NK dressuur Nijmegen 2005

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bettine

Re: NK dressuur Nijmegen 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:50

Oke ik ben net thuis uit Nijmegen en heb genoten!

Anky was absoluut de terechte winnares.
Lingh vond ik er erg heet uitzien (was misschien nu zelfs iets te scherp eraan gezet?)
Vooral in de drafappuyementen in het omstellen zag er erg grof uit, verder nog wat rommeltjes. In het bein van de proef ook net niet mooi in de aanleuning.
Salinero ging super, werd alleen soms wat snel, en stilstaan blijft erg moeilijk. De eners gingen ook niet echt perfect.

Johan Rockx reed 2.5 pirouette en dat mag niet, dus dat werd met 0-en beoordeeld, en ook een lage artistieke presentatie dus, vandaar de lage cijfers.

Van Laurens heb ik ook genoten, hij leek haast wel de favoriet van het publiek vandaag! Na zijn kür gelijk een staande ovatie. Erg leuk hoe dat paard vooruit is gegaan en hoe hij hem rijdt. Super! Vond hem haast beter nog gaan dan Lingh, maar Lingh 'spettert' natuurlijk nog net iets meer.

Willeke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:54

Dominque schreef:
Weet iemand toevallig wie (professioneel) foto´s gemaakt heeft op het NK? Bij mijn proef (landenproef junioren op vrijdag) stonden 2 fotografen... maar wie?!

Jacob Melissen staat normaal te fotograferen maar die heb ik niet gezien dit jaar. Constanza (haar echte naam ken ik niet) maakt ook wel foto´s op het NK, maar ik kan haar site o.i.d nergens vinden!

Clown Hellup!! Clown

www.arnd.nl
En van Constanza heb ik alleen maar haar e-mail ; constanza@planet.nl

MorLor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:41

Respect voor Sven die weer eens zwemles-te paard kreeg. Weet niet wat dat is met stromende regen, Nijmegen en Sven, maar volgens mij heeft ie er patent op aangevraagd!
Verder super küren vandaag : nieuwe kür van Kirsten was al top, maar die van Laurens was bijna nog gaver (die wissels om de pas op de volte Vork ) en als mijn paard zo kon strekken zou ik het ook 5 keer laten zien Cool, Edward was goed maar kan nog beter (was volgens mij in Las Vegas ook beter). Anky was weer heel erg goed, vooral piaffe/passage/ appuyementen. Dat moeten toch gewoon 10én zijn, net zoals de pirouettes van Lingh..
Ik heb in ieder geval een mooie dag gehad, zat veilig op de 6e rij, dus geen last van inwaaiende regen zoals de mensen op de 1e rij Haha!
Nou maar hopen dat we straks nog ff na kunnen genieten op ned 2 (en hopelijk langer dan 5 min..)

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:45

Ja inderdaad Sven werd lekker natgeregend.
Alleen 1 grote vraag; WÁÁROM nog steeds die kür?!! Ziek

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:54

VValar schreef:
Op ned 2 wordt vanavond aandacht besteedt aan nk nijmegen tussen 19.00 en 20.00 uur.

Hehe eidelijk wat te zien Haha! Al vrees ik dat het niet echt lang zal wezen.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:04

ik ga even kijken op ned 2 Tong uitsteken begint nu alst goed is.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:10

ANky heeft echt terecht gewonnen! Laurens was super!! Hyper!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:19

Studio Sport tot nu toe: voetbal, turnen, hockey................
ff wachte nog ...................

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:45

Exact 4 minuten en 10 seconden heeft Studio Sport het NK uitgezonden, het is toch geweldig!! De moeite nemen om 4 minuten uit te zenden, vindt ik echt fantastisch( mooi niet dus...grrrr)

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:45

Bij de NOS hebben ze meer aandacht voor een stel jonge schoonspringers die internationaal nog niks gepresteerd hebben dan voor de paardensport... het is ook altijd hetzelfde met die lui!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:49

whaha en die verslaggever maar door blijven praten over dat Edward zijn nieuwe kur reed en de muziek zoveel beter paste bij de bewegingen van zijn paard Clown

kadir4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:51

Bettine schreef:
Oke ik ben net thuis uit Nijmegen en heb genoten!

Anky was absoluut de terechte winnares.
Lingh vond ik er erg heet uitzien (was misschien nu zelfs iets te scherp eraan gezet?)
Vooral in de drafappuyementen in het omstellen zag er erg grof uit, verder nog wat rommeltjes. In het bein van de proef ook net niet mooi in de aanleuning.
Salinero ging super, werd alleen soms wat snel, en stilstaan blijft erg moeilijk. De eners gingen ook niet echt perfect.

Johan Rockx reed 2.5 pirouette en dat mag niet, dus dat werd met 0-en beoordeeld, en ook een lage artistieke presentatie dus, vandaar de lage cijfers.

Van Laurens heb ik ook genoten, hij leek haast wel de favoriet van het publiek vandaag! Na zijn kür gelijk een staande ovatie. Erg leuk hoe dat paard vooruit is gegaan en hoe hij hem rijdt. Super! Vond hem haast beter nog gaan dan Lingh, maar Lingh 'spettert' natuurlijk nog net iets meer.

ik was er ook vond juist dat Salinero er niet goed bij was.. beetje vlak vond ik in tegenstelling vond ik dat edward Gal Geldnet Lingh wel lekker heet had Haha! v0nd zelf wel dat Lingh had moete winne Knipoog haha maar voor anky is het ook leuk !! Vork
indderdaad laurens was ook super!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:54

Ik ben ook net terug en wacht ook op het kwartier nagenieten op Studio Sport...

