[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

katinkiee

Re: [HK]L1 Debuut 14-09-2013 / Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:52

@ Myour dankjewel!

@ lisaapee ja klopt haha! dat is best wel druk !

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:29

Dat is vaak zo met de indoor wedstrijden.
Ze horen wel wat, maar zien niet wat het is. Dus reageren ze erop.
Buiten kunnen ze vaak alles overzien en dan is het allemaal niet meer zo eng.

Ben blij dat ik nu alles voor elkaar heb, kwa trailer en auto.
Voor 2 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en afgelopen jaar een trailer en een auto gekocht.
Nu kan ik gaan en staan waar ik wil. Moest voorheen ook altijd mensen vragen, auto lenen, trailer huren.
Dan komen er zoveel extra kosten bij, als je op wedstrijd wil.
Is haast niet te doen.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:30

Klopt Rienie ;) Hopelijk wordt dat met ervaring steeds minder.

Ik heb afgelopen april ook mijn BE rijbewijs gehaald. Ideaal om je zelf te kunnen redden.
Vriendlief heeft een dikke bak en een trailer :P dus kan gaan en staan waar ik wil.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:45

@ Lisa: herkenbaar hoor, Cadiz vindt dingetjes die hij hoort maar niet kan plaatsen ook sneller eng. Heerlijk zeg dat je zelf kunt rijden, scheelt echt enorm... lijkt me heerlijk die onafhankelijkheid.

@ Rienie: ideaal hoor, wilde dat ik dat had... maar m'n vader heeft dit jaar een nieuwe auto gekocht en helaas zo'n stomme Prius, daar mag geen trekhaak onder :P maar gelukkig heb ik heel lieve stalgenootjes die zo nu en dan willen rijden en m'n vorige stalbaas doet het ook voor niet al te veel geld, dus het lukt evengoed wel. En m'n instructrice en ik zijn nu bezig met iets interessants dus als dat vaste vorm heeft aangenomen zal ik dat hier melden :)

Zondag dus wedstrijd, komt gisteren de startlijst online en heb toch wel even moeten lachen. Moet zowaar 'tegen' een BN'er :P en de jury is ook een bekende (is instructrice van stalgenootje dus komt regelmatig bij ons op stal). Ben heel benieuwd hoe het zal gaan :=

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:13

Tegen wie moet je dan Myour? ;)

Hier net ook de startlijst bekeken. Ik start tussen allemaal M1 en M2 in. Na mij is weer een M1
en daarna weer een L1. Heel erg vreemd! Hoop wel dat de jury goed qua niveau gaat schakelen :')

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:25

Dat is wel apart inderdaad. Ik moet tegen Britt Dekker hihi. Vind 'tegen' altijd zo stom klinken aangezien ik niet tegen iemand anders rijd, maar voor mezelf, mja hoe zeg je dat anders :P

katinkiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:35

Gisteravond wedstrijd gehad en twee keer gewonnen met 188 en 184!
gevoel was alleen echt niet fijn!
ze kwam heel erg achter mijn been en daardoor kon ik de oefeningen voor mijn gevoel niet goed afwerken waardoor het slordig werd, maar toch weer 2 winstpunten erbij :)

@ myour leuk dat je tegen haar moet rijden :) succes!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:55

Moet ze na jou starten? Dan zou ik even blijven hangen om te kijken :P Vind haar al wel verder dan de B trouwens dus ze zal wel scoren ;)

Gefeliciteerd met je winstpunten Dion! Wat stond er op je protocol dan?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:02

Ja dat denk ik ook wel :) ze moet dik een half uur voor mij starten eerste keer en twee starts voor mij tweede keer. Denk niet dat ik kan kijken aangezien ik dan denk ik zelf druk ben met opzadelen en losrijden.

