Wij trainen rustig verder, deze week even niet want hij heeft wondjes van 't hoofdstel helaas. Ik weet het nog niet, we gaan wel lekker dus in dat opzicht wil ik het wel proberen. Maar aan de andere kant had ik m'n M1 debuut anders voorgesteld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
veertje99 schreef:Ja klopt! Enorm fijn dekje en fijn dun voor de warme dagen maar wel stevig. Ik twijfel nog of ik de denim erbij ga halen haha. Welke kleur heb jij gehaald?
Ik vind vooral het filmen een gedoe. Inclusief paspoort en alles wat erbij moet komen, rondje om het paard heen lopen enz. Worden filmpjes van wel bijna 10 minuten denk ik. Ik ga er nog eens goed overna denken. Thuis loopt hij super goed en wil dat liever ook uit proberen op ander terrein en met de 'spanning' van de wedstrijd is dat toch anders.
Hoor ook veel verschillende meningen erover
nummie schreef:Heel even een vraag over het dekje, blijven de kleuren mooi van de weatherbeeta? De cottons van lemieux worden snel vaal.. dacht er nu aan om deze te halen..
MyWishMax schreef:Lekker bezig allemaal zeg!
Ik heb ook niet zoveel met het online 'starten'. Maar ik ben nooit zo moeilijk met een paar maanden thuis blijven en heb de winstpunten ook niet nodig om te promoveren, dus ik heb ook wel makkelijk praten.
Hier weer terug geweest voor controle en mogen voorzichtig de draf en galop gaan opbouwen. Draf naar 25 minuten met voltes en wendingen (tot nu toe alleen lange zijdes, nu dus weer gewoon de hoeken). Beginnen met de hoeken afronden en grote voltes en langzaam weer alles meenemen behalve zijgangen. Galop beginnen met 1 keer de bak rond en opbouwen naar 7 rondjes. Valt tegen ookZowel paard als ik hebben geen conditie meer en de hoeken en voltes moeten ineens weer enorm ondersteund worden. Plus wat moeite met haar balans en aanleuning. Doordat ze slap is kruipt ze wat te diep en blijft wat te hoog. Ze heeft de kracht niet op neus naar voren te houden en ook niet om wat meer te zakken, dan vallen we meteen voorover. Eerst dus maar de conditie en kracht opbouwen.
Ze is ook meteen een stuk braver, ze was niet te genieten met alleen die lange zijdes draven. Enorm spoken in de hoeken en dat is niet ideaal als je daar dus moet stappen...
Hier is het weideseizoen maandag ook begonnen, bij jullie ook al? Of staan ze het hele jaar buiten in het land? Wel balen, vanwege corona mochten we zelf dus niet aanwezig zijn. Best spannend, ze is wel de dominante merrie, maar er waren wat nieuwe en gek zou ze sowieso doen, dus wij zaten thuis in spanning te wachten op bericht of het goed was gegaan.
nummie schreef:veertje99 schreef:Ja klopt! Enorm fijn dekje en fijn dun voor de warme dagen maar wel stevig. Ik twijfel nog of ik de denim erbij ga halen haha. Welke kleur heb jij gehaald?
Ik vind vooral het filmen een gedoe. Inclusief paspoort en alles wat erbij moet komen, rondje om het paard heen lopen enz. Worden filmpjes van wel bijna 10 minuten denk ik. Ik ga er nog eens goed overna denken. Thuis loopt hij super goed en wil dat liever ook uit proberen op ander terrein en met de 'spanning' van de wedstrijd is dat toch anders.
Hoor ook veel verschillende meningen erover
Heel even een vraag over het dekje, blijven de kleuren mooi van de weatherbeeta? De cottons van lemieux worden snel vaal.. dacht er nu aan om deze te halen..
MyWishMax schreef:Marietje; was weer een peesblessure.
Veertje; gaaf zeg! Ik wil dat ook nog eens proberen, maar dan moeten we eerst weer normaal bezig zijn haha
vaaleriee; mooi terrein zeg! En heel stoer van jullie allebei
Ik plan een vrije dag nooit na een 'zwaardere' training. Dan longeer ik juist of alleen even loswerken onder het zadel. Advies van fysio en DA, niet alleen na blessure, maar sowieso altijd. Mijn longeerdag wisselt dus per week of het een zware training is of alleen even laten bewegen en de vrije dag wordt ook heen en weer geschoven. Nu allemaal niet, want mag er maar om de dag op en niet longeren natuurlijk.