Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wythlove

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 07:45

Ik vind het wil netjes om zelf in wedstrijdoutfit te gaan. Dat hoef je verder niet op stal te regelen. Vlechten wordt gewoon lastig in 1,5 uur de tijd op stal.

Gisteren voor het eerst in zomertenue gereden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 07:46

Yvank_ schreef:
Die zien zeker de reden er achter niet? Dat je vanwege de corona niet te lang op stal moet zijn :+ lekker belangrijk onnodig lang blijven, wat op veel stallen ook niet mocht max 1,5 uur was bij veel de regel ,

Als ik mee had kunnen doen had ik inderdaad niet gevlochten, wij hadden geen tijdslimiet maar wel de opdracht zo kort mogelijk op stal te zijn. Daardoor heb ik al maanden paard niet getoiletteerd en zou ik ook niet vlechten. Maar ik had wel een lichte of witte rijbroek aan gedaan met lichte handschoenen en dekje, omdat dat niet meer tijd kost en volgens mij duidelijker is voor een jury.

Het is alleen jammer dat juryleden het zo opvatten als de knhs juist alles vrij laat zodat je je aan de richtlijnen kan houden van stal.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 07:57

Ik denk dat een witte rijbroek, wit dekje en aansluitend shirtje de minimale moeite is die je kunt doen. Het is nou niet alsof dat uren extra tijd kost (of lopen er ook mensen in hun blote kont op stal :') ), en een knappe set uitkiezen kost net zo goed tijd...

Vlechten/wassen achterwege laten snap ik wel, als je beperkt tijd hebt dan is 'netjes gepoetst' ook echt het enige wat haalbaar is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:02

Aansluitende bovenkleding is sowieso een eis van de knhs ook toch? Kleuren vrij, maar wel aansluitend om te kunnen beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:05

Waarom zou dat moeten , wit? KNHS zegt zelf van niet. Wit dekje is nooit verplicht ook op officiële wedstrijden niet. Een net setje kan net zo sjiek zijn als wedstrijd kleren. Dat vind ik net zo'n discussie als juryleden die vinden dat je altijd je jasje aan moet al vallen de mussen van het dak. Gelukkig is de KNHS daarin moderner.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:08

Ik heb daar op gewone wedstrijd ook al discussie met een jurylid over gehad. Ik reed in zomertenue als enige: waarom ik mijn jasje niet aanhad? Want de rest had het jasje wel aan.
Volgende wedstrijd reed ik dus maar wel met jasje, en kreeg ik de opmerking van hetzelfde jurylid dat ik er zo netjes uitzag...... :roll:

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:14

Yvank_ schreef:
Waarom zou dat moeten , wit? KNHS zegt zelf van niet. Wit dekje is nooit verplicht ook op officiële wedstrijden niet. Een net setje kan net zo sjiek zijn als wedstrijd kleren. Dat vind ik net zo'n discussie als juryleden die vinden dat je altijd je jasje aan moet al vallen de mussen van het dak. Gelukkig is de KNHS daarin moderner.

Hiermee eens inderdaad! Ik heb mijn paard thuis staan, maar ook niet gevlochten, wel witte voetjes netjes schoongemaakt en mooi gepoetst. Verder alleen een wit dekje. Ik zelf draag een net donkerblauwshirtje, nette rijlegging en nette laarzen. Alles keurig schoon. Ik rij hier liever in en zie dit zelf ook liever dan dat truttige gedoe met knotjes, colbertjes en witte broeken..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:14

Ik rijd überhaupt niet met wit dekje op wedstrijd op mijn witte paard. Doe ik dat wel, dan ziet mijn paard er piesgeel uit :+ Gewoon navy dekje dus, witte broek (dat vloekt al met mn paard) en navy wedstrijdshirt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:17

Maar dan heb je in elk geval wel wat contrast tussen paard en ruiter. Ik denk toch dat dat voor de jury fijn kijkt, zeker als ik soms de klachten hoor over de beeldkwaliteit na het uploaden.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:18

[quote="Yvank_"]Die zien zeker de reden er achter niet? Dat je vanwege de corona niet te lang op stal moet zijn :+ lekker belangrijk onnodig lang blijven, wat op veel stallen ook niet mocht max 1,5 uur was bij veel de regel ,[/quote

Dat had ik natuurlijk kunnen zeggen! Niet aan gedacht gisteren. Nu weten ze beiden dat mijn paarden aan huis staan dus hoop ik maar dat ze ons niet hebben beoordeeld.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:32

MarryAnneR schreef:
Gisteren heb ik toevallig 2 jury’s gesproken die beide aangaven zich te ergeren aan ruiters die zo in hun trainingskloffie een proef reden. Nu moet ik zeggen dat wij dit dus ook gewoon doen. Juist omdat het niet hoeft, niet dat we het paard onder de modder zo uit de wei trekken en starten..
Maar we vlechten niet, geen witte rijbroek, gewoon mooi setje... Zij gaven beide aan dat ze het zagen als niet de moeite willen nemen.

