[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:14

Waar ga je rijden voor de mac rider cup?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:16

We gaan naar riel, manege het zandeind, volgens mij de laatste voorronde. verzorgster vind het uiteraard wel heel spannend om mee te doen (en ik ook hoor haha), want ja al die andere meiden hebben een eigen pony en kunnen misschien wel iedere dag trainen en zij kan maar 3x in de week trainen. Maar het is voor zowel ruiter als pony een hele mooie ervaring en ik probeer haar natuurlijk zo veel mogelijk te helpen met alles.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:21

wij zouden eerst ook naar riel gaan, maar gaan nu naar hoeven, is nog net wat dichterbij. Doen wel weinig ponies mee. Mijn ruiter heeft er nog maar 2 x op gezeten :).
Ik vind het nivo eerlijk gezegd erg tegenvallen zeker bij de paarden. Z combi's die geen normale sb kunnen rijden. Impuls ook vaak ver te zoeken al wil de instructrice wel dat er heel erg voorwaarts wordt gereden, maar vaak is een extra versnelling ook echt nodig, anders vallen ze stil.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:26

In riel tot nu toe ook nog niet heel veel pony's maar dat vind ik persoonlijk niet zo heel erg. Vriendin van mij doet met paard mee in Hoeven, maar dat is voor ons echt heel stuk verder. Riel zal zo'n half uurtje rijden zijn. Hoeven denk bijna een uur.
Impuls zit bij calips wel goed, das been en zoef haha. Verzorgster start uiteraard in het L. Die heeft zelf nog nooit officiele wedstrijden gereden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:31

hou je wel in de gaten dat als je door mag naar de finale je volgens de reglementen moet starten in de klasse zoals ingedeeld bij de knhs? Je moet dan ook startkaart hebben (tenminste zo heb ik het begrepen)
amazone B paard.... = B of je moet in die drie weken even heel snel je punten voor het L rijden?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:44

Jah dat weten we. Het gaat voornamelijk om de ervaring, we verwachten niet dat we de finale zullen halen tussen al die ervaren ruiters. Voor selectie dagen en halve finale is het niet verplicht om een startkaart te hebben. Mochten we tot de halve finale komen zijn we al heel blij, zouden ze dan alsnog geselecteerd worden voor de finale trekt verzorgster zich terug. Ze heeft namelijk niet de ambitie om te starten en ik kan haar uiteraard niet dwingen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 00:47

Dat zou echt mega zonde zijn zeg!
Kwaliteit ligt niet hoog en er mag vrij veel door zou dus toch maar over na denken, toch zonde als ze afhaakt :D ;)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:14

Jah vind ik ook. Maar ik sponser de meiden al genoeg. Kwa overal heen rijden met trailer als ze ergens aan mee willen doen enz. Ouders betalen wel netjes diesel vergoeding maar kost mij regelmatig mijn ene vrije dag in het weekeind. ( ik werk vrijdag avond en de hele zaterdag) ik vind als ze willen starten dat ze dan de kosten zelf moeten betalen en dat is waar de schoen wringt. De pony s worden technisch niet beter van de meiden. Hoewel ze natuurlijk super hun best doen. En als ze er mee starten word ik er ook niet beter van (start immers zelf ook en op hoger niveau). Had ik er nou zelf beter van geworden had ik wel een deel of alles van de kosten willen betalen maar dat is op dit moment niet zo. Wie weet veranderen ze wel van gedachten als ze door mogen.

Bleeg ik had nou allang op stal willen zijn om mn beesies te trainen. Van de wk verstandskiezen laten trekken bij de kaakchirurg. Lees ik dat boekje mog eens door bij complicaties kon ik ongeveer het hele lijstje afvinken. Dus dan moet je bellen. Is afdeling kaakchirurgie op vrijdag dicht, maar ik wil zo echt het weekeind niet in. Dus tandarts gebeld kan daar om 11 uur terecht. Hopelijk mag ik daarna rijden maar ik vrees dat allemaal ontstoken is. Krijg mn kaken amper nog van elkaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 10:14

kady :(:)

Mooie foto's sjol!! :) Fijn dat ie daar achter blijft, Pret heeft amper respect voor houten palen...

