Lekker bezig allemaal zeg!
Ik heb ook niet zoveel met het online 'starten'. Maar ik ben nooit zo moeilijk met een paar maanden thuis blijven en heb de winstpunten ook niet nodig om te promoveren, dus ik heb ook wel makkelijk praten.

Hier weer terug geweest voor controle en mogen voorzichtig de draf en galop gaan opbouwen. Draf naar 25 minuten met voltes en wendingen (tot nu toe alleen lange zijdes, nu dus weer gewoon de hoeken). Beginnen met de hoeken afronden en grote voltes en langzaam weer alles meenemen behalve zijgangen. Galop beginnen met 1 keer de bak rond en opbouwen naar 7 rondjes. Valt tegen ook

Zowel paard als ik hebben geen conditie meer en de hoeken en voltes moeten ineens weer enorm ondersteund worden. Plus wat moeite met haar balans en aanleuning. Doordat ze slap is kruipt ze wat te diep en blijft wat te hoog. Ze heeft de kracht niet op neus naar voren te houden en ook niet om wat meer te zakken, dan vallen we meteen voorover. Eerst dus maar de conditie en kracht opbouwen.
Ze is ook meteen een stuk braver, ze was niet te genieten met alleen die lange zijdes draven. Enorm spoken in de hoeken en dat is niet ideaal als je daar dus moet stappen...
Hier is het weideseizoen maandag ook begonnen, bij jullie ook al? Of staan ze het hele jaar buiten in het land? Wel balen, vanwege corona mochten we zelf dus niet aanwezig zijn. Best spannend, ze is wel de dominante merrie, maar er waren wat nieuwe en gek zou ze sowieso doen, dus wij zaten thuis in spanning te wachten op bericht of het goed was gegaan.