Lastig uit te leggen. Basis was/is niet goed, waardoor ze eigenlijk heel lastig haar rug los laat. Nadeel is dat we er eigenlijk nog best ver mee gekomen zijn omdat ze met spanning nog best aardig toont. Alleen oefeningen lukken dan natuurlijk niet. Dus zijn helemaal terug gegaan en zijn nu op het punt dat ze en los en in aanspanning kan. Nu dit uitbouwen en als dat goed gaat, gaan we m2 starten. En daarnaast ook hard gewerkt aan mijn eigen houding want die werkte ook tegen.
Wij mogen morgen weer. Afgelopen dinsdag was Donner in de les opnieuw erg druk, hij heeft in ieder geval veel energie en daar ben ik blij mee. Alleen nu moet de controle knop er wel even op blijven haha. De galop daar in tegen ging wel echt top, eindelijk een keer echt iets kunnen verzamelen zonder dat hij achter in een draf galopje zat en dus echt sprong bleef houden. Gisteren spring les gehad, dat gaat ook steeds beter en dit keer bijna een hele les foutloos kunnen springen
Ik ben enorm benieuwd naar morgen, hoop dat het droog gaat blijven. Eerst gaven ze aan dat het droog zou blijven maar nu toch regen. Morgen gaat er ook iemand mee foto's maken dus hoop dan weer wat leuke wedstrijd foto's te hebben
Gaat iemand anders dit weekend nog weg?
kaatje89
Geplaatst: 21-02-20 10:41
Mag ik mij hier ook melden?
Het is eigenlijk niet m’n M1 debuut, heb in het verleden M1 gestart en heb 16 winstpunten gehaald toen. Alleen is dit al ruim 5 jaar geleden. Pony heeft wat blessures gehad, ik heb de nodige dingen gehad. Ik heb 2 week geleden ergens een onderlinge meegepakt en op dit moment m’n startkaart weer aangevraagd en voor 1 maart weer opgegeven. Dus het voelt eigenlijk als een nieuw debuut. Vind het nogal spannend dus lees hier graag met jullie mee als dat mag
veertje99
Geplaatst: 22-02-20 20:31
Welkom Kaatje! Alvast veel succes met je eerste wedstrijd sinds 5 jaar tijd!
Ik heb vandaag wedstrijd gehad, zelf echt super tevreden. Donner was ondanks het weer rustig en fijn aan de hulpen. Eerste proef was hij fijn te rijden, tweede proef wel meer spanning omdat de wind aantrok en daar kan hij niet heel goed tegen. Helaas was de jury het er niet mee eens en hebben we echt lage punten gekregen. Hoogste cijfer een 6,5.. Heb de uitslag al gezien en er hebben 2 mensen winst gereden, dus of het perse aan ons lag geen idee haha. Heb wel onwijs toffe foto's eraan over gehouden
Veertje jammer dat je punten zo tegen vielen vind het hele mooie foto's en Donner ziet er goed uit!!
Marietje35
Geplaatst: 24-02-20 10:55
@ Kaatje; Welkom! @ Veertje; Jammer van je wedstrijd, maar eigen gevoel is ook erg belangrijk! Leuke foto's! Hij mag op deze wel wat meer aan elkaar, zeker vergeleken met je eerdere foto's. Lekker dat geschoren lijf!
Hier een vreselijk grote domper .... Regio is weer afgelast! Helaas begint het NK vrijdag al en heeft onze Regio besloten geen alternatief meer te verzorgen en dus geen kampioenschap.
veertje99
Geplaatst: 24-02-20 11:50
@Rosanna, dankjewel! @Marietje, dankjewel! Hij mocht soms inderdaad iets meer aan elkaar, op een aantal andere foto's loopt hij wel meer aan elkaar. Is nog heel moeilijk om dat zo te houden haha Wat balen zeg dat er geen kampioenschap meer is! Dan werk je er zo hard voor en dan doen ze er niks meer mee..
