dat geld natuurlijk niet voor elke dresuurruiter. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SaskiaStar schreef:Hoe moeten we anders onze paarden verzameld krijgen en op het achterbeen, denken dressuurruiters nu echt dat wij dat met onze handen kunnen?![]()
Of denken ze nu echt dat een paard gewoon naar een hindernis toerent en wij maar hopen dat ze hun benen optillen?![]()
![]()
Welke discipline dan ook.
Ayasha schreef:dressuurruiters hebben natuurlijk wel hun zijgangen nog... Die hebben jullie niet in parcouse, misschien dat ze dat bedoelt?

Twiggy2008 schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat als een dressuurpaard goed aan de hulpen moet staan, hij/zij dat ook moet zijn buiten de bak.
(en dan heb ik het over goed opgeleide paarden, niet over jonkies).
Ik vind het overigens alles-behalve interessant staan, zo'n paard aan een touwtje.

Lovely schreef:Het maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit waar je me op zet, ik vind alles best. Maar als je naar een groot aantal ruiters kijkt en dan ziet dat de stoelzit nogal wat terrein heeft veroverd, dan weet je nu hoe dat komt.
Lovely schreef:Het maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit waar je me op zet, ik vind alles best. Maar als je naar een groot aantal ruiters kijkt en dan ziet dat de stoelzit nogal wat terrein heeft veroverd, dan
weet je nu hoe dat komt.
schoentje schreef:Lovely schreef:Het maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit waar je me op zet, ik vind alles best. Maar als je naar een groot aantal ruiters kijkt en dan ziet dat de stoelzit nogal wat terrein heeft veroverd, dan
weet je nu hoe dat komt.
valt mij ook op. Waarom denk je dat dat is dan?
schoentje schreef:Lovely schreef:Het maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit waar je me op zet, ik vind alles best. Maar als je naar een groot aantal ruiters kijkt en dan ziet dat de stoelzit nogal wat terrein heeft veroverd, dan
weet je nu hoe dat komt.
valt mij ook op. Waarom denk je dat dat is dan?
Nee hoor, laat mij maar los, wat het paard ook doet.

Ik denk dat dat wel het probleem is van "moderne" dressuurzadels, die inova bates bv... Dat dwingt je zo in een houding, met dat zadel kan ik me voorstellen dat je er af kukelt bij elke hupsje..
wel dat veel mensen in de B zo lopen te piepen
Zidore schreef:ik vind het onzin
ik denk dat je geen appels met peren moet gaan vergelijken
je concentratie is heel anders als je dressuur rijd dan dat je springt
dan zit de adrenaline zeg maar op een goede manier in je lijf, bij het springen. bij het dressuren heb je vaak paarden die thuis beter lopen (meer ontspannen) en dat is juist iets wat we liever zien
en de B is ook best spannend. voor het eerst je paardje laten zien tussen al die sjaggo paardenlui en als je het niet gewend bent lijkt het bij het losrijden of iedereen tegen je aan wil rijden!!
heeft imo dus niks met bang te maken, een dressuur- of springpaard kan net zo lief of gemeen zijn als een ander paard.
ik snap het wel hoor!