[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:19

Ik hoor vooral in mn omgeving dat ze eerst alles uit sluiten voor ze een maagzweer gaan onderzoeken. Dus het valt hier nog wel mee in de omgeving gelukkig

Wij moeten wat onderhoud plegen aan onze rijbaan _O-

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:22

Ik ook, was het eerst van plan maar nu we gaan verhuizen laat ik het lekker zo :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:44

Van de week veearts gebeld voor de vos. Kijk het nog maar even aan was het advies. Op zich niet heel gek als ze wisselend kreupel lopen. Vandaag maar een afspraak maken voor volgende week. Ben een beetje in dubio voor zondag om ID mee te nemen voor een indoorcross. Ik heb een gas, een rem en een stuur en ze kan springen. Ze heeft alleen nog maar 1 crosstraining gehad en geen springparcours gelopen. Aan de andere kant, bb springen staat net zo hoog als een b cross. Zoals een vriendin zegt 'het is maar B' :')

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:58

Vandaag gereden in Ambt-Delden. Foutloos en 7de in de L, dik tevreden. Stond best hoog gebouwd :o
En sinds deze week begonnen aan een nieuw "projectje". Eigenaar heeft naast de schimmel nog een paar andere leuke paarden. 5-jarige hengst die wel goed was doorgereden maar al 3 maanden stil staat door dat het meisje die hem reed ineens niet kwam opdagen. Enorm braaf dier, dus zien wel hoe dat loopt :D

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:44

Dat is mooi nieuws elitedeux ! Ben ook benieuwd hoe de schimmel het gaat doen. Wat zijn je plannen daar mee ?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:45

Leuk elitedeux! Dat zijn altijd mooie kansen :j

Ik hoef voorlopig nog niet na te denken over onderhoud van de rijbak, alleen de paddock is niet naar mijn zin aangelegd, daar moet ik van de zomer nog iets mee :+

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:55

xAnnouk schreef:
Dat is mooi nieuws elitedeux ! Ben ook benieuwd hoe de schimmel het gaat doen. Wat zijn je plannen daar mee ?

Bedoel je de schimmel die ik rijd? Of die van iemand anders :Y)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:58

Elitedeux schreef:
xAnnouk schreef:

Bedoel je de schimmel die ik rijd? Of die van iemand anders :Y)

Haha oeps even te snel gelezen, die van iemand anders !

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 22:41

Oh leuke kans elite!

Hopelijk valt het mee vibabu..

Nou ik heb morgen eindelijk de eerste cross training. En natuurlik hele slechte weersvoorspelling...
Ben sinds vandaag ook lid van het kwpn, door de dekkingen natuurlijk. Kan ik dat ook eens zien _O-

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 23:29

Gefeliciteerd ED!
@vibabu: al besloten wat je morgen doet?
@Ciocco: veel plezier morgen!

Wij hadden vandaag onze eerste crosstraining van het seizoen, ging fijn. Blijft toch het allerleukste om te doen, lekker door het water, heuveltjes op en af... :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:58

Leuk Carola!
Fijn dat de les lekker ging frederique :)

Ik vind heuveltje op af met Gismo dood eng maar die bull dozerde gister ook vol gas door :’)
Wel heel goed zn best gedaan op een hele rodeo sessie na haha

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:01

Onder het motto van: we hebben het nog nooit gedaan dus we zullen het wel kunnen zijn we maar gegaan.
1e rondje foutloos gesprongen en 4 langslopers in de cross (stuur is nog niet helemaal optimaal) 2e rondje 2 balken in het springen (ietswat afgeleid :') ) en foutloze cross. Ik ben echt mega trots!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:36

Oh fijne trainingen lees ik al.. jullie hadden vast beter weer dan vandaag.

Goed bezig! Al met al een super leer denk ik!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:15

Lekker van jullie trainingen en crossen!

