Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Na het terugkijken van de proeven viel mij dan ook 1 ding heel erg op... Hij komt veel meer omhoog en zet zijn achterbenen er veel beter onder! Er stond nog wel een aantal keer op het protocol dat hij meer op de ah moest, maar dit was echt al veeeel minder dan een jaar geleden. Ik kan dus zeggen dat we weer op de goede weg zijn, en we zijn weer aan het werken naar de overgang naar het Z1 in het voorjaar als de wedstrijden weer naar buiten gaan
Ik zou dus graag weer wat gaan meepraten!
Helemaal op eigen benen in een super verzameld galopje zonder druk op de teugels. Meestal stop ik dan van schrik met rijden maar nu lukte het om deze galop vast te houden en een vloeiende overgang te maken naar stap. Ik word er zo blij van. Straks weer even proberen om dit fijne gevoel te krijgen.
Lekker als je zo kan genieten van t rijden! Daar kan geen wedstrijd tegenop uiteindelijk (nouja, oke, als de wedstrijd net zo goed gaat wel natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel) Hoe was ie vandaag?
Ik moet écht duidelijker zijn soms. Voelt dan even stom, maar we hebben er beide zoveel meer aan. Heb dus echt zeer acceptabel proef 30 doorgestuurd en daarna nog lekker aan de zigzagjes gesleuteld en toen héél veel snoepjes erin
En omdat hij zo zijn best doet heeft hij even vijf daagjes vrij. Oké, dat is vooral omdat ik twee avonden ouderavonden heb
Iedereen druk op het werk?
Mahitri schreef:Nou het is hier wel heel erg rustig zegIedereen druk op het werk?
Ik heb beer gistermiddag gewassen en vanmorgen geschoren. Ik ben nu de trotse eigenaresse van een vos met zwarte manen en staart

). Losrijden was echt vreselijk, zo bang dat ik niet eens een B proef in had gekund. Uiteindelijk wat gaan galopperen en toen werd t wel ietsje beter, dus met mezelf overlegd dan toch maar de ring in te gaan. In de ring zelf ook wel wat spanning waardoor mn appuyement niet uit de verf kwam en ik ging zelf klooien met mn SB op de A-C lijn, jammer. Daarentegen travers en uitstrekken voor prima zevens. Galop gedeelte een aantal zevens, maar doordat ie zo strak was toch echt nog te bijzondere wissels. De laatste was gelukkig wel weer goed en hij bleef er super aan trekken. Eerder te loperig dan dat afsluiten en stilvallen wat hij zo kon doen. Dus al met al weer heel tevreden eigenlijk. Hij laat zien dat ie t stapje hoger an sich prima aan kan en zijn instelling is echt heerlijk. Nu dat stukje spanning, mooi doel voor volgend jaar 
).
Leuke jury ook trouwens, gradatie in punten die ze gaf (verschil tussen echt mislukt en een beetje mislukt), ook hogere cijfers na lage en lekker veel positief geformuleerd commentaar. Noukie schreef:Anderen nog op pad geweest? Bamsy, jij had toch nog wat staan ook dit jaar?
Noukie schreef:met je zadel etc is ook geen ideale voorbereiding he Bamsy? En makkelijk zeggen dat je niet moet kijken naar juries en collega ruiters, maar ik herken stiekem ook dat ik nu in mijn 'testfase' ook bepaalde locaties liever pak dan andere.. Ik kies ook even voor kleinschalig, dichtbij, etc. Hopelijk heb je snel weer een fijn zadel, kan je iig weer rijden, los van de eventuele wedstrijden
Laura1982 schreef:Bamsy ja is een hele aankoop een nieuw zadel. Wellicht handig om alvast een lijstje voor jezelf te maken wat je belangrijk vindt bij de aanschaf van een nieuw zadel. En verder veel passen en voelen en luister naar je paard . Veel plezier

mijn zadel is altijd wel aan te passen eigenlijk.
Maar gewoon om er weer even in te komen
Past perfect, dus moest gewoon wel... #ikkwamvoorhoevenvet
(moet wel passen bij mijn super glittercap, anders was ik voor rosegoud gegaan
)