit dat je dubbele contributie moet betalen en hun reden is 'dat het ook allemaal via het fnrs kan' (waardoor je dus maar 1x hoeft te betalen)

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:22

Geryon, dus als ik je goed begrijp heb jij een fnrs ruiterpaspoort en berekend je vereniging automatisch 20 euro, dat klopt dan toch niet, want vanaf 1 januari krijg je zelf de factuur thuisgestuurd en gaat het niet meer via de vereniging zoals het voorheen was, dus kan de vereniging toch niet 20 euro voor de KNHS aan jou door berekenen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:25

confetti schreef:
Geryon, dus als ik je goed begrijp heb jij een fnrs ruiterpaspoort en berekend je vereniging automatisch 20 euro, dat klopt dan toch niet, want vanaf 1 januari krijg je zelf de factuur thuisgestuurd en gaat het niet meer via de vereniging zoals het voorheen was, dus kan de vereniging toch niet 20 euro voor de KNHS aan jou door berekenen?

Nee ik heb nog geen vereniging. Maar ik wist niet dat het via januari sowieso niet meer via de knhs verenigingen gaat. Hoe weet jij dat trouwens? :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:13

Voor alle Friese aanwezigen hier: donderdag a.s. mogen jullie je laten informeren op de KNHS regiovergadering in Haskerhorne om 19.00 uur. Of de groep mensen steunen die kritische vragen gaan stellen aldaar door er gewoon te zijn, dat wordt ook erg op prijs gesteld. Geldt ook voor menners!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 06:01

Mijn stal denkt gelukkig enorm mee. De stal heeft namelijk een fnrs certificaat waarmee ze dus startkaarten kunnen uitgeven.

Dus ik heb mijn lidmaatschap bij de vereniging opgezegd en ga onder de stalnaam starten. Dat scheeld mij zo al 70€/jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:30

Dat mag toch allen met een manege startpas? Of is dat verandert met de nieuwe regels?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:53

Yvank_ schreef:
Dat mag toch allen met een manege startpas? Of is dat verandert met de nieuwe regels?

Die bestaat nu schijnbaar niet meer las ik eerder?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:36

Ik heb even de vraag uitgezet of het nu voor een fnrs bedrijf die een knhs vereniging heeft voor het organiseren van wedstrijden en het verzorgen van startpassen nu voordeliger is om de knhs vereniging op te doeken en de activiteiten onder de fnrs vlag te hangen. Zou mogelijk 163 euro schelen per jaar als ik het goed hebt, voor kleine verenigingen met weinig leden scheelt dit dan toch best wat per lid.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:42

Lante schreef:
Voor alle Friese aanwezigen hier: donderdag a.s. mogen jullie je laten informeren op de KNHS regiovergadering in Haskerhorne om 19.00 uur. Of de groep mensen steunen die kritische vragen gaan stellen aldaar door er gewoon te zijn, dat wordt ook erg op prijs gesteld. Geldt ook voor menners!

Had er graag heen gewild. Maar ben dan nog aan het werk.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:11

maar....ff een kleine gedachte van mij hoor.....zou daar dan niet een addertje onder het gras zitten met die startkaarten die je via een fnrs manege kan nemen? Ik bedoel; dat zou toch de doodsteek zijn voor veel knhs verenigingen als je via de fnrs zoveel goedkoper uit bent?
Want stel je situatie is nu: lid van een knhs vereniging puur voor de wedstrijden. Je rijd dus niet mee in de groepslessen maar heb je eigen prive instructeur die bij je thuis komt. Betaal je dus contributie voor de vereniging puur voor je startkaart. Dat is gemiddeld (buiten de kosten van de startkaart zelf) zo rond de 60/70 euro (incl contributie knhs zelf). Bij een fnrs zou je alleen de knhs contributie kwijt zijn en de kosten startpas (in de nieuwe situatie dan, aangezien op dit moment die fnrs pas alleen een manegestartpas is); scheelt je zo tegen de 50 euro per jaar.
Zou je toch gek zijn om nog langer lid te blijven van die knhs vereniging en lekker via de fnrs gaan starten? Of ben ik nu gek?
Maar ja; veel knhs verenigingen hebben een aardige groep leden zoals bovenstaande situatie; als die allemaal weglopen, kunnen veel verenigingen opdoeken denk ik zo. Wat uiteindelijk dan ook weer minder wedstrijden betekent, want minder verenigingen= minder wedstrijden (aangezien de meeste wedstrijden door verenigingen worden georganiseerd)

Dus vandaar mijn vraag: zou daar niet een addertje onder het gras zitten die er uiteindelijk toch voor zorgt dat je net zo veel kwijt bent uiteindelijk als bij een knhs vereniging?

