Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Jammer dat de punten niet overeen kwamen met je gevoel, maar fijn rijden is wel aller belangrijkst!
Morgen nieuwe ijzers halen op de kliniek en gelijk voor de zekerheid even APK'tje.
Gelukkig hebben we het kunnen oplossen met wat hulp.
Zo'n volgens-mij-stel-ik-me-aan-griepje, heel vervelend
Maar beter nu dan volgende week in mijn vakantie!
En deze winter is ze pas 1 keer hengstig geweest.. Het lijkt dus wel echt te helpen!
Hoewel ik hem qua bespiering wel wat voller zou willen hebben, maar dat is bij hem nog nooit echt snel gegaan.
Hij heeft dus een zeer korte rug waardoor hij echt een zadel nodig heeft met korte kussens.. Dus het beste zou zijn als we 16,5 inch kussens hebben en 17 inch zitmaat. Maar dat is helaas hasat niet te krijgen bij de standaard zadels... Wat betekent dat ik al snel richting een op maat gemaakt zadel zit, wat mega veel boven mijn budget uit gaat komen
Dus mocht iemand een goed zadelmerk of zadelmaker weten die zadels op maat maakt voor de korte rug en die ook nog redelijk betaalbaar is.... Hoor ik het heel graag
Jezus wat kan een mens zich poedersuiker voelen.
Maar we hadden het over zadels. Dat ik als ik rugpijn heb het liefst even ging rijden omdat het dan over ging. "Dan heb je in ieder geval een prima zadel voor jouw lijf."

Een 17 inch pas ik over het algemeen gewoon prima in, maar is wel afhankelijk van wat voor wrongen erop zitten. Ben 1.73 en heb niet mega lang bovenbenen, maar afgelopen zaterdag een zadel geprobeerd met vrij lange blokken op het zweetblad, en dat werkt bij mij schijnbaar niet..
Ben nu aan het kijken om een afspraak te maken met een dealer van Schutte, Ninon komt helaas niet in mijn regio. Lijken me erg fijne zadels en goed aan te passen op ruiter en paard.
Weinig pijn, koorts is volgens mij ook wel helemaal weg... Maar ik kan maar weinig doen. Megasnel duizelig, of eigenlijk licht in het hoofd. Ik heb heel dapper mijn beddengoed in de was geflikkerd net, hopelijk kan mams helpen met bed opmaken.
Hij snapte van de eerste oefening helemaal niks. In contragalop travers is geen enkel probleem
Hij reageerde niet op mijn hulp en raakte de kluts kwijt. We wilden hem niet onzeker maken dus geprobeerd met een balkje. Dat vond hij geweldig en hij sprong meteen een wissel (de eerste was wel met een enorme sprong en wat bokken van plezier). Daarna beide kanten nog twee keer goed gesprongen. Dit moet ik even blijven oefenen zodat Beer snapt dat hij dus kan omspringen. Ik ben dus zo trots