@ katinkie: gefeliciteerd met je punten en prijzen :) jammer dat je gevoel niet zo fijn was.

katinkiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:46

Bedankt lisaapee en myour! :)
Niet zo veel eigenlijk haha! Met de slangenvolte had ik de laatste boog iets te groot gemaakt en het halsstrekken was ze niet stabiel! En een keer met wijkenging de achterhand voor! Dus een beetje slordigheids foutjes :Y)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:26

Grappig Myour dat je in dezelfde klasse rijd. En leuk ook dat zij gewoon wedstrijdjes rijdt. Zij deed toch ook clinic op horse event? Volgens mij is zij inderdaad veel verder. Plus mooi paard ook dus zal wel dikke punten rijden ja..

Ik heb de 18e weer dressuuur wedstrijdje. Week na een cross en ook veel spring trainingen gehad enzo dus ben benieuwd. Ik moet de laatste tijd haar echt wakker maken met dressuur, ze vind het nix aan dus moet echt voorwaarts blijven rijden dan gaat ze op een gegeven moment wel loskomen. Anders is het steeds 'te braaf' wat ik op m'n coupon lees..

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:20

Zo, heb eindelijk tijd voor een bijleespost!

@Lisa, beiden hele gave caps! Ik heb ook echt diep respect voor de SGW-mensen :') Ik zou echt in m'n broek schijten hahaha. Ik zou zeggen: gewoon een keer een springlesje proberen! Goede instructeur erbij en dan moet dat toch wel lukken. Ik heb wel geluk dat mijn paard ervaring heeft, die kan mij goed begeleiden :=
Alvast succes komend weekend!

@Aniek, nette punten, gefeliciteerd! Ook in het M1 lees ik, super zeg!

@Rienie1986, Die blauwe cap met roze van HH vind ik ook tof, en ze zitten ook heel fijn vind ik. Gaaf, L2 startgerechtigd! Gefeliciteerd!

@Myour, koud he! Ik heb ook al 4 laagjes + sjaal aan/om als ik naar stal ga anders vind ik het echt niet uit te houden. Jij ook succes dit weekend, grappig dat je tegen haar moet rijden!

@Marielle_93, welkom! Punten in je onderschrift zien er in ieder geval al goed uit! :wow:

@katinkiee, jij ook; Welkom! En gefeliciteerd met je punten!

ZO, ik ben weer bij :))

Ik heb geluk met heeeele lieve ouders die speciaal voor paard een andere auto hebben genomen := En een tweepaards trailer aangeschaft hebben :+:

Ik ben echt even in de wolken, gister hele fijne les gehad en vandaag <3 Wauw! Ze liep zo vreselijk fijn, boog super om m'n been heen. Overgangen terug zijn nog heel lastig maar ging echt super en met de middendraf en middengalop bleef ze echt goed op het achterbeen. Heb het zelf gewaagd om een stukje schouderbinnenwaarts te doen (ik zat erop met het gevoel alsof ik echt een zo een proef M1 kon rijden, en toen dacht ik: moet alleen SB nog en verder gaat het super, dus ik dacht van: waarom niet proberen?) en het lukte 2 keer :):)

katinkiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:34

@annevm bedankt! Fijn dat het je les zo goed ging :)

Anudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:21

Fijn om te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat! Ik ben afgelopen weekend ook weg geweest en maar liefst twee keer eerste geworden! Wel met minder punten dan de vorige keer, 187 en 185 nu. Maar zeer tevreden en al helemaal omdat dit voor het eerst weer binnen was. Nu alweer halverwege op weg naar de L2 met 5 winstpunten op zak!

katinkiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:25

Gefeliciteerd anudi! :)

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:51

Anudi schreef:
Fijn om te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat! Ik ben afgelopen weekend ook weg geweest en maar liefst twee keer eerste geworden! Wel met minder punten dan de vorige keer, 187 en 185 nu. Maar zeer tevreden en al helemaal omdat dit voor het eerst weer binnen was. Nu alweer halverwege op weg naar de L2 met 5 winstpunten op zak!

Netjes gefeliciteerd!

AnnevM schreef:
Zo, heb eindelijk tijd voor een bijleespost!

