Kick-off nieuwe dressuurproeven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:55

Suzanne F. schreef:
Michelle77 schreef:
M2, proef 31

12. Daarna Uitgestrekte stap K Verzamelde stap
13. A Verzamelde galop links
14. F-X-M Gebroken lijn in contragalop
15. H-K Middengalop K Verzamelde galop
16. F-X-H Van hand veranderen X Volte 10 meter links X Arbeidsstap
17. H Verzamelde galop rechts
18. M-X-F Gebroken lijn in contragalop
19. K-H Middengalop H Verzamelde galop
20. M-X-K Van hand veranderen X Volte 10 meter rechts X Arbeidsstap
21. K Verzamelde draf F-X-H Van hand veranderen in uitgestrekte draf H Verzamelde draf

Ach dit valt nog wel mee toch? Vanuit een voltetje is best simpel om terug te gaan naar stap. En vind dat dit minimaal wel in een M2 mag zitten. In de Z1 moet je tenslotte eenvoudige wissels doen.

Ben ik helemaal met je eens, ik vind deze overgangen toch echt wel in de M2 horen (al ben ik blij dat ik deze proef pas in december hoef te rijden, Galop - Stap zit er nog niet helemaal in) Om deze reden vind ik het ook raar dat ze alle verzameling eruit gehaald hebben, een beetje mag je toch wel verwachten in het M2, het is en blijft toch het voorportaal van het Z. (je begint toch ook eerst met enkele passen middendraf en niet meteen hele diagonaal uitgestrekte draf?)

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 16:14

Als ik het even mag samenvatten wat de Z2 betreft:

Om de overstap naar het ZZ-L beter te laten verlopen moeten Z2-ruiters nu zo'n 6 wissels rijden en galop-appuyeren van M naar V...........

Zal dat niet tot effect hebben dat een grote groep huidige Z2 -ruiters zowat gedwongen wordt om per 1 april maar ZZL te gaan starten?
Daarin hoef je tenslotte maar 3 wissels te tonen en een simpel galopappuyementje van G naar B...........

......... of redeneer ik nu krom?

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:11

CGJ12 schreef:
Zal dat niet tot effect hebben dat een grote groep huidige Z2 -ruiters zowat gedwongen wordt om per 1 april maar ZZL te gaan starten?
Daarin hoef je tenslotte maar 3 wissels te tonen en een simpel galopappuyementje van G naar B...........

Zo simpel blijkt het allemaal nog niet te zijn schijnbaar...

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 18:12

CGJ12 schreef:
Als ik het even mag samenvatten wat de Z2 betreft:

Om de overstap naar het ZZ-L beter te laten verlopen moeten Z2-ruiters nu zo'n 6 wissels rijden en galop-appuyeren van M naar V...........

Nee dat had ik me ook al bedacht...

Maar ach, als ze dat scherpe appuyement in de Z2 niet zal lukken en ze daartom overgaan komen ze toch vanzelf wel weer ergens vast te lopen

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:29

Suzanne F. schreef:
Zo simpel blijkt het allemaal nog niet te zijn schijnbaar...

Dat G-B gaat nog wel.........

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:50

Nou, ik moet toegeven dat ik even bijna achterover viel toen ik proef 49 las: wat een moeilijke proef! Alles zo snel achter elkaar!

Maar daar gaat dus blijkbaar verandering in komen. Tot dan vind ik persoonlijk de proeven van de ZZGP toch net iets makkelijker en logischer in elkaar steken.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:07

Even een vraagje, hebben jullie nog iets over het verhogen van het maximale aantal van 20 winstpunten naar 30 voordat je verplicht moet promoveren. Ik heb hier namelijk op de avond in Alblasserdam niks over gehoord.

Sylhouet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:13

frunnik schreef:
Even een vraagje, hebben jullie nog iets over het verhogen van het maximale aantal van 20 winstpunten naar 30 voordat je verplicht moet promoveren. Ik heb hier namelijk op de avond in Alblasserdam niks over gehoord.

Ja hoor, dat klopt!
De grens voor verplicht promoveren wordt opgetrokken naar de 30 wp's.
Is tijdens de kick-off in Bedum wel specifiek genoemd.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:54

Dat vind ik wel een pluspunt. Ik heb mijn paard vorig jaar echt thuis moeten houden omdat de selecties al in oktober begonnen, terwijl de regio pas in februari was.

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:15

Gjilke schreef:
Om even op Sanne in te haken, is er al iemand achter wat je moet doen als je met een 5 jarige in de M2 30 wp hebt? Doorrijden of stoppen en wachtten tot hij 6 is.

