Hahaha Janine ja zn jasje moet dan mee naar huis. Heb je de hoever ook meegenomen of die vergeten?
Fijn dat het weer goed gaat met jullie en dat je gaat starten 19 januari.
Noukie
Geplaatst: 19-12-18 17:43
wat fijn dat je zadel nog even kan uitproberen Bamsy! Het zijn idd echt beste bedragen, dan wil je het toch zeker weten. Ik heb me ook ooit een Prestige (a 3000 euro) laten aan praten terwijl ik eigenlijk nog prima ging op mn oude KN. Zoveel spijt van gehad. Ja, paard liep beter onder dat zadel, maar ik kon er niet op zitten. Na 3 jaar ook maar weer op Marktplaats, toen wel bij een ándere zadelmaker een nieuwe gekocht Hopelijk is dit wel echt jullie zadel voor langere tijd!
Jij weer een nieuw WoW Nouvel? Of nu wat anders?
Wat lekker dat ie zo goed gaat Janine! En yeahhh, weer westrijdplannen. Das n teken dat jullie je lekker voelen, dat is goed om te lezen
En dat jasje Heeeeel herkenbaar. Ik kwam ooit een Manfredi tegen voor 100 euro. (80% korting). Sja ehh, die is toch maar mee gegaan
Ik net een heel verhaal bij mn instructeur opgehangen dat ik m er net niet fijn door krijg... Binnen 5 min los en fijn, echt top les gehad. 3 wissels van de 3 gelijk goed (oke, wel hectisch, een keer een bokje, maar alles van achter naar voor), appuyementen echt fijn. Daarna nog even SB bootcamp voor mijzelf en toen waren we heel tevreden allemaal
Mahitri
Geplaatst: 19-12-18 21:11
Fijn Bamsy dat je de zadels mag uitproberen. Het is een behoorlijke uitgave!
Wat super om te lezen dat je weer gaat starten Janine. Jullie zitten ook in een fijne flow.
Haha Noukie, top dat je hem zo snel voor elkaar had met de les. Soms zit het hem echt in een klein detail waardoor het ineens wel lukt. Super van de wissels!
Beer vandaag gereden met laarzen (waar ik mezelf echt toe moet zetten) en dat ging redelijk. Ik voel hem minder en daardoor doe ik ook minder en hij al helemaal maar uiteindelijk aardig het gevoel terug gekregen. Vrijdag even de proefjes oefenen en dan zien we wel hoe het zondag gaat. Nog even een foto van Beer zijn nieuwe kleurtje.
cindyy_1993
Geplaatst: 20-12-18 15:57
Ik ben nog steeds veel aan t meelezen hoor, maar inderdaad erg druk op het werk de laatste tijd!
@ Laura Super fijn dat je weer zonder buikpijn en met een fijn gevoel naar les kunt gaan!
@ Noukie Wat stoer dat je Z2 bent gestart! Super dat je hebt doorgezet. En bizar he, hoe het met de les altijd veel makkelijker gaat dan wanneer je zelf aan het trainen bent?
@ bamsy wat een vervelende beslissing zeg! maar ik snap het inderdaad wel. Het moet leuk blijven! Wat balen zeg van je zadel..! Maar heel fijn dat je weer wat passends hebt gevonden.
@ Nouvel spannend, een nieuw zadel! Wat voor één is het geworden?
@ Janine1990 klinkt goed bij jou zeg! super dat hij zo fijn aan het lopen is! En tsja... Soms moeten dingen zo zijn...haha
@ Mahitri Ik vind Beer wel erg knap zo eigenlijk! Gelukkig hing het rijden met laarzen uiteindelijk wel goed!
Hier verloopt het ook even allemaal wat minder... Vorige week donderdag is bij mij de zadelmaker geweest op advies van de cranio. En ja hoor... ook mijn zadel past niet meer.. Ze had wel een heel fijn ander zadel mee die we mochten proberen, en die lag eigenlijk gelijk goed... Ik had dat zadel maandag tm woensdag uit mogen testen, maar zondag was Fes ineens kreupel, dus het zadel testen even uitgesteld geen idee wat meneer gedaan heeft... Hij had wel rechtsvoor een iets warme hoef, en linksachter een warm been, maar niks dik oid... Heb dat been maar even gekoeld.. Maandag kwam ik op stal, liep hij alweer 1000x beter en was er niks warm, dus toen alleen even 10 min gestapt... En dinsdag liep hij weer beter maar was die hoef rechtsvoor en been linksachter toch weer warm.. Dus weer dat been gekoeld en 10 min gestapt... En omdat die hoef toch weer warm was, ook maar even de smid gebeld of ie kon kijken of er niet toch een hoefzweer zat... Woensdag heeft hij gelijk even bij hem gekeken, maar heeft hij niks kunnen vinden.. en gisteravond was er weer niks warm en hebben we weer even gestapt en weer eens gekeken hoe hij liep in draf.. En, afgezien van iets stijf, zag ik verder niks. Ik snap er niks van! Straks maar weer kijken hoe hij is.. Als er niks warm is toch even erop om te voelen... Morgen komt de cranio ook weer, dus hij heeft sowieso na vandaag nog 3 extra dagen vrij.