@Lisa, beiden hele gave caps! Ik heb ook echt diep respect voor de SGW-mensen :') Ik zou echt in m'n broek schijten hahaha. Ik zou zeggen: gewoon een keer een springlesje proberen! Goede instructeur erbij en dan moet dat toch wel lukken. Ik heb wel geluk dat mijn paard ervaring heeft, die kan mij goed begeleiden :=
Alvast succes komend weekend!

@Aniek, nette punten, gefeliciteerd! Ook in het M1 lees ik, super zeg!

@Rienie1986, Die blauwe cap met roze van HH vind ik ook tof, en ze zitten ook heel fijn vind ik. Gaaf, L2 startgerechtigd! Gefeliciteerd!

@Myour, koud he! Ik heb ook al 4 laagjes + sjaal aan/om als ik naar stal ga anders vind ik het echt niet uit te houden. Jij ook succes dit weekend, grappig dat je tegen haar moet rijden!

@Marielle_93, welkom! Punten in je onderschrift zien er in ieder geval al goed uit! :wow:

@katinkiee, jij ook; Welkom! En gefeliciteerd met je punten!

ZO, ik ben weer bij :))

Ik heb geluk met heeeele lieve ouders die speciaal voor paard een andere auto hebben genomen := En een tweepaards trailer aangeschaft hebben :+:

Ik ben echt even in de wolken, gister hele fijne les gehad en vandaag <3 Wauw! Ze liep zo vreselijk fijn, boog super om m'n been heen. Overgangen terug zijn nog heel lastig maar ging echt super en met de middendraf en middengalop bleef ze echt goed op het achterbeen. Heb het zelf gewaagd om een stukje schouderbinnenwaarts te doen (ik zat erop met het gevoel alsof ik echt een zo een proef M1 kon rijden, en toen dacht ik: moet alleen SB nog en verder gaat het super, dus ik dacht van: waarom niet proberen?) en het lukte 2 keer :):)

Suoer dat je les zo fijn ging! :)

katinkiee schreef:
Gisteravond wedstrijd gehad en twee keer gewonnen met 188 en 184!
gevoel was alleen echt niet fijn!
ze kwam heel erg achter mijn been en daardoor kon ik de oefeningen voor mijn gevoel niet goed afwerken waardoor het slordig werd, maar toch weer 2 winstpunten erbij :)

@ myour leuk dat je tegen haar moet rijden :) succes!

Jammer datet voor je gevoel niet zo goed ging, maar toch mooi resultaat!

Myour schreef:
Dat is wel apart inderdaad. Ik moet tegen Britt Dekker hihi. Vind 'tegen' altijd zo stom klinken aangezien ik niet tegen iemand anders rijd, maar voor mezelf, mja hoe zeg je dat anders :P
!
Haha wat leuk dat je tegen haar moet!

Ik ga 26 oktober weer en dan 8/9 november weer selectie!
Eerst een weekje naar Catalonie met school en dsn lekker vakantie!

Anudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:05

aniek_joefy schreef:
Ik ga 26 oktober weer en dan 8/9 november weer selectie!
Eerst een weekje naar Catalonie met school en dsn lekker vakantie!

Oeh lekker weekje weg! dat is nou iets waar ik ook echt aan toe ben, maar ik moet helaas nog gewoon een week naar school. :( succes in ieder geval met je wedstrijden!

Ik start ook weer de 26e en moet nog even gaan bedenken of ik dan meteen door ga naar de L2 of de selecties mee ga rijden in de L1.. Wat zouden jullie doen?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:43

@ Elke: gaaf hoor crossen en springen. Vervelend dat ze dressuur niet zo leuk vindt.

@ Anne: dankjewel haha, heb m'n instructrice beloofd om te knallen dus we gaan ons best doen! Lekker zeg ouders met auto met trekhaak en trailer. Top dat je zo fijn gelest hebt!

@ Anudi: gefeliciteerd met je punten en prijzen :) als je klaar bent voor de L2 zou ik dat gewoon doen :j

@ Aniek: lekker naar Catalonie, veel plezier alvast.

