Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvank_ schreef:Daar verschillen de meningen over. Ik heb dat niet van de minste instructeurs voor het wijken. Paard staat overigens prima aan de hulpen in mijn geval. Ken behoorlijk veel die dat doen en daar nog nooit commentaar over gehad hebben. Ik hoef ook allang niet meer te wijken in proefmaar ik snap de gedachtegang best.
https://ruitergevoel.com/3-tips-om-de-m ... te-lossen/
Hier wordt ook benoemd waarom lichtrijden op binnenbeen logischer is in het wijken.
Yvank_ schreef:Je kunt feitelijk niet lichtrijden op het verkeerde been daarmee. Ik doe wijken altijd op het binnenbeen dat is ook veel logischer als je zit druk je dan automatisch op het juiste moment je been aan. Je rijdt ook niet op een hand op de hoefslag dan. Ik heb daar nog nooit een punt aftrek voor gekregen of commentaar erop. Zodra ik rechtuit ga wissel ik weer van been.
Yvank_ schreef:Maar een schouder binnenwaarts op 3 of 4 sporen verandert je oefening natuurlijk van. Van wijken op linker of rechterbeen niet. Maargoed eerder was hier natuurlijk ook geen sprake van omdat je altijd verplicht met wijken door moest zitten