[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 20:40

Nog even een generale Fleurrr en dan op naar de kampioenschappen. Spannend!

Wat balen zeg Oneiros. Een ongelukkig moment dus. Ik hoop dat het toch nog meevalt.

oneiros

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:16

Bedankt voor het medeleven. Ik heb me twee dagen koest gehouden en braaf paracetamol geslikt, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus ik ga vanavond toch even proberen, ondanks dat het allemaal megastijf is. :o

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:07

Door het rijden wordt het vast wel weer wat soepeler. ;)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:29

Hehe ik heb het gehad, het ging best fijn op een paar foutjes na :) het was daardoor niet wp-waardig maar dat geeft niet, de kop is er af!

Succes voor degene die nog moeten :D

oneiros hopelijk knap je gauw op!!

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:58

Huh Nibbit heb je op vrijdagavond wedstrijd gereden? Maar wat fijn dat je tevreden bent! Fijn dat de kop eraf is en dat het goed ging, vanaf hier kunnen jullie alleen maar gaan groeien en als die foutjes uit blijven komen de wp's wel!

Zico loopt echt top de laatste dagen, we zitten weer helemaal op 1 lijn :) hoop dat het zondag ook zo fijn gaat!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:54

Ik mag vanavond aan de bak. Fijn dat je tevreden was Nibbit. Ik hoop dat ook te kunnen zeggen straks. Hij liep gisteren verschrikkelijk te spoken dus ik heb weinig hoop eerlijk gezegd. Wordt vervolgd.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:46

Ik had weer 2 winstpunten!
Nog 2 en we mogen Z :)
1e proef toch wel flink last van spanning en er niet genoeg aan kunnen rijden. Daarna terug gegaan naar rond en laag maar actief dus iets met zweepje erbij getikt en 2e proef rond en laag, lichtrijdend binnen komen rijden en toen flink tempowisselingen gemaakt en die proef er veel meer aan kunnen rijden! Helaas bij de laatste keer aangaloperen blokkeerde ze ineens door dat er in een hoek achter de hekjes de balkjes van de bixie lagen maar uiteindelijk toch verder kunnen rijden en fijn kunnen eindigen :)

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:12

Succes Vur!!

Fleur wat goed, weer 2 erbij! Gefeliciteerd! Spannend, nog 2!!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:36

Dank je.
We zijn trouwens al weer thuis. De eerste proef de hele proef met de tong over het bit gereden. Wonderlijk dat ie zich toch nog liet rondsturen, maar niet het debuut waar ik op gehoopt had. Toch nog 179 punten. Tweede proef wel beter, maar nog een paar knotsen van fouten, maar 188 punten. Dus officieel M2! :j

Gefeliciteerd Fleur. Het schiet al lekker op zo met jullie. ;)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:42

Gefeliciteerd allebei!

En nibbit ook een tevreden debuut, lekker bezig :)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:48

MOoi Vur! Gefeliciteerd! Zat je mooi bij een wp ondanks die tong.

Had je nog wel leuke punten Nibbit?

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:52

Gefeliciteerd met de punten!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:54

Gefeliciteerd met jullie punten meiden!

Ik wil ook zo graag weer! :( vanaf maandag mag ik 10 min draven dat nog even drie weken volhouden en dan moeten we terug..

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 10:50

Gefeliciteerd vur! Knappe punten voor de eerste keer!!

Nog even volhouden annika!

Wij mogen vanmiddag, ben benieuwd :)

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 10:52

Bedankt!
Mooie punten Vur!!
Sterkte Annika, niks forceren!
Succes vandaag Fabienne!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:15

Gefeliciteerd met de punten dames!

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:16

Pff nou dat was me een ritje, haha! Jeetje wat waaide het hard!!! Ik startte op een stal die hemelsbreed maar een paar km van het strand af ligt, dus er stond een mega harde wind. Alles klapperde dus met losrijden was het al een aardige opgave om hem bij de les te houden. In de proeven sloot hij zich door de spanning erg af, waardoor ik er niet echt aan kon rijden. Had 181 en 174 (met een aantal 3en en 4en, maar gelukkig een hoop 7ens voor de galoponderdelen). Wonderbaarlijk was ik zelfs nog 1e en 2e, denk dat de rest er ook last van had, haha.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:26

Goed zeg! Was dit ook jou eerste keer?
Gefeliciteerd met je wp en prijzen in ieder geval :)

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:51

Ondanks de harde wind dus gewoon goed gereden.
Gefeliciteerd

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:28

Gefeliciteerd met de punten!

