[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

veertje99

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:30

De locatie waar wij vaak heen gaan kunnen wij ook vanaf de C mee kijken want de jury zit boven je. Dus dan kun je ook de oefeningen mee kijken :) Maar ja het is en blijft een jury sport. Ik weet dat ik bij sommige jury's nooit winst rijd. Of ik nu B of M rijd heb er nog nooit winst gereden, tja Don heeft nu eenmaal geen grote bewegingen en het is een pony :+

Ja zo iets duurt lang helaas! Herken het van Ges, zijn ook al een jaar bezig. Vooral dat stappen is zo saai haha. Hoop voor je dat alles goed blijft gaan :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 01:05

Hoi! Mag ik hier meepraten of zijn jullie een 'besloten' groepje? O:)

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 09:32

Jullie gaan ineens heel hard haha

Welkom Simone :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:36

@ Mywishmax: he bah :(:) Hopelijk is de controle in elk geval goed
@ Merlesimonve: Welkom!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 15:22

Het is inderdaad lastig wat de jury wil zien. En iedere jury wil misschien ook wel weer anders zien.

Mywishmax, wat heeft die van jou voor blessure gehad? Dat je al zolang aan het opbouwen bent?

Welkom Merlesimone

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 15:56

Welkom MerleSimone!

MyWishmax: wat vervelend... Hopelijk is de controle positief. Weet nog uit het L2 topic dat je paard een blessure had. Een lange periode al zeg, balen.

Veertje: dat ervaar ik inderdaad ook. Als de jury een nette, brave en afgewerkte proef wil zien, scoor ik goed. Maar als ze veel beweging en expressie willen zien, dan scoor ik aanzienlijk lager. Vind niet dat het altijd maar aan de jury ligt, maar sommige dingen zijn in ieder geval opvallend te noemen.

Mijn instructrice was met zwangerschapsverlof en toen tijdelijk van iemand anders les gehad waar ik ook erg blij mee ben. Heb 2 weken terug zitles van mijn vaste instructrice gehad en volgende week weer een dressuurles. Zin om weer met haar aan de slag te gaan :j

Ik ga volgend weekend weer op pad. Het weekend daarna een bosrit over de zandvlakte voor het goede doel samen met een vriendinnetje, super veel zin in :)

Hebben jullie al wedstrijden op de planning staan?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 16:12

Welkom MerleSimone!

@Valarie, fijn dat ook de andere les bevalt! Wil je nog wel vaker van haar les?
Toffe planning zeg!

Voor mij staat de 15e wel een wedstrijd gepland, maar dat ligt er even aan hoe Donner loopt. Vanavond weer naar de les dus even afwachten wat mijn instructrice zegt. Don heeft afgelopen week wel rustig aan gedaan, merkte zondag toch al dat hij super veel energie had dus ben benieuwd hoe het vanavond gaat :+

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 11:45

veertje99 schreef:
Welkom MerleSimone!

@Valarie, fijn dat ook de andere les bevalt! Wil je nog wel vaker van haar les?
Toffe planning zeg!

Voor mij staat de 15e wel een wedstrijd gepland, maar dat ligt er even aan hoe Donner loopt. Vanavond weer naar de les dus even afwachten wat mijn instructrice zegt. Don heeft afgelopen week wel rustig aan gedaan, merkte zondag toch al dat hij super veel energie had dus ben benieuwd hoe het vanavond gaat :+

Hoe liep je paard? Hopelijk kun je de 15e lekker starten

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:49

Hij was super, maar dan ook super fris. Hij bedacht zich ook dat hij 1 hoek van de bak eng vond, heeft hij echt al super lang niet meer gedaan. Dus hij wilde telkens eronder uit komen om daar iets te moeten doen. De galop was wel het beste van alles in de les. Instructrice zegt dat hij niks mankeert en we met de dressuur gewoon lekker zo door moeten gaan, hij voelde niet super fijn aan maar dat kan ook komen omdat hij natuurlijk zo fris was. Is zo'n nadeel als hij een weekje kalm aan doet haha. Dus we laten de 15e staan en willen dan ook gewoon gaan starten :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 13:00

Is het al dunner dan veertje?
Welkom MerleSimone!

