Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maxhap schreef:het is niet eerlijk om een paard 22 uur op stal te zetten. ik denk dat hij dan zelfs gefrustreerd wordt. een paard hoor eigenlijk in het wild te lopen, dus sportpaardje of niet, gewoon lekker naar de wei, je moet ook aan je paard denken en niet alleen aan jezelf of je dan die wedstrijd wel wint omdat ie iets langzamer is.
CasanovaLY schreef:maxhap schreef:het is niet eerlijk om een paard 22 uur op stal te zetten. ik denk dat hij dan zelfs gefrustreerd wordt. een paard hoor eigenlijk in het wild te lopen, dus sportpaardje of niet, gewoon lekker naar de wei, je moet ook aan je paard denken en niet alleen aan jezelf of je dan die wedstrijd wel wint omdat ie iets langzamer is.
Als alle paarden die niet heel de dag op de wei staan en niet lang op de wei kunnen gefrustreerd zouden zijn, dan zouden alle paarden/pony's op mijn stal allemaal gek zijn en gefrustreerd maar dat zijn ze niet... en dan zouden al die manege paarden/pensionklanten op de stal waar ik eerder stond nog erger gefrustreerd zijn want die komen alleen maar op de paddock... en nogmaals ze zijn niet gefrustreerd

[/quote]
Focussed schreef:Hoezo "kan" het bij jullie niet dan?
Ik heb een ontzettende levendige pony, maar als ze bijv. in de winter een hele dag binnen heeft gestaan (bijv. omdat het erf een grote ijsplaat is) dan kan ik aan kleine dingetjes merken dat ze gefrustreerd is. Kwestie van je paard door en door kennen en weten hoe hij is als hij wel naar buiten kan.
en mijn pony gaat niet hele dagen naar buiten (ik bedoel dan in de wei, hij gaat heus wel in de paddock en hij word ook gereden enzo) dus ik weet niet hoe hij dan is
)
sjaantje schreef:Maar CasanovaLY, denk jij nou dat je als 15-jarige voldoende ervaring hebt om te kunnen zeggen dat alle paarden en pony's bij jullie op stal heel gelukkig zijn? Ik denk dat jij dat van buiten gewoon niet kunt bekijken, zeker niet omdat je niet weet hoe diezelfde paarden zich zouden gedragen als ze wel de mogelijkheid zouden hebben om de hele dag buiten te lopen.
Echt heel sneu dat jullie de mogelijkheid niet hebben, dat bedoelt ook niemand hier. Wel jammer dat jij die missende mogelijkheid probeert goed te praten (voor jezelf waarschijnlijk) door te zeggen dat de paarden niets te kort komen.
Focussed schreef:Pff ik zou persoonlijk al niet op zo'n stal gaan staan... Waar het niet eens normaal is dat er iedere dag (iig in de zomer) weidegang wordt aangeboden...
Rijden en paddock kun je niet vergelijken met weidegang, mits je paddock groot genoeg is en er ruwvoer wordt aangeboden.
CasanovaLY schreef:Focussed schreef:Pff ik zou persoonlijk al niet op zo'n stal gaan staan... Waar het niet eens normaal is dat er iedere dag (iig in de zomer) weidegang wordt aangeboden...
Rijden en paddock kun je niet vergelijken met weidegang, mits je paddock groot genoeg is en er ruwvoer wordt aangeboden.
ach ja ieder mens en ieder paard/pony heeft andere behoeftes, maar als een kind van "15" heb ik natuurlijk te weinig "ervaring" om dat te kunnen zeggenn...
ik zou trouwens ook het liefst willen dat mijn pony hele dagen naar buiten kon maar als je de faciliteiten er niet voor hebt ja.... Tilmar schreef:Je zegt het zelf: in de regen trainen en voetballen. Ik heb het over: Na de training in de regen gaan staan. Doe je dat wel eens?
(Moet hij natuurlijk niet geschoren zijn, dat zou enigzins banketstaaf zijn
) . Focussed schreef:Als je het belangrijk vindt voor je paard zoek je toch een andere stal?
Heb ik ook gedaan, en nu komt de mijne gewoon lekker buiten in de winter. Dat kon niet op de oude stal.
Al m'n vriendinnen achtergelaten, de binnenbak achtergelaten, de luxe spuitplaatsen achtergelaten.... Doe het voor m'n paard.
en liever niet met haar voeten door de blubber, tutje.