Ik heb van t weekend echt fijn getraind, alle knopjes voor de M2 komen er ook steeds beter op! Volgende week weer wedstrijd (M1), alleen ik vroeg me af of iemand hier nog tips heeft voor de travers, want die doet mijn paard echt nog lang niet soepel genoeg, hoe deden/doen jullie dat? Ik rijd namelijk altijd eerst een kleine volte en zet dan in, maar ik merk dat hij heel gauw weer uit elkaar valt, iemand tips?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:11

iedereen gefeliciteerd met de wp: super goed gedaan :)

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:52

Nou, mjin weekend is niet helemaal verlopen zoals ik had gehoopt. Toen ik vrijdag op stal kwam, vond ik mijn paard met een dikke kogel. ;( Gelukkig vond ik bij nadere inspectie een wondje ( en kwam ik er later achter dat ze die dag vanwege de storm de hele dag binnen hadden gestaan. Omdat mijn paard nu bijna vier jaar geleden een fikse draadwond had opgelopen aan hetzelfde been, is de circulatie van dat been nooit meer helemaal optimaal geworden wat dus een extra dikke kogel tot gevolg had.

Toch besloten in overleg om naar de manege te stappen en even wat rondjes te draven om de circulatie op gang te brengen. Gelukkig was het been wel een stuk dunner na die paar rondjes. En mijn rug heeft het ook goed gehouden. Paard in de bandage met animalintex op de wond om te kijken of er nog wat viezigheid uit zou komen.

Volgende ochtend was het been gelukkig een stuk dunner, had de animalintex goed zijn werk gedaan en heb ik nog even in de manege gereden terwijl mijn instructrice heeft gekeken. Daarop besloten 's avonds gewoon te starten, omdat het been na het rijden netjes dun was.

's Avonds de eerste proef gereden. 178 punten. Keertwending links ging niet goed, en bij het terugrijden vanuit de middengalop sprong ze helaas om. Zeker dit laatste was een onnodige fout. Kreeg van de jury achteraf nog het compliment dat we veel vooruit waren gegaan en dat vooral mijn afwerking van de oefeningen veel netter is geworden. :o
Mijn tweede proef eindigde helaas bij onderdeel 3. Ik wilde mijn paard nog even rechtrichten voor ik de diagonaal op reed en daarbij tikte ze het hekje aan. Dit bleek dus precies met het slechte been te zijn, waarbij ze van de pijn meteen onreglmatig liep. Daarop meteen afgegroet. -O-

Gelukkig was ze weer rad terwijl ik naar stal reed, maar wat baalde ik zeg!!! Ik voelde me ook direct heel schuldig tegenover mijn paard. Ik had de afgelopen dagen al super getwijfeld of ik moest starten, maar omdat mijn instructrice zei dat het kon, heb ik het toch gedaan. Ook omdat ik zelf natuurlijk heel graag M2 wilde starten. Volgende keer luister ik naar mijn onderbuikgevoel...ik heb mijn lesje geleerd.

Dus hier wat gemengde gevoelens over mijn M2-debuut. In ieder geval eentje die ik nooit meer vergeet.

Verder natuurlijk iedereen gefeliciteerd met de mooie resultaten en winstpunten. *\o/*

Enne, dressuur...ik heb in het begin veel travers gereden in galop op de grote volte, omdat het voor mijn paard makkelijker was om lengtebuiging en ritme te behouden. In draf rijd ik nu mijn travers in zoals in de proef. Vanaf de middellijn een halve volte halve baan. Wanneer ik dan mijn lengtebuiging verlies, rijd ik een volte 10 meter en zet ik bij het uitkomen meteen weer de travers in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:12

Gefeliciteerd allen!

Ai wat jammer oneiros! Ik kan me je schuldgevoel heel goed voorstellen. Zit momenteel klein beetje met een soortgelijk probleempje.

Toch heb je een nette proef neergezet met 178 punten. Keurig!

Travers zette ik in het begin altijd in vanuit een kleine volte. Nu probeer ik het af en toe vanuit de hoek, probeer dan iets meer stelling te vragen en druk dan mijn buitenbeen ietsje door. Gaat rechtsom probleemloos, linksom iets lastiger, vaak verliest ze dan stelling.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:13

Mag ik mij ook melden?

Afgelopen zaterdag de regio gereden als afsluiting van de M1. Zoals het nu staat starten we de 23e ons M2 debuut. De oefeningen gaan nog niet helemaal van een leien dakje, dus als ik om en nabij de 175 kan scoren is dat eerst een mooi streven.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:16

@ Tinkels: Nee dit was mijn 4e x M2. Debuut had ik geen winst, de 3 wedstrijden daarna steeds 1 winst dus de teller staat op M2+3 :)

@ oneiros: Wat een pech hebben jullie zeg! Maar 178 is netjes toch voor de eerste keer? Wel heel erg balen dat je moest afgroeten de 2e proef, maar je moet je niet schuldig voelen hoor. En hekje aantikken kan altijd gebeuren! Fijn dat je paard op de terugweg alweer rad liep. Heeft hij er nog last van?

Welkom Alicelover!