[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:44

Merlesimone, hier wisselt het echt per dag. Maandag les gehad in een droge bak, gisteren hadden we halve aquatraining :') en vandaag was ie weer nagenoeg droog, maar was die van mij een dagje vrij.

Veertje, dat is wel heel fijn, dat je zo naar een binnenbak kunt stappen! Komt vast helemaal goed zondag! Hoelang ben je nu niet gestart?

Mywishmax, hoe is het afgelopen bij de dierenarts?

Varlerie, ben benieuwd of je mag starten zondag. Ik zit hier denk ik nog redelijk “veilig” in het hoge noorden.

Spannend Danique! Leuk paard heb je!

Wij hebben ons toch nog opgegeven voor de 22e. Heb de 19e nog weer les. Maandag ging ie wel weer heel fijn in de les. Maar krijg morgen eerst de zadelmaker nog.
Wat voor zadels hebben jullie eigenlijk allemaal?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:12

@Valerie, als je mag starten, succes alvast! Blij dat wij hier in de Achterhoek er nog geen last van hebben.

@Danique veel succes alvast! Leuk paard komt vast goed!

@Kaatje, 3/4 weken ongeveer. We proberen 2 wedstrijden in de maand te rijden alleen omdat de eigenaar een catering bedrijf heeft is dat soms wat lastiger plannen.

Ik rijd met een Black Country Optima. Begin januari is bij ons de zadelmaker geweest omdat ik graag een passend zadel voor Donner wilde hebben en 1 waar ik zelf goed in kon zitten. Zijn oude zadel was een 18 inch en ik heb nu een 16,5 inch dus het was logisch dat ik in zijn oude zadel voor geen meter kon doorzitten haha :+

vaaleriee

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:21

Balen, mijn wedstrijd is zojuist afgelast. Het is hier in Brabant allemaal drama en veel gedoe. Dus helaas. Na 2x afzeggen door de storm nu door Corona. Maarja, het is niet anders.

Leuk Kaatje, goed vooruitzicht! Ik heb een Thorrowgood. Prima zadel.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:47

Enorm balen Valerie! Hopelijk is het bij jullie snel weer wat rustiger en kun je gewoon weer lekker op pad!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:22

Wij mogen gelukkig weer draven. In 6 weken opbouwen van 10 lange zijdes naar 20, dan terug en dan hopelijk galop. Maar als het goed is valt die controle net voor het begin van het weideseizoen en kan ze veilig naar buiten. Ze is ondertussen zo stijf dat de DA haar zo snel mogelijk weer wil laten galoperen en zo veel mogelijk buiten staan. Gelukkig staat ze wel 's ochtends in de paddock en heb ik een stalgenootje die haar 's avonds nog een keer buiten zet, maar ze is al een aantal keer heel stijf de box uitgekomen. Nog 6 weken duimen dat het snel opdroogd allemaal en ze eind april ook echt de wei op kunnen.

Wij zitten én heel laag, de weilanden liggen onderaan een dijk en op kleigrond namelijk...

Ik heb een Brandt zadel. Wil ook niks anders meer, met vorige paard zoveel zadel ellende gehad en bij hem terecht gekomen, echt hele fijne service al die jaren al. Twee jaar geleden heeft hij een leenzadel compleet verbouwd en een week voor het NK nog snel langsgebracht. :') Zowel paard als ik zijn niet makkelijk om passend zadel voor te vinden, hij komt hier normaal gesproken ook 3 of 4 keer per jaar voor controle. Nu ff niet dan.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:30

Vaalerie, echt super balen joh... wel alles voor de gezondheid, maar toch!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:02

Nee alleen een buitenbak die in de zomer heel zwaar is en nu in de regen zeiknat.. Overmorgen is die waarschijnlijk goed te rijden en dan is het weer wachten tot die te droog is :') Toch nog maar eens met stalhouder over hebben.. Drainage of vlokken..

Valerie wat ontzettend irritant he :( Afgelopen december hier ook met rhino, 3 wedstrijden die niet doorgingen. Echt balen!

MyWishMax voorzichtig positief nieuws dus! Fijn!

Ik heb een St. Lourdes zadel volgens mij. Maar ik sluit niet uit dat er weer een ander zadel komt deze zomer/najaar :') Heb in deze al meer steun maar wil misschien toch nog iets meer.

