Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

X_Michelle_X

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:52

Dit topic blijft gewoonnn, anders maken jullie ook een zz-l topic? Of bestaat die al? :+

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:02

X_Michelle_X schreef:
Dit topic blijft gewoonnn, anders maken jullie ook een zz-l topic? Of bestaat die al? :+

Geen idee, zo ver ben ik nog lang niet :P

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:38

Als Belg mag ik dan voor eeuwig hier blijven, zzl hebben wij nl niet :P haha

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:08

lienbono schreef:
Als Belg mag ik dan voor eeuwig hier blijven, zzl hebben wij nl niet :P haha

Gezellig!! Hahaha :')

Sythaa gefeliciteerd!

Ik heb net te horen gekregen dat ik vrijdag ook kan starten. Dus ik ga vrijdag en zaterdag starten (op dezelfde locatie). Zaterdagavond moet ik mijn 2e proef pas om 22:00 uur! Ik ben dan pas 22:45 uur terug op stal en dat vindt de eigenaar van stal te laat! :(
MAAR! Ik heb geregeld dat Vanquish een nachtje blijft slapen op de plek waar ik wedstrijd heb :) Haha! Hopen dat het dan wel heel goed gaat, anders is al het geregel voor niks!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:17

X_Michelle_X schreef:

Bedoel ook niet dat het topic weg moet hoor, weet niet waar je dat gelezen hebt?? Ik zei het VOLGENDE topic. Zodat ik ook hier kan mee blijven kletsen, snappie??

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:35

Tuurlijk mag jij mee blijven kletsen. We zijn natuurlijk ook heel benieuwd naar hoe jullie het in het ZZL gaan doen :D

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:38

Sharon heel veel succes vrijdag en zaterdag!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:44

fatal_flower schreef:
Gefeliciteerd Sythaa.
We kunnen nog wel even vooruit met dit topic hoor Odenxia. En iedereen is en blijft welkom, als je maar Z2 debuut gaat maken of gemaakt hebt. Toch? Ik vind het een prettig topic, waar ook nog eens nuttige tips worden gegeven :j
Ik denk dat ik komend weekeinde mijn laatste Z1 wedstrijd ga starten.

Ik hoop van wel, vind dit topic een verademing op Bokt moet ik zeggen, zulke leuke en gemotiveerde mensen! Ik start zelf met mijn Fries ondertussen Grand Prix, maar dat wordt zo'n eenzaam topic hier op Bokt... :P dus wat mij betreft gaan we gewoon lekker door in dit topic, en voor de Belgjes onder ons kunnen we straks ipv ZZ licht, misschien wel onze M10 ervaringen hier delen?

Leuk dat je uitgestrekte draf beter gaat Odenxia! Jammer dat het op wedstrijd met aangalopperen even misging, klinkt alsof je ophouding op je buitenteugel niet doorkwam of niet duidelijk was bij het aangalopperen? Als je paard ervan overtuigd was dat hij moest aandraven omdat jij niet een duidelijke galophulp gaf dan is het natuurlijk ergens wel begrijpelijk dat hij het dan niet meer snapt en de draad kwijt is. Volgende keer beter toch? Dit zal je vast niet meer overkomen!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:49

Dank je Daisy! Ik mag toch hopen dat ik dan wel drie winspunten kan rijden! := En dan kan ik jullie misschien dit jaar wel over mijn Z2 debuut vertellen ;)

Horseyfries ik ben het helemaal met je eens. Dit is het gezelligste topic op bokt! Haha!
Echt cool dat je al Grand Prix rijdt! Super gaaf.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:52

Ja had ik ook nooit gedacht hoor, als je mij dat tien jaar geleden verteld had had ik je voor gek verklaard ;)
Zo zie je maar dat je met gewoon stug blijven dooroefenen en volhouden je uiteindelijk veel verder kan komen dan je zelf verwacht, al moet ik er wel bij zeggen dat ik wel enorm veel geïnvesteerd heb in training en lessen voor mijn paard en mezelf, vanzelf komt het ook niet.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:23

sharon_quiz schreef:
Dank je Daisy! Ik mag toch hopen dat ik dan wel drie winspunten kan rijden! := En dan kan ik jullie misschien dit jaar wel over mijn Z2 debuut vertellen ;)

Horseyfries ik ben het helemaal met je eens. Dit is het gezelligste topic op bokt! Haha!
Echt cool dat je al Grand Prix rijdt! Super gaaf.

Leg toch niet zoveel druk op jezelf! :D Ga gewoon lekker rijden dan komen je punten vanzelf!

Ik vind dit ook een heel leuk topic, geen afgunst maar iedereen die elkaar helpt en tips geeft!

Ik heb zondag mijn M1 debuut! :D Z2 debuut stel ik denk ik nog even uit... of hij moet deze week alle wissels goed blijven springen... wie weet durf ik dan wel over! :o

Lynnwossink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:00

Sythaa schreef:
Goede tips komen hier voorbij, leuk om te lezen!
Gefeliciteerd Lynn ga je gelijk over?
Odenxia heel erg jammer maar wat al gezegd is nog nette punten hoor als je zulke missers er tussen hebt gehad! Gaaf dat je nu over gaat naar ZZL!

