[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyB94

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 02:07

Met paard gaat het denk ik beter been is stuk afgeslankt. Geen idee hoe hij verder loopt,, nog 5 dagen wachte. Ik daarentegen ben heel ziek geworden. Ik kijk het een dag aan, geen verbetering ga ik terug naar Nederland

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:17

Sterkte, Daisy!

Welkom alle anderen!

Marvin's music heeft in dit topic (of in de vorige) al een keer zijn diensten aangeboden voor het maken van een kur. Misschien ook wat voor jullie?

Wat leuk, Noor, dat je les van Johan hebt gehad. Was dit eenmalig, of ga je vaker bij hem lessen?

Nog gefeliciteerd, Anouk, met je winst!

En ik heb je filmpje gisteren ook nog gekeken, Lien. Wat een enorm stoer dier heb je onder je kont! Wees er maar zuinig op! En dat staart zwaaien wordt vanzelf minder als ze de oefeningen makkelijker gaat vinden denk ik.

Gisteren weer gelongeerd! Hij loopt dan zo fijn. Dus de beslissing genomen, en a.s. woensdagavond ga ik er voor het eerst op. Spannend!

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:54

Jeetje wat balen Daisy, hopelijk knap je op en kun je nog even genieten van je vakantie.

Roosje sorry ik weet dat je heel graag met me zou willen ruilen, maar ik ben het niet gewend.
Wil altijd meer en mezelf dan even op de rem moeten zetten is wel eens lastig.
Wel super fijn dat het longeren goed gaat met je paard. Voor je het weet zit je erweer op!!

Welkom voor de nieuwe in ons midden, wat leuk een kür.
Wil dat ook altijd heel graag nog een keer gaan maken, maar nu eerst nog even wat andere dingen voordat we daar aantoe zijn.

Doen er mensen mee aan de selectie regio Utrecht aanstaande zaterdag?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:03

Welkom Candaletta! Jong dier heb je nog. Knap dat je nu al bijna Z2 mag. Gaaf hoor!

Noor wat leuk dat je fijn gereden hebt bij Johan. Hoor altijd positieve verhalen over hem.

Spannend dat je er morgen weer op gaat Lizet. Wel leuk weer!

Daisy beterschap!! Hopelijk knap je op en kan je nog even blijven.

Anouk gefeliciteerd met je winst. Ben je het Z2 inmiddels al door eigenlijk?

Geen selecties voor mij deze zomer. Heb gisteren wel mijn zusje opgegeven omdat ze zo goed gaan. Ben benieuwd.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:21

Heel herkenbaar, hoor Miranda! Ook nu ik ziek was, wilde ik ook veel te veel. Maar probeer er toch, desondanks dat je zo graag wilt, er wel van te genieten. Nogmaals: je hebt een heel mooi klein wondertje in je buik zitten. Wees er super zuinig op!

En hier ook geen selecties dit jaar, haha! Eerst maar eens weer een fatsoenlijk rondje kunnen blijven zitten!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 11:53

DaisyB94 schreef:
Met paard gaat het denk ik beter been is stuk afgeslankt. Geen idee hoe hij verder loopt,, nog 5 dagen wachte. Ik daarentegen ben heel ziek geworden. Ik kijk het een dag aan, geen verbetering ga ik terug naar Nederland

Oooh wat vreselijk jammer Daisy! Ben je eens lekker op vakantie, heb je dat! Is het van het eten denk je?
Heel veel beterschap, hopelijk valt het mee en kun je toch nog lekker ervan genieten!

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 19:38

Gefeliciteerd met je punt Anouk.

Welkom Candeletta! Leuk dat je een kur gaat rijden. De keren dat ik dat heb gedaan heb ik samen met mijn instructrice iets in elkaar geknutseld of een oude kur van haar geleend. Er gaat namelijk veel tijd in zitten om zelf helemaal een kur te laten maken. Maar dan heb je wel iets wat precies bij jullie als combinatie past.

Fijn dat je zo goed gelest hebt Noor en leuk om je filmpjes terug te gaan kijken. Vaak krijg je dan ook zoveel informatie te horen.