27 maart rijdt m'n bijrijdster haar eerste oefenwedstrijd en 29 maart start ik zelf weer L2. 8 april nog L2 en daarna M1 ingeschreven *\o/*

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:59

@MWM, Goed vooruitzicht. Hopelijk blijft het positief nieuws en gaat het de goede kant op!

@Simone, Waar start je 29 maart en 8 april? Je debuut komt steeds dichterbij, leuk!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:24

@ Merle; Jeetje, dat is vervelend inderdaad. Hopelijk wordt het snel droog.
@ Veertje; Succes vast zondag!
@ Mywishmax; ik duim voor jullie!
@ Vaalerie; ook succes!
@ Danique; Welkom :)
@ Kaatje; anatomica heb ik
@ Mywishmax; Goed nieuws, wat fijn! Wel beetje jammer van haar stijfheid, hoe kan dat nou? Zo oud is ze toch niet?
@ Valerie; Dat is balen ...

Hier een binnenbak dus ik kan gewoon doorrijden. Volgend weekend wedstrijd gepland.
Rijden gaat heel fijn, travers gaat al best aardig, keertwending eigenlijk ook wel. :j

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:25

Helaas maar heel begrijpelijk, ook hier de wedstrijd afgezegd. Debuut maar even uitstellen...

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:27

@veertje 8 april is nu dus de eerste, Haaksbergen! Als het dan weer doorgaat is dat m'n laatste L2. Had er nog 2 gepland in 't L2 maarja, afgelast dus helaas.

Wij hebben vandaag iets heel leuks gedaan volgens Alex :') Eindelijk weer binnenbak maar kon serieus trainen niet opbrengen vandaag haha.
Afbeelding

Hij heeft dus een peesblessure gehad dus het zal bij af en toe dit blijven, maar hij vond het zo leuk :)) Vaker balkjes draven is wel goed voor z'n achterhand dus dat pakken we vaker mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:39

Zit er restschade/litteken weefsel in de pees, MerleSimone? Dat het bij dit zal blijven? Maar heerlijk weer even een binnenbak!

Ik dacht lekker even te stappen in het zonnetje, maar waaide weg :') Morgen er weer voor het eerst op in 3 weken oid.

Hier is de wedstrijd zondag ook afgelast. Gelukkig, mijn moeder helpt op het secretariaat maar mijn vader hoort tot een risicogroep. Normaal al, maar in 2018 meerder keren in het ziekenhuis gelegen en eigenlijk nog steeds aan het herstellen. Nu wilde mams sowieso al afmelden, maar gelukkig alles afgelast.

Marietje; Geen idee. Ja, zij heeft galop nodig om los te worden in de bovenlijn en dat heeft ze sinds november niet meer gedaan. Was vorig jaar met die andere blessure ook, zodra de galop mag is het meteen weer vele malen beter. Geen mankementen oid en nee ze is niet oud, pas 10, maar komt uit de bovenlijn. Hebben het ook met de DA overlegt hoe dat toch elke keer kan, maar blijkbaar is ze van zichzelf stijf en scheef wat met training dus weg gaat. Want er is geen oorzaak te vinden en ook met klinische controle is het na een half rondje galop echt 100 keer beter. Alleen is de pees nog niet zover dat galop alweer mag, gat is wel mooi gevuld, maar moet weer structuur inkomen en nog een te zwakke plek voor de krachten die bij galop komen kijken.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:55

Heb na 7 weken stal rust en stappen nog 1x laten scannen en toen was het genoeg hersteld en mochten we draf opbouwen. Daarna niet meer gecontroleerd. Er zit wel nog steeds een bultje op de pees (zo groot als een flinke dadel denk ik) en heel soms is de koot wat vol. Dit verdwijnt wel na beweging dus denk net iets minder afvoer van afvalstoffen maar ik neem liever geen risico.

Lastig probleem met je merrie! Maar wel herkenbaar, zeker icm blessure inderdaad. Het een versterkt het ander maar dat kan dus even niet :(:) Hopelijk doet het mooie weer haar ook goed!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:44

@Marietje, fijn dat de trainingen goed gaan!

@Simone, oh leuk, avond wedstrijd toch? :) Welke binnenbak is dat? Komt me bekend voor haha. Leuk dat je een klein sprongetje hebt kunnen maken!

