Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RZDLover

Re: Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:45

ach jaa, schijnbaar wil de KNHS alleen nog maar leden hebben die geld zat hebben.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:54

RZDLover schreef:
ach jaa, schijnbaar wil de KNHS alleen nog maar leden hebben die geld zat hebben.

Wederom een nietszeggende uitspraak. Wil je nu beweren dat de mensen die voorheen wel 7,50 konden betalen nu opeens geen 10 euro kunnen betalen? Het is wel wat aan de hoge kant, maar ach, een hobby mag wat kosten he!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:00

talented schreef:
RZDLover schreef:

Wederom een nietszeggende uitspraak. Wil je nu beweren dat de mensen die voorheen wel 7,50 konden betalen nu opeens geen 10 euro kunnen betalen? Het is wel wat aan de hoge kant, maar ach, een hobby mag wat kosten he!

nou ik vind het echt niet normaal om 20 euro voor 10 minuutjes in de ring te betalen!
een hobby mag wat kosten ja, maar het moet wel leuk blijven.

SatisJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:01

Voor Starbreeze kost het 300 nogwat. Ik rij 2 wedstrijden per maand. Dan kost dat voor mij dus het dubbele per jaar..!! Gestoord

Kan het nog duurder gaan kosten?? Boos!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:02

SatisJ_ schreef:
Voor Starbreeze kost het 300 nogwat. Ik rij 2 wedstrijden per maand. Dan kost dat voor mij dus het dubbele per jaar..!! Gestoord

Kan het nog duurder gaan kosten?? Boos!

dat bedoel ik dus, als je op langere termijn kijkt wordt het wel degelijk veel duurder voor ene hoop mensen.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:03

Dat doe ik ook echt wel hoor, maar dan zie ik alsnog het probleem niet Haha!!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:04

ik vind het echt schandalig Boos!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:05

@talented: voor de mensen die geld genoeg hebben is er ook geen probleem Knipoog

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:06

Ja je kan er jezelf boos om maken, maar daar verandert niks mee. Als je het echt ZO'N groot probleem vindt, dan zeg je je startkaart toch op ? Ik sta zelf ook uiteraard niet te springen om deze prijsverhoging, maar ik kan wel begrijpen dat wedstrijdorganisaties weinig winst maken met het huidige startgeld en dat het daardoor niet interessant is om wedstrijden te blijven organiseren!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:08

Ik ben niet boos, maar ik vind het wel raar. De KNHS organiseert al ik weet niet hoe lang wedstrijden en vroeger koste een proefje rijden 5 euro Verward dus waarom kunnen ze nu ineens geen winst meer maken. Ze draaien al zolang mee. In de guldentijd was het nóg goedkoper.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:10

RZDLover schreef:
Ik ben niet boos, maar ik vind het wel raar. De KNHS organiseert al ik weet niet hoe lang wedstrijden en vroeger koste een proefje rijden 5 euro Verward dus waarom kunnen ze nu ineens geen winst meer maken. Ze draaien al zolang mee. In de guldentijd was het nóg goedkoper.

De KNHS organiseert geen wedstrijden.
Doen de verenigingen.
En als het jullie te duur word per jaar.
Ga je toch minder wedstrijden rijden.
Of inderdaad een setje minder kopen.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:11

een setje minder kopen Verward
de knhs is wel verantwoordelijk voor het startgeld, nou maar hopen dat de verenigingen een beetje rekening houden met de mensen die het iets minder breed hebben

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:56

vind het ook schandalig ik rij voor mn plezier wedstrijden moet alles zelf bekostigen. even 20,- om 10 minutjes ergens in een bak te mogen rijden. wordt nou ook echt meer een sport voor de rijken. die wel het geld op hun rug hebben groeien.

MissBambiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:57

echt belachelijk Scheve mond dat betekent dat ik nog maar 1 wedstrijd per maand kan rijden..

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:59

......... en dan meldt Gert Naber dat je er "BETERE JURY'S" voor terugkrijgt.......... Nagelbijten / Gniffelen

Een dergelijke vreemde redenering verwacht je alleen van mensen op LPF-niveau....... Clown

MissBambiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:01

misschien als we een nog grotere handtekeningenactie houden ze het dan wel terugdraaien? (vast niet) maar het valt te proberen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:21

Misschien is het beter om eens het kasboek van een vereniging voor 1 wedstrijd van voor tot achter helemaal te bekijken. En dan nog eens te denken over je mening.

