De spaanse schimmel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:50

Ik denk dat wij paarden zijn gaan fokken welke de gevraagde onderdelen beter kunnen uitvoeren.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:53

ja psies, dát volgt daaruit...dat we paarden zijn gaan fokken die de gevraagde onderdelen uit kunnen voeren...en niet de gevraagde onderdelen aanpassen aan de paarden die wij het meest voor dressuur gebruiken...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:27

Zo als gewoonlijk staan de beste stuurlui aan wal .
Volgens mij moet je je kwalificeren om mee te doen aan de OS.
Volgens mij hebben de deelnemers de kwalificaties gehaald.
De 1 is beter in dit en de ander is beter in dat. Elk paard heeft zijn + en zijn - punten. Of het nu een KWPN, PRE, Oldenburg of wat dan ook is.
De ene ruiter zit doodstil en de ander schut alle kanten op. Bij de 1 zie je geen hulpen en bij de ander zie je alles.
Als de kritische mensen hier het zo goed weten en kunnen, waarom rijden jullie daar niet Verward . Soto heeft het wel geflikt, en jullie.........

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:37

Hoi
even een vraagje: Hoeveel mensen hebben hier inzicht hoe een GP proef gepunt wordt? Ik hoorde vorige week namelijk dat ze in de GP veel uitgebreider punten en dat sommige punten ook dubbel tellen. Voorbeeld: beoordeeld wordt: overgang passage-piaffe - de piaffe - overgang piaffe-passage. Daarnaast tellen de punten voor piaffe, uitgestrekte stap (en nog een onderdeel) dubbel. Het is dus veel onoverzichtelijker voor een leek om inzicht in de eindscore te krijgen, althans zo is het voor mij. groetjes Elske
Laatst bijgewerkt door Elskevree op 24-08-04 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:41

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:43

Bedankt Lovely!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:43

Klopt, voor de overgangen piaff/passage en passage/piaff krijg je één apart punt.
Uitgestrekte stap en de pirouettes tellen dubbel. Piaffe volgens mij niet maar je krijgt daar meerdere keren een punt voor omdat je het meerdere keren moet uitvoeren.
Ik weet niet of er een serie dubbel telt...

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:57

Ragne schreef
Citaat:
dat we paarden zijn gaan fokken die de gevraagde onderdelen uit kunnen voeren...en niet de gevraagde onderdelen aanpassen aan de paarden die wij het meest voor dressuur gebruiken...

Ehhh.. .volgens mij is dat juist wel gebeurd. In de 19e eeuw werd de Barok met al haar pracht en praal verstoten. Dit had niet alleen effect op de maatschappij en op kunstuitingen (schilder- en beeldhouwkunst of muziek bijvoorbeeld), maar ook op de paarden. Het barokke paard èn de barokke rijkunst werden overboord gezet en men ging verder in de rijkunst met meer langgelijnde paarden (Engelse volbloeds bijvoorbeeld). Doordat deze paarden vanwege hun bouw de tot dan toe uitgevoerde dressuur-oefeningen (de barokke rijkunst dus) niet goed konden uitvoeren, is men de dressuur-oefeningen gaan aanpassen. Vandaar dat je nu de courbette, terre à terre, levade en capriole bijvoorbeeld niet meer terug ziet in de sport-opleiding van het paard. Als hoogste graad van verzameling wordt nu de piaffe gezien.

Tegelijkertijd met de verandering in de gebruikte paarden, kwamen ook de militaire rijscholen (tbv de cavelerie) op. Omdat in deze scholen ook minder getalenteerde mensen opgeleid moesten worden, werden sommige oefeningen weliswaar gehandhaafd maar wel aangepast (op die manier is bijvoorbeeld de schouderbