wedstrijd blunders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

menzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:21

Tijdens een verkleed wedstrijd lag er 1 gekleurd veertje in de bak waar mijn pony natuurlijk met een grote boog omheen moest lopen :')

Binkie_Eline

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:26

Ik had laatst wedstrijd, op een pony die geen zin heeft om alleen te galopperen. En jahoor... Halve grote volte en stilstaan. Na een paar tikken ging hij bokkend in galop.. En voor de wedstrijd moest ik even wachten omdat de jury bezig was. Ik mocht alvast gaan draven zodat de pony zn streken kwijt kon. Ieder rondje zelfde plek blijven stilstaan en bokken. Gelukkig toen de wedstrijd begon braaf doorlopen!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:35

Eerste springwedstrijd van mijn leven, uiteraard vol zenuwen voor een mega-parcours van wel 80 cm... Ik geloof dat ik het hele parcours mijn adem inhield, maar ik geraakte foutloos en in een strakke tijd met mijn kleine Arab aan de stop... Daar haalde ik opgelucht adem, ging rustig achterover zitten en liet mijn teugels vieren om haar in haar nek te aaien... waarop mevrouw doodleuk omkeerde en terug over hindernis 1 sprong :+

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:58

Ik had echt iets heel genants toen ik bixie reed.

Ik reed op mijn lieve pony Irma, die toen al aardig op leeftijd was, 28 jaar.
Ik wou beginnen aan mijn proef en toen moest ze nog iets laten vallen.
Alleen.......de helft bleef hangen.
Ik wou beginnen aan de proef alleen mijn moeder zei dit is echt geen gezicht (wat natuurlijk waar was)
En eh ja.............maak maar af..........het moest weg en alleen mijn moeder stond in de bak :')

FelinevdBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 13:18

Hahaha wauw ik dacht dat ik dom was hahah ! Vergeet altijd aan te singelen! Weet nooit welke kant ik moet beginnen dus als ik moet beginngen nog eens van hand veranderen :P pacour midden in vergeten :D . En natuurlijk vraagt iedereen hij het opstappen "waar is je cap gebleven" :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:02

vandaag jumping gehad
in barage 10-15, ik ben naar 12 aan het rijden en zie ineens 13 staan en dat was: omdraaien en richting 13 rijden
oeps...

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:55

Chalinka ik snap het wel, snoep je natuurlijk weer wat van de tijd af :Y)

Ik was laatst aan het inrijden, maar ik heb een hekel aan handschoentjes dus die zaten in mijn broekzak. Voordat ik de ring in ging zou ik ze aan doen. Maar halverwege de tweede proef zag ik opeens dat ik geen handschoenen aan had, mini hartverzakking :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:06

ik denk dat je me verkeerd verstaan hebt (of ik heb het fout) ik was 12 gewoonweg vergeten...

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 23:05

chalinka schreef:
ik denk dat je me verkeerd verstaan hebt (of ik heb het fout) ik was 12 gewoonweg vergeten...

Ik maak ook een geintje :')

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 09:51

Een keer reed ik voor 2e keer dressuur en mijn paard,werd ineens oncontroleerbaar en rende de andere ringen in inplaats van mijn ring nog 3 andere gezien oei wat schaamde ik me gelukkig ging proef daarna beter :o

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:20

Afbeelding

Foto zegt genoeg toch? :=
Kon vroeger altijd mijn pony aan de trailer knopen, maar toen ik de eerste keer mijn jonge paard mee had, was die daar nog niet van gediend blijkbaar :+
Musketonhaak brak gelukkig maar had uiteraard geen nieuw touwtje bij me. Gelukkig was er een aardige conculega die mij een touwtje leende.

salisky_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:40

Haha, handig! Ik wist bij mn eerste proef echt bijna niks!
- t aangalopperen duurde stuk of vijf sec.
- pony niet actief
- vergeten hals te laten strekken
- volte iets te groot
- wist niet hoe ik moest groeten, stond ik daar maar zenuwachtig te giechelen, uiteindelijk kwamen ze erachter dat t mn eerste proef was, dus zij helemaal uitleggen.
- uiteindelijk met 116 pt laatste geworden, stondik voor paal.
KORTOM, JE BENT NIET DE ENIGE! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:41

super hevig paard door een andere ruiter die er ook een parcourtje mee reed
heel de tijd moeten intomen, bij 6 was het bijna fout gelopen, zat ik in de hals toen ze alles dicht gooide, gelukkig bleef ze braaf staan en kon ik terug in het zadel kruipen en verder rijden

ssofan_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:25

Haha ik herken zoveel blunders!

Mijn blunder is vaak dat ik de verkeerde kant op rij. _O-
Laatst bijgewerkt door Martine op 04-01-16 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Edit knop gebruiken

huckellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:55

Laatst had ik mijn witte dekje even over de zadelsteun gehangen. Zadelsteun was voor een paardenbox maar daar had ik niet opgelet. Dus ik deken eraf doen wil ik het dekje erop leggen, dekje weg. Ik maar denken dat ik hem vergeten was te pakken dus overal zoeken. Toen kwam de gedachte bij mij op; hij zal toch niet... En ja hoor een paard had hem in zijn box getrokken en heerlijk door de mest gesleurd. Wit dekje was opeens niet zo wit meer... Gelukkig nog een dekje van iemand anders kunnen lenen. Achteraf kan ik er wel om lachen maar toen had ik wel een *** moment :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:25

wedstrijd in winter en met gewone jas aan losgereden en naar rijpiste gegaan
ik was al binnen gegaan dat ze me terug riepen dat ik men jas vergeten uit te doen was

kelly_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:26

Haha super leuke dingen komen hier voorbij! Ook de reacties van sommige juryleden op de blunders _/-\o_

annloess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:39

Je vader de proef laten voorlezen! Was een groot drama |(

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 16:17

Pff ik had vandaag ook weer een blunder.. Ik was een jaar niet meer op wedstrijd geweest. Paard had zo veel spanning dat hij alleen maar kon galoperen, "stijgeren", wisselen. Gelukkig de tweede proef wel goed.

EliseKlink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:18

Ik had bij mijn laatste wedstrijd mijn jasje thuis niet aangehad. Dus toen ik hem aandeed omdat ik ging inrijden, bleek dat mijn jasje veel te strak was. Maar ja, gewoon doorgegaan. Opstappen ging wel beetje moeizaam. Ik moet nog steeds een nieuwe, ik doe de laatste tijd ook niet mee aan wedstrijden, niet met zo'n strak ding! :D

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 09:13

EliseKlink schreef:
Ik had bij mijn laatste wedstrijd mijn jasje thuis niet aangehad. Dus toen ik hem aandeed omdat ik ging inrijden, bleek dat mijn jasje veel te strak was. Maar ja, gewoon doorgegaan. Opstappen ging wel beetje moeizaam. Ik moet nog steeds een nieuwe, ik doe de laatste tijd ook niet mee aan wedstrijden, niet met zo'n strak ding! :D

Haha knopen er wel aan gebleven?

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 09:14

EliseKlink schreef:

Knopen er wel aan gebleven? Zomer outfit had je ook nog kunnen doen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:41

Ik ben erg goed in wedstrijd blunders... groeten met je verkeerde hand (ja ook in het Z zelfs nog een keer voor elkaar gekregen :+ ) Verkeerd rijden etc is een beetje standaard voor deze warrige ruiter :')

Maar het gaan zitten op de jury auto en het, na de uitgestrekte galop, gewoon door galopperen... de ring uit, en andere ring in en daarna op het parkeer terrein belanden... waren wel noemenswaardige blunders die door paardlief bedacht waren :')

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:10

Gaan zitten op de auto? :oo hoe dan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 08:55

Contragalop in een F proef.
Denken dat je een bekende in het juryhok ziet en gezellig gaan zwaaien.
De verkeerde kant oprijden