Wauwwwwwwwwwww, kippenvel telkens weer bij die passage! Uhm eigenlijk wel de hele proef
Eva_
Geplaatst: 25-08-04 20:27
Echt geweldig! Vind het super voor haar! Zeker met zo'n nieuw onervaren paard
_Rianne_
Geplaatst: 25-08-04 20:31
Ik heb zo zitten huilen! Dit is zoooooooo gaaf!
Anoniem
Geplaatst: 25-08-04 20:33
Ik heb nog nooit zo gespannen voor de tv gezeten als vandaag... (misschien bij die haaienfilm van laatst, ok... )
Wat was Salinero apart zeg!
Maar toen Rusty van start ging was ik wel even bang dat het nog heel moeilijk zou kunnen gaan worden, wat had ze hem er goed voorstaan vandaag! Ulla heeft er echt voor gestreden. Toen hij echter een paar hakkels had en de pirouetten niet zo briljant waren wist je hetb eigenlijk wel, maar dan moeten die jury's dat ook nog willen punten en dat is in het verleden wel eens moeilijk gebleken...
Maar Anky heeft het goud echt verdiend
amagun
Geplaatst: 25-08-04 20:35
Mag ik effe zeiken dan? Vond de serie's niet echt uit het boekje...
Maar verder subliem was gewoon DE beste kür van vandaag
Super gereden, zoals eigenlijk alleen ons Ank kan
Georgette
Geplaatst: 25-08-04 20:36
Ik vond de muziek van Anky ook veel flitsender dan die van Ulla.
Loesss
Geplaatst: 25-08-04 20:37
Super!
Bellamafia
Geplaatst: 25-08-04 20:38
Het was echt prachtig!!!!!! Kreeg er gewoon kippevel van... en tranen in mn ogen toen ze zo ging huilen met het ophalen van de medaille ... Echt super blij voor d'r.. en ECHT VERDIENT ... Echt een super proef ... had hem al eerder gezien .. Maar toch elke keer weer HOOG kippevel!!!
anydale
Geplaatst: 25-08-04 20:39
SUPER!!!!!
Ze Was duidelijk beter Dan Ulla, Echt verdiend Gewonnen!! Hele mooie kur
Gail
Wouter: NIET ZEIKEN!!! Al moet ik zeggen dat ik ook éven mijn hart vasthield vóór de wissels, zo van 'galoppeer door!!' Maar dat deed ze en ze reed absoluut de beste kur van de dag, en dat met een tienjarige....onvoorstelbaar, of zoals ze op het NOS journaal zeiden: 'bijna bovenmenselijk'
KWPN"Anky, Anky, ANKY!" Aan het enthousiasme van de tribune kwam geen einde na de rit van Anky van Grunsven met Gestion Salinero. Met een magistraal optreden heeft Anky van Grunsven haar Olympische overwinning van Sydney gecontinueerd in Athene. Met een nieuw jong paard, dat de eerste dag in de Grand Prix nog verschrikkelijk bang was, groeide Anky in deze Olympische thriller naar een ongekend niveau. De topscore in de ' Chanson Esprit-kür met Gestion Salinero (85.75%) verwees de grote concurrente uit Duitsland Ulla Salzgeber naar de tweede plaats. Een afscheid van Rusty in zilver dus, want een uiterlijk zeer beheerste maar innerlijk aangedane Ulla vertrouwde iedereen toe Rusty nu alleen nog maar thuis voor haar plezier te zullen rijden en af en toe op een show. Anky van Grunsven moest even vijf minuten tot zichzelf komen, met haar paard, met Sjef, met hoefsmid Renirie, met teamarts Van Schie, voordat ze klaar was om alle camera's, microfoons en vragen aan te kunnen. Begrijpen deed ze het nog niet, haar zege, maar, zo zei de trotse Sjef "we begrijpen wel dat we God op onze blote knieen kunnen danken dat we voor de tweede keer het beste paard van de wereld in onze stal hebben staan. En dat is al ongebrijpelijk genoeg." In een Olympiade tijd twee keer individueel goud winnen met twee verschillende paarden: lang geleden deed de Zweed Henry St Cyr dat Anky voor, in 1952 won hij goud met Master Rufus, in 1956 won hij met Juli. Nu deed Anky dat, met Bonfire en Salinero, in 2000 en zojuist. "Maar deze was moeilijker", oordeelde Anky.
