[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura1982

Berichten: 4093
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:37

Ja zo denk ik dus ook.
En vanmiddag zaten we in een heerlijke ijzelbui was echt genieten haha hij keek mij echt aan van moet dit...

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 21:58

Onze weides zijn gelukkig vlak dus kunnen ze prima op :j op stal houden is bij mijn paard absoluut geen optie die breekt de tent compleet af...ook met zijn peesblessure stond die daarom gewoon buiten.

Laura1982

Berichten: 4093
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:04

Gelukkig maakt het douwe niets uit.
Vanmiddag ging er 1 uur zn dak bij ons en die ging op zn B*k mijn hart bleef echt even stil staan. Godzijdank had die niets maar daar krijg ik het echt spaans benauwd van.

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:05

Leuke filmpjes Cindy! :D En hoe bevalt het zadel? Heb je het al kunnen uitproberen?

Ik zou het ook wel weer fijn vinden om naar het bos te gaan Noukie, ik begrijp je gevoel.

Fijn Yvank dat ze bij jou nog op de weide kunnen!

Ik heb vandaag nog even mijn eenvoudige wissels geoefend en als ik er zelf maar echt aan blijf rijden dan gaan ze heel netjes. Morgen komt de bowentherapeut Beer behandelen en ik ben heel benieuwd wat ze van hem vindt. Hopelijk voelt hij voor haar net zo goed als dat hij nu voor mij voelt. Zondag gaan we weer een poging doen om fijne proeven neer te zetten :o

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:06

Laura1982 schreef:
Gelukkig maakt het douwe niets uit.
Vanmiddag ging er 1 uur zn dak bij ons en die ging op zn B*k mijn hart bleef echt even stil staan. Godzijdank had die niets maar daar krijg ik het echt spaans benauwd van.


Daar zou mijn hart ook zeker even stil door staan. Beer is zo autistisch dat hij er echt elke dag uit wil. Hij blijft net zo lang rondjes draaien tot hij zijn box uit mag. Heerlijk dat het Douwe niets uitmaakt.

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:54

Wat lekker Yvank, dat ze gewoon de wei nog op konden afgelopen week! Das helemaal chill

En snap dat je daar van schrikt Laura, het kan zo naar mis gaan met die stomme acties :\

Succes morgen Mahitri! Was de behandeling weer een succes?

Vandaag was de buitenwereld alweer een stuk lekkerder voor paardlief! Lekker aan de longe gelopen en de paddock weer goed. Hij heeft alleen alle merries weer hengstig :') Verklaart ook mede waarom ik m zo brutaal vond afgelopen dagen _O-

Laura1982

Berichten: 4093
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:57

Zo nu de sneeuw weg is gaan ze weer lekker naar buiten. Ga vandaag rondje buiten maken heel benieuwd hoe blij hij gaat zijn haha.
Ja die dames op stal oei oei hahaha voorjaar komt er alweer aan dus dat merk je wel.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:07

Wij doen het al tijdje rustig aan ivm het zadel wat niet optimaal ligt. Rij hem nu ax 2x per week en de rest longeren. Levertijd is nu nog 6-8 weken dus we hebben nog even te gaan :')

Daarnaast ook erg zoekende maar fijn trensje, hij loopt zoveel fijner op de stang en trens dat ik een zelfde soort trensje als mijn onderleg gekocht heb maar toch nog minder fijn dus even doorpuzzellen.

Verder gaan we dit jaar meedoen aan de MCI wedstrijden voor barokke paarden :j enorm veel zin in en afgelopen weken de kür in elkaar gezet!

Laura1982

Berichten: 4093
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:16

Helaas werd het geen rondje buiten om met vriendin. We haalde haar topper op 3 benen uit de wei. Da gebeld en dat werd de middag op de kliniek door brengen. Helaas heeft hij zijn oppervlakkige buiger ernstig beschadigd. Hij is 24 jaar oud en een nerootje dus ze kreeg hoop info in 1 keer. Het is ook nog douwe zijn beste maat dus allemaal enorm aangedaan terug naar huis. Hij staat nog op de kliniek en ze moet gaan beslissen wat ze gaat doen. Pfff dat deze dag maar snel om mag zijn.

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:30

Wat een rotnieuws Laura. Sterkte voor jullie beide, zware keus voor je vriendin waarschijnlijk :\

Laura1982

Berichten: 4093
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:52

Ja heb zo met haar te doen zelf al 2 x afscheid moeten nemen maar haar verdriet te zien en niets te kunnen doen.

cindyy_1993

Berichten: 441
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:44

Ik vond het ook wel erg spannend dat ie zo bezig was in de sneeuw hoor :') Maar gelukkig had ik de dag ervoor gezien dat de longeerkraal helemaal vlak gesleept was, dus durfde ik t wel aan om m even los te gooien. Niet verwacht alleen dat ie zó vrolijk zou zijn :')

We hebben het zadel 3 dagen uit mogen proberen, maar helaas is het toch niet goed ;( Ik vond hem wat teveel naar achteren kantelen en erg strak bij de schouders, ondanks dat de zadelmaakster zei dat ie gewoon goed lag.. Toch gaan proberen en op de tweede dag heeft een stalgenootje die bijna is afgestudeerd als zadelmaker ook even meegekeken en mijn vermoedens bevestigd. De kussens aan de voorkant zijn veeeel te dik, waardoor hij absoluut niet met zijn schouders eronder door kan bewegen en de kussens aan de achterkant zijn te lang waardoor het voorbij zijn laatste rib ligt. De zoektocht gaat dus voorlopig nog even verder... En nu dus op zoek naar een zadel met korte kussens, want meneer heeft toch een behoorlijk korte rug.

