[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:33

na 50 pagina's kom ik weer onder mijn steen vandaan!

Laatste springwedstrijd van mij ging niet lekker. Weigering op dubbel tot 2x toe (gebeurde steeds meer) en daarna op de hindernis er na nog een weigering. Dat was in september.
Daarna alles op een laag pit gezet. Eind november nood gedwongen van stal moeten veranderen.

Op de nieuwe stal een fijne springinstructeur gevonden (olivier van der vaart). Mijn vertrouwen stijgt nu enorm en ik ga 8 februari eindelijk weer starten *\o/* *\o/*

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:30

Anne, gefeliciteerd met je dochter! Gaaf hoor :j

Welkom terug Billy. Jammer van je wedstrijd maar soms zijn zulke dagen wel goed om weer alles even onder de loep te nemen. Toch maar goed dat je zo bij je nieuwe instructeur bent uitgekomen :D

UK is ook echt fantastisch, heb daar al eens gewoond en zou zo weer terug willen. Echt paardenland ook wel, prachtig!

Evel Knievel is helemaal door de mangel gehaald door Linda van Diepen, ze ging echt overal heel uitgebreid op in. Super fijne mevrouw. Mag er morgen weer op en heb vrijdag na weken niet rijden eindelijk een passend zadel meegekregen dus we kunnen weer aan de slag! Heb 't zadel nu een maand op proef om te kijken of het wat is.. Hoop dat hij in de tussentijd nog een tweedehandsje tegen komt want weer een nieuw zadel zit ik niet zo op te wachten.

Iemand nog interesse in een Prestige Paris van 2 jaar oud, weinig gebruikt? :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:03

Lithya schreef:
Ik heb een uitstapje gemaakt naar tennissen. Mag vast niet weer mee. Stond 2x iemand in de baan van de bal die ik sloeg. Eigen schuld dan toch? Morgen maar weer rijden.

*proest* :')

Jammer dat soort verschil in punten Carola!
Gomir in de UK kan je je weer wat meer op het crossen richten :P ;)
Pantykous fijn dat je weer lekker aan de slag kunt!

Ik was gisteren helemaal alleen op JSP les. Even wat extra aan de dressuur gewerkt omdat Chall onder het zadel slecht naar rechts wil inbuigen en dat ook nog eens mijn slechte kant is. Daarna nog even lekker gesprongen.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:24

gomir schreef:
Wat zoek jij Nontie?

Ik had heel enthousiast gesolliciteerd op BBL filiaalmanager bij de Blokker, maar iets te enthousiast over het stukje heen gelezen waar ze per 1 februari met de nieuwe stroom beginnen en ik pas in augustus beschikbaar ben _O-

Ik doe nu nog BBL Managementassistent (niveau 4).

Ik zoek iets waar ik afwisselend werk kan doen. Inpakwerk bijvoorbeeld afwisselen met administratief.
Aangezien secretarieel er bijna geen banen te vinden zijn en dat toch eigenlijk niet helemaal mijn voorkeur is.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:05

Ik volg!!:D
Ik rij momenteel in de B dressuur, nu paar wedstrijden( denham 186/189, Hellendoorn 190,Luttenberg 174/200 3de en marienheem 188/195 en 5de)
Heb nu ook gesprongen, heeten bb en b , bb foutloos en b 1 weigering eigen schuld.
Ga dit weekend naar Rijssen een rondje BB en Rondje B, Hotra indoor 2015.

Problemen?
Ik heb een paard gehad wat levensgevaarlijk was waardoor ik angst in het parcours heb opgebouwd en me een week van te voren stik zenuwachtig kan maken. Dit paard is super braaf, in de training komen we steeds verder en op concours helpt ze me erg. Ondanks dat ik nu pas 1 keer ben gestart weet ik nu al dat aankomend weekend minder "eng" zal zijn.

Zie hier al veel nuttige info. Heb niet alles doorgelezen haha...

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:08

Leuk je rijd bij mij in de buurt :)
heeten heb ik ook gestart!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:29

He Gomir. Mocht je heen gaan. Wens ons paard dan extra succes op de eventingwedstrijden. :P loopt een Indoctro die wij gefokt hebben in UK.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:31

Mette1998 start je ook in balkbrug? indoor klein oever??

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:10

Zal het onthouden Lithya ;)

Welkom Adrienne :j

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:04

Fijn dat je weer kan rijden Pantykous!
Welkom Adrienne!

Vandaag weer gesprongen na twee weken niet. Met parapluutjes en blokken. En mijn knappe held op sokken heeft na wat getwijfel gewoon alles gesprongen! Ook echt heerlijk dat ik 'm steeds beter begin aan te voelen wanner hij twijfelt, als ik dan kom met been gaat ie toch wel :D Trots op m'n pony.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:18

Welkom Adrienne.

Gister heel kalm mee gedaan me de springles. In-uitje mee gedaan en ze bleef aardig rustig. Daarna nog een lijntje waarin ze weer wat ging rennen. Toen even rustig wat rond gereden zonder te springen. Aardig kunnen rijden dus.

Ook mijn nieuwe kleuren setjes op gehad hihi Staat ook weer errrug leuk op een schimmeltje ;)

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:01

Zo lieve mensen, ik heb gister mijn eerste springles sinds tijden weer gehad dus ik kom weer een beetje aanhaken.
Ik heb het nu nog veel te druk om me echt op de wedstrijden te richten, maar van t voorjaar ga ik zeker wel weer starten.