Noukie
Geplaatst: 22-12-18 21:33
Mahitri, jij mag zondag nog een keer dus? Succes alvast!
Cindy wat vervelend! Hoe was hij onder het zadel? Hopelijk geen ernstige dingen en knapt hij ook met de behandeling snel op! Wat voor zadel had jij te leen?
Ik ben echt moe. Best veel geweest dit jaar alles bij elkaar. Maar daarom ook verder geen moetjes meer (behalve dan tekenen voor mn huurwoning, maar das oké). Gister echt weer mega fijn gereden. Rondje park gedaan om los te rijden, omdat het zulk heerlijk weer was, ondanks de wind. En daarna nog binnen even gestuurd, waar alles weer gewoon simpel goed ging. Zelfs alle wissels! (oke, iets nuanceren, naar links slaat ie wel uit nog achter, maar naar rechts heb ik zelfs de tijd om voor me in de spiegel te kijken naar de beenzetting ) Vandaag lekker dagje longe en paddock. Vanaf morgen begint alle familie gezelligheid voor 4 dagen. En hoe gezellig het ook écht is, ik vind t ook altijd weer best een beetje druk
Even snel tussen alle feestdagen gekte door, iedereen fijne kerstdagen en alvast een goed 2019. Ik lees van de week even bij en probeer dan te reageren.
Jullie ook allemaal fijne feestdag en alvast heel veel lol, gezondheid, liefde en dikke winstpunten voor 2019 toegewenst!
Mrijn
Geplaatst: 24-12-18 10:56
Ik ben deze maand een beetje aan het klooien met rijden. Hoe meer proefgericht ik ging rijden, hoe minder vanzelfsprekend het allemaal ging. Daarbij (of daardoor...) is Beleza gruwelijk heet op het moment. Kan er af en toe amper aanzitten of ze ontploft. In dat ontploffen gaat ze wel heel mooi zitten en sluiten dus ze traint zichzelf als het ware Maar goed, niet echt een fijn uitgangspunt om te gaan starten. Ik ga pas als we thuis alle eenvoudige wissels in alle rust kunnen rijden. Gister tijdens de les lukte ineens alles weer. Dus ik houd hoop!
Hier vandaag na poosje weer gestart. Eerst met de haflinger. Die mooie winstpunten en zelfs een 9 op middenstap!
Daarna met Santor en die vond de versiering (kerstbomen, strobalen en spandoeken) helemaal niks dus eerste proef ruk. 2e proef herpakt en 3e prijs met 208
Lastig inderdaad soms dat hele hete Meijn. Maar fijn dat ze graag meedoe moet je maar denken
Ik herken wat je zegt over zadels Laura. Er bestaat zoveel tegenwoordig. Heb soms echt t idee dat je vandaag koopt en morgen alweer iets nóg beters bestaat ofzo. Toen ik mijn zadel kocht vroeg ik me ook af of ik niet nog 100 anderen moest proberen om het zeker te weten.. onzin natuurlijk, maar dat gevoel van stel nou dat ik iets mis oid. Was namelijk wel van plan om met deze iets langer te gaan doen
En gefeliciteerd Yvank! Mooie resultaten weer!
bamsy
Geplaatst: 28-12-18 10:21
Zo dat zijn weer nette punten!!
Ik heb er gister weer naast gegrepen met 202 en 202,5 ik snap het gewoon echt niet meer. Mijn gevoel was in ieder geval heel fijn. 2 gecontroleerde proeven die echt van mij waren en bewust alles kunnen rijden. Juist de dingen waarvan ik dacht daar zal ik wel laag punt voor hebben (vierkante voltes ipv ronde bijvoorbeeld) waren 7’s en dingen die ik juist wel aardig vond dikke 4en of 5en. Ik ben nog wel erg zoekende in de oefeningen zo had ik in de 1ste proef 7 voor travers en 2de proef een 5 Verruimingen kwamen vooral in de galop beter uit de verf, erg blij mee want dat bevestigde voor mij dat hij met dit testzadel meet ruimte kan pakken!
