Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:23

Waar heb je gezeten gister? In Waalwijk?

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:26

PSvanLot schreef:
Waar heb je gezeten gister? In Waalwijk?

Ja.

Jullie wedstrijd wil ik ook starten, maar dan pas in juli. Hij komt voor ons als combinatie nog net wat te vroeg.

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:25

Wij zitten in dezelfde regio en we hebben elke week wel een meetmomenten op de kalender staan, Waalwijk, Moergestel, Bavel, Breda.. Ik heb zelf niet meegedaan aan de online proeven dus ik kan niet wachten tot wij 14 juni weer op pad mogen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:57

Ik zie dat er bij mij in de buurt op mijn vaste startlocatie een meetmoment wordt georganiseerd. Ik heb even opgezocht en het is gewoon voor winstpunten. Er wordt geen klassement opgemaakt. Wat is verder het verschil met een normale wedstrijd?
Hier is het 12.50 trouwens en ik denk dat het normaal 10 euro per start was. Ik vind 12.50 ook aan de prijs, maar het is niet anders. Een andere stal in de buurt biedt het aan voor 9 euro per proef. Voordeel van de meetmomenten ipv digitaal is wel dat je meteen twee proeven rijdt en dus meer kans hebt op punten. Op de startlijst zie ik trouwens dat er bijna niemand meedoet, een stuk of 3 starts per proef.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:58

Vanaf aankomende vrijdag zou ik weer een proef mogen filmen. Heb alleen nog steeds geen protocol terug van de vorige (21mei). Zou wel heel graag willen weten wat daarop staat in de hoop dat ik er iets mee kan. Was voor ons de eerste keer m2, voelde goed aan, maar de punten waren daar helaas niet naar, dus jurycommentaar zou wel gewenst zijn....

Carolyn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:02

Ik wacht nog op mijn punten van de 21e.. gister voor 4 juni ingezonden :)

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:05

Verschil met wedstrijden is dus dat er geen klassement is en geen prijzen. Daarnaast organiseert mijn vereniging springen dit weekend, en daar is de eerste ronde direct op stijl (voor de B, geen barrage) en de anderen klassen hebben een twee-fasen parcours zonder verplichting voor de tweede fase.

Hier is €12.50 al wel vaker gebruikelijk voor 'echte' wedstrijden ook. Daarnaast heeft de vereniging/stal geen inkomsten dmv horeca, dus zo blijft er iets meer over.

Hier ook gisteren ingezonden voor 4 juni :D

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:07

Carolyn8 schreef:
Ik wacht nog op mijn punten van de 21e.. gister voor 4 juni ingezonden :)

Mijn punten heb ik wel gevonden bij mijnknhs onder mijn wedstrijdhistorie. Was even zoeken... maar helaas geen protocol.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:10

Annetje schreef:
Ik zie dat er bij mij in de buurt op mijn vaste startlocatie een meetmoment wordt georganiseerd. Ik heb even opgezocht en het is gewoon voor winstpunten. Er wordt geen klassement opgemaakt. Wat is verder het verschil met een normale wedstrijd?
Hier is het 12.50 trouwens en ik denk dat het normaal 10 euro per start was. Ik vind 12.50 ook aan de prijs, maar het is niet anders. Een andere stal in de buurt biedt het aan voor 9 euro per proef. Voordeel van de meetmomenten ipv digitaal is wel dat je meteen twee proeven rijdt en dus meer kans hebt op punten. Op de startlijst zie ik trouwens dat er bijna niemand meedoet, een stuk of 3 starts per proef.

Dat er geen grote groepen mensen blijven hangen. Meteen na de start naar huis.

Wij hadden binnen 3 dagen 100 deelnemers.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:11

Ik wacht helaas ook nog steeds op de punten van 21 mei :(.
Donderdag gaan we voor het eerst meedoen met een meetmoment.
Laatst voor het eerst weer op les geweest en het "thuis blijven" doet die van mij geen goed, dus blij dat ik weer een keer van huis kan :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:12

Mijn eerst B proef is ingestuurd. Ging niet heel lekker, maar goed, je moet ergens beginnen natuurlijk . Waar vind je uiteindelijk de punten?? Via mijnknhs of via de paardrijden app?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:22

Pattypaard schreef:
Voor dressuur;
Keelven op 06-06-2020 (Someren)
Molenhorst op 05-06+06-06 (Someren)
Zwarte water op 12-06-2020 (De Mortel)
Molenhorst op 12-06-2020 (Someren)
Op 20+21-06 Eindhoven
Op 21-06 Venray

Keelven is nu 10,- voor een proef(normaal 12,50), Molenhorst 12,50 inderdaad (hetzelfde bedrag als met prijzen, hun krijgen de prijzen meestal gesponsord bij mijn weten)

Oh dan is dat Molenhorst die ik gezien had. Maar echt in de buurt is er dan niks. We blijven voorlopig lekker online. Dat spaart ook mooi reistijd uit. Er zijn weer een aantal oefencrossen en die compenseren de reistijd dan wel :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:24

Waar zit je in de buurt Scum?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 13:34

Suzan_bobar schreef:
Mijn eerst B proef is ingestuurd. Ging niet heel lekker, maar goed, je moet ergens beginnen natuurlijk . Waar vind je uiteindelijk de punten?? Via mijnknhs of via de paardrijden app?