Het enige wat hier gezegd wordt is: Ik vind het te duur. Nu kan ik nog 'maar' 1 wedstrijd rijden per tijdseenheid. Het wordt een elitesport.
Als er nu eens gekeken wordt vanuit het verenigingsstandpunt: Hoeveel kost het om iets te organiseren. Wat is het werk van tevoren. Et cetera et cetera. Die verenigingen organiseren tenslotte voor niemand anders dan voor jullie. Als ze dus verlies gaan draaien met wedstrijden, is het logisch dat ze stoppen. Dus heb je helemaal geen wedstrijden meer.

En ik denk ook dat Ibbel inderdaad een groot punt heeft. Dat de rijbroeken tegenwoordig dik honderd euro kosten, heb ik ook nog niemand over gehoord. Maarja, dit is een eindeloze discussie tussen mensen die wél wat weten van eht verenigingsleven en organiseren en de mensen die alleen maar rijden en hooguit een keer (omdat het moet) ringmeester zijn.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:32

Als vereniging ga ik echt geen rekening houden met die 2,50 die extra betaald moet worden en of mensen dat wel of niet kunnen betalen.
Die cashen we gewoon Vork
We zitten altijd vol en als mensen het te duur vinden blijven ze maar fijn thuis.
Gezien het aantal proteststemmen maar 2000!! ben ik echt niet bang dat we nu geen mensen meer aan de start zien.
En als paardensport te duur wordt door een luttele prijsverhoging, dat hoop ik dat deze 'armoedigen van de paardensport' nooit voor een hoge DA rekeningen komen te staan. Waarschijnlijk betekent dat dan een persoonlijk faillissement voor deze lieden, als ik al het gepiep hier zo lees.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:43

Ik weet niet of wij meteen op 10 euro gaan zitten met onze vereniging, al gaan we maar 50 cent omhoog, dat scheelt misschien net het verschil tussen quite of verlies draaien, maar dat mag de penningmeester mooi uitrekenen. Ik ben blij dat het nu kan, anders konden wij ons boeltje wel gaan inpakken in de komende tijd. Als je alleen al de prijsverhogingen bij de bekers en rozetten ziet, draaien we elk jaar meer verlies.
Wij zitten ook eigenlijk altijd vol, dus de mensen die het te duur vinden, blijven dan maar weg. Dan hoef ik anderen wellicht niet steeds teleur te stellen.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:48

Dat ze de prijzen omhoog gooien kan ik wellicht begrijpen onder het mom van "alles wordt duurder" maar laten ze dan aub ook juryleden jureren die hun vak volstaan!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:50

de winstpunten gaan toch ook omhoog naar de 20

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:51

erleyne schreef:
Ik weet niet of wij meteen op 10 euro gaan zitten met onze vereniging,

Elke vereniging die nu NIET op die 10 euro gaat zitten (en ook nog een vrijwillig prijzengeld uitkeert) is een dief van eigen portemonnee........ Ja
Elke dressuurwedstrijd is in no-time volgeschreven in mijn buurt, of het nu om 7,50 of 10,00 euro gaat... Ja

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:52

keeyzie schreef:
de winstpunten gaan toch ook omhoog naar de 20

Zeker! Clown

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:55

[quote="CGJ12Elke vereniging die nu NIET op die 10 euro gaat zitten (en ook nog een vrijwillig prijzengeld uitkeert) is een dief van eigen portemonnee........ Ja
Elke dressuurwedstrijd is in no-time volgeschreven in mijn buurt, of het nu om 7,50 of 10,00 euro gaat... Ja
[/quote]

Haha, dat kan we zo zijn, maar ons DB is niet echt prijsbewust zeg maar ( veel te lief voor de ruiters Knipoog ) Van mij mogen ze hoor...

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:55

manie schreef:
En als paardensport te duur wordt door een luttele prijsverhoging, dat hoop ik dat deze 'armoedigen van de paardensport' nooit voor een hoge DA rekeningen komen te staan. Waarschijnlijk betekent dat dan een persoonlijk faillissement voor deze lieden, als ik al het gepiep hier zo lees.

Er zijn genoeg mensen die een verzorgpaard hebben, dus ook niets met rekeningen van dierenartsen te maken hebben... die al moeite moeten doen om een trailer ergens te lenen en als ze er 1 gevonden hebben vaders zo gek moeten krijgen om te rijden met de auto van de buurman omdat de opel kadet de trailer niet mag trekken.. op zaterdag een baantje hebben om daar de rijles en het startgeld van te betalen. Kortom voor deze mensen is de verhoging van het startgeld wel echt veel geld!