Haha, jij wordt dus geen kur jury Amber! Ik ben ook zo a-muzikaal als wat.

Beterschap Daisy! Ziek zijn daar lijkt me helemaal geen pretje.

Leuk filmpje in je topic Lien. En dat staart zwiepen doet mijn merrie ook. Ik krijg er eigenlijk bijna nooit commentaar op. Jij wel?

Spannend Roosje! Ik ben benieuwd voor je hoe het gaat.

Ik begrijp dat je zwanger bent Miranda?! Gefeliciteerd. Hoever ben je?

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 07:49

Ja klopt Midnight ik ben zwanger nu alweer 23 weken, maar hobbel nog lekker door hoor op m'n paard.
Kan het niet laten en zolang het goed gaat en geen pijn heb mag dat. Als je er maar niet afvalt.

Succes vanavond Roosje met rijden!!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 07:58

Mijn smilies doen het niet, dus dan maar even zo: JOOOOEEEEPPPIIIEEEEEE!!!! Vanmiddag ga ik weer voor het eerst rijden!!!! Heb er nu echt zo veel zin in!

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:09

Heel veel plezier, geniet er lekker van!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:09

Ik ga vanmiddag op les! Nog even heel hard oefenen voor zondag :D

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:15

Leuk, Maaike! Komt helemaal goed a.s. zondag!

Nog maar een paar uurtjes en dan mag ik!!! Joepie!!!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:18

Veel plezier Lizet! Wel voorzichtig doen he?

mavantos dat wordt spannend zondag. Fijn dat je straks nog even les hebt!

Ik heb gisteren heerlijk gereden. Hij had zes uur op de wei gestaan dus heb hem heel even laten uitpuffen voor ik er op ging. Hij was erg werkwillig. Heb afgesloten met de wissels. Allebei gingen braaf! Hij bleef voor zijn doen erg goed bij me en vooral vooraf aan de wissel bleef hij netjes wachten. Heb het gehouden bij 1 keer beide kanten op. Ik kan zelf niet goed voelen of ie in ene was, maar ik vermoedde van wel :D Ik voel het namelijk wel als ie overkruist gaat dus ik denk dat ze zo goed als in ene waren. Meteen lang gegeven en beloond.

Ik denk dat ik nu de wissels steeds pas aan het einde mee ga pakken. Als hij dan braaf is kan ik meteen stoppen en dan is dat een beloning voor hem.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:52

Gelukkig gaat het hier wat beter! Mijn ouders gaan toch voor de zekerheid even een afspraak maken met de kliniek. Zijn been is niet meer dik maar ze willen tot zekerheid. Spannend!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:07

Leuk dat je kan rijden Lizet!!

Midnight, ik krijg er ook nooit commentaar op. Gelukkig :P

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:20

Ja, ga vandaag op les en waarschijnlijk vrijdag ook nog een keertje.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:43

Zit die buik niet in de weg tijdens het rijden? En "klotst" dat dan niet?? ( rare vraag, maar dacht er net aan :P )

super roosje!! geniet er maar van! En mavantos, afzien hè!!! :D

Super dat het goed ging sharon, komt helemaal goed.

Gisteren heb ik nog eens les gehad en Aristo begon het weer op zijn manier. ik heb het toen eindelijk gedurfd en hem eens goed aan te pakken, ik lag er bijna vanaf, maar het was de moeite waard. Als hij wil, kan hij dus wel zijn achterbenen van de grond krijgen :D

Vandaag op het pleintje gereden (daar loopt hij het liefst) en hij was echt goed. Heb zelfs drie wissels om de drie gesprongen *\o/*

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:36

Zit ook eindelijk weer te paard, nog wel wat minder dan normaal, maar het begin is er weer! Moet nog wel heel voorzichtig zijn met stof, er mag niets in mijn ogen komen, en ik voel mijn pols ook behoorlijk als ik gereden heb, maar dat heb ik er graag voor over.
Wat fijn dat iedereen zo lekker gaat!

