[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:12

Ooh die set veertje <3

Wij trainen rustig verder, deze week even niet want hij heeft wondjes van 't hoofdstel helaas. Ik weet het nog niet, we gaan wel lekker dus in dat opzicht wil ik het wel proberen. Maar aan de andere kant had ik m'n M1 debuut anders voorgesteld :') lastig hoor! Hopelijk mag in juni de wedstrijdsport weer starten..

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:17

Leuke foto's Veertje. Dat geel staat m ook goed.

Ik weet heb nog niet of ik dat digitale starten ga doen. Vind het een goede oplossing, maar mis dan toch de charme van een echte wedstrijd.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:15

Bedankt alle 3! :D Wilde een keer iets nieuws en geen rood, groen of blauw haha.

@Simone, schuurt je hoofdstel iets?
Hmm als M debuut is het wel lastig inderdaad of je het wel of niet moet doen.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:24

Gaaf dekje Veertje! Die van weatherbeeta? Heb ik me ook net gekocht O:)

Ik twijfel nog, heb nog niet alle regels goed gelezen. Een proefje uit m’n hoofd rijden thuis is niet het probleem. Maar qua filmen lijkt me dat best lastig.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:02

Ja klopt! Enorm fijn dekje en fijn dun voor de warme dagen maar wel stevig. Ik twijfel nog of ik de denim erbij ga halen haha. Welke kleur heb jij gehaald?

Ik vind vooral het filmen een gedoe. Inclusief paspoort en alles wat erbij moet komen, rondje om het paard heen lopen enz. Worden filmpjes van wel bijna 10 minuten denk ik. Ik ga er nog eens goed overna denken. Thuis loopt hij super goed en wil dat liever ook uit proberen op ander terrein en met de 'spanning' van de wedstrijd is dat toch anders.
Hoor ook veel verschillende meningen erover

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:15

:wave:
Hier alles nog goed, gelukkig! We mogen nog naar stal, hetzij aangepast.
Train lekker door. Buitenritjes doe ik op het moment ook niet, ik houd me echt aan de regels.

Die app van de Knhs is wat mij betreft de slechtste ontwikkeling sinds tijden.....ik snap echt niet dat mensen het überhaupt overwegen. Behalve dat de hele sfeer van wedstrijden rijden mist, zie ik er echt geen positieve mogelijkheden aan. Dat je zoiets wil introduceren om te kijken waar je staat als combi vind ik dan eerder geschikt. Nee, voor mij echt een no go. :n

@ Veertje; Wat een leuke foto's! De galop is echt veel beter :j

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:40

Ik heb me toch maar ingeschreven voor die online proef. Het rijden gaat op zich wel goed, lopen nu wel tegen wat dingen aan maar krijg vrijdag prive les en heb nog even om die proef te filmen.
Ga ook maar 1x mee doen, puur om te kijken wat een andere jury ervan vind en hoever we er nu voor staan en waar we nog wat beter op moeten trainen. Verder gewoon lekker door trainen rii het M2 en die winstpunten gaan we wel weer op de officiele wedstrijden halen :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:58

Veertje proberen kan altijd, wij hebben wel gefilmd maar ik stuur 'm niet op. Wil m'n debuut toch graag ' in het echt' maken haha.

Verder beetje frustraties hier, de bak is al dik 1.5 week niet gesleept en dus niet te doen. Qua droogte al niet maar een plens water over een bak vol gaten heeft geen effect :n
Beetje klaar mee maar stalhouder doet er niks mee.. Dan gaan we maar foto's maken, ook geen straf :))
[ITP] Alex bij het prachtige koolzaad!

Marietje waarom niet buitenrijden? Of kom je uit België? In Nederland mocht dat toch nog? Of mag het van je stal niet? Gelukkig zijn er bij ons geen regels omdat we zo kleinschalig zijn :j

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:28

@Simone, ja precies. Je debuut snap ik helemaal! Is toch anders dan dat je hem thuis zou rijden.
Dat is wel balen, niemand wie de bak kan slepen?
Oeh leuke foto's zeg! Wil hem ook nog wel een keer als model voor mijn lens hebben :P

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:00

Veertje99: ja joh, gewoon doen toch? Mij spreekt het niet aan maar snap dat het voor mensen ook een leuk alternatief kan zijn.

