@ Rosanna; Netjes toch, 2 puntjes! Is dat nog L1? of ben je inmiddels M1? @ Veertje; Wat zal jij blij zijn, niet meer hoeven te wachten tot hij droog is!
veertje99
Geplaatst: 04-02-20 15:11
@Marietje, Jaa zeker haha en voor Donner ook veel fijner. Vooral de spring les had hij er echt last van.
Vandaag ook onze nieuwe zomer outfit compleet gemaakt. Had via facebook het shirtje gevonden. Fair play is normaal gesproken (vind ik) best prijzig en shirt was nu voor minder te koop en nog volledig nieuw. Dekje had ik afgelopen weekend gehaald bij Kramer in Duitsland
Veertje@ je hoeft er maar 1 of 2 te rijden jij start ook tussen de paarden toch? Of reed jij tussen de ponys weet het niet meer heel gaaf setje dat rode ! Ben benieuwd hoe het compleet staat op de pony denk wel heel gaaf !!
Marietje@ dit is inderdaad L ik had me hier gemeld omdat ik mijn merrie M zou gaan starten maar helaas is die even uit de running maar ben blijven hangen haha
Marietje35
Geplaatst: 05-02-20 10:32
@ Veertje; Mooi kleurtje!
@ Rosanna; Oh ja, nu weet ik het weer. En dit is een paard van iemand anders, of heb je er 2?
Hier gisteren gereden, hij was me toch stout! Mag toch niet hopen dat dat nu net deze week z'n trend gaat zijn.
@Rosanna, oh dat zou top zijn als je maar 2 selecties mee hoeft te rijden. Wij starten tussen de paarden
@Marietje, haha wat was er aan de hand waarom hij zo stout was?
Marietje35
Geplaatst: 05-02-20 10:41
@ Veertje; Hij werd baldadig zodat hij onder het werk uit kon komen. Niet meer achter een ander paard vandaan kunnen sturen, op de volte rechtsom naar links uitbreken etc. etc.
Het lijkt wel in het weer te zitten dat ze zo stout zijn zoveel paarden/ ponys die nu stout zijn..... Ga je van het weekend starten?
Veertje@ als je geluk heb rijd er verder maar 1 of 2 tussen de paarden en ben je gelijk door. Er rijden er altijd maar weinig tussen de paarden. De finale van de paarden is vaak maar tussen 5 mensen ofzo.
@Marietje Wat lastig zeg! Hopelijk was het eenmalig en ligt het aan het weer
@Rosanna Dat is wel jammer dat er zo weinig zijn, maar lijkt me wel leuk om aan mee te doen. Een keer wat anders en andere locaties. Weet je misschien wanneer de data's online komen wanneer de selectie wedstrijden zijn? Doe je zelf ook mee?
Marietje35
Geplaatst: 05-02-20 12:29
@ Rosanna; Ja, het weekend zijn de Regiokampioenschappen.
Het is ook weer om dwars te zijn, marietje. Dit weekend doet hij gewoon normaal goed zijn best! Al wat bekend over het baan verkennen?
Wij hebben vandaag passage gedaan. Niet gewoon wat gehuppel, maar echt zitten en marcheren... Helaas mag dat niet en ben ik er maar afgesprongen
Marietje35
Geplaatst: 06-02-20 10:17
@ MyWishMax: Oh jee, houdt ze zich niet koest?
Gisteren gelest, zaten echt hele goede en fijne stukken tussen! Maar ook stoute stukken. Heb meneer even verteld dat dat de bedoeling niet is! Baanverkennen gaat niet lukken helaas.
Nope, zaterdag is ze al losgebroken en heeft wat rondjes gerend. Normaal is ze buiten heel braaf en echt 100 procent verkeersmak. Was druk op stal, dus ging met stalgenootje stukje buiten stappen. Dat was dus helaas geen succes... Ik had best kunnen blijven zitten, maar er kwam iemand aan met een pony naast de fiets en dan moest ik zo streng blijven doen en hopen dat ze niet zou ontploffen.
Geen slim idee dus, maar zaterdag was juist in de bak met mijn moeder en in de bak kan ze vrij heet worden. Denk je slim te zijn...
Nee, snel er af gesprongen toen ik haar niet uit die passage kreeg maar wel steeds meer bolling voelde.
Marietje35
Geplaatst: 06-02-20 11:27
Gelukkig maar! Hopelijk houdt ze zich nu koest.
_Rosanna
Geplaatst: 06-02-20 22:20
Veertje@ ik zal heel eerlijk zijn dat ik er niks over kan vinden twijfel zelfs of het door gaat? Heb info gevraagd maar duurt altijd zolang voor dat je antwoord krijgt. Zal morgen op de keuring kijken of ik die gene kan vinden die het vaak regelt. Lichter aan de datums met mijn eigen merrie kan ik denk niet mee doen en de hengst lichteraan of we die dan nog hebben.
