Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
op stal houden is bij mijn paard absoluut geen optie die breekt de tent compleet af...ook met zijn peesblessure stond die daarom gewoon buiten.
En hoe bevalt het zadel? Heb je het al kunnen uitproberen?
Laura1982 schreef:Gelukkig maakt het douwe niets uit.
Vanmiddag ging er 1 uur zn dak bij ons en die ging op zn B*k mijn hart bleef echt even stil staan. Godzijdank had die niets maar daar krijg ik het echt spaans benauwd van.

Verklaart ook mede waarom ik m zo brutaal vond afgelopen dagen
enorm veel zin in en afgelopen weken de kür in elkaar gezet!
Maar gelukkig had ik de dag ervoor gezien dat de longeerkraal helemaal vlak gesleept was, dus durfde ik t wel aan om m even los te gooien. Niet verwacht alleen dat ie zó vrolijk zou zijn
Ik vond hem wat teveel naar achteren kantelen en erg strak bij de schouders, ondanks dat de zadelmaakster zei dat ie gewoon goed lag.. Toch gaan proberen en op de tweede dag heeft een stalgenootje die bijna is afgestudeerd als zadelmaker ook even meegekeken en mijn vermoedens bevestigd. De kussens aan de voorkant zijn veeeel te dik, waardoor hij absoluut niet met zijn schouders eronder door kan bewegen en de kussens aan de achterkant zijn te lang waardoor het voorbij zijn laatste rib ligt. De zoektocht gaat dus voorlopig nog even verder... En nu dus op zoek naar een zadel met korte kussens, want meneer heeft toch een behoorlijk korte rug. 
Ik ga waarschijnlijk maar 1 proefje starten dit keer, zodat mijn bijrijdster ook eens een M1 proefje kan starten met hem
En zolang het winterseizoen nog bezig is, starten we nog door in het M2... Want aangezien we niet met de trailer weg kunnen, kunnen we alleen maar lopend door het weiland naar de stal naast ons, en die hebben enkel een 20x40 binnenbaan en 20x60 buitenbaan. Dus in mei gaan we weer Z1, en in juni heb ik me ingeschreven voor de kür op muziek bij die stal
Wat een onwijs moeilijke keus ook... Heel veel sterkte voor jullie beide!
Heel veel sterkte voor jullie beide!
Meneer maakt er bij haar onwijs een potje van en loopt de baan rond als een kameel. En als ik er dan op stap, is er niks meer aan de hand en op 2 vingertjes te rijden... Zo ook met mn les woensdag... Wauw wat ging ie gaaf galopperen!
Ze weten precies wie er op hun rug zit.
ze kunnen zo slim zijn.
Maar even kijken hoe het wordt...
Meneer had totaal geen geduld en bij het wachten tot de draadjes/het hek open waren sprong ie elke keer half de lucht in en de brug van stal het weiland op was nog een beetje glad.. Gelukkig is dat allemaal goed gegaan. Eenmaal daar was natuurlijk de buitenbaan keihard bevroren.. Dus geen losrijden in de buitenbaan. Gelukkig startten wij als eerste van de dag en lassen ze voor ieder groepje van 3 15 min binnen losrijden in. Dus wij konden even 5 minuutjes eerder naar binnen. Waar hij normaal echt strak staat van de spanning op deze locatie, kon ik nu gelijk heel fijn ontspannen losrijden. Hij gaf echt een fijn gevoel! Eerste proef dan ook heerlijk gereden met geen fouten. Tussen de proeven in niks kunnen doen behalve wat stappen in de buitenbaan... En de tweede proef ging ook wel fijn, maar hij was wat minder "aan". Daardoor hier en daar een rommeltje. Maar al met al erg tevreden! Helaas kwam mijn gevoel niet overeen met de punten
Eerste proef hadden wij 177 en tweede proef 181 en waren we (zag ik later op de uitslagen lijst) gedeeld 2e met 1 punt verschil van de 1e. Vrij strenge jury dus! Maar dit fijne gevoel houden we vast
En mijn bijrijdster had nog een gave foto gemaakt samen met mijn vriend
Maar zoals het ernaar uitziet gaan we zodra het outdoorseizoen begint over naar het Z1! Debuut wordt op 5 mei