[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 10:15

@ Veertje; Maar dat hoeft niets te zeggen toch? Mijn eerste merrie liet ook nooit iets zien tijdens de hengstigheid :n

MyWishMax

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 10:19

Mijn vorige merrie ook erg weinig. Dat zag je alleen in de zomer in het weiland als er 1 bepaalde ruin stond, verder nooit. In de winter echt niks.
Flow merk ik ook erg weinig, maar ik zie wel kleine dingen waardoor ik weet dat ze deze winter ook hengstig is geworden elke keer, afgelopen 2 jaren juist weinig in de winter. Alleen is er altijd 1 hengstigheid in het voorjaar die heftiger is en 1 in het najaar. := En dan heftiger in de vorm van wat meer strakheid in de lendenen en knipogen na het plassen. Ze plast altijd na het rijden/longeren/stappen, maar zelfs als ze hengstig is zie je haar eigenlijk zo goed als nooit knipogen of extra plassen.

Zij zou dus ook wat lastiger zijn als je zou willen dekken, je moet echt op iniminie dingen letten en dan bijhouden in agenda haha

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 10:48

Probleem is dus dat Gestoa altijd enorm hengstig is geweest. Je ziet het altijd, je kan haar niet meer bijvoorbeeld achteruit zetten en als je haar een knuffel geeft gaat de staart al omhoog. Ook met het rijden was ze niet meer te genieten.
Ze is nu ruim een half jaar echt niet meer hengstig geweest. Je zag het bij Gestoa altijd in zomer en winter door. Dus we vinden het een beetje raar dat er nu echt niks meer komt. Normaal mocht Donner dan ook bijna niet in de buurt komen. Dus ja het is gewoon nogal vaag bij haar :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:48

Dat is dan wel apart, ja. :=

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:10

Omdat ik hier altijd fijn heb mee gekletst wil ik een bericht met jullie delen die ik gisteren op mijn Social heb geplaatst...

------------------------------------

Dag lieve Dior..

Met een dubbel gevoel, veel tranen en liefde heb ik afgelopen week afscheid genomen van mijn allerbeste maatje. Dior gaat zijn sportcarrière voortzetten in Amerika, Florida. ✈️ ✨

Wat ben ik dankbaar voor alles wat we de afgelopen 9 jaar hebben mogen meemaken en wat zijn we (letterlijk) en figuurlijk gegroeid samen. Dior heeft me zóveel gegeven; levensvreugde en houvast in de meest moeilijke tijd in mijn leven. Maar ook heel veel inzicht op rij-technisch en sportief vlak, door en met hem heb ik écht leren rijden. Ik heb momenten met hem mogen beleven waarvan ik vroeger alleen maar kon dromen; vele overwinningen, het mogen rijden op het NK tot het succesvol meekomen in het Z2. En dit alles als kleine gouden kanon tussen de paarden. <3

Dior is zijn gewicht letterlijk in goud waard. Ik ga hem immens missen want wat is hij bijzonder. Maar ik ben ervan overtuigd dat hij voor zijn nieuwe baasje net zo speciaal gaat worden als dat hij voor mij is geweest. Want ook dat is Dior; de gave om iedereen verliefd op zich te laten worden.

‘’Trust that an ending is followed by a beginning.’’

Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:03

Ach jeetje Sanne, dat zal een dubbel gevoel zijn. :(:)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:03

Wat balen Sanne! Ik heb wel foto's van jullie voorbij zien komen en vond jullie altijd een leuke combinatie samen!

Donner was dit weekend niet heel fijn te rijden, denk dat het weer echt mee speelt. Zaterdag even kort buiten in het weiland gereden en toen begon het al met waaide en was hij enorm fris. Vandaag in de binnenbak was hij ook weer erg drammerig.
Hebben zaterdag wedstrijd in Haaksbergen. Zelf nog nooit geweest met Donner en het is outdoor, had nog gehoopt iemand te vinden om mee te gaan foto's maken met mijn camera maar helaas haha

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:07

Ik kom me nu officieel melden.
Ons M debuut staat gepland. Doodeng vind ik het en ik weet niet of we er helemaal klaar voor zijn.
De contra moet nog meer bevestigd worden. De ene kant springt hij steeds om.
Komt goed we hebben nog 2 weken te gaan

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:28

Sanne zal vast een moeilijke keuze zijn geweest maar het is wel fijn om te weten dat er iemand anders nog veel plezier van gaat hebben. :)

Veertje hier zijn de ponys ook aardig fris. Alvast veel succes voor je wedstrijd ! :)

Welkom kim !! :)

Wij zouden vandaag op wedstrijd gaan maar heb me afgemeld durfde niet echt op pad met de trailer en kies dan toch voor veiligheid wel jammer want had er echt wel zin in.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 22:50

Wij hebben gister nh kampioenschappen gehad. 12de geworden in een heel sterk, professioneel, veld. Dit was onze laatste m1 wedstrijd. Nu hard trainen en over 2 maanden ofzo m2 proberen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En geloof dat Izz ook tevreden was
Afbeelding

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:04

Wauw mooie witte staart!! Hoe houdt je die zo wit?