Gewoon niet iedere week op concours gaan lijkt me, ookal doettie het nog zo goed. En dan rustig doorrijden tot hij wel 6 is (dan is het prima in een jaartje te doen als je standaard 3 wp per wedstrijd rijdt).

Sorry ik wordt een beetje simpel van dat gemier over die leeftijd. Die grenzen zijn niet voor niks ingesteld. Die zijn heus niet out of the bleu uit de klei getrokken.
Ik zeg maar zo, een kleuter leer je ook geen auto rijden, die mag dat ook pas alssie 18 is en ja dan moettie nog heel lang wachten, simpel.

Voor die ene uitzondering die op 6 jarige leeftijd klaar is voor de GP is het pech, het gros van de 6 jarigen in NL wordt iig beschremd tegen de grootheidswaanzin van hun bereiders.
Ik heb meer bewondering voor ruiters die hun 20jarige nog netjes voor elkaar hebben in de hogere klasses (ZZ t/m GP) en hun paard lekker fris op stal hebben staan, dan die gestreste kleuters van 6 die wel hun kunstjes laten zien maar op stal niet te hanteren zijn van de stress (uitzonderingen daargelaten).

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:39

Vippie, don't worry, ik ga in februari met mn dan vierjarige starten in de B. En was ECHT niet van plan hem voor zn 6e Z te hebben. Al zou ik het willen, zo getalenteerd ben ik nou ook weer niet .

Ik ben niet nieuwsgierig, maar wil gewoon alles weten

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:40

Evy schreef:
fresco schreef:
hihihi, ik kan er ook niks aan doen...

Ik hoorde dat een man zich wel pist off maakte:
Hij zei: eerst al die promotie regeling van 5 naar 10 opschroeven en nu dit erbij, jullie slaan er wel een slaatje uit!
Is het nog leuk om dan voor de amateur ruiter te blijven rijden?

Let op: dit zijn niet mijn woorden!!

Haha, ja ik was erbij...damn, die vent maakte zich wel erg druk zeg...

Maar goed, nu heb je verliespunten bij 45% en dat wordt nu 50%.
Een 5 is idd voldoende staat er in het boekje, maar in mijn ogen blijft een 5 gewoon een onvoldoende. Anders kom ik in opstand op m'n school, kan ik daar ook gaan zeiken dat een 5 eigenlijk wél een voldoende is

Dus een tussenweg tussen winst en verlies is er straks gewoonweg niet meer eigenlijk??? Dat hebben ze nl bij onze bijeenkomst niet gezegd.
Naja we wachten het nieuwe boekje wel af en dan zien we wel of we na april nog gaan starten.

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:47

Gjilke schreef:
Vippie, don't worry, ik ga in februari met mn dan vierjarige starten in de B. En was ECHT niet van plan hem voor zn 6e Z te hebben. Al zou ik het willen, zo getalenteerd ben ik nou ook weer niet .

Ik ben niet nieuwsgierig, maar wil gewoon alles weten

Ik heb geen idee wat jouw persoonlijke situatie is, ik heb het hier over het algemene gemiep over die 6 jarigen regeling.
Leeftijdsgrenzen zijn er gemaakt voor het behoud van je paard, maar als je eigenbelang voorop stelt dan is er toch iets goed mis.

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:52

amondi schreef:
26 x 5 is nog altijd 130! daar kan zelfs de KNHS niets aan veranderen.
30 x 5 is 150( nieuwe telling)
Jullie halen ws de oude en de nieuwe puntentelling doorelkaar maar bedoelen het allebei goed.

Het zou wel heel dramatisch zijn als je met de huidige puntentelling er al bij 150 uit ligt.

ohhh kijk dat verandert de zaak 30x6=180 dus marge van 30 punten.. dat is te overzien...

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:57

Vippie schreef:
Voor die ene uitzondering die op 6 jarige leeftijd klaar is voor de GP is het pech, het gros van de 6 jarigen in NL wordt iig beschremd tegen de grootheidswaanzin van hun bereiders.

Ik ben het overigens niet met je eens. Het gaat hier over Z, niet over GP. Daar zit nog een heel groot verschil tussen.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:23

Berijders toch, hoop ik. Ze gaan ze toch niet koken?

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:14

amondi schreef:
Berijders toch, hoop ik. Ze gaan ze toch niet koken?

Ja je weet maar nooit wat mensen gaan doen als ze niet naar de Z mogen promoveren

@ Vippie: Ik snap wat je bedoelt, maar vraag me toch af of het voor zo'n paard te zwaar is. Jammer dat je ze t niet even kan vragen he.