MerleSimone: wat vervelend zeg! Dat vind ik altijd zo raar, je betaalt oa voor faciliteiten... Prachtige foto’s!

Ik heb afgelopen weekend heerlijk alleen met mijn paard een bosrit van bijna 2 uur gemaakt. Was echt heerlijk. We gaan komend weekend voor het eerst crossen. Wel op baby niveau en Corona proof, heel groot veld met 2 andere dus voldoende afstand. Stond al zo lang op m’n paarden bucket list. Vanavond nog lekker een dressuurles. We vermaken ons prima, ook zonder de wedstrijden :) Maar hoop toch dat we snel weer kunnen haha.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:53

Lekker bezig allemaal zeg!
Ik heb ook niet zoveel met het online 'starten'. Maar ik ben nooit zo moeilijk met een paar maanden thuis blijven en heb de winstpunten ook niet nodig om te promoveren, dus ik heb ook wel makkelijk praten. :=

Hier weer terug geweest voor controle en mogen voorzichtig de draf en galop gaan opbouwen. Draf naar 25 minuten met voltes en wendingen (tot nu toe alleen lange zijdes, nu dus weer gewoon de hoeken). Beginnen met de hoeken afronden en grote voltes en langzaam weer alles meenemen behalve zijgangen. Galop beginnen met 1 keer de bak rond en opbouwen naar 7 rondjes. Valt tegen ook :') Zowel paard als ik hebben geen conditie meer en de hoeken en voltes moeten ineens weer enorm ondersteund worden. Plus wat moeite met haar balans en aanleuning. Doordat ze slap is kruipt ze wat te diep en blijft wat te hoog. Ze heeft de kracht niet op neus naar voren te houden en ook niet om wat meer te zakken, dan vallen we meteen voorover. Eerst dus maar de conditie en kracht opbouwen.
Ze is ook meteen een stuk braver, ze was niet te genieten met alleen die lange zijdes draven. Enorm spoken in de hoeken en dat is niet ideaal als je daar dus moet stappen...

Hier is het weideseizoen maandag ook begonnen, bij jullie ook al? Of staan ze het hele jaar buiten in het land? Wel balen, vanwege corona mochten we zelf dus niet aanwezig zijn. Best spannend, ze is wel de dominante merrie, maar er waren wat nieuwe en gek zou ze sowieso doen, dus wij zaten thuis in spanning te wachten op bericht of het goed was gegaan.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:54

veertje99 schreef:
Ja klopt! Enorm fijn dekje en fijn dun voor de warme dagen maar wel stevig. Ik twijfel nog of ik de denim erbij ga halen haha. Welke kleur heb jij gehaald?

Ik vind vooral het filmen een gedoe. Inclusief paspoort en alles wat erbij moet komen, rondje om het paard heen lopen enz. Worden filmpjes van wel bijna 10 minuten denk ik. Ik ga er nog eens goed overna denken. Thuis loopt hij super goed en wil dat liever ook uit proberen op ander terrein en met de 'spanning' van de wedstrijd is dat toch anders.

Heel even een vraag over het dekje, blijven de kleuren mooi van de weatherbeeta? De cottons van lemieux worden snel vaal.. dacht er nu aan om deze te halen.. :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:58

nummie schreef:
Heel even een vraag over het dekje, blijven de kleuren mooi van de weatherbeeta? De cottons van lemieux worden snel vaal.. dacht er nu aan om deze te halen.. :)

De suède van lemieux blijft prachtig van kleur! Heb er 3 en ook al een aantal keer gewassen. Kleur blijft prachtig! :))

MyWishMax schreef:
Lekker bezig allemaal zeg!
Ik heb ook niet zoveel met het online 'starten'. Maar ik ben nooit zo moeilijk met een paar maanden thuis blijven en heb de winstpunten ook niet nodig om te promoveren, dus ik heb ook wel makkelijk praten. :=