Vaaleriee en kaatje; Vorig jaar februari heeft ze zichzelf letterlijk een peesblessure geschopt linksvoor. Die genas eigenlijk bizar goed, uiteindelijk geen eens littekenweefsel, gewoon compleet verdwenen en genezen. In augustus mochten we alles weer doen / opbouwen tot oude niveau. Wij hebben erg rustig aan gedaan en in oktober pas weer echt alles gedaan, daarvoor vooral kracht en conditie maar geen zijgangen of verruimingen en ook nog niet longeren. In november was ze kreupel, twee weken daarna naar de kliniek en had ze een springpaardenblessure, een soort verstapt wat je vaak ziet bij paarden die op een balk zijn gaan staan. Weer een peesblessure, maar nu rechtsachter. Dus vanaf toen alweer aan het stappen.

Helaas kan de DA met zekerheid zeggen dat het allebei pechblessures zijn. De 1e echt vanwege ergens tegen aan trappen of zichzelf trappen en die 2e door verstappen op iets hards. Dus ja, al hele lange tijd bezig en we zijn er allemaal klaar mee. Ze gaat nu ook uithalen naar andere paarden, wat ze normaal nooit doet.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 08:45

@MWM het verschilt nogal. Als hij beweegt word het minder, staat hij op stal word het weer meer. We proberen hem nu ook zo lang mogelijk buiten te laten lopen en zo min mogelijk op stal te hebben

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:55

Oh leuk! Thanks! Vind het wel gezellig om wat meer te kletsen :j

Veertje klopt het dat jij redelijk in dezelfde omgeving zit als ik? :) Zag iets over Achterhoek voorbij komend dacht ik?

MyWishMax wat een ellende zeg! Mijn paard heeft zichzelf 1.5 jaar geleden ook getrapt met een peesblessure als gevolg.. Zijn nu pas een 3 kwart jaar weer in vorm om het zo maar te zeggen. Heel frustrerend die revalidatie!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:12

@Simone, klopt ik woon in Lichtenvoorde, zie op je profiel dat jij in Winterswijk woont? :)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:31

@MyWishMax: Pfoe wat een drama. Hopelijk gaat het vanaf nu voorspoedig met het herstel

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:31

veertje99 schreef:
@Simone, klopt ik woon in Lichtenvoorde, zie op je profiel dat jij in Winterswijk woont? :)

Ja klopt! Grappig, dan gaan we elkaar misschien wel tegenkomen op wedstrijd haha :))

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:23

MerleSimone schreef:
veertje99 schreef:

Ja klopt! Grappig, dan gaan we elkaar misschien wel tegenkomen op wedstrijd haha :))

Vast en zeker wel :D Eind maart start ik helaas niet in Winterswijk, maar in april misschien wel

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 00:00

Even een kleine Gestoa update ondanks dat ik met haar geen M rijd :P
Ik had een erg frisse pony vandaag onder me :+ Verder liep ze erg fijn. Zelfs weer eerste pasje wijken mee kunnen nemen. Ze moet alleen wel echt flink afvallen, maar dat komt ook als we weer iets meer kunnen trainen. Morgen even kijken of we naar buiten gaan of even weer in het weiland gaan rijden. Merkte aan haar dat ze het wel echt leuk vond om weer wat meer te doen :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 09:03

Valerie, leuke dingen op de planning! Hopelijk zit het weer een beetje mee met je rit voor het goede doel!

Veertje, ben benieuwd hoe het de 15e gaat met Donner! Wat is Gestoa ook een leuk dier!

