[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

L_isanne

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:48

Ik durf voor 99% zeker te zeggen dat ik die van mij onder controle had kunnen houden. Dat is er echt een die zich niks aantrekt van wat andere paarden doen en anders kan ik hem nog wel even duidelijk maken dat ie bij de les moet blijven. Paardlief vindt andere paarden nog erg spannend op concours dus die was er geheid door afgeleid geraakt.
Maar neemt niet weg dat het ontzettend balen is als het net tijdens jouw proef gebeurt.

Zie steeds meer mensen die hun paard/pony al geschoren hebben. Probeer het zelf toch altijd wel zo lang mogelijk uit te stellen. Als ik het nu al doe dan mag ik over drie weken weer. Vind het zo'n rotklus. :+

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:34

Ik durf 99% zeker te zeggen dat ik die van mij niet onder controle had kunnen houden, maar dat komt dan omdat IK nog niet voldoende vaardig ben om de aandacht van mijn pony vast te houden in stresssituaties. Ik kies er zelf voor om met een nerveus, ADHD type pony op wedstrijd te gaan. Dan is het ook aan mij om dat onder controle te houden, wat andere mensen ondertussen uitspoken heeft er niets mee te maken.
Baal ik dan, als het fout gaat? Ja, als een stekker. Maar dan leg ik wel de schuld bij mijn eigen ruitervaardigheid.

Hier ook nog niet geschoren trouwens, vacht is nog redelijk te doen. Wil ook maar 1x scheren komende winter, want heb geen wedstrijden en lig er in februari toch volledig uit door geplande operatie. 6 weken niet bij paarden in de buurt komen daarna, ben benieuwd hoe lang ik dat uithou :+ Kan nu al wel janken bij de gedachte, vertrouw bijna niemand met de zorg over mijn beesten, laat staan voor zo'n lange periode.
Laatst bijgewerkt door mooney op 23-09-14 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:36

Die van mij is ook nerveus en zal misschien wel effe gekeken hebben maar daarna zou ik hem weer bij de les hebben kunnen krijgen. :) Lukt me dat niet, zou ik heel erg balen en het eerste moment misschien denken "godver had je die nu niet ergens anders kunnen uitladen?" (da's menselijk denk ik) maar erna zou ik me realiseren dat ik mijn paard moet controleren. Dat ik met een ander geen zaken heb. :)

Dat je je WP er op kwijt bent is jammer maar imo wel "terecht" als je hem niet bij de les kon houden.

Verder heb ik zondag een erg modderige wedstrijd gehad maar Sam bleef heel fijn bij de les! :+: 6e en 9e (dus buiten de prijzen) met 65% maar ben heel blij met hoe hij er bij bleef! :+:

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:05

Modder?Hier is het kurkdroog en de bodem keihard.
Zou wel weer eens mogen regenen(niet te hard zeggen,ben het ook zo weer zat).

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:53

Pff.. Zal ik even wat die kant opsturen ambre? Heeft hier afgelopen weekend weer genoeg geregend voor komende weken...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:54

ambre schreef:
Modder?Hier is het kurkdroog en de bodem keihard.
Zou wel weer eens mogen regenen(niet te hard zeggen,ben het ook zo weer zat).

Ja modder, het had hier zaterdagnacht tot zondag 12 uur geregend (en echt pijpenstelen, dus niet motregenen) met zondag 1 uurtje (tussen 7 en 8 in de ochtend) dat het alleen miezerde. Toen we aan kwamen waren ze de losrijpiste zelfs met zo'n speciale traktor aan het leegpompen maar het mocht niet veel baten gezien het net zo hard weer bij regende... :(:) Maar ze deden alles wat ze konden... Maar ja de ring was natuurlijk 1 modder. :)

Rijdt daar een ruiter mee met een paard van 1.85. en hij komt langs me door zegtie "En Kath, nog niet koppie onder gegaan?"
_O- En bedankt he! :')
Heb maar geantwoord van "nog niet, maar blijf in de buurt wil je? Moest het ergens mis gaan dan kan ie zich aan de staart van de jouwe vastbijten en komt ie vanzelf weer boven." :+

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:02

Even een vraagje weet iemand van jullie hoe het werkt als een pony gemeten moet worden? Omdat Calipso uiteindelijk wel voor de verkoop is maar niet officieel gemeten is wil ik dit eigenlijk wel laten doen. Maar hoe regel ik zo iets? Komt zo'n pony meter naar ons toe of moeten wij daar heen?