Succes voor iedereen die aan het solliciteren is. Heb afgelopen najaar heel even thuis gezeten maar dat ben je echt snel zat...gelukkig was ik al snel weer onder de pannen en ook nog eens veel dichter bij als mijn vorige werk, ideaal!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:44

Nee ik start komende tijd niet!
Ik heb nu les van Arjen vos, keihard werken maar heel goed en je leert er ontzettend goed rijden. Komende lessen van ene eric nabrink, geen idee hoe dat zal zijn. Start hier altijd concour dus weet wel wie het is. Zondag had ik met sjakie maar 1 weigering, gaat de goede kantcop :)

Fijn elke en laura!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 07:45

Super elke en Laura!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 07:50

Dat klinkt goed allemaal dames, lekker gereden! Goede les is zo belangrijk :j

Bevalt je nieuwe baan Mistid? Even overheen gelezen dat je werk had. Ik begin 2 februari, echt zin in ook.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 08:33

Ik ga van het weekend weer op concours, laatste keer was eind december dus vond het wel weer tijd worden. Vanavond weer springles, even een beetje gymnastieken maar denk ik. Zat er gisteren voor de 3e keer weer op na mijn wintersport en nog een week blessurevrij voor mij daarna :7
Eerste keer zat ik er zonder zadel op, tweede keer moest ik noodgedwongen naar het strand en gisteren dan maar weer eens dressuurles gehad. En vanavond dan maar weer springen. Echt weer fantastische voorbereiding, maar ja that's me :')

Welkom Adrienne :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:09

Blessurevrij :?

Ik rij morgen denk ik weer een rondje in Tolbert. Iig met Eddie, als het qua tijd lukt start ik Bella ook.
Zondag in Assen met alletwee fijn gereden. Eddie wel twee keer BB gestart, die was eerste rondje toch wel wat gespannen :j Mag ook wel, hij was sinds september niet van huis geweest en in totaal was dit ook pas de derde keer dat hij mee was :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:08

Wil ook wel graag starten zaterdag, maar ben nog in dubio. Eerst zien hoe de les gaat vanavond

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:24

Succes allemaal alvast!

Ik ga deze zaterdag naar Indoor Dronten. Twee rondjes L. Eerste twee fasen, kun je dan pas winstpunten halen als je de eerste fase foutloos door bent toch? Dat zijn de eerste zes hindernissen?

Tweede klassiek. Dat snap ik tenminste hihi

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:56

Elke is het 2-fasen of 2-fasen special? Bij gewoon 2-fasen moet je foutloos zijn in de eerste fase om in de 2e fase door te gaan, ben je helemaal foutloos krijg je 2 wp en als je in de tweede fase max. 4 strafpunten hebt krijg je 1 wp. 2-fasen special is eigenlijk net als klassiek, bij 0 2 wp's en max. 4 1 wp, geldt over het gehele parcours. Je rijdt de 2e fase dan op tijd en die mag je altijd rijden ook al heb je 36 strafpunten in de eerste fase bij wijze van spreken :+ . Waar de 1e fase ophoudt en de 2e fase begint staat op de parcoursschets, dat verschilt. Is niet standaard na 6 hindernissen, je kunt bijvoorbeeld ook 9 hindernissen hebben in de eerste fase en dat de tweede fase doorgaat tot hindernis 14.

Ik zit nog even te twijfelen of ik zaterdag op concours ga. Kan dan wel ergens in Groningen 2 parcoursen voor wp's rijden, al heb ik opzich niet echt meer wp's nodig.

Gomir rijd je het middag of avondprogramma? Als het goed is ben ik er ook 's avonds.

Succes iedereen met wedstrijd en les!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:50

Ik heb voor de middag opgegeven, misschien ben ik er in de avond ook nog wel, maar dat zie ik morgen wel :+

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:01

gomir schreef:
Blessurevrij :?

Ik rij morgen denk ik weer een rondje in Tolbert. Iig met Eddie, als het qua tijd lukt start ik Bella ook.
Zondag in Assen met alletwee fijn gereden. Eddie wel twee keer BB gestart, die was eerste rondje toch wel wat gespannen :j Mag ook wel, hij was sinds september niet van huis geweest en in totaal was dit ook pas de derde keer dat hij mee was :+

Moest nog een spatie tussen... Dan is het misschien logischer :+
Had mezelf een klein beetje gesloopt op wintersport, ff een weekje rustig aan gedaan ;)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:04

Leuk al die wedstrijden weer, gaat hier ook kriebelen. Eind februari maar eens in Bunschoten starten en dan verder plannen. :j Gisteren heerlijk gereden met m'n testzadel maar kan ook van de behandeling komen dat ie zo lekker liep dus we gaan t beleven.

Wat voor trailers hebben jullie? Ik huur er nu steeds 1 van een stalgenoot maar ik wil er graag zelf eentje kopen, ben me een beetje aan 't orienteren. Neig wel naar Bockmann, die vind ik over het algemeen erg fijn.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:09

Ik begreep het wel :+ Was gewoon benieuwd wat je kapot had gemaakt :P

Over trailers kan ik niet meepraten :n Goldie heeft een Henra Contessa, hele fijne trailer vond ik altijd!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:10

Ik heb een ifor. Westfalia vind ik ook goede trailers. Bockmann vind ik niet zo fijn, maar dat kan ook persoonlijk zijn, het is in ieder geval goede kwaliteit en dat staat bij mij toch wel op 1.