Wij hebben zaterdag ook weer een fijn rondje gereden goed voor een tweede prijs en winst :D .

Hoe bedoel je? Ik rijd nu Z2 en bij de pony's kun je (helaas) niet meer hoger. Dus ik blijf nu voor altijd in de Z2. ;)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 23:01

Ja Anouk dat is ook zeker waar! Maar ik baal wel dat ik de laatste keren geen winst had terwijl ik de 1e 7 punten zo te pakken had! Deze laatste 3 lijken niet meer te willen komen. Maar misschien leg ik er inderdaad teveel druk op. Het is ook niet zo dat ik er haast mee heb..

Hoe ging je debuut in het M1?

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 23:16

Veel ruiters hebben dat hoor die laatste puntjes in bepaalde klasses. Inderdaad gewoon lekker trainen en starten en jezelf niet te veel druk opleggen. Komen die puntjes dit weekend niet, dan komen ze het volgende weekend wel. Niet te druk om maken dus!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 00:06

Ik zal ook eens reageren, heb mijn Z2 debuut al een tijdje geleden gemaakt, en dat was helass niet zo succesvol weet ik me te herinneren. De rest van het seizoen ook niet zo maar sinds de regiokampioenschappen gaat het stukke beter! (weet niet mee hoeveelste ik was maar 2 puntjes meer en ik had naar de hippiade gemogen). Ik heb ondertussen ook de scores voor internationaal (ben dus ponyruiter), en geselecteerd voor rabo talentenplan. Leuk vooruit zicht dus en over 2 weken voor het eerst zo een (inter)nationale wedstrijd, is op de manege waar ik altijd train dus lekker een keer proberen in vertrouwde omgeving.

Zag hier wat over die laatste wpjes halen, heb ik ook maar dan niet echt met de wp maar in het algemeen met onze andere pony, eerst verwacht je niks en komen er super resultaten uit, later in die klasse wil je hogere plaatsingen en betere punten en dan lukt het ineens niet meer. Ik had dat afgelopen zomer, mocht ineens en regiokampioenschappen en welshcup! Helemaal blij en heel hard gaan trainen, helaas ging ik naar mate het dichterbij kwam steeds gespannener rijden en daardoor is beide volledig mislukt (allebei middenmoot terwijl hij bij allebei gerust prijs had kunnen halen, vooral op de regiokampioemschappen had hij de top 3 al regelmatig verslagen, maar nu had hij echt zo een gewone stijve proef, helaas). Maar verwacht dus niet zoveel en heb er plezier van, ga niet alleen voor het hoogst haalbare maar ga maar zover totdat het niet meer leuk is (te veel spanning), dat is wat ik afgelopen seizoen heb geleerd.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 00:37

sharon_quiz schreef:
Ja Anouk dat is ook zeker waar! Maar ik baal wel dat ik de laatste keren geen winst had terwijl ik de 1e 7 punten zo te pakken had! Deze laatste 3 lijken niet meer te willen komen. Maar misschien leg ik er inderdaad teveel druk op. Het is ook niet zo dat ik er haast mee heb..

Hoe ging je debuut in het M1?

Die punten komen er heus wel! Echt waar, maak je daar maar niet al te druk om!
M1 debuut is as. zondag dus hoe het ging weet ik nog niet :D vast heel hard want dat is zn hobby :')

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 07:49

Lees een paar dagen niet, en jullie zijn al weer een aantal pagina's verder! :P

Lekker laten zo dit topic! :j Het is gezellig, handig en hulpzaam. Dus, Fatal_flower, ik sluit me jou aan!

@Welshfan97: Welkom!

@AnoukvW: misschien ben ik een beetje :o? maar je hebt zondag je M1 debuut, maar je paard springt al wel de wissels voor het Z2? Dan ben je er al wel lekker op tijd bij :D

@Sharon_quiz: lekker blijven rijden! Die punten komen vanzelf wel en leg er niet zoveel druk op bij jezelf. Natuurlijk wil je die punten en eigenlijk ook winnen, maar dat is van zoveel factoren afhankelijk, dat je beter kan focussen op punten die wel haalbaar zijn en waar je wel invloed op kan hebben.
Lekker trouwens dat je paardje daar kan blijven slapen!

@Odenxia: goede beslissing. Lekker nu trainen voor het ZZL en daar binnen gaan knallen!

@Horsefries: jeetje, GP! Dat is nog mijn droom... Nou, we kunnen in ieder geval veel van je leren!

