Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:35

Er staat op de KNHS fb al het 1 en ander over dit geval. Ik had de petitie ook al geplaatst.
En gisteren was deze ook al door iemand geplaatst. Die staat er nog steeds.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:37

Maar stel... stel dat ze het doorzetten, dan ben ik wel nieuwsgierig in hoeverre zoiets snel in werking kan worden gezet?
En vooral ook nieuwsgierig wanneer ze dat dan laten weten? In dec/jan? Zodat iedereen te laat is om zijn/haar startkaart op te zeggen? Of kan je deze alsnog op zeggen door de wijzigingen?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:42

Dat zal dan waarschijnlijk met ingang van 1 oktober 2013 zijn omdat dan het nieuwe indoorseizoen begint.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:45

Klopt, gaat idd om het indoorseizoen van 2013/2014.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:48

Dat snel implementeren heeft de KNHS nog nooit een probleem van gemaakt :P De wijziging zal in gaan per 1 april gok ik en dus inderdaad effect hebben op het nieuwe indoorseizoen. Misschien kunnen verenigingen dan nog snel beginnen met het bijbouwen van een binnenbak :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:49

Loetie84 schreef:
Dat snel implementeren heeft de KNHS nog nooit een probleem van gemaakt :P De wijziging zal in gaan per 1 april gok ik en dus inderdaad effect hebben op het nieuwe indoorseizoen. Misschien kunnen verenigingen dan nog snel beginnen met het bijbouwen van een binnenbak :D

Als de KNHS die kosten dan ook even wil vergoeden wegens het ongemak :P

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:50

Vind ik een goeie ja! Dat heb ik liever dan het nieuwe federatiecentrum waar wij hobby-ruiters toch geen gebruik van maken...

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:56

De petitie in deze vorm heeft niet zoveel zin volgens mij; het blijft sowieso mogelijk om 2 proeven bij dezelfde jury te rijden.
Het gaat erom dat de tweede proef dan niet meer telt voor winstpunten. :(

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:07

Ik heb de petitie ondertekend. Als ze de wijziging per 1 april 2013 in willen laten gaan, heeft het bij sommige locaties ook al betrekking op het outdoorseizoen. Er zijn meerdere locaties waar (vooral in het Z) 1 jury beide proeven jureert.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:16

Nexus schreef:
De petitie in deze vorm heeft niet zoveel zin volgens mij; het blijft sowieso mogelijk om 2 proeven bij dezelfde jury te rijden.
Het gaat erom dat de tweede proef dan niet meer telt voor winstpunten. :(

Er zullen maar weinig mensen zijn die 2 proeven gaan betalen als ze maar bij 1 proef een winstpunt kunnen rijden. Dan gaan ze gewoon na de 1e proef naar huis.
Dus zullen de verenigingen iets anders moeten verzinnen, bv. groepjes van 3 en dan om en om rijden bij een jury. Dat betekend dus dubbele kosten voor de vereniging en misschien dat er ook weinig jury's zijn die zin hebben om te wisselen, hun onderdeel duurt ook veel langer.
Waarom maakt de KNHS geen splitsing tussen de gewone amateurs die hard werken voor hun paardje en met veel plezier op wedstrijd gaan en de broodrijders.
Ik ben heel bang dat paardrijden op wedstrijdniveau straks weer een elitesport wordt want wil je nu aan je punten komen moet je vaker en ik denk ook verder weg starten.

En concurrentie versterken is een wassen neus: degene die goed zijn rijden zich evengoed wel in de picture.
Het gaat er m.i. om dat de gewone recreatie wedstrijdruiter nu gepakt wordt door deze maatregel, niet meer en niet minder.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:35

Goedzo Noor. Eens kijken wat de KNHS ermee doet. Of ze schrijven inderdaad heel droog als antwoord hierop dat de 2e proef echt niet verboden is...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:00

Ik verwacht niet dat verenigingen nu 2 jury's gaan betalen. De mogelijkheid tot een 2e proef zal hiermee vervallen. Of idd, dat je de 2e proef niet telt, maar dan is deze zo uitgestorven.

Ik zie nog altijd het nut niet van deze regeling en ook niet wie, wat of waarom iemand hier beter op wordt. Ook de KNHS zelf niet !

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:41

We hebben vanavond een vergadering met het bestuur van onze rijvereniging.
Ik zal even vragen of het een idee is om deze petitie op onze website neer te zetten.
Geen idee of het zal helpen, maar alle stemmen zijn meegenomen toch? :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:15

Evy, jullie regiovergadering is al geweest en in het nieuws op de site staat dat NHolland tegen is.

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:26

Maaike_Ma schreef:
van wie mag ik even zijn/haar facebook adres? kan ik wat jullie erop hebben gezet die link delen met mijn andere vrienden

als je naar de link gaat kan je rechts op de facebook knop klikken en hem delen op je profiel.

http://petities.nl/petitie/laat-het-sta ... res?page=1

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:57

Wij hebben een protestbrief gestuurd aan de KNHS zelf. En deze is gewoon niet gelezen. We kregen dezelfde standaard brief terug als die van Confetti....
Op de argumenten in de brief werd totaal niet ingegaan.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:01

Als je een startpas stop zet, betaal je dan bij activeren niks extra's?
Want ik moet nu eerder weg voor mijn werk (12 januari al) en kan in januari, februari en maart dus toch niet starten. Hierdoor ben ik dus van plan om mijn startkaart toch maar op te zeggen, met als reden het vreselijk stomme gedoe van de KNHS en dat een en ander gewoon niet meer betaalbaar is voor de hobbyruiter. (om dan vervolgens in maart alsnog mn startkaart te heractiveren en lekker te gaan SGW-en :P )

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:14

jury schreef:
Evy, jullie regiovergadering is al geweest en in het nieuws op de site staat dat NHolland tegen is.

Ja dat weet ik. Maar ik vind het een goed idee dat de online petitie ook op de website van de rijvereniging wordt neergezet met informatie voor onze leden. Niet iedereen weet hiervan namelijk.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:19

Heractiveren kost niets Loetie84 dus dat kan je best doen Wel voor 30 november doen he!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:21

*gaat zometeen direct de startpas opschorten*

Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:20

Ik heb Startlijsten ook gemaild met de vraag of ze er aandacht aan willen besteden... Wie weet...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 07:48

De petitie loopt als een trein, al ruim 1400 handtekeningen!

Vandaag komt het wedstrijdplatform bijeen om hierover te gaan praten. Nu maar hopen dat bij de leden hiervan is doorgekomen dat het geen hamerstuk is!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 07:52

Is iemand gisteren naar de ALV van de Regio Utrecht geweest en heeft dit op d agenda gestaan? Ik was helaas verhinderd, maar ben wel benieuwd naar de uitkomst.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 10:57

ingvdh schreef:
De petitie loopt als een trein, al ruim 1400 handtekeningen!

Vandaag komt het wedstrijdplatform bijeen om hierover te gaan praten. Nu maar hopen dat bij de leden hiervan is doorgekomen dat het geen hamerstuk is!

Misschien een idee als iemand ook het wedstrijdplatform even tipt over de petitie? Dan zien ze dat niet een handje vol hobbyruiters klaagt, maar dat er een heleboel zijn!!

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 11:24

Ik heb net alle regio's een e-mail gestuurd met de vraag of zij de online petitie willen doorsturen naar de bij hun aangesloten kringen zodat deze de petitie weer doorsturen naar de verenigingen. Op de site van de KNHS stond een mail lijst dus dat was vrij makkelijk gedaan. In deze lijst stonden ook mensen die lid waren van de ledenraad en het wedstrijdplatform :)