Marietje@ tuurlijk helemaal vergeten ik.zal aan je denken en duimen !!
Ik vind het zo knap dat je van je paard af kan springen lijkt me een hele uitdaging zou het zelf niet kunnen denk ik haha ik denk echt dat het in het weer zit al die stoute paarden
@MWM heb je het op tijd aangevoeld! Knap dat je eraf bent gesprongen
@Marietje, succes dit weekend!
@Rosanna, ik heb gisteren toevallig gemaild met wat vraagjes. Dus ben benieuwd wanneer ik mail terug krijg. Is wel handig inderdaad als je de data's weet voordat je kan bepalen of je zelf mee gaat doen.
Dinsdag in de les was Donner fijn te rijden, gisteren met spring les liep hij top. Bijna geen weigeringen meer. Ben blij dat we hem geschoren hebben, hij hielt alles veel langer en beter vol
Fijn dat de les goed ging en dat hij het nu langer vol houd ! Ik ben inderdaad benieuwd waneer je antwoord krijgt.
Wij zitten klaar voor de hengste keuring
Marietje35
Geplaatst: 07-02-20 10:37
@ Rosanna; Ja hoor, dat kan jij ook! Als ze maar raar genoeg doen dan ben je er zo af @ Veertje; Fijn hoor! Je zit nu echt in de goede flow zo te lezen. @ Rosanna; Hengstenkeuring van Welsh?
Hier gaat de Regio waarschijnlijk niet door. Er wordt zondag storm verwacht .... ze nemen morgen een beslissing of ze het verzetten. Wat mij betreft nemen ze die beslissing vandaag gewoon, het is toch niet te doen om met storm op pad te gaan met je paard. Ik neem het risico in elk geval niet.
Rosanna; wat Marietje zegt inderdaad. Als ze raar genoeg doen ben je er zo af. Normaal was ik gewoon blijven zitten, maar mevrouw mag niet gek doen en aan de hand is ze net wat beter bij je te houden. En ik heb geoefend met de vorige, die had extreem heftige zadeldwang/singelnijd. Die kon echt ontploffen en werd dan een rodeopaard. Dus ik heb geoefend met beide beugels uitschoppen en er af springen. Dat heeft me een aantal keer gered van een harde val, hoewel het ook wel 1 keer misging en ik net te laat was en met mijn hoofd op de voorkant van zadel belande. Veertje; klinkt goed zeg! Marietje: Oh wat vervelend zeg, maar dat kunnen ze toch inderdaad vandaag al wel beslissen...
Mirjam, volgens mij is het ooit wel 1 keer verzet, maar daar kregen ze toen zo'n enorm gezeur mee dat mensen die geselecteerd waren niet meer konden op de nieuwe datum... Maar dan moet het wel bizar zijn idd, ze vinden het altijd eigen verantwoording dus ze moedigen eigenlijk aan dat je maar gewoon op pad moet / moet rijden ook al is het bijna gevaarlijk als je je wil selecteren.
Marietje35
Geplaatst: 07-02-20 10:52
Ik zou het echt oprecht heel raar vinden als ze het laten doorgaan terwijl er nu al code oranje wordt afgegeven! (en zelfs kans op rood) Er wordt duidelijk gezegd; niet de weg op. Dan zal ik toch gek zijn als ik m'n trailertje aankoppel en mijn paard erin schuif ..... Nee hoor, ik snap dat je zo'n evenement niet even 1-2-3 verzet, maar veiligheid zou toch voorop moeten staan!
Sneeuw is ook niet ideaal, maar ja, de hoofdwegen zijn meestal wel schoon. Onweer heb ik ook ooit gehad, werd het tijdelijk stil gelegd.
Nou ik vind het knap !! Wie weet kan ik het jullie ooit vertellen haha
Jammer dat je moet wachten tot morgen of er nu vandaag afgezegt wordt of morgen dan maakt vandaag toch ook niet uit. De verzorsgter van één van onze ponys moet zondag voor het eerst starten gelukkig is het nog geen 5 min rijden en gaan we gewoon maar snap als je langer moet rijden dat dat toch spannend is.
mirjamalvaro
Geplaatst: 07-02-20 21:18
Las dat brabantse afgelast is?
Meya_
Geplaatst: 07-02-20 21:42
Heel veel gemist.. maar neem ook stapje terug. Hope wordt voorlopig niet meer gereden, ondanks haar bescheiden buikje, ligt het zadel niet meer lekker. Wat ze duidelijk aangeeft. Dus ze mag de komende maanden lekker aan de longe lopen, zien we na het veulen wel weer.. iig als ie enkele maanden oud is
Kan ik eens mijn andere taken uitvoeren ipv slapen, eten, werken, paarden