Mywishmax, wat een pech 2 keer een peesblessure :( hoelang moet je nu nog stappen en wanneer mag je weer wat opbouwen of is dat afhankelijk van controles nog? Ook heel vervelend dat je paard zich er zo onder voelt. Wat logisch is maar je kunt er zo weinig aan veranderen nu.

Wij gaan misschien de 22e nog weg. En we hebben ons opgegeven voor een clinic 11 april dressuurmatig trainen met balkjes en cavaletties. Lijkt me ook wel erg leuk en leerzaam :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 11:56

@ Veertje: Frisse donner :+ Fijn dat hij weer hersteld is.
@ Mywishmax; Wat een ellende :(:)
@ Veertje; fijn dat je weer aan de slag kunt met Gestoa
@ Kaatje; Dat is een leuke afwisseling!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:49

Hoe is het met iedereen? Hoe gaat het met trainen, hebben jullie allemaal fijn een binnenbak of is het net als bij mij zwemmen? :') Ik kan alleen met de trailer weg als er iemand mee kan dus baal momenteel hard, kan dressuurmatig niet of hoogstens 1x in de week rijden.. Op naar mooier weer!
Binnenkort al wedstrijden op de planning iemand?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 00:13

Balen zeg dat je zo weinig kunt trainen! Ik heb 2x in de week les in een binnenbak waarvan een keer dressuur en springen en wij kunnen eventueel op loop afstand naar een binnenbak stappen maar meestal gaan we met de trailer.

Wij gaan zondag weer op pad. Vandaag ging de les best wel oké, Donner was iets rustiger en niet meer zo heet alleen de aanleuning is echt een dingetje dus hoop dat het zondag tijdens de wedstrijd wel beter gaat :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:04

MerleSimone schreef:
Hoe is het met iedereen? Hoe gaat het met trainen, hebben jullie allemaal fijn een binnenbak of is het net als bij mij zwemmen? :') Ik kan alleen met de trailer weg als er iemand mee kan dus baal momenteel hard, kan dressuurmatig niet of hoogstens 1x in de week rijden.. Op naar mooier weer!
Binnenkort al wedstrijden op de planning iemand?

Wil je mijn stalling? Ik gebruik het al maanden niet haha. Twee binnenbakken, 20x40 en 20x60. Twee buitenbakken, 20x40 en een grotere waar 20x60 ring in past en overdekte longeerbak.

Wij gaan zo op weg naar de dierenarts, helaas twee weken geleden een hoefzweer en nog wat gevoelig op die voet. Ik hoop zo dat we wat mogen doen en stiekem dat we daar even klinische beeld kunnen bekijken, want zoals ze nu is is het niet helemaal prettig om er weer op te stappen en niks te mogen.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:45

MerleSimone: Ohh dat is vervelend! Ik heb gelukkig de luxe van een binnenbak, ik zou niet meer zonder willen. Gisteren gelongeerd, die was wel echt heel erg nat. Paard vond het prachtig, lekker stampen door de plassen.
Fijn dat je les wel goed vindt, hopelijk gaat het zondag ook goed.

MyWishMax: jeej wat een pech...

Wij gaan zondag weer op pad :) Maandag ging de les erg fijn, gisteren even gelongeerd en vandaag heeft hij lekker een dagje vrij. Word erg blij als ik de weersvoorspellingen zie! Het lijkt erop dat het eindelijk gaat stoppen met regen. Ze geven hier zelfs 16 graden met zon af volgende week.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:54

Hi allemaal,
Aanstaande zondag start ik voor het eerst M1.
Ik heb afgelopen tijd minder getraind dan gehoopt, mede door het weer en een bak waarin we kunnen zwemmen. We gaan voor de ervaring en zonder verwachtingen. De B, L1 en L2 zijn we in een half jaar doorheen gegaan, dus ik hoop dat we snel goed genoeg rijden om wp te rijden!

Afbeelding
Dit zijn wij (Juni 2019)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:11