[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:16

ZE mag wel in haar handjes klappen zo'n goede verzorgster!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:12

Welkom aan alle nieuwkomers! Morgen als ik op de laptop zit ga ik eens beter reageren. Via mijn telefoon is rot. Maar 1 ding... "springen op de trampoline alsof je op een paard springt"? Ik zie nu allemaal gekke dingen voor me. Hoe wil je dat doen?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:24

Ik denk dat ze bedoeld op een trampoline staan en de beweging van t paard 'volgen' alsof de trampoline een paard is en draaft. Snap je wat ik bedoel :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:26

Ja, zo'n beetje in een houding of je te paard zit, gebogen knieën, imaginaire teugels vast en springen maar. Je handen mogen eigenlijk niet nabewegen. Is écht lastig.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:38

Heb net gereden, phoe hey!
Die van mij gaf en bok toen ik aangaloppeerde en degen voor me schoot ver hard weg. Die van mij dr achteraan, na twee rondjes dacht ik; "dit gaat niet werken want we krijgen beide de paarden niet terug en zometeen valt er iemand." Dus nam ik het initiatief er af te springen, had hem net rustig maar toen vloog meneer weer achter de ander aan. Ik gooi me been over het zadel, laat los en beland op mijn voegen, glij uit en lig languit op de grond (de bak is heel blubberig haha). Dus ik helemaal onder de modder, wij allemaal even van de schrik bekomen en weer opgestapt en weggedraaft:')

Laarzen mee naar huis die zijn wit van het zand, broek mag gelijk in de was en zadel even afgenomen want die was ook wit door het zand op mijn broek.

Daarna was hij wel lekker los door die sprint, dus kwam hij gelijk naar beneden.

Verlies win situatie _O-

Zometeen bij Ranzijn nieuw leer vet halen...

Afbeelding

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:08

Beste schuiver :=

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:02

Tja :P

Ik dacht beter nu springen dan zometeen vliegen _O-

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:52

Oeh bah! Ik vind dat je behoorlijk veel lef hebt dat je er zo af springt :) Doe ik je niet na! Heb je er niks aan over gehouden? (Behalve viezere laarzen dan haha)

Even een kleine spam: Zouden jullie deze enquête voor mij in willen vullen? Ben bezig met mijn pws over sportpsychologie. http://www.thesistools.com/web/?id=487921

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:54

Oh jeetje Chantal :oo gelukkig idd zelf de keuze kunnen maken. Je laarzen laten idd een mooie schuiver zien. := Verder geen pijn gedaan?

Ik heb trouwens nog steeds niks gehoord van de eigenaresse... Zou me haast zorgen gaan maken. :oo

dunkindonut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:28

Heb me aan het begin van het topic gemeld, en verder eigenlijk stille meelezer. Zal me nu toch voorstellen :+
Ik ben 22 jaar en zit in mijn laatste studiejaar milieukunde. Heb een merrie van oscar die drachtig is van glamourdale welke ik nu aan het afbouwen ben, ben tot de L1+3 gekomen met haar. Sinds zaterdag mijn nieuwe paardje op stal. Een 4.5 jarige ruin van sir donnerhall, is vorig jaar zadelmak gemaakt voor de hengstenkeuring heeft een ongelukje gehad en daarna geruind. Is toen volledig op de foto gezet en is niks afwijkends gevonden, heeft alleen wel een gebrek (hanetred in stap, osteopaat komt volgende week om te kijken of dit verbeterd kan worden en om te kijken of het misschien toch wat anders is). Heb er nu 3x opgezeten en hij gedraagt zich voorbeeldig! Wat een gaaf paard! Is nog veel werk aan de winkel, en doe het rustig aan met hem daarom staat officieel starten gepland voor februari/maart. Hier een paar van de verkoopfotos <3
Afbeelding

Afbeelding

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:38

dat is een flinke schuiver, succes met poetsen :P Heb je er zelf niks aan over gehouden?

Wat een leuk paard hierboven, veel plezier ermee :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:06

Nou zeg, fijn dat hij uiteindelijk lekker liep maar is toch geen aanrader, eerst aan de kletter en daarna onvrijwillig afstappen.