Donner moet helaas even een stapje terug doen, dinsdag gaan we even overleggen met onze instructrice. Hij heeft een (waarschijnlijk) galbult op zijn sprong gewricht, dus de spring lessen gaan we sws even stopzetten en dressuur even iets minder moeilijkere oefeningen vragen. Mijn instructrice zei wel meteen dat het logisch is dat als hij wat moe word hij in een 4 takt galop gaat lopen omdat hij dan niet meer kan dragen.. Dus voorlopig even kalm aan trainen. Hij heeft er nu geen pijn/last van maar dat moet ook zo blijven en aangezien het wel voor een blessure kan zorgen is een stapje terug niet erg. Waarschijnlijk is het ontstaan omdat we zo bezig zijn geweest om hem links achter sterker te maken en meer op z'n achterhand te zetten.
Marietje35
Geplaatst: 24-02-20 11:58
Oei Veertje, dat is balen! Beter even kalm aan ja!
_Rosanna
Geplaatst: 24-02-20 12:03
Aha dat is balen Veertje maar inderdaad beter even voor zijn
Ik had vrijdag een shoot georganiseerd met rook en licht net mijn eerste foto ontvangen
Wauw wat een gave foto zeg! Hoe reageerde het paard erop?
kaatje89
Geplaatst: 24-02-20 15:16
@Marietje, wat balen geen kampioenschap! Vanwege het weer dat het afgelast was? @veertje wat vervelend! Hopelijk is het snel beter! @rosanna wat een onwijs gave foto!
Ik ben ondertussen fanatiek m’n proeven aan het oefenen voor zaterdag, heb als m’n instructrice weer beter is donderdag gelukkig nog een les gepland staan. Loop toch nog wel tegen wat dingen aan.
_Rosanna
Geplaatst: 24-02-20 22:27
Veertje, eigenlijk viel het me alles mee Angel gaf er bijna helmaal niks om en volgende mij overal heen en Alex vond het aan de hand ook prima alleen onder het zadel was het wat spannende haha maar het was niet echt het rook maar vooral het geluid
Angel:
Fijn dat je nog een les gepland hebt staan vaak wel fijn even de puntjes op de i Oefen je dan de hele proef of vooral stukjes?
Wij doen beide. Zoals in maart hebben we weer andere proeven, dan rijden we hem 1 week voor de wedstrijd even een keer door zodat diegene wie mij leest ook weer even weet hoe en wat. Ik lees de proeven zelf altijd gewoon door en oefen dan de stukjes eruit.
Gisteren even gereden met Don en hij was helaas erg duwerig en hangerig wat hij normaal niet is. Hij kwam ook niet helemaal mee met zijn achterhand dus we gaan toch echt even kalm aan doen. Uiteindelijk 30 minuten gereden. Donderdag gaan we wel naar de spring les maar dan gewoon alleen dressuur rijden en dan denk ik zondag weer even zodat hij wel genoeg rust heeft maar toch ook even zijn energie kwijt kan
kaatje89
Geplaatst: 26-02-20 13:41
Voor mij zijn deze proeven allemaal nog nieuw. Dus vandaar dat ik ze wel even helemaal heb gereden. Onze bak is net een paar meter smaller dan die 20 meter, dus is het wat zoeken als ik bij K in draf moet en bij A al in galop. Dat is bij ons wat sneller op elkaar
Rij met een pony tussen de paarden en hij is misschien ook niet het allerbeste gebouwd (maakt hem niet minder mooi vind ikzelf ) Vinden de galop best lastig. Vooral m’n middengalop om echt het verschil te laten zien en het verschil terug zonder sprong te verliezen. En alles mag net wat flitsender denk ik
Hoe snel moet zoiets weer overgaan Veertje?
Marietje35
Geplaatst: 26-02-20 13:45
Dan zou ik ze inderdaad wel even rijden Kaatje. In welke proef zit er bij K in draf en A in galop dan?
kaatje89
Geplaatst: 26-02-20 13:49
Marietje35 schreef:
Dan zou ik ze inderdaad wel even rijden Kaatje. In welke proef zit er bij K in draf en A in galop dan?
In proef 18 moet je M-X-K van hand veranderen in middenstap, K arbeidsdraf en A galop links. En in diezelfde proef moet je A in draf, F-X-H van hand halsstrekken en dan C galop rechts. En dat vind ik best lastig maar denk dat dat wel goedkomt als ik gewoon in een 20x40 bak rij. Heb ik net iets langer de tijd om voor te bereiden.