Cadiz liep weer heerlijk vandaag. Gisteren heeft m'n instructrice hem gereden en weer even op scherp gezet. Kan ie toch wel gaaf lopen hoor <3 heb 'm nog even nagereden en wauw hij voelde haast elektrisch! Dat gevoel kon ik vandaag mooi vasthouden, ik kon 'm korte stukjes snel voorwaarts rijden en weer terug en hij bleef heel fijn reactief. Overgangen deed ie ook heel fijn, en dat was m'n doel dus maar kort gereden toen vond ik 'm goed :) morgen ook even rustig dagje, en dan zaterdagavond voor onze wedstrijd nog een half uurtje les om alles nog even te bevestigen voor het gevoel en puntjes op de i. Dan moeten we er helemaal klaar voor zijn zondag :D

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:20

Ik zou pas overgaan als je een beetje constant 2 winstpunten per proef haalt Anudi.
Anders maak je sowieso geen kans bij de selecties. Als het je daar alleen om gaat :P
Rond de 185 in de L1 zal denk ik niet genoeg zijn voor een winstpunt in de L2.

Hebben jullie herfstvakantie komende week? Ik zit op de universiteit. Daar lopen de colleges
altijd gewoon door. Geen herfst- mei- en voorjaarsvakantie etc. voor mij :')

Fijn dat je les zo goed ging Anne! Ik probeer al vaker stukken SB mee te pakken.
In stap gaat hij netjes. En in draf soms nog wat onzekere stukjes.
Travers is een ander verhaal... daar snapt ze de ballen nog van haha.

Ach Elke beter te braaf dan dat ze de baan uitschieten etc.
Te braaf daar kun je aan rijden. Een te pittig karakter is soms op goed geluk op wedstrijd.

Wij mogen morgen weer op wedstrijd. Ik hoop dat de wind wat gaat liggen. Scheelt al een hoop bakspoken.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 00:13

Eigenlijk mag ik niet klagen hoor haha ze is heet en gretig in de cross en braaf met dressuur. Wat wil ik nog meer :-)

Vanavond privé les gehad en ze was zo lekker los! Echt heel fijn te rijden. Vaak door een S van hand veranderen en dan buigt ze steeds keurig om en blijft recht met de achterhand.

Morgen avond moet ik al mijn proefje rijden voor de cross van zaterdag. Als ze zo loopt als vandaag ben ik heel tevreden! We gaan het zien! Ik had nu ook veel minder last van mijn irritante rechter hand die ik soms veelste vast hou :)

Ik ging pas over naar het L1 toen ik ook paar keer twee winst had in één proef. En thuis natuurlijk al op volgend niveau trainen.

Veel succes morgen Lisaapee!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:47

Gefeliciteerd met je verjaardag Elke :D
Fijn dat ook bij jou je les goed ging!
Ik gebruikte vroeger trouwens zo'n postbode elastiek op mijn polsen.
Als ik dan wilde smokkelen met mijn linker 'handje' dan had ik dat direct door ;) misschien een tip.

Oh en thanks! We gaan ons best doen vanavond :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:43

Tnx! :-) Hoe moet ik z'n elastiek voor me zien?? Vast binden? Haha

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:50

Nee haha gewoon zo'n rond dik elastiek. Polsen er doorheen en klaar :D

Wij zijn vanavond weer weggeweest. Nieuwe 'enge' binnenbak maar ze is maar 1x er vandoor gegaan. Kon er best goed aan rijden, viel me mee. 186 en 190 gereden. Plaatsing nog onbekend, ze zijn nog bezig ;)

katinkiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:42

_elke gefeliciteerd met je verjaardag :)

lisaapee goede punten! fijn dat ze best braaf was :)

Rienie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:31

Gefeliciteerd met je verjaardag!!

Zo, netjes! Leuke wedstrijd gereden dus, ondanks de "enge" binnenbak!
Ben benieuwd welke plaats je bent geeindigt.