Urielle: de spanning zit alleen in mijn armen denk ik, weet alleen niet of het echt spanning is, volgens mij hou ik gewoon mijn ellebogen recht ipv met een knik erin. Heb geen rugklachten of schouder/nek klachten. Loslaten helpt wel wat, gisteren steeds gereden met ieder rondje op een vast punt checken of ik mijn ellebogen los had. Maar dat mee bewegen zit er zo in dat mijn handjes dan nog steeds mee op en neer gaan. Wel minder, maar nog steeds teveel. Trampoline vind ik superleuk, maar is helaas geen optie. We hadden er vroeger wel 1 op stal, maar die is kapot.

Ik denk dat ik wel weet waar het vandaan komt, ik heb me heel lang gefocust op recht blijven zitten en benen stil houden. Dat lukt nu wel heel goed. Maar ik denk dat met het recht zitten ik mijn armen ook iets te recht heb gemaakt.

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:29

Hoi, mag ik mij ook komen melden?
Ik ben Mandy 23 jaar en ik wil volgend jaar met mijn paard Fiësta gaan starten. Fiësta is een 5 jarige dame. Ze staat normaal bij mij thuis, maar omdat ik in de winter niet kan rijden staat ze nu op een pension stal. Na heel veel pech kunnen we nu het rijden lekker oppakken en hoop ik snel te kunnen starten.

Ik ben nog nooit officieel gestart. Ik heb van de zomer wel een startpas aangevraagd voor mijn andere paard. Maar door trailer problemen die alleen maar erger werd en ze liep niet lekker met haar achterbeen, heb ik vandaag mijn startpas afgemeld en wil ik mij nu gaan concentreren op Fiësta.
Het voelt ontzettend rot om de startpas aftemelden en nooit te zijn gestart met haar. Ze is 18 en het voelt een beetje alsof ik haar nu met pensioen zet. Maar de laatste maanden toen we volop trainde en ons klaar maakte om te gaan starten, werkte zo averechts waardoor er alleen maar een strijd kwam met rijden en allebei de lol snel kwijt waren. Recreatief rijden is dan toch meer ons ding.
Hopelijk heb ik met Fiësta meer geluk.
Sorry voor het lange verhaal haha.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:18

Die laarzen! Geweldig! Niet dat je gevallen bent natuurlijk, maar de foto van de laarzen wel. Hoe is het nu met je?

Susan, ik had altijd zo'n rare knik in mijn polsen. Onbewust zette ik mijn schouders daarmee vast. Sinds ik er nog beter op leert dat ze gewoon recht moeten blijven, merk ik dat ik iets meer ontspannen ben.

Welkom alle nieuwe, ik kom leuke paarden tegen.

Ik ga zo de enquête invullen!

Gister echt heerlijk gelest. Adelin was erg explosief, maar we konden het in goede banen leiden waardoor ze ontzettend fijn ging sjouwen. Wel afentoe wat onrustiger in de aanleuning, dmv van in 1 keer haar kop achterover te gooien, maar de rest van de tijd was ze netjes stil. Wel even een explosieve sprong in galop, ik gaf iets teveel hulp en toen sprong ze een meter omhoog ipv naar voren. Humor. Op de andere hand schrok ze op een gegeven moment, gooit haar kop naar achter, en de vlokken schuim uit haar smoel belandde in mijn smoel. En ik rij vrijwel altijd met open mond. Was niet lekker.

Nu bij de kapper, wachten tot de verf ingewerkt is, en ik geknipt ben. Dan lekker naar huis.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:34

Haha dat klinkt lekker pittig! Lekker zeg, die schuim in je mond! :D Welke kleur heb je je haar geverfd?

Mijn ouders hebben mij een dagje ziek gemeld van school. Ik was zo brak. Vannacht letterlijk de klok rondgeslapen. Gisteravond sliep ik om 11 uur en vanochtend werd ik om 11 uur wakker. Nu voel ik me al weer een heel stuk beter!