Love_Siempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:37

hey...ik heb niet alles gelezen hier...maar ik vraag me af:
"komt er een heel nieuw proevenboekje?"
ik weet niet of dit hier goed staat...maar als er een nieuwe komt,
wanneer is die dan te koop?
alvast bedankt...

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:39

Als je Paard&Sport gelezen hebt dan weet je het antwoord...
Ja, je kan het nieuwe boekje bestellen en in januari kan je hem in huis hebben.

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:19

KarinvdM schreef:
Als je Paard&Sport gelezen hebt dan weet je het antwoord...
Ja, je kan het nieuwe boekje bestellen en in januari kan je hem in huis hebben.

Hij ligt vanaf januari toch ook gewoon in de winkels? Of verwachten ze zo'n run op die dingen dat je ze maar beter kan bestellen?
Wat kosten ze eigenlijk

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:24

Zal wel weer belachelijk duur worden.

Suzanne F.

Re: Kick-off nieuwe dressuurproeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:21

Nou ik ben gisteren geweest in Hagestein en eigenlijk wist ik alles al een beetje wat er verteld werd. Wel leuke proefjes gezien op Dvd, sommige waren niet echt om naar huis te schrijven maar er zaten echt 2 kwijl Z proeven tussen. Later toen de namen er bij kwamen vond ik het ook niet zo gek dat ik het super Z proeven vond...

Maar er kwam een vraag uit het publiek hoe in de lager klassen een gewoon bewegend paard een hoog cijfer kon halen voor de gangen die apart beoordeeld worden. Jan Peeters echt heel droog: Tja een echt hoog cijfer krijgt ie niet maar als ie rijtechnisch goed voor elkaar en zuiver is ook niet echt laag. Maar een goed en ruimer bewegend paard krijgt een hoger cijfer. Daarom zijn de goede dressuurpaarden ook zo duur....
Heel opvallende opmerking van zo iemand. Bijna alle paarden die B en L lopen zijn gewoontjes. En de meeste mensen rijden toch voor de lol?? Op deze manier zuiveren ze de lagere klasses ook al van het de gewonere paarden en ruiters. Die komen niet meer aan hun punten als ze braaf rijden. Best sneu.

De jonge paarden proeven lijken me wel leuk, ga zeker meedoen als ze ergens uitgeschreven worden maar volgens Jan Peeters zal dat weinig zijn omdat vnl. de profs daarin hun jonge paarden starten en die dus niet op een landelijke gras concoursje te vinden zijn. Ben benieuwd op wat voor wedstrijden zo´n rubriek uitgeschreven wordt.

Niks gehoord over de winstpuntenregeling. Wel over de verliespuntenregeling maar bij vrijwillig de baan verlaten blijft het 2 verlies...

Anoniem

Re: Kick-off nieuwe dressuurproeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:31

Suzanne F. schreef:

Maar er kwam een vraag uit het publiek hoe in de lager klassen een gewoon bewegend paard een hoog cijfer kon halen voor de gangen die apart beoordeeld worden. Jan Peeters echt heel droog: Tja een echt hoog cijfer krijgt ie niet maar als ie rijtechnisch goed voor elkaar en zuiver is ook niet echt laag. Maar een goed en ruimer bewegend paard krijgt een hoger cijfer.
Daarom zijn de goede dressuurpaarden ook zo duur....

Heel opvallende opmerking van zo iemand. Bijna alle paarden die B en L lopen zijn gewoontjes. En de meeste mensen rijden toch voor de lol?? Op deze manier zuiveren ze de lagere klasses ook al van het de gewonere paarden en ruiters. Die komen niet meer aan hun punten als ze braaf rijden. Best sneu.

(

We gaan weer richting elitesport dus..............

Ik vind het niet sneu, ik vind het ronduit belachelijk dat mensen met een normaler paard, waar ze heel veel plezier mee hebben, op deze manier uiteindelijk niet meer mee kunnen draaien in de sport.

Ik heb toch altijd gedacht dat het ging om hoe je rijd, en niet hoe apart je paard is.............

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:33

Als je goed rijdt wordt je correcte paard vanzelf spectaculair

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:35

Samsam schreef:
Als je goed rijdt wordt je correcte paard vanzelf spectaculair

Het gaat over de B en de L Samsam.....mijn god, wil je dat die ruiters hun paarden dan ook al gaan trixen zodat ze van de grond af gaan draven

Doe ff normaal zeg ..........