Afbeelding

Verder hebben we wel aankomende zondag weer een wedstrijd gepland staan in het M2 :) Ik ga waarschijnlijk maar 1 proefje starten dit keer, zodat mijn bijrijdster ook eens een M1 proefje kan starten met hem :D En zolang het winterseizoen nog bezig is, starten we nog door in het M2... Want aangezien we niet met de trailer weg kunnen, kunnen we alleen maar lopend door het weiland naar de stal naast ons, en die hebben enkel een 20x40 binnenbaan en 20x60 buitenbaan. Dus in mei gaan we weer Z1, en in juni heb ik me ingeschreven voor de kür op muziek bij die stal :D

@bamsy lastig is dat, om een fijn trensje te vinden! ik herken het wel, maar zou niet weten waar ik zou moeten beginnen. En leuke wedstrijden op de planning!

@laura1982 jeetje wat een vervelend nieuws ;( Wat een onwijs moeilijke keus ook... Heel veel sterkte voor jullie beide!

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:27

Jammer dat t zadel niet goed was, maar wel erg fijn dat je m kon proberen. Scheelt weer een miskoop!
Ik ben met mijn korte paard heel blij met mn Erreplus. Wel 17inch, groter past echt niet, is voor ons echt top. (Alleen de kosten zijn ietsje minder, zeg maar)
Succes vast voor zondag!

Laura, hoe is t nu bij jullie?

Gelukkig geen sneeuw nog hier!! Gister weer in de buitenbak gereden en toen was ie al genieten, zeker de draf. Vandaag lekker naar les, ook weer heel fijn. Goede positieve boost :)

Laura1982

Berichten: 4093
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:05

Vanmorgen bij hem op de kliniek geweest en hij is niet happy. Douwe mist hem heel erg roept echt om hem en omgekeerd mist scoob hem ook. Morgen komt hij naar huis En zal einde van de dag ingeslapen worden. We hebben alle opties ruim besproken maar het hele revalidatie traject wordt hij heel ongelukkig van.
Ze zei vanmiddag ik wil graag dat hij nog een dag bij zn vriendje kan zijn en dat ze afscheid van elkaar kunnen nemen. Ik ben er morgen bij voor haar en voor hem het idee dat de stal leeg gaat zijn pff brok in de keel en pijn in de buik.

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:27

:(:) :(:) alvast heel veel sterkte voor jullie. Zijn rot dingen. Klinkt wel als de beste keus voor m, maar dat maakt t verdriet niet minder he?

Laura1982

Berichten: 4093
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:46

Nee dat is het je wil alles doen en proberen maar daar is hij het type paard niet voor om dat hij dan op rust moet

cindyy_1993

Berichten: 441
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:29

Jeetje wat een onwijs naar bericht Laura ;( Heel veel sterkte voor jullie beide! :(

Wat fijn dat het zo lekker gaat met rijden Noukie! Vasthouden dit gevoel :D

Het was inderdaad fijn om het zadel even uit te kunnen testen. Nu komt er volgende week zaterdag een zadelmaker met een bus vol zadels, zowel nieuw als tweedehands. Hopelijk zit daar wat fijns tussen. De wedstrijd voor zondag is iets aangepast; het rijden met mijn bijrijdster ging niet helemaal zoals gehoopt
:= Meneer maakt er bij haar onwijs een potje van en loopt de baan rond als een kameel. En als ik er dan op stap, is er niks meer aan de hand en op 2 vingertjes te rijden... Zo ook met mn les woensdag... Wauw wat ging ie gaaf galopperen!

Gisteren is een vriendin langs geweest om foto's te maken van mijn Black Beauty... Ik heb nu 2 foto's gekregen, en wauw... Zó gaaf! Errug benieuwd naar de rest <3

Afbeelding

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:40

Jeetje wat verdrietig Laura! Ik krijg er kippenvel van |(

Wat een draakjes kunnen ook zijn Cindy :D Ze weten precies wie er op hun rug zit.

Laura1982

Berichten: 4093
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:42

Zo het was gister het dagje wel.
Ze waren dolgelukkig elkaar te zien hinniken naar elkaar en gelijk neuzen en friemelen.