Bluemans komt ook weer lekker in conditie! Volgende week weer een lesje gepland voor het eerst in twee maanden. Het gaat eindelijk met ons tweetjes weer de goede kant op *\o/*

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:29

roosje78 schreef:
@AnoukvW: misschien ben ik een beetje :o? maar je hebt zondag je M1 debuut, maar je paard springt al wel de wissels voor het Z2? Dan ben je er al wel lekker op tijd bij :D

Haha sorry, las het terug en het is zo inderdaad niet zo duidelijk! :o
Ik heb twee paarden, eentje die zondag voor het eerst M1 gaat en eentje die de punten voor he Z2 heeft! :)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:18

Goede morgen, Sharon je moet idd de druk niet gaan opvoeren paard rijden moet leuk zijn! Iedereen lekker fanatiek aan het trainen. Net als hier... Paard gaat weer goed vooruit, hij kan al wat meer wachten al is dat niet zijn sterkste punt! Ik heb voorlopig niets meer ingeschreven, omdat ik al 3 weken geen les meer heb gehad. Paard ging gisteren als een trein, maar helaas toen ik zijn hoofdstel uit deed zag ik een klein wondje in zijn mond. Waarschijnlijk op gebeten, of ergens tussen gezeten. Vandaag dus maar verplicht vrij, en morgen rijden met een trensje.... Nooit bloed gehad, maar nu dus 2 keer achter elkaar in een week tijd. Misschien maar eens de tandarts inschakelen, al lijkt het mij sterk dat daar de oorzaak ligt.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:21

Lynn sorry had er overheen gelezen dat je bij de ponys startte!
Sharon om die winst niet te druk maken. Misschien anders eens een tijdje thuis doortrainen, of een keer bij een andere trainer gaan lessen en zijn of haar ongezouten commentaar vragen?
Ik ben zelf in juni van dit jaar naast mijn eigen trainer bij een andere hele goede gaan rijden. Ik bleef in het Z1 steeds op scores van 210, 214 hangen en meer punten kreeg ik er op de een of andere manier niet uit. Het heeft enorm geholpen door een "vreemde" er op te laten schieten en daarbij is hij vele malen kritischer en perfectionistischer. Ik ben toen ook bijna 3 maand thuis gebleven om meer op zijn manier te trainen, heb toen weer Z1 gestart en won beide proeven en scoorde twee keer 221. Dus 4 winst in een klap. Kort erna de overstap naar het Z2 gemaakt en ook iedere keer winst en in de prijzen. Ik heb er veel baat bij gehad wil ik alleen maar zeggen :D .

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:36

Mag ik mij hier ook melden? :o

Ik heb vrijdag mijn Z2 debuut. Ga gelijk 2 proeven, dan kom ik er wat sneller in haha. Ik ben benieuwd, het is weer de eerste binnen wedstrijd en af en toe kan die van mij een beetje spokerig zijn..

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:49

Leuk, Espoir! Met welke ga je (heb even snel gespiekt in je profiel)?

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:26

Welkom iedereen, die "nieuw" is. Ik lees meer dan dat ik berichtjes achterlaat :o

Wij gaan aankomend weekend HC starten, maar dan wel Z2.... Ben benieuwd, thuis weet ik dat het al aardig voldoende is, maar op wedstrijden heb ik altijd teveel last van spanning waarmee ik vaak de proeven verpest. Velen zullen zeggen, ga dan nog niet over, maar ik weet van mezelfd dat ik veel tijd nodig hebben om te groeien in de klasses ( vanaf het M2 dan) dus die tijd gun ik mezelf met in mn achterhoofd dat het voorlopig geen winst rijden wordt.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:39

succes romy!

@lynn ga je proberen kader te rijden?
@welshfan gaaf! super heb je al kaderscores gereden?

@espoir succes vrijdag!

Helaas ben ik te oud voor de junioren boehoe dus hoop ik volgend jaar zz-licht te mogen en dan kan ik een kansje wagen bij de young riders..... of het gaat leuk i really dont know maar kan het altijd proberen hihi

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:08

Woow ik had een hoop bij te lezen! Wat een leuke en meelevende berichten allemaal! Bedankt voor de tips! Ik zal de druk inderdaad proberen niet te hoog te leggen en gewoon lekker te gaan rijden en dan zien we wel! :)

Zit nu op mijn telefoon dus ik kan niet makkelijk terug kijken naar jullie berichten. In ieder geval welkom voor een aantal! :D Gezellig!

Daisy wat leuk dat je het bij de Young Riders gaat proberen. Gaaf!

Udo wat vervelend van het bloed in de mond. Hopelijk kan de tandarts de oorzaak vinden en verhelpen!

Roosje, fijn dat je weer lekker aan het rijden bent en gaat lessen.

Sythaa ik heb af en toe voor de afwisseling les van Jordy van Wijnen. Hij kijkt op een andere manier naar mijn rijden dan mijn vaste instructrice en met zijn tips kan ik altijd een hele poos voort. Voorlopig thuis blijven is voor ons niet handig. Hij en ik worden nogal zenuwachtig op wedstrijd als we een aantal maanden niet geweest zijn. En daarbij komt dat het thuis ook erg lekker gaat, gelukkig. Nu de jury er nog van overtuigen, haha! Maar dit weekend ga ik gewoon lekker rijden en m'n best doen. En meer dan dat kan niet ;)

Anouk wat spannend, je M1 debuut zondag. Leuk joh!

Hoop dat ik niemand vergeten ben!! Weltruste allemaal :)