Of hebben ze hier nu echt zo slecht over nagedacht?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:16

Ben het met je eens Cynn, dat dit funest is voor de kleine "papieren" verenigingen. hier zal waarschijnlijk de contributie naar ongeveer 40/45 euro gaan nu de p&s niet doorberekend hoeft te worden. Maar tussen 45 euro en 20 euro zit nog steeds een leuk bedrag als je dat in je broekzak kan houden.
Eerlijk gezegd denk ik dat dit weer een "misrekening " van de knhs is en er geen addertje onder het gras zal zitten.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:19

precies cobiie

En ja vrees ook dat er idd zo slecht over nagedacht is....

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:24

xxCYNNxx schreef:
precies cobiie

En ja vrees ook dat er idd zo slecht over nagedacht is....

Nadenken is lastig :P

We hadden het er hier net even over, afgezien van de verenigingsafdracht hoeft de verzekeringskosten die nu door de vereniging eigenlijk extra zijn afgesloten ook niet betaald te worden dan, scheelt ook weer.
Dit zijn allemaal goede redenen om de kleine verenigingen op te doeken, scheelt toch best wat op jaarbasis per lid.

Blijft alleen drama dat de knhs dit aan het eind van het jaar bekend maakt, nu moet alles door de verengingen snel snel uitgezocht worden om haar leden het beste advies te geven ook als dat het einde van de vereniging betekend.

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 03:29

Geryon schreef:
confetti schreef:

Nee ik heb nog geen vereniging. Maar ik wist niet dat het via januari sowieso niet meer via de knhs verenigingen gaat. Hoe weet jij dat trouwens? :)

Daar ben ik dan ook benieuwd naar,want kreeg van onze vereniging te horen dat die 20 euro gewoon nog via hun gaat.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 07:03

Ik hoop toch niet dat iedereen het aftrapt bij zijn vereniging. Dat zijn wel de organisatoren van de wedstrijden en veel staan financieel al onder druk.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 08:08

Urielle schreef:
Ik hoop toch niet dat iedereen het aftrapt bij zijn vereniging. Dat zijn wel de organisatoren van de wedstrijden en veel staan financieel al onder druk.

Gisteren in onze kring gehoord dat 1 vereniging al stopt omdat de staleigenaar alles vanuit het fnrs bedrijf gaat regelen.
Eigenlijk hetgeen ik een paar berichten terug al gepost had, maar waar vanuit de knhs nog geen reactie op geweest is.
Bijkomend Voordeel vanuit de fnrs de wedstrijden organiseren is dat je niet meer naar de kringvergaderingen hoeft om de agenda door te nemen en je wedstrijddata te wijzigen wanneer die bijt met omliggende verenigingen. Je kam gewoon doen waar je zin in hebt. :Y)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 08:17

Ik ben gisteravond bij de KNHS regio vergadering geweest en daar is dit ook ter sprake gekomen.

Je mag alleen bij de FNRS manege een startkaart aanvragen als je een overeenkomst met die manege hebt, een gemeenschappelijk iets. Bijv je staat daar gestald (pensionovereenkomst), heb daar les (lesovereenkomst).
Echter, dit is niet specifiek beschreven, dus een eenmalige lesovereenkomst zou in principe ook voldoende zijn.

Maar, de manege mag ook geld vragen om jou een startkaart te geven, het zou dus zo kunnen zijn dat je evengoed moet betalen hiervoor, daar is de manege vrij in.

De KNHS stelt heel simpel, de vereniging moet dus aan zijn leden laten zien welke toegevoegde waarde deze heeft voor de leden. Dit is voor vele verenigingen die gebruik maken van de manegelokaties erg lastig omdat ze met handen en voeten aan die manege gebonden zijn en niet zo maar allerhande activiteiten kunnen ontplooien zonder medewerking van de manege.

Overigens de maneges mogen wel wedstrijden organiseren, maar zullen de kalender wel samen moeten stellen in overleg met de kring.

In feite wil de KNHS de verenigingen onderbrengen bij de FNRS (de sportaanbieders) en zijn zij er voor de sporters.
Ik weet niet of dat voor de verenigingen een goed iets is, FNRS is helemaal gebouwd voor en door commerciële bedrijven, een vereniging heeft een heel andere oorsprong en doel.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 08:32

Hier werd bij de kring gezegd dat de fnrs bedrijven niet met hun hoeven te overleggen, of sommige wedstrijden samenvallen is dan pas te zien wanneer het gepubliceerd wordt op mijnknhs.nl

Triest eigenlijk dat er zoveel onduidelijkheid hierover is.

Mijn vermoeden dat een fnrs bedrijf dus geen extra kosten vanuit de knhs lijkt te krijgen zoals de verenigingsafdracht van 163 euro lijkt dus wel te kloppen.

Vaag dat de knhs zijn eigen "melkkoe" ( knhs verenigingen) om zeep gaat helpen, hoe bedoel je dat je echt geen feeling meer hebt met je achterban. :o