Conclusie als meneer zn spilbeen niet had laten staan in de keertwending hadden we wel winst gehad
Zaterdag en zondag nog 2 kansen. Weet al welke jury er zit dus ga er vanuit dat laatste puntje wel te rijden maar wil ze bij elke jury kunnen rijden. Op deze manier is het spelletje namenlijk niet leuk als je wedstrijden uit gaat zoeken op jury en dat wil ik ook helemaal niet. (Deze kwam toevallig zo uit)
Wel balen zo net niet Bamsy. Fijn iig dat je zadel m goed bevalt! En hopelijk komend weekend dan wel dat fijne gevoel én het laatste puntje. Heb je dat iig maar staan
Hier ook drukke dagen. Vanmorgen weer met de jonge haflinger gestart. Ze was super vandaag! Schepje er boven op en toen liep ze alle dressuurpaarden eruit en won beide proeven met super leuk commentaar ´Toffe haflinger met veel kwaliteit´
Zondag finale rijden met haar! Vanmiddag nog weer met mijn eigen rondje Z1.
Gaaf! Maar tis ook echt een knappe! Succes vanmiddag
Ik zit echt zo in de verhuis chaos (vooral in mijn hoofd) dat ik niet aan wedstrijden moet denken Gedoe allemaal Vanaf februari hopelijk wat meer rust weer
Bamsby wat jammer ik hoop dat dat laatste puntje er dit weekend komt.
Yvank knappe haf!!!goed gedaan gefeliciteerd.
Noukie wanneer krijg je de sleutel van je nieuwe paleisje? Moet er veel verhuisd worden of valt het mee.
Morgen proef 25 en 26 oefenen. Ben benieuwd hoe het gaat. Wat ik zo las dacht ik pff pittig veel snel achter elkaar.
Noukie
Geplaatst: 28-12-18 21:48
Ik krijg 7 jan de sleutel. Maar, tegen de oude huurder is gezegd dat ze na 7 jan nog een week zouden hebben om eventuele zaken die niet goed zijn opgeleverd te fixen... Das raar, want ik heb gewoon contract getekend en moet ook echt 12e verhuizen. Verhuizen zelf valt nog wel mee denk ik, met name omdat de bank achter blijft en wasmachine en koelkast inbouw zijn. Dus dat laat ik allemaal nieuw bezorgen. Maar de tijd is zo kort! Eigenlijk moet t nieuwe appartement nog volledig worden geschilderd, lampen ophangen etc... Dat moet dan maar later denk ik. Moet ook gewoon werken die week tussen de sleutel van t huur appartement en de overdracht van mijn appartement..
25 vind ik in het rijden zelf nog wel te doen. 26 heb ik echt bijna niet gereden volgens mij Het klinkt wel heel snel, maar de lijnen zijn wel logisch opzich (áls je even het gevoel gevonden hebt)
Ja. Ben allang blij dat ik überhaupt op zo korte termijn nog wat gevonden heb. Maar het is wel even heel veel regelen en doen in weinig tijd. Denk dat ik er verstandig aan doe om in maart ofzo even een paar dagen vakantie te boeken
Dat lijkt me zeker verstandig Noukie! Wat een drukte krijg je straks aan het begin van het jaar. Gelukkig ben je er daarna weer even vanaf
@Laura, ik vind deze proeven ook pittig maar ik merk wel nu ik ze een paar keer gereden heb, wordt het steeds makkelijker. Ik vind het alleen jammer dat er in proef 25 heel veel midden- en uitgestrekte gangen zitten. Succes met oefenen!
@Yvank, gefeliciteerd! Knap gedaan. Succes zondag! Ik vind jouw eigen haflinger echt heel erg gaaf! @Bamsy, jammer dat je er net naast zat maar jouw gevoel is wat echt telt. En als dat gevoel fijn is dan komen die punten straks echt wel (ook bij andere jury's). Succes vandaag en morgen.
Mahitri
Geplaatst: 29-12-18 13:15
Beer heeft afgelopen donderdag na vijf jaar weer een keer voor de menwagen gestaan. Hij is vijf jaar geleden beleerd voor de wagen (en dat was ook maar drie keer) en ik wilde hem er graag weer een keer voor hebben. De pensioneigenaar vond dit een prima idee en heeft hem donderdag ingespannen. Na één proefrondje door de bak zonder wagen heeft hij Beer er voor gezet en die liep weg alsof hij zijn hele leven al voor de wagen staat
Wat goed joh, leuk! Gaan jullie dat vaker doen nu?
En grappig, juist dat uitstrekken vind ik wel fijn. Wordt de mijne lekker heet van (alleen neemt ie soms teveel initiatief en begint ie vanzelf al) Had jij zondag nog gestart trouwens of heb ik dat verkeerd onthouden?
bamsy
Geplaatst: 29-12-18 17:50
Zo dat was dag 1. Dan rij je “ff” 221,5 en 224 ofwel 4 punten bij elkaar
Met 2x een 1ste plaats was vandaag wel een succes! Morgen nog een dag en dat was het dan voorlopig met de wedstrijden.