Ik zit in een dipje.. En dat net voor het kampioenschap... :roll:

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:10

Oei, verkeerde moment voor een dipje Ayasha.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:53

Inderdaad... Maar we zien het zondag wel...
:) Ik voel me ook niet geweldig dus.. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:54

Zonde zeker als je er zo lekker naar toe gewerkt hebt en het dan net niet gaat lukken, maar he!!!
Het is nog geen zondag, misschien loopt hij die dag wel super voor je.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:55

Wie weet.. :) En als het niet zo is, dan is het ook zo.. :)
zou'k jammer vinden maar ... Volgens mij maakt mijn "pff" gevoel beetje deel uit van mijn eigen dip. :o
Maar 'kga er zondag gewoon voor gaan ... :) Meer dan m'n best kan'k niet doen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:58

Je kan het wel! Dat weet je ondertussen, ook al heb je een but week gevoelsmatig en of lichamelijk.
Sam moet dan alleen wel het fatsoen hebben om effe lekker mee te werken en groot te zijn.

Wel zonde dat je je zo rot voelt, moet juist leuk zijn om op kampioenschap te rijden, zo is de pret bedorven.. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:59

als'k eenmaal aan het rijden ben draait het meestal wel bij.. :) We zien wel! ;) Niet geschoten is altijd mis. :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:11

Hier is de reden gevonden dat Noedel niet zo fijn was met de wedstrijd vorige week. Maandag toch naar de DA gegaan omdat het mij niet lekker zat. Blijkt dat hij bloedarmoede had :oo... Arm dier maar lopen voor mij.. Wat kan je je dan schuldig voelen he :(.

Na wat prikken en een supplement zit hij na een paar dagen alweer super in zijn (beetje vieze :o) vel :)

Afbeelding

Afbeelding

Hij houd zichzelf lekker soepel zo :P
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:47

Oei! Fijn dat ie zich al beter voelt! Knappe man zo zijn best blijven doen :+:
Tsja je kan niet alles weten he CP... :(:)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:05

Super dat je het gemerkt hebt dat iets niet goed zat.

Hier hebben we spirit vanmiddag geschoren. Daar zal hij (en wij) wel blij mee zijn.
Toen nog even een zadel voor Jojo gehaald. Nu alleen nog een hoofdstel.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:36

Beter vies velletje dan niet goed in je velletje, super dat je het door had en dat je er nu wat mee kan.

Ach hoofdstel vind je wel ergens is altijd stuk minder lastig dan zadel kopen.
Spirit vandaag al kaal, denk Toobs morgen, maar kan ook later deze week worden boer houdt niet van werkzaamheden op zondag....

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:29

Bij deze wil ik me ook melden in dit topic.

Afgelopen zondag voor het eerst gestart tussen de paarden met Ferro (nrps x haflinger) hij is 1.48m.

Zelf ben ik 20 jaar oud.

Afbeelding

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:47

Welkom! Leuke kruising! Welke klasse start je en hoe ging het? :)

Denk dat poown volgende week kaal gaat. Moet eerst nog even wat kouder worden zodat ie nog wat meer vacht aanmaakt. Anders kan ik een week later weer aan de slag.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:31

Wil welkom hier.

Toobs is inderdaad zondag ochtend zijn haren verloren en hij bleef zwart, is dus nog knap.
Sjol loopt nu voor aap, had regenrot en mok aan benen wat met dat lange haar niet meer te zalven was, dus daar heb ik 2 voorbenen en 2 hakken van geschoren.

Verder saai hier...
En heb nu zere voeten, had 2e hands petri's gekocht voor appel en ei bij de kringloop en daar nieuwe hakken onder laten zetten, totaal 20 euro, maar mis nu toch paar stukken vel :D :Y)
Had gezworen nooit meer petri's te kopen, maar voor dit totaal bedrag kon ik ze niet niet meenemen.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:56

Ik heb met hem B gestart. Zat kwa punten tegen de 180 aan, maar helaas net iets te veel slordigheidjes.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:12

het is stil hier haha
Ik had jullie nog foto's belooft van mijn vriend op een van onze paarden.
Ze zijn al van twee weken terug maar pas vandaag op de pc gezet.

hier liep ze ineens perongeluk naar beneden want mijn vriend heeft echt geen idee wat ie aan het doen is technisch gezien, hij vind er op zitten voornamelijk galop (en dan zo hard mogelijk het bos door crossen) het leukst
Afbeelding

volgende rondje liep het zo
Afbeelding

Wel brave pownie, genuanceerd been geven is soms ook nog wat lastig en af en toe een stuiter er tussen maar pownie vind alles wel best.
Vandaag mensen voor haar geweest voor jongetje van 13 en broertje van 11(?) in iedergeval heel klein kwam niet met voeten onder zweetblad uit. Ook weer super braaf al hele stukken netjes nageven. Dus even afwachten wat het word want ze gingen nog 3 pony's kijken maar vonden Char wel heel leuk.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:09

Heerlijk he die brave pony's :)

Wij hebben gisteren meegedaan aan de herfstmeeting. Individueel eerste van de m1 en met het team 4e ik zeg, geslaagde dag :D
Afbeelding