War zeggen andere jury’s? Ruiters?

Hier beide keren in witte broek met zwart wedstrijdshirtje gestart en wit dekje. Ik kan me best voorstellen dat als je al een donker paard hebt en ook nog eens in het navy of zwart start (dekje, donkere broek en donker shirt), de jury een stuk minder mee krijgt van houding en zit etc. Lijkt me een stukje lastiger om te beoordelen. Daarnaast nemen de juryleden de moeite om ons te beoordelen, dus wat is de moeite om op zijn minst netjes voor de dag te komen. Met een clinic gaat hier ook de witte broek aan hoor!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:42

Ik ben tot nu toe 2x gestart in bordeaux outfit en 1x in een blauw groenige outfit. Beide zijn gewoon officiële wedstrijd shirts, had zelf een hele lichte grijze broek aan. Een volledig witte broek op stal is voor mij niet logisch vanwege de klusjes die ik daarna nog moet doen. Licht grijze broek word net zo vies maar gaat vaker de was in :+

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:44

Ik heb ook op 1 van mijn proeven commentaar gehad op 'geen wedstrijdtenue'
Eigenlijk vind ik dat ze daar niets over hoeven te zeggen zolang het is toegestaan zonder...

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:51

Ik sta halfpension, dus ik moet de stal uitmesten, hooi en voer klaarzetten en een proefje opnemen in de tijd dat ik er ben. Omkleden is extra tijd op stal doorbrengen, dus ik rij idd niet in mijn wedstrijdtenue. Daarnaast ben ik laat in de avond op stal zodat de bak leeg is, anders kan ik geen proefje opnemen. Mesten na het rijden zorgt ervoor dat ik het niet red voor sluitingstijd van de stal.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:54

MarryAnneR schreef:
Gisteren heb ik toevallig 2 jury’s gesproken die beide aangaven zich te ergeren aan ruiters die zo in hun trainingskloffie een proef reden. Nu moet ik zeggen dat wij dit dus ook gewoon doen. Juist omdat het niet hoeft, niet dat we het paard onder de modder zo uit de wei trekken en starten..
Maar we vlechten niet, geen witte rijbroek, gewoon mooi setje... Zij gaven beide aan dat ze het zagen als niet de moeite willen nemen.

War zeggen andere jury’s? Ruiters?

Ik heb mijn paard thuis staan. Heb netjes in wedstrijdtunue gereden. Als je die mogelijkheid hebt vind ik dat wel passend!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:56

Ik heb totdat ik opstap altijd een broek over mijn witte rijbroek aan. Kwestie van openritsen en klaar. Anders blijft wit ook echt niet lang wit hier tijdens de klusjes voorafgaand aan het rijden :n

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:06

Ik heb niet eens een witte rijbroek dus ik rij in zwarte broek. Wel met wit dekje en ik vlecht mijn paard. Ik vind het raar dat jury 's zeggen dat je niet goed gekleed bent als de knhs aangeeft dat je niet in wedstrijdtenue hoeft.

Ik heb me net ingeschreven voor de 25ste. Ik kwam er in 5 minuten doorheen super snel.

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:07

Zo dat scheelt wel dat er nu meetmomenten zijn. Ik was er binnen no time doorheen met inschrijven voor de 25ste!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:10

Hier voor het eerst dat ik er moeilijk door heen kom :Y)
Nooit last gehad ben nu toch al vanaf 9 uur bezig 8)7

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:15

Hier ook binnen tien minuten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:19

Even de app sluiten en opnieuw doen Buxy! Dat hielp bij mij vorige keer heel snel.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:21

Is het alweer vol? Ik kan niet inschrijven namelijk.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:22

Bij mij is de inschrijving alweer gesloten :roll:

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:23

Annetje schreef:
Bij mij is de inschrijving alweer gesloten :roll:

Jup.. bij mij ook :(

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:25

Ik start ook gewoon in mijn trainingskleding zonder vlechten. Scheelt toch een hoop tijd en moeite :+