Over de dekens: die van mij hebben nog niet zo heel veel vacht. Mijn paard begint een beetje, die heeft het snel koud. Staat nu onder een fleece deken en een ongevoerde regendeken. Calipso staat onder een regendeken met fleece aan de binnekant (verder geen vulling) Charming het zelfde en Maybe staat onder een regendeken zonder voering of fleece.

p.s. dit is trouwens Charming, de nieuwe pony. Ze is nu een week bij ons en pakt het rijden super goed op. https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 8087_o.jpg

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:12

geweldig ayasha. Als het niet zo nat zou zijn dan zou je er bijna vanaf vallen van het lachen.

Kady, bij mijn knhs kun je ponymeters vinden en die kun je gewoon bellen voor een afspraak. Komen ze bij je langs rekenen ze meestal 45 euro, ga jij bij hen langs 5

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:31

mmmm bij hen langs gaan is wel voordeliger haha :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:42

Proest... Ayasha.....

Regen, hmmm, nee hier nu geen blubber gelukkig.

Hengst geen idee, was laatste allang blij dat Sjol op het disricts er niet vandoor ging of reageerde op het paard met kar op zijn kant achter zijn kont dat op onze bakhoek eindigde...

Kady, leuke pony!
Vind altijd wel grappig dat wij blij op pony's rondrijden, moet je eens kijken in het topic ben ik te groot voor mijn pony.. Dan waren er aantal hier al ehhhhh gesneuveld (waaronder ook ik }> :Y) )

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:52

Ik vind altijd maar dat als je een dier niet in de weg zit en niet te veel weegt het prima kan. Oké voor het plaatje is het niet altijd even mooi en ik had graag wat kleiner geweest, maarja ik ben nou eenmaal lang en hou van pony's. Dan trek ik me echt niets aan van mensen die daar niet tegen kunnen hoor.
Daarbij is er echt wel vraag naar netjes aangereden D pony's en de meeste kindjes die op deze maatjes passen kunnen dat toch vaak niet zo goed zelf.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:03

Ik was in 1e instantie ook op zoek naar kleinere ruiter om Hepsie in te rijden.
Maar die bleken net zoveel te wegen als ik en tja.. zo beroerd dat ik vreselijk in de weg zit rijd ik ook weer niet dus toch maar zelf gedaan.
Staat het mooi? NEE! Maar ach... ze zijn al wel aan mij gewend op relatief kleine paarden.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:07

_O- zal ik eens vertellen dat ik me in een soortgelijk topic heb gemeld (hoe groot schat je mijn pony topic) met een foto van onderaf genomen maar wel met mij erop? Toen was mijn smurf van 1.22 opeens 1.48 volgens bokt :+ Had ik gewild haha!

In het te groot voor mijn pony topic kom ik maar niet, denk dat ze me persoonlijk af komen schieten :') . Wat ook leuk is, dat wanneer ik een RIJ-ITP maak met in de opening een opmerking dat ik inderdaad te lang ben, dat je alleen commentaar krijgt dat het wel mee valt. Laat je die opmerking weg, heb je zo een topic vol met mensen die je een ponypletter vinden. Ik kan er zo af en toe heerlijk van genieten hoe je met mensen hier kan spelen door perspectief van de foto's of de inhoud van je inleidend verhaaltje.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:12

Ik lees altijd mee in dat topic :D echt hilarisch.
En inderdaad heb zelf als ik topics heb van mij met mijn pony's eigenlijk nog nooit commentaar gehad dat het echt niet paste :')

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:23

Ik heb ook weer een nieuw "projet" gevonden. Zaterdag gaan we haar halen.
Je ziet toch vaak dat er ponies tussen wal en schip raken en/of slecht opgevoed zijn.