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:05

Utixo, ik had dat ook met mijn schouders en polsen, ik kon mezelf daar echt aan irriteren.
Lekker dat schuim :')
Ahh fijn dat het nu wel weer beter gaat Maaike!
Ik heb morgen mijn debuut, vandaag heerlijk kunnen rijden.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:06

Was beetje druk sorry!
Klopt wat je zegt @Susan maar ben er daarna weer op gegaan en zo weggereden, hij was verder braaf. Ik wilde gewoon geen risico lopen, of voor het ander meisje door er stoer op te blijven. Ik zat nog prima maar ik kreeg hem niet terug omdat hij achter de andere aan ging, en ik weet uit ervaring dat hij gelijk stilstaat als je er af bent. De andere pony stond gelukkig ook gelijk stil, en dat was mijn doel. Daarna beetje shaken, broek en handen afgeveegd en weer op paardje gestapt.

Ik ben nu wel erg stijf, want zo'n rare sliding door de blubber met HMS is niet zo handigx) twee wondjes op mn vingers door de teugels maar wel heel wat complimentjes van de mensen die me zagen handelen. Haha:')

Die reus maakt me echt niet bang hoor, uitzitten kan ik die Tuiger nu wel, wilde niet het risico nemen dat die kleine Arabier met het meisje ging gooien. Die heeft er een dikke schaafwond aan over gehouden.

Hij was gewoon braaf, alleen deed de Arabier na, soort manege klever gedrag....

Maar ik leef nog en morgen ga ik weer rijden. Stevig aanpakken die vos.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 22:27

Ahh jakkieee, Utixo _O- waar smaakte het naar? :')

Je had het dan vast nodig Maaike! :Z ik had me deze week al zeker drie keer verslapen. En ik heb echt een extreme wekker dus als ik het vertel vind iedereen het steeds heel knap van me :') maar wat ik nu moet doen om wel weer wakker ervaring te worden... :o?

En fijn dat het niet erger Is dan vieze laarzen en wat stijfheid. Had heel anders kunnen zijn als je niet zelf gesprongen was :oo

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:30

Dacht ik ook, is ook precies de reden waarom ik zelf sprong...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:08

Vossen hebben streken :j ons vorige paard was ook een vos, en dat was echt een draak met rijden. Heb daar wel van leren doorpakken.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:41

Haha zou wat zijn als de vacht het karakter vepaald:')

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:00

Haha ik was zo vroeg wakker omdat ik om 7 uur op stage begin. Kwart voor 6 gaat dan de wekker.

Welkom allemaal!

Ze zeggen wel dat vossen vaak een pittig karakter hebben. Los ik laatst nog in bit.
Al hoort mijn ras uber cool en braaf te zijn. Nou hij is het tegenovergestelde.

Succes met de wedstrijden wie er een heeft dit weekend.

Ik volgend weekend springen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:04

Mijn vos is juist enorm braaf, maar haar moeder was wel pittiger. Misschien komt het nog, want ze is ook pas 3.5 :P

Voor mij is het nu zo goed als officieel dat ik in 2016 ga starten! Ik had de eigenaren gevraagd of ik mocht lessen en dat vonden ze een goed idee. Daarna zeiden ze gelijk ook dat ik wedstrijden mocht rijden als ik wilde, want dat is alleen maar goed voor de pony. Ze zijn heel blij dat ik dat allemaal voor ze wil doen en ik ben juist super blij dat ik deze kans krijg :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:06

Mijn vos was braaf, wel energiek maar heel eerlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:11

Ken toch wel een hoop vossen en ze hebben allemaal wel iets aparts. Al zitten er natuurlijk ook zat brave bij. Maar de mafste dingen heb ik toch wel meegemaakt met voskleurige paarden als ik er aan terugdenk. Er zit wel ergens een kern van waarheid in.

Ons vorige paard kon heel erg staken, vooral op buitenrit. Mijn man had een keer zijn hele arm open liggen omdat meneer niet door een plasje wilde lopen. Hij keek dan ook nergens naar als hij de handrem erop gooide. Heb ook wel eens samen met Kilian in de sloot gelegen :+ . Op wedstrijd was hij redelijk braaf, tenminste op latere leeftijd dan. Als jong paard schijnt het nog wel eens heel spannend geweest te zijn omdat hij flipte. Maar het is ook wel weer leuk, die dingen die ik met hem heb meegemaakt vergeet ik nooit meer. Het was een heel bijzonder paard.