Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Aimee schreef:Hmmmm.... of een soort van eenmalig toelatingsexamen.![]()
Een ieder die wedstrijden wil gaan rijden moet een examen afleggen in zowel springen als dressuur, slaagt de ruiter kan ie vervolgens een startkaart aanvragen en gewoon starten in alle disciplines (dus ook B + 1 dressuur voorafgaande aan springen zou kunnen vervallen). Evt. zou dat vergezeld kunnen gaan van een theorie examen, gewoon basiskennis van kundig rijden.
Urielle schreef:In Belgie is dat al zo ja.
Dressuurproefje net iets onder B-niveau, springparcoursje van 90 (voor de pony's lager) en een theorieexamen.
runningkawa schreef:Dat van Belgie klinkt zo gek nog niet.
En is dat dan eenmalig of bij elk paard als je daar mee op wedstrijd wilt?
dat laatste lijkt me niet zo
runningkawa schreef:ShannaY schreef:Daar is niks mis mee, maar daarvoor hoef je niet te zeuren dat je dan maar geen student moet worden. Juist omdat je nu student bent, kun je het je later wel allemaal veroorloven.
Met totaal irrelevant bedoel ik dat dit helemaal niks hiermee te maken heeft. Zoals het nu geregeld is kan vrijwel iedere paardeneigenaar die daar behoefte aan heeft mee doen aan wedstrijden, zonder alle poeha.
Ga je echter springen en dressuur samenstellen word dat een heel ander verhaal. Of moet dan iedere paardeneigenaar ineens vanalles gaan aanschaffen en het luxe leven zelf stil laten liggen? Ik vind paarden heel leuk, maar om nu mijn hele leven in Nederland te blijven, nee sorry.
Bovendien heeft niemand hier iemand egoistisch genoemd dacht ik hoor. Er werd alleen gezegd dat er nogal makkelijk gedacht word af en toe. Misschien voel jij je iets te persoonlijk aangesproken?
Ook niet studenten kunnen het verooloven
Niet iedereen vind leren leuk
Ik denk dat het helemaal niet zo'n ander verhaal gaat worden, want ook dan worden er in elke regio's meer springwedstrijden georganiseerd omdat er dan meer vraag naar is
En dresuuren en springen kan met 1 zadel, dus meer kosten heb je daar niet mee.Citaat:Het is een beetje een
egoistisch
idee er zijn zoveel mensen....enz
Ik zie dus het beetje egoistisch niet..keuzes noem ik dat gewoon
En ik voelde me niet persoonlijk aangesproken, dat waren juist de reaties volgend op mijn post, die ik behoorlijk overtrokken vond, zoals ik aluitlegde dat je het meteen allemaal verkeerd interpreteerd.
De kwetsende opmerkingen kwamen pas toen het nodig was mensen zonder een studie leeghoofden te nomen
Of alle studenten zo slim zijn en veel gaan verdienen...
Om hoog werken bestaat ook nog
Dus ik blijf erbij, iedereen kan wedstrijden rijden, is maar wat je kiest
en daar is geen goed of fout aan, omdat het persoonlijk is.