@MWM, Was de wind zo erg bij jullie?
Dan is het alleen maar goed inderdaad dat het is afgelast!

Hier is het heel vaag, de ene wedstrijd gaat wel door en de andere niet. Gok dat vandaag of morgen ook de laatste wedstrijden wel afgelast worden, ik ga wel gewoon als het doorgaat maar ja we zitten ook maar met z'n 2en in de rubriek en het is een wedstrijd waar je altijd maar met max 3 aan het losrijden bent. Snap voor veel mensen wel dat ze niet gaan en thuis blijven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:42

Veertje, gisteren middag/avond ineens wel ja. Heel apart. Mij lijkt het voor de ruiters niet zo spannend ivm Corona, want tijdens het rijden ben je niet dicht bij elkaar in de buurt. Alleen het secretariaat en na de proeven in de kantine en de prijsuitreiking. Snap van mijn moeder wel dat ze het secretariaat een risico vond. Er starten toch een hoop mensen en iedereen heeft wel 1 of 2 mensen bij zich die allemaal aan die balie komen, plus juryleden en schrijvers, andere vrijwilligers...

Simone, waarom heb je hem daarna niet meer gecontroleerd? Mijn DA zegt dat zo'n bult heel lang zichtbaar kan blijven, echt wel maanden, maar je weet pas iets als je weet of er littekenweefsel zit of niet. Maar ik vroeg het meer omdat ik wij 0 beperkingen opgelegd hebben gekregen toen het eenmaal genezen was, ook niet bij andere dieren. Pas als er veel littekenweefsel zat wat niet netjes was. Aan de andere kant, als het jou niet uitmaakt. Ik spring ook nooit hoger terwijl het wel mag _O- Was meer benieuwd, wij zijn altijd op controle gegaan tot de DA zei dat hij ons niet meer wilde zien.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:00

@ Merle: Lekker, beetje afwisseling!
@ Mywishmax; Misschien een idee om een (sport) massage te geven aan je paard? Dat zij de spieren een beetje losmaken?
@ Veertje: Jeetje, zo'n kleine rubriek??!

Alles afgelast, jammer, maar begrijpelijk.

Mag ik hier eens vragen welke regio jullie zitten en hoe dat bij jullie voor de outdoorkampioenschappen geregeld is? En dan vooral, hoe ver van tevoren weten jullie de selectieprocedure en data?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:15

@MWM, Ja voor het secretariaat is het zeker anders en ook begrijpelijk dat ze het daarom niet door laten gaan. Zeker als je weet dat er veel mensen op af komen is het voor jullie de juiste beslissing! Goed gehandeld

@Marietje, Haha ja blijkbaar hebben er heel veel zich afgemeld als ik me gisteren niet had aangemeld was diegene alleen :P

Bij ons zijn de selectie dagen al een lange tijd bekend. Ik zit in de kring Achterhoek Oost. Ik kon eind 2019 al zien waar en wanneer de selectie wedstrijden zijn. Wij hebben de selectie op (tenminste het M1)17 mei, 14 juni & 28 juni. Voor mij zijn de wedstrijden net aan 20 min van huis dus dat is wel enorm fijn. Gelderse kampioenschappen zijn bij ons op 24 & 25 juli :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:24

Doen we al, Marietje, maar om los te worden moet ze echt galoperen. Ik heb wel verschillende oefeningen van fysio en osteopaat, maar simpel galop werkt het beste. Even 6 weken doorkomen dus.

Hier ZH en mijn kring heeft in de zomer alleen het kringkampioenschap, die volgens mij elk jaar het 1e weekend van juli is ongeveer. Vind ik erg irritant, 1 dag waarop je dus moet kunnen en goed moet rijden. En tegenwoordig wel zoveel starts dat het echt lange dagen zijn en proppen om het in 1 weekend te krijgen. De regio is ergens in augustus en heeft vaak 2 dagen, eerst 1 proef waarbij je bij de 1e x moet zitten en dan 2e finale proef waarbij de 1e x doorgaan naar het NK.