Hier weer terug geweest voor controle en mogen voorzichtig de draf en galop gaan opbouwen. Draf naar 25 minuten met voltes en wendingen (tot nu toe alleen lange zijdes, nu dus weer gewoon de hoeken). Beginnen met de hoeken afronden en grote voltes en langzaam weer alles meenemen behalve zijgangen. Galop beginnen met 1 keer de bak rond en opbouwen naar 7 rondjes. Valt tegen ook :') Zowel paard als ik hebben geen conditie meer en de hoeken en voltes moeten ineens weer enorm ondersteund worden. Plus wat moeite met haar balans en aanleuning. Doordat ze slap is kruipt ze wat te diep en blijft wat te hoog. Ze heeft de kracht niet op neus naar voren te houden en ook niet om wat meer te zakken, dan vallen we meteen voorover. Eerst dus maar de conditie en kracht opbouwen.
Ze is ook meteen een stuk braver, ze was niet te genieten met alleen die lange zijdes draven. Enorm spoken in de hoeken en dat is niet ideaal als je daar dus moet stappen...

Hier is het weideseizoen maandag ook begonnen, bij jullie ook al? Of staan ze het hele jaar buiten in het land? Wel balen, vanwege corona mochten we zelf dus niet aanwezig zijn. Best spannend, ze is wel de dominante merrie, maar er waren wat nieuwe en gek zou ze sowieso doen, dus wij zaten thuis in spanning te wachten op bericht of het goed was gegaan.

Wat fijn dat je weer mag opbouwen! *\o/* Succes!
Hier staat die het hele jaar rond in de wei, niet de hele dag maar in de zomer zo'n 6 a 7 uur :j Kan me voorstellen dat dat spannend is ja als ze er weer op mogen!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:07

nummie schreef:
veertje99 schreef:

Ik heb hem nog niet gewassen, maar volgens mij blijft de kleur prima :)

Vanavond hebben Donner en ik eindelijk prive les. Vrijdag ging helaas niet door. Aangezien Don van de week veel heeft gedaan is hij daarna lekker 2/3 dagen vrij. Aankomend weekend gaan we ook de proef filmen voor de online wedstrijd :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:37

@ Veertje; Hoe is je les vrijdag gegaan? edit: gisteren dus :+
@ Merle; Leuke foto's! En voor je bak; hier is de regen! :D Hebben ze 'm al gesleept?
Ik rij niet in het bos puur omdat ik me aan de regels wil houden. Ik ben een risico groep dus ik ben echt alleen thuis en op stal, verder nergens. Ik ga wel weer als het er allemaal wat beter voorstaat.
@ Vaalerie; Lekker hoor, het was ook prachtig weer.
@ Mywishmax; Fijn dat je weer wat aan de gang mag. Wat had ze nou ook alweer precies?
Hier staan ze sinds een week op het land.

Verder gaat alles z'n gangetje. Trainen lekker door, dat werpt z'n vruchten af nu ik even niet wedstrijd gericht train. Stiekem bevalt het wel zo :o Heb het idee dat ik 'm zo veel beter voor elkaar heb.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:47

Mywishmax: wat fijn dat je weer mag opbouwen! Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig.

Veertje: hoe ging je les gisteren?

Nummie: ik heb de grijze variant van weatherbeeta en vind het een prima dekje. Heb het pas 2x gewassen maar tot nu toe ziet het dekje er nog goed uit.

De cross zaterdag was zó gaaf. Ik vond het in het begin erg spannend maar dit ging steeds beter. Mijn paard heeft een hekel aan water maar op een gegeven moment is hij toch de waterbak in gegaan en konden we er zelf doorheen galopperen. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:52

Wat stoer Vaalerie!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:17

@Marietje, ook wel fijn om op die manier te kunnen trainen! Even zonder 'wedstrijd druk' :)

@Valerie, wauw zo gaaf! Stiekem wel echt jaloers hoor! Hebben jullie nog een training op de planning staan?

Mijn les ging top! Kreeg een fijn compliment over hoe ik Donner train en dat hij echt een krachtpatser begint te worden. Zijn vooral met 'ons probleem' bezig geweest en dat was pittig, maar hij begon echt te sjouwen. 9 mei hebben we weer een les staan dus ik kan nog weer even fijn door trainen. Hij heeft nu een paar daagjes vrij omdat hij afgelopen week super veel heeft gedaan :)

Dit was onze zaterdag, hij heeft er zoveel plezier aan (ik ook) om met neckrope rond te rijden. Uiteraard eerst serieus wat gesprongen :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:23

Zo, dat is gedurfd! Ik moet er niet aan denken met zo'n touw :D Gaaf!