Savonds is hij heel rustig ingeslapen en kon douwe ook in alle rust afscheid nemen. Heeft aan hem gesnuffeld en gelikt en toen draaide hij zich heel bewust de andere kant.
Ik heb hem toen op stal gezet en nog wat lekkers gegeven. Tijdens het inslapen stond douwe wel naar hem te roepen. Ik hoop dat hij het snapt.
Vriendin is toen naar huis gegaan en wij hebben hem opgeladen en gezorgd dat ze hem vandaag konden ophalen. Nog stuk staart eraf gehaald waarvan ik een cadeau voor haar laat maken.

Het was emotioneel en toch ook heel rustig Heeft met haar dicht bij hem zn laatste adem uitgeblazen.

Ik had vandaag cursus en kreeg appje dat Douwe rustig stond te eten dat geeft een fijn gevoel.

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:09

Fijn dat het met zoveel rust gegaan is Laura. Zo hebben jullie er iig voor allemaal een waardig afscheid van kunnen maken.
En fijn dat je vandaag even op de hoogte werd gehouden over Douwe, dat geeft rust.

Hele mooie foto Cindy!! En hopelijk volgende week dan wel hét zadel.
Boefje met je bijrijder dus :') ze kunnen zo slim zijn.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:19

Ach Laura, wat een triest bericht zeg... Hoe is het nu met Douwe en met je vriendin?

Gave foto Cindy! Ik zou zo graag eens een gave shoot van Wietse doen, niet zo zeer onder het zadel. Maar pfff... lastig hoor... :')

Bamsy, leuk dat je MCI gaat rijden! Heb je al iets gepland?

Hier gaat het rijden echt superlekker nog steeds. Echt heel saai... Dinsdag weer les, zin in! Nu zelf een beetje bezig met appuyementen in galop om hem nog meer soepel te krijgen.
Verder heeft hij nu echt een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lelijke neus ;( Maar even kijken hoe het wordt... :+

Laura1982

Berichten: 4093
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:25

Gisteren en vandaag heel fijn gereden. Bitfitter is langs om stang en trens aan te passen en geen kapotte mond meer en hij loopt weer fijn.

Woensdag ga ik weer heerlijk lessen kijk er echt naar uit!

Bamsby wat is MCI rijden?

Hij roept niet naar hem eet goed daar ben ik blij mee. Die lege stal naast hem is wel confronterend maar de gedachte dat het zo goed is overheerst. Vriendin app ik iedere dag even om te vragen hoe het gaat, met ups en downs wat logisch is.

Wat fijn Janine dat het rijden goed gaat. Vervelend van zijn neusje zal het nog weg trekken denk je?

cindyy_1993

Berichten: 441
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:41

Wat verdrietig allemaal Laura.. Wel fijn dat het zo rustig gegaan is en dat het goed gaat met Douwe.
Fijn dat de bitfitter heeft geholpen!

Heerlijk toch Janine dat het rijden zo fijn gaat! Ik denk dat ik dat van zijn neus gemist heb, wat heeft ie gedaan? :(

Wij hebben gisteren weer gestart in het M2. De heenweg naar de wedstrijdlocatie was heftig :') Meneer had totaal geen geduld en bij het wachten tot de draadjes/het hek open waren sprong ie elke keer half de lucht in en de brug van stal het weiland op was nog een beetje glad.. Gelukkig is dat allemaal goed gegaan. Eenmaal daar was natuurlijk de buitenbaan keihard bevroren.. Dus geen losrijden in de buitenbaan. Gelukkig startten wij als eerste van de dag en lassen ze voor ieder groepje van 3 15 min binnen losrijden in. Dus wij konden even 5 minuutjes eerder naar binnen. Waar hij normaal echt strak staat van de spanning op deze locatie, kon ik nu gelijk heel fijn ontspannen losrijden. Hij gaf echt een fijn gevoel! Eerste proef dan ook heerlijk gereden met geen fouten. Tussen de proeven in niks kunnen doen behalve wat stappen in de buitenbaan... En de tweede proef ging ook wel fijn, maar hij was wat minder "aan". Daardoor hier en daar een rommeltje. Maar al met al erg tevreden! Helaas kwam mijn gevoel niet overeen met de punten :') Eerste proef hadden wij 177 en tweede proef 181 en waren we (zag ik later op de uitslagen lijst) gedeeld 2e met 1 punt verschil van de 1e. Vrij strenge jury dus! Maar dit fijne gevoel houden we vast :) En mijn bijrijdster had nog een gave foto gemaakt samen met mijn vriend <3
Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4093
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:44

Cindy mooie foto! Super dat ze meedenken met losrijden. Wanneer ga je over naar het Z1?

cindyy_1993

Berichten: 441
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:00

We zijn helaas gebonden aan deze wedstrijdlocatie momenteel omdat meneer de trailer niet meer opgaat... En hier hebben ze binnen alleen 20x40 en buiten 20x60.. Dus winterseizoen geen Z :( Maar zoals het ernaar uitziet gaan we zodra het outdoorseizoen begint over naar het Z1! Debuut wordt op 5 mei :)