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 07:44

Webster nee hoor dat valt reuze mee, het eerste rondje draven moet het even z'n "houvast" vinden en daarna gaat het wel. Doorzitten gaat niet zo makkelijk meer dus dat doe ik bijna niet meer, maar galopperen gaat nog super.

Wat leuk te lezen dat het bij iedereen (weer) goed gaat.
Wat lief van je ouders dat ze toch een afspraak maken bij een kliniek voor de zekerheid, even afwachten nu.

Hoe ging het Roos???
Heerlijk weer of niet Jenny weer te paard?

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:05

Goedemorgen!

Het rijden was heerlijk! Ik had wel het gevoel dat ik op een olifant zat, maar dat terzijde. Natuurlijk was hij wat stram en bleef hij lekker hangen op mijn hand, maar toch echt wel fijn kunnen afsluiten. Heb bijna twee maanden niet meer gereden, dus ik mag echt wel heel erg tevreden zijn met wat hij mij gisteren voor gevoel gaf.
Vandaag weer longeren en morgen dan rijden.

Wanneer is de afspraak Daisy? Voel je je nog steeds niet lekker? Probeer er wel een beetje van te genieten! Het is een prachtig land en voordat je het weet ben je weer in het Nederlands kikkerlandje.

Doe je wel voorzichtig met je pols, Jenny? Straks heb je er nog veel langer en meer pijn van, dan als je nu nog even rust had genomen.

Hoe ging je les, Mavantos?

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:39

Ik ben vandaag in ziekenhuis geweest. Heb 3 spuiten gekregen en nieuwe medicijnen. Ik kan eindelijk weer een beetje beter eten: boterham met hagelslag! Dinsdag paard naar de kliniek voor foto's. Echt pech vandaag uit ziekenhuis mobiel verloren...mijn oom hier zit bij de politie dus ze zijn bezig met traceren. Hopen dat ze hem vinden. Echt een baaldag

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:52

Wat een pech Daisy. Het zit je allemaal even niet mee. Wij zullen dinsdag voor Pino duimen!

Jenny en Lizet wat lekker dat jullie allebei weer te paard zijn geweest. Vervelend van je pol Jenny! Lizet hoe gaat het met jou? Geen last gehad tijdens of na het rijden?

Dinsdag was blijkbaar geen mazzeltje met de wissels, gisteren sprong hij ze ook weer braaf! :D Zo blij!! Het is nog niet goed genoeg voor een proef, want ik doe de wissels nu nog maar op 2 plekken in de baan (hoefslag in diagonaal). En ik durf nog niet uit te breiden naar andere plekken totdat dit helemaal naar mijn zin gaat. Degene waarmee ik reed zei toen ik ineens op de andere hand galoppeerde: "ben je nou gewisseld?". Dus ik: "Ja!". Zegt ze "goh ik merkte het niet eens, normaal gaat ie dan wel racen." Haha, grappig :)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:12

Zo te horen gaat het goed bij iedereen!!

Leuk dat je terug kan rijden Jenny! Wel voorzichtig doen hé.
Het zelfde voor Lizet, hoe is het geweest??

Daisy, wat een baaldag! Ik duim ook mee voor Pino!

Vainquish geeft het goede voorbeeld! Mag Soraya even op de leer komen?

Ik heb vandaag een half dagje verlof. En het gaat en dag vol paarden worden :P Na mijn werk direct door naar Montie, eens kijken of die het weer ook zo lekker vind. En daarna aan het werk met Soraya en Bono. Hopelijk lukt het een beetje met Bono en kan ik wat wissels oefenen. Zondag kan hij zijn laatste punten halen om een klasse hoger te gaan rijden! Spannend!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:32

Wat lekker dat je maar een half dagje hoeft met dit mooie weer. Ik ben jaloers. Leuk dat je bij Montie gaat kijken :)
Spannend om ook met Bono aan de wissels te beginnen :D

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 14:23

Balen Jenny van je pols!

Fijn dat de wissels nu goed gaan Sharon!

Een beetje geluk waarschijnlijk in vip ruimte morgen Indonesië - Nederland kijken. Een x is wat anders dan paarden