knetterhard schreef:Ik vind dat iedereen dat inderdaad voor zichzelf mag bepalen
Ja dat vind ik ook wel, maar dat je daardoor heel de bak voor jezelf wilt daar kan ik écht niet tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Focussed schreef:Ayasha schreef:Mwa ik heb er nooit veel last van. Ik moet zeggen dat ik ook zijgangen meeneem met Sam in stap om hem los te maken en dan wordt ie wat alerter op mijn hulpen..Maar pak dan meestal een SB op de volte.. Of ik nu een volte in SB rrijd of in gewone stelling zal ook niet veel uitmaken.
Kheb meer zo iets van... Als ie de serie's kent, hoe "sneu" ben je dan om 'm in de E te starten?
Maar misschien mag diegene nog niet hoger starten? Of werkt het anders bij die proeven? Een "E" klasse klinkt niet als KNHS
Ik pak ook bij het losrijden (training) wel eens wat moeilijkere dingen mee (travers, renvers, soms een wissel)... Gewoon puur om het loswerken, en vliegende wissels vind ik zelf gewoon heel leuk haha. Maar ik moet echt geen Z2 gaan starten met vliegende wissels, dan rij ik denk ik dik verlies.![]()
En heb nog nooit gestart, dus zal ook wel B moeten starten.
Urielle schreef:Focussed, bij de VLP mag je eigen niveau kiezen![]()
Ik ga ook 'maar' E starten Ayasha, want de hengst kent nog geen correcte overgang van galop naar stap, of er zit nog draf tussen of hij dondert op de voorhand. Dus dan maar gewoon E starten, het telt toch niet mee allemaal.
Ik wist niet dat je niet 'hoger' mag inrijden dan je proef.Ik rij met losrijden juist heel vaak zijgangen om souplesse en reactie voor de eenzijdige kuit te krijgen.
In Nederland heb ik me ook wel eens zitten ergeren aan iemand die op het voorterrein aan het piafferen was met behulp van een trainer die vanaf de grond aan het bijtikken was (incl. heet en snurkend paard) en vervolgens.... een L1 proef ging rijden![]()
"Nou had ie tenminste impuls in zijn draf," was het argument. Ben ik even blij dat ik dat op een andere manier kan bereiken dan mijn paard met een niet-bevestigde GP-oefening over de flos te helpen!