Gister met Ivonne en Gucci op wedstrijd geweest. Ivonne was weer heel fijn! Eerste parcours op de laatste een balk tikte ze net aan achter en tweede parcours mooi foutloos. Later kwam een man bij de trailer en gaf een compliment super mooie parcoursen en dat ik tenminste met verstand reed en niet zo jakker als de rest. Haha super aardig van die man!
Gucci was iets te heftig in haar reacties poeh met inrijden hing ik er bijna naast gekke Gucci doet hij bijnaam eer aan. Des ondanks ging het eerste parcours wel oké met wat gebok her en der met 1 balk op hindernis 2 daarna sprong ze best fijn. Tweede parcours was ik haar kwijt baal daarvan maar die mafkees gewoon doorspringen ondanks dat de afstanden niet mooi waren. Twee balken onderweg. Hoop dat ik de volgende keer haar temperament wat beter kan doseren.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:04

Mooi compliment toch Marijke! Liever een paard dat doorgaat dan een luie donder :')

Crossen lijkt mij ook echt heel vet! 2x een indoor cross gereden en 1 x Broekelo, daarna is het er niet meer van gekomen met schimmel. Zou het graag weer een keer doen, ben alleen zelf niet zo'n crossheld :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:58

Dat is een leuk compliment! Mag ook eens gezegd worden toxh!

Gewoon doen! Ik vind zelf de overgang van springen en crossen en de schakelingen er tussen nog wel eens lastig. Maar haal uit beide disciplines toch goeie dingen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:00

Gucci is in vorm :+ Mooi dat Ivonne zo fijn ging!
En leuk compliment zeg :D

Ik ga moed verzamelen voor mijn BB-herintreding, dressuur rijden met een springpaard is echt niet leuk...:+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:38

Geef je nu al op Gomir :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:41

Beestje is superfijn te rijden en gaat echt niet veel anders worden dan hoe hij nu is en loopt :+ Geen zin om week in week uit op concours te gaan, tevreden uit de ring te komen en dan weer 175 te hebben. Was vergeten dat ik dressuur rijden niet leuk vind :P

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:32

Ach de volgende keer rij je 200 punten! Ik ken het hoor.. nadeel aan dressuur maar heb het eindelijk los kunnen laten.
Ook dat stukje springpaard tussen het dressuur geweld. Dus minder swing en geen knieën in de neus etc..
Ik heb 1 keer gehad dat de springpaarden voor, ruim Voor, het dressuur geweld eindigden. Door onze basis, ontspanning. Dus. Dat geef ik je mee! Lekker je ding doen zo af en toe :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:40

Inderdaad! ik ga mee met Cioccolato. Als je je proef echt netjes ontspannen op de letter rijdt, dan komen die punten echt wel :) maar herken je gevoel wel hoor!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:24

Heeeel herkenbaar gomir, heb het ook maar gelaten met Mickey :P
Mooi compliment Marijke!
Wat goed dat het zo fijn ging vibabu :)

Ik ga volgende week zaterdag een Hunter Jumper clinic rijden als het goed is. Ben heel benieuwd of we (met Mick) er wat van gaan bakken :P

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:13

Dat is leuk Laura! Zoiets zou ik met gupje ook wel willen doen :j
Waar is dat?

Als ik een volte rond en netjes op de letter rij krijg ik een 6, dat slingerende dressuurpaard krijgt daar alsnog een 7 :+ Rij al overal netjes door de hoek en strak op de letter, daar zit echt geen rek meer in. Drie concoursen op rij tussen de 56,7 en 60%, dan is het ook struisvogelpolitiek om de jury de schuld te geven. Is gewoon niet goed genoeg. En aangezien ik er al 3 jaar mee rondtuf is dat dan over drie weken echt niet ineens anders ;)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:36

Je vergeet gewoon je serieuze dressurgezicht op te zetten...

Mooi compliment Marijke!!

Moor kans Elite!!

Eindelijk weer kunnen rijden na 6 weken vakantie. Hopelijk binnenkort het springen ook weer oppakken.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:48

Ja je moet wel de neus in de lucht steken ;) :D maar die vlakke gangen werkt inderdaad niet mee. Heb met Pino hetzelfde probleem hoor. Loopt netjes zn proefje en krijg je overal 6jes voor.