Via MijnKNHS. Op paardrijden.nl staat wel uitgelegd hoe je in MijnKNHS je punten en protocol kunt vinden.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:35

Mijn protocol van de 28e is al binnen :)
Misschien over het algemeen een tikje streng voor de B. Maar ik kan me wel 101% vinden in haar commentaar (deze heeft gelukkig wel geschreven!) en de dingen die de vorige keer minder gingen die ik er nu wel uit kreeg werden nu gemiddeld wel hoger gepunt tov de rest dus dat doel is in ieder geval bereikt. Nu de volgende keer de gulden middenweg tussen ontspanning en (aan)spanning :+

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:49

Mijn punten van de 21e staan er nog steeds niet op.. Begin er nu echt wel van te balen hoor. En twijfelen, of ik verkeerd kijk of het toch verkeerd is gegaan. Geen fijn systeem voor mij, helaas!

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:50

MerleSimone schreef:
Mijn punten van de 21e staan er nog steeds niet op.. Begin er nu echt wel van te balen hoor. En twijfelen, of ik verkeerd kijk of het toch verkeerd is gegaan. Geen fijn systeem voor mij, helaas!

Ik vind het nu ook wel vervelend worden hoor.
Heb dus toch maar een berichtje gestuurd naar de KNHS en krijg dan terug:

we proberen de uitslag 4 à 5 werkdagen na het event bij je te hebben. Het is allemaal handwerk dus dat lukt helaas niet altijd. We vragen je toch nog even geduld te hebben.

Dus is het inderdaad maar gewoon wachten...

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 14:56

Als je filmpje wordt afgekeurd, binnen hoeveel dagen hoor je dat? Iemand ervaringsdeskundig? Of stuurt jurylid A hem terug want alles achter de lijn E/B vindt hij/zij te donker en niet te beoordelen en stuurt KNHS 'm vervolgens naar jurylid B in de hoop dat deze hem wel wil beoordelen?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:15

Ik blijf voorlopig even door trainen en kijk dan of ik nog online proef kan rijden. Ik vind het echt bizar dat er 12.50 per proef wordt gevraagd bij een meet moment. Dat zijn de prijzen van normale proeven voor de corona al normaal waren. Echter had je dan nog wel een rozet/beker/geldprijs/voorwerp als je in de top 3 zat..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:19

Daarom hebben wij besloten naar een tientje te gaan. Bij ons is het ook 12,50 als we prijzen hebben maar goed dna hebben we ook wat kantine opbrengst als het goed is. En die valt nu ook weg. Wij komen onze starters tegemoet door ze een kadobon aan te bieden van 2,50, in te wisselen straks op de reguliere wedstrijd. Dus eigenlijk is het startgeld maar 7,50.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:19

Hier vragen resp. 6 en 7,50. Wel pony's

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:24

Pony's zijn 7,50 maar ook die ontvangen een kortingsbon. Ik maak overigens een fout, d ekortingsbon krijgen ze per twee starts dus het is 20 euro voor twee starts of 15 bij de pony's en daar krijgen ze 2,50 voor terug.

We moeten per slot vna rekening ook de jury's betalen en hebben er wel kosten aan. Daarnaast gaat een deel nog naar de KNHS.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:30

miss_lizje schreef:
Ik blijf voorlopig even door trainen en kijk dan of ik nog online proef kan rijden. Ik vind het echt bizar dat er 12.50 per proef wordt gevraagd bij een meet moment. Dat zijn de prijzen van normale proeven voor de corona al normaal waren. Echter had je dan nog wel een rozet/beker/geldprijs/voorwerp als je in de top 3 zat..

Vergis je er niet in dat veel verenigingen prijzen gesponsord krijgen.
Dan betekend het vaak dat hun kosten min of meer gelijk zijn voor een meetmoment of wedstrijd.

Ik betaal uiteraard ook liever minder voor een proef, maar ik kan het ergens ook wel begrijpen.
En ja, veel verenigingen zijn al wat misgelopen door de tijd dat er niets georganiseerd mocht worden en ook de kantines nog eens dicht zijn vaak. Mensen moeten ook meteen weer naar huis dus al heb je de horeca open, dat zal geen storm kunnen lopen.

Carolyn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:32

Rosanna1990 schreef:
MerleSimone schreef:

Ik vind het nu ook wel vervelend worden hoor.
Heb dus toch maar een berichtje gestuurd naar de KNHS en krijg dan terug:

we proberen de uitslag 4 à 5 werkdagen na het event bij je te hebben. Het is allemaal handwerk dus dat lukt helaas niet altijd. We vragen je toch nog even geduld te hebben.

Dus is het inderdaad maar gewoon wachten...

Wacht jij ook op het m2?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 15:35

Ik wacht op het M1