Spirit is daar een goed voorbeeld van en moet je nu eens zien hoe goed hij alles aanpakt. Dat zijn aanleg voor dressuur ook niet eerder door iemand opgevallen is, dat snap ik dus echt niet.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:39

Ponies door kinderen laten inrijden knappen ze niet van op.
Leuk jury,wat is het?Een kleintje weer?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:47

Een grot D pony, vos met 4 witte voetjes.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 22:05

Klinkt als een leuke jury, ik hou altijd wel van vosjes met wit.

Ik heb smurfje eerst vanaf de grond de basis aangebracht, dus sturen en stemhulpen en daarna de eerste paar keren er zelf opgeklommen totdat ze geen gekke sprongen meer deed. Vervolgens zusje (toen nog 10 jaar en klein, ondertussen is ze een kop groter :') ) erop gelaten en die een half jaartje 1x in de week gewoon met spelletjes en slalom geoefend om de pony beetje balans te laten vinden en zelf vanaf de grond verder gewerkt.
Toen ze 4.5 jaar oud was heb ik haar zelf opgepakt en zijn we langzaam serieus aan de slag gegaan.

Wel leuk als je die ontwikkeling ziet.
Smurf als 3½ jarige met de 10jarige versie van mijn zusje
Afbeelding

Smurf twee weken terug met mij
Afbeelding

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 22:08

Klinkt goed jury!Altijd veel vraag naar D ponies ook.

Van kinderpoown naar sportpoown mooney!

Haha!Lachen Ayasha!Maar ik zou omgekeerd zijn als ik in de bagger moest rijden.
Gebeurd me ook niet meer:start nooit meer op gras.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 22:23

Calipso was ook zo'n geval, mensen waren er bang van met rijden. Ik heb de afgelopen jaren echt nog nooit zo'n brave werkwillige pony gehad als Calips.
Vandaag voor het eerst zelf met hem gesprongen (meteen mijn nieuwe zelf gemaakte / opgeknapte (door mijn vriend) springtuin uit testen haha https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=5482EED9 - nu nog wachten op de extra balken die besteld zijn)
Wat een geweldig beest. Wilde even testen tot hoe hoog ik zou durven. Toen ik ging meten schrok ik van mezelf. Dubbel sprong eerste op 100 en tweede op 1.10 en dan nog vol overschot hebben en hij wil het ook echt voor me doen.

Heb maar een springlesje geboekt om zo mijn eigen techniek weer wat op te frissen haha.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 22:57

Krijgen jullie wel eens opmerkingen van de jury op je protocol over je lengte en / of de maat van je pony?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 22:58

Hihi leukste was dat die man altijd vrij terug getrokken is. Ik mag hem graag en velen met mij maar ik zie hem niet vaak contact zoeken met anderen. En komt dan zo heerlijk onverwacht als ie zo droog uit de hoek komt. :D

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 07:54

Sammyoo schreef:
Krijgen jullie wel eens opmerkingen van de jury op je protocol over je lengte en / of de maat van je pony?

Ik niet, vaak krijg ik de vraag of het een grote E is of al net een paard.... Nee mevrouw/meneer het is een D pony :j

Wat is hij leuk geworden Mooney!

Hier ook alles nog kurkdroog, zondag en maandag wel een buitje gehad, maar dat maakte niet veel uit.

Een echte springpony dus kady!
En bij jury een nieuwe pony op stal! Leuk!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 08:00

Ik krijg vooral commentaar van de aanhang van collega-ruiters en soms ook van de ruiters maar dat is vooral als ie vooraan mee loopt. :) (of een proef goed genoeg loopt dat ze vermoeden dat ie dat gaat doen.)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:37

Ik krijg meer reacties op kleur dan op hoogte maar de meeste denken ook dat t een klein paardje is :=
Op de regio was het wel heel grappig zei een vrouw tegen me dat ze t zo leuk vond een bonte te zien tussen al die zwarte en bruine :)