Het was afwisselende emotie vandaag op de tribune. Sven, Kirsten, Anne reden keurig, wat een fantastisch paard die van Anne, en wat een correctheid dat paard van sven (zou hij er stiekum toch profijt van hebben dat hij al een jaar bij Sjeff traint, evenals Edward, Laurens en Anky?, ik vond Sven ook supernetjes zitten, hij was niet meer zo aan het heffen aan de voorkant).

Laurens was fantastisch, al kan de piaffe wat meer expressie hebben. Maar wat een show!!! (5x uitstrekken en de series op de volte, net als vroeger, toen deed iedereen dat, leuk voor de show maar minder voor de jurering omdat je niet kan zien of hij ze recht springt).

Lingh kwam rond de baan en gaf daar het gevoel dat hij wat wakker was geschud na de twee eerste dagen. Met een lange zweep eraan leek hij er (weliswaar meer bang dan rijtechnisch) meer aan te trekken. Eenmaal in de baan ging het de eerste 3 lijnen goed en toen was alles weg. Veel teveel punten... Wat een aanfluiting... De appuyementen moest hij echt om schoppen, de series die moeilijk gingen, het hele gewone piafferen en het schoppen van Edward om hem aan de gang te houden ontsierden het beeld. Hopen op wat vakantie zodat hij gauw weer kan vlammen zoals we gewend waren...

Anky won terecht. Er kan nog niemand in de buurt komen als zij geen grove fouten heeft. Alles zo gecontroleerd, zo mooi getimed, elke overgang zoals het moet, nergens een hapering daar waar gescoord dient te worden. Elke pas evengroot. Echt fantastisch! Hij was ook duidelijk bij de les, ze mocht er nu echt aan rijden en dan is Anky daar. Petje af!

Verder heb ik op het voorterrein met verbazing naar Painted Black gekeken die ze nog even rustig wat werk liet doen. Wat een passage, wat een uitstraling en wat een lossigheid. Fantastisch!

Heb het net op tv gekeken, leuk om te zien hoe daar bij Edward inderdaad de eerste minuut te zien was. Hopen op betere tijden maar... (het dekken zal Lingh kracht kosten denk ik)

Al met al een leuke dag, met regen, zonneschijn en leuke en minder leuke combinaties...

Wat zal Laurens lekker slapen...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:56

Cayenne schreef:
whaha en die verslaggever maar door blijven praten over dat Edward zijn nieuwe kur reed en de muziek zoveel beter paste bij de bewegingen van zijn paard Clown

whahaha ja idd!
ik zo tegen mijn moeder "DAT IS ZIJN NIEUWE KÜR HELEMAAL NIET! WAT banketstaaf DIE VENT!"

Shadow06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:57

Ik vond zowel Edward als Anky vandaag maar heel "gewoontjes" rijden voor hun doen. Al werd Anky halverwege de proef wel spectaculairder. Maar de prestatie die Laurens vandaag neerzette vond ik echt fantastisch! Ik heb echt genoten van zijn kür. Had hem 2 weken geleden in Helden zien rijden, toen was de "presentatie" van deze nieuwe kür. Maar hij had toen maar kort losgereden en het hele beeld was toen heel onrustig en hij maakte veel fouten, maar zoals hij vandaag reed... Ik heb echt respect voor hem!!! SUPER!!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:59

Ben ook net thuis het was super zat helemaal vooraan Bloos !!! Laurens en Ollright waren echt goed Cool (plublieks lieveling Haha! ) jammer voor Edje maar Anky heeft het verdient Salinero was top Vingers aflikken . ANGELA 1E BIJ YOUNG RIDERS, Woehoew!!! Pling

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:59

Alanta schreef:
Exact 4 minuten en 10 seconden heeft Studio Sport het NK uitgezonden, het is toch geweldig!! De moeite nemen om 4 minuten uit te zenden, vindt ik echt fantastisch( mooi niet dus...grrrr)

Ja wat hebben ze weer enorm veel moeite genomen om ons een plezier te doen Boos! . Ik had nog even hoop dat we van Edward en Anky de hele kür zouden zien, maar helaas..

Shadow06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:02

Hier nog een picture van Laurens Haha!

[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=AGSEJH4N[img]

Shadow06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:04

nog een poging tot het plaatsen van een foto...

Afbeelding

kadir4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:06

k vond alleen het punte verschil tusse anky en edward heel groot.. Verward

lovelynutia

Ik ga ook nog foto's plaatsen ergens in ITP zijn er wel heel veel moet gaan kiezen ja met 3 camera's kom je een eind Tong uitsteken

FlairS

Studio Sport:BEDANKT!!!!!!!

finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:08

misschien is het al gezegd maar ik zag imke met sunrise niet op de uitslag van de Kür.. mocht ze niet rijden?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:09

Sunrise was niet helemaal fit, dus is ze niet gestart.

Shadow06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:10

ze heeft niet gereden, maar ik vroeg me eigenlijk ook af waarom niet... weet iemand dat?