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:32

Dit is mijn knapperdAfbeelding
Een bijna 8 jarige ruin.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 00:37

kimmetje26 schreef:
Wauw mooie witte staart!! Hoe houdt je die zo wit?

Nu swinters zit ie ingevlochten en in een zak. Probeer m maandelijks te wassen, maar heb alleen koud water buiten dus moet maar uitkomen. Zomers gaat ie los en was ik m 2 keer per week om t bij te houden.

Leuke hobby, een schimmel :+

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 08:46

Kitty, gaaf wedstrijd jasje zo bij de schimmel ! En een mooie plek gereden! Het is soms jammer dat er voor de professioneel ruiters geen aparte wedstrijd is :o
En die laaste foto prachtig ! <3

Ik heb zometeen les super veel zin in gelukkig is de wind gaan liggen.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 09:04

Welkom Kim!

Gave foto's zeg! Het rode jasje past ook erg goed bij Izz. Die laatste foto is echt prachtig!

Succes Rosanna met je les

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:22

@ Sanne; Nogmaals :(:) Zal een dubbel gevoel zijn.
@ Veertje; Wat jammer, je ging net zo fijn. Nu al outdoor? Mag dat?
@ Kimmetje; Welkom!
@ Rosanna; Jammer, maar ik geef je groot gelijk, waaide aardig.
@ Missz_Kitty; Welkom! Of praatte je hier al mee? Gefeliciteerd met je mooie plaats!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:48

@Marietje, Haaksbergen heeft in de winter ook outdoor haha. Dus ze bekijken het weer altijd en bij slecht weer gaat het volgens mij niet door :) Hoop dat Donner deze week iets rustiger is als het weer ook iets rustiger is

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:10

Oh wat grappig! Ik dacht dat het pas vanaf 1 april mocht en na 1 mei zelfs moest!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:29

In Winterswijk is de eerste outdoor wedstrijd 28 maart al :D Ik vind het niet erg, kijk enorm naar het outdoor seizoen uit haha

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:32

Outdoor mag hele jaar dpor. Indoor vanaf sept tot april geloof ik.
Maar outdoor iig hele jaar door, zijn meerdere vereniging die bv het Z enkel outdoor kunnen laten starten ivm 20x60 baan.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 11:40

Oh, het is dus precies andersom :D :+

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:12

Volgens mij ook niet. per 1 april 2019 geldt (gekopieerd van de knhs website):

Samenvatting
Voor 2019 is er een aantal wijzigingen doorgevoerd. Na 1 april 2019 is het mogelijk om in het outdoorseizoen ook indoorwedstrijden te organiseren. Het gehele hoofdstuk over reclame-uitingen en sponsorvermeldingen is komen te vervallen en in het kader van dierenwelzijn, en in navolging van de FEI, wordt het gebruik van de neusriem nader omschreven. Er moet minimaal 1,5 cm ruimte zijn tussen de neusriem en het neusbot (gemeten aan de bovenzijde midden op de neus). Voor wedstrijdorganisaties geldt dat deze uitslagenlijsten, ondertekend door de (voorzitter van de) jury, een jaar lang moeten bewaren en dat deze niet meer naar de KNHS gezonden hoeven te worden.

Verder gaat hier alles zijn gangetje, al even niets gepost, maar wel meegelezen. Sterkte Sanne, altijd moeilijk, zo'n keuze.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:19

Oh die wijziging had ik gemist!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:32

Ik ook om eerlijk te zijn. :+

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:36

Wel mooi dat het mogelijk is, om zo op een locatie toch het hele jaar te starten.

Al ben ik met dit onstuimige weer toch blij als ik op wedstrijd mag, kan ik iig binnen rijden...

Rosanna succes met de les

Marietje, heb hier eerder meegepraat, maar ben 2 jaar terug goed vastgelopen met izz, en ben jaar terug weer wat gaan starten. Is dus wel al even terug dat ik actief mee deed hier