In de winter hebben we dan weer 4 selecties, daarna kring kampioenschap en dan nog 2 rondes op regio. Ik zou dat liever 's zomers ook zien. Die winterselecties worden wel later bekend gemaakt, volgens mij.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:34

veertje99 schreef:
@MWM, Ja voor het secretariaat is het zeker anders en ook begrijpelijk dat ze het daarom niet door laten gaan. Zeker als je weet dat er veel mensen op af komen is het voor jullie de juiste beslissing! Goed gehandeld

@Marietje, Haha ja blijkbaar hebben er heel veel zich afgemeld als ik me gisteren niet had aangemeld was diegene alleen :P

Bij ons zijn de selectie dagen al een lange tijd bekend. Ik zit in de kring Achterhoek Oost. Ik kon eind 2019 al zien waar en wanneer de selectie wedstrijden zijn. Wij hebben de selectie op (tenminste het M1)17 mei, 14 juni & 28 juni. Voor mij zijn de wedstrijden net aan 20 min van huis dus dat is wel enorm fijn. Gelderse kampioenschappen zijn bij ons op 24 & 25 juli :)

Ik zit ook in Achterhoek Oost :))
Welke wedstrijd heb jij nog opgegeven veertje? Ik heb gisteren Haaksbergen de 21e nog opgegeven maar die ligt er ook uit :(

MyWishMax nou, hij liep goed en die bult zou inderdaad kunnen blijven werd me al verteld, puur cosmetisch. Tsja als ik wil weten hoe het eruit ziet kan ik inderdaad laten scannen maar belangrijkste is dat die goed loopt en we zien wel hoe ver we het schoppen. Misschien dat ik binnenkort inderdaad nog eens een afspraak maak, ben best benieuwd! Misschien pakken we een sprongetje af en toe mee maar 't is totaal geen spring held dus ook niet erg verder :')

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:45

@Simone, ik zou zondag eigenlijk in Hengelo GLD starten, die is afgelast ga nu zondag naar Zevenaar. Heb 29e ook in Zevenaar staan. Ga volgend weekend weer even om tafel zitten met de agenda van de eigenaar erbij om volgende wedstrijden te plannen :) Twijfel nog enorm aangezien er in april veel wedstrijden zijn, heb keuze uit 17 wedstrijden :P

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:16

Zoals ik al dacht wedstrijd van zondag is ook afgelast haha. Dus nu hopen op eventueel de 29e en anders in april weer lekker op pad :)

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:42

Hoe gaat het allemaal?
Zijn hier ook mensen die thuis wedstrijden gaan rijden voor winstpunten?

Ik zit er wel over na te denken. Aangezien ik normaal geen eigen vervoer heb, is het juist nú handig om meters te maken. Anderzijds ben ik ook wat lui geworden en maken we vooral veel buitenritjes :') haha.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:23

Alpha89 schreef:
Hoe gaat het allemaal?
Zijn hier ook mensen die thuis wedstrijden gaan rijden voor winstpunten?

Ik zit er wel over na te denken. Aangezien ik normaal geen eigen vervoer heb, is het juist nú handig om meters te maken. Anderzijds ben ik ook wat lui geworden en maken we vooral veel buitenritjes :') haha.

Hier ook alles goed, lekker extra bosritjes en een keer een springles meegepakt.

Ik weet nog niet of ik mee doe. Vind het van de KNHS eerlijk gezegd niet netjes dat je geen deel van je startkaart terug krijgt en je dan voor dit alternatief ook nog €7,50 per proef moet betalen. Abonnement van de sportschool kan ik ook nu gewoon netjes on hold zetten. Heb geen haast met de wedstrijden dus blijf nu maar lekker thuis oefenen en leuke dingen met m’n paard doen. Goed dat ze een alternatief aanbieden maar ik denk meer dat het een reden is om geen geld terug te geven aan de leden. Onder het mom van: ‘we hebben een alternatief geboden’

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:14

Hier gaat het erg goed. Donner begint steeds fijner te lopen en we kunnen de oefeningen steeds fijner afwerken. De galop begint ook eindelijk beter te worden. Hier 2 foto's van afgelopen vrijdag :)
Afbeelding
Afbeelding

Ik weet nog niet of ik aan de wedstrijd mee ga doen. Vind het sws een dingetje om uit je hoofd te rijden en ook hoe je je moet aanmelden via het filmpje. Dan train ik liever nog lekker door tot de wedstrijden weer mogen doorgaan

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:08

Gave set <3