De bronzen medaille was voor de Spaanse Beatrice Ferrer-Salat met Beauvalais, de eerste individuele medaille ooit die Spanje won. En dat in aanwezigheid van de Spaanse koningin en haar zuster, F.E.I.-voorzitter Dona Pilar de Bourbon. Dona Pilar de Bourbon stak haar enthousiasme niet onder stoelen of banken voor dit hitorische moment voor Spanje en wuifde enthousiast met een grote Spaanse vlag nadat Breatriz gereden had.
Imke Schellekens-Bartels eindigde na een fantastisch toernooi, waarvan het laatste onderdeel enkele schoonheidsfoutjes kende, op de elfde plaats met de KWPN-goedgekeurde hengst Gestion Lancet. "De prestatie van mijn moeder op haar eerste Olympische Spelen heb ik met twee plaatsen verbeterd: zij werd 13e in Los Angeles in 1984. Ik nu twintig jaar later 11e", lachte Imke.
(DWR/CvA, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)
Dat zinnetje over dat beste paard....écht, ik blíjf janken!!!
LuckyBoy
Jaa! ik heb het gezien! echt mooi!! ze verdient het!
Stinkmodder
Geplaatst: 25-08-04 20:40
Ik vond trouwens dat commentaar door de kur heen maar irritant...
Waren mn ouders eindelijk een keer stil!...
lies
Geplaatst: 25-08-04 20:41
Wouter24 schreef:
Mag ik effe zeiken dan? Vond de serie's niet echt uit het boekje...
Echt niet? Ik ben zo chauvinistisch als de pest natuurlijk (en heb eigenlijk niet zo veel verstand van dressuur ), maar ik vond ze allemaal prachtig
Sjiem
Geplaatst: 25-08-04 20:43
Go Anky Go Anky Gooooooo Anky!! Vet Goed man!
Dit heeft ze echt verdiend naar een moeilijk jaar!!
Salinero is een super paard ook hij heeft het verdiend!
lies
Gail schreef:
Dat zinnetje over dat beste paard....écht, ik blíjf janken!!!
Ja, kippenvel en een warm gevoel Bij het hele stuk overigens.
Justy
Ik blijf ook janken Mijn vriend kwam daarstraks binnen, ik: "Anky heeft gewonnen " Hij begreep maar niet waarom ik nou huilde
Die series waren mischien niet uit het boekje maar wel zo op de maat van de muziek dat ik alleen dat nog maar kon zien, heb echt met mijn mond open zitten kijken...
PintoNatal
whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah echt geweldig
Anoniem
Geplaatst: 25-08-04 20:45
lies schreef:
Echt niet? Ik ben zo chauvinistisch als de pest natuurlijk (en heb eigenlijk niet zo veel verstand van dressuur ), maar ik vond ze allemaal prachtig
Jij chauvinistisch Lies?? Dat was me nog niet opgevallen
Malabarista
Wow, dat is goed zeg! Ik had het niet verwacht met zo'n jong paard. Ik heb helemaal niks gezien van de paardensport dit jaar. Dus ik kan er niet over oordelen. Nederland doet het wel goed dit jaar zeg.
PPPeet
Wow net het journaal op ned 1 gekeken. Was een heel stuk over anky en sali
Anoniem
Geplaatst: 25-08-04 20:48
Wouter je hebt stiekem wel gelijk over de series
En voor alle mensen die tegen de manier van werken van S&A zijn:
doe het ze maar eens na om 2x achter elkaar een Olympisch kampioen op te leiden. Ik vind het onvoorstelbaar!
lies
Geplaatst: 25-08-04 20:49
Picasso schreef:
Jij chauvinistisch Lies?? Dat was me nog niet opgevallen
Ook maar een heel klein beetje hoor, logisch dat het niet opviel
lies
Geplaatst: 25-08-04 20:49
Nu Ned2!!
Marleen_
Geplaatst: 25-08-04 20:50
wow wat kickuuhh ik vind echt zo super knap, ik bedoel eerste OS voor Salinero en dan goud, echt petje af klasse!!