Waarom geef jij hem een paar dagen achtereen vrij? Ik bouw in elk geval 1 vrije dag in per week, de rest wissel ik af met rijden en 1 a 2 x longe, net wat uitkomt. Als ik die van mij meerdere dagen vrij geef ... daar wordt hij echt niet fijner van :n

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:26

Veertje: wow wat gaaf, zou ik echt niet durven haha. Fijn dat je les zo goed ging! Ik heb voor nu nog geen volgende cross training op de planning maar wil het zeker nog eens doen.

Hij heeft de afgelopen 2 dagen lekker vrij gehad, vanavond weer lekker rijden en morgen weer dressuurles. Dat gaat ook zo fijn de laatste tijd! Zijn lekker aan het trainen en al bezig met Z oefeningen. Hij pakt oefeningen altijd goed en snel op en hij vindt het leuk hiermee te spelen en zo maak ik hem ook lekker soepel :)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:48

@Marietje, normaal hebben we 'vaste' rij dagen en heeft hij maandag en woensdag vrij. Nu kwam het vorige week anders uit en hadden we gisteren les. Nu krijgt hij vandaag en woensdag sws vrij. Donderdag zie ik nog even wat ik doe met hem. Merkte dat hij best wel erg moe was dus vandaar dat hij nu 2/3 dagen achter elkaar aan vrij is :) Voor Donner maakt het nu niet uit of hij een paar daagjes vrij is gelukkig.

Thanks beide! We rijden ook wel eens zo rond <3
Afbeelding

@Valerie, waar heb je je cross training gehad?
Fijn dat je trainingen zo goed gaan! Knopjes voor het M2 zitten erop?

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:58

Ik geef mijn paard ook altijd 2 dagen per week vrij. Wel verdeelt over de week. Nu wel omdat zo’n cross training toch wel wat van z’n lijf vraagt. Hij wordt tenslotte ‘al’ 16 volgende maand :Y)

Veertje: regio Breda! 15 minuten van stal dus dat was top. Klaar voor m2, geen idee. Rij altijd oefeningen boven ons huidige niveau om alvast te spelen met de oefeningen. Hebben sowieso pas 2 wedstrijden en 3 winst gereden in het m1. We oefenen lekker door! Voorlopig toch geen wedstrijden.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:01

Volgende week plan ik het ook wel weer anders in met de dagen vrij :)
Donner is vorige week 16 geworden :D

@Valerie, Jammer erg ver vanuit mij :P Oh kijk aan, kun je nog lekker door oefenen inderdaad. Komt dan vast goed!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:07

Marietje; was weer een peesblessure.
Veertje; gaaf zeg! Ik wil dat ook nog eens proberen, maar dan moeten we eerst weer normaal bezig zijn haha
vaaleriee; mooi terrein zeg! En heel stoer van jullie allebei

Ik plan een vrije dag nooit na een 'zwaardere' training. Dan longeer ik juist of alleen even loswerken onder het zadel. Advies van fysio en DA, niet alleen na blessure, maar sowieso altijd. Mijn longeerdag wisselt dus per week of het een zware training is of alleen even laten bewegen en de vrije dag wordt ook heen en weer geschoven. Nu allemaal niet, want mag er maar om de dag op en niet longeren natuurlijk. :+

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:31

MyWishMax schreef:
Marietje; was weer een peesblessure.
Veertje; gaaf zeg! Ik wil dat ook nog eens proberen, maar dan moeten we eerst weer normaal bezig zijn haha
vaaleriee; mooi terrein zeg! En heel stoer van jullie allebei

Ik plan een vrije dag nooit na een 'zwaardere' training. Dan longeer ik juist of alleen even loswerken onder het zadel. Advies van fysio en DA, niet alleen na blessure, maar sowieso altijd. Mijn longeerdag wisselt dus per week of het een zware training is of alleen even laten bewegen en de vrije dag wordt ook heen en weer geschoven. Nu allemaal niet, want mag er maar om de dag op en niet longeren natuurlijk. :+

Ik heb mijn paard zondag los in de longeerbak los laten joggen om z’n eventuele spierpijn er een beetje uit te lopen en gisteren even in de molen. Dus helemaal vrij had hij niet haha.

Waarom adviseren je da en fysio niet de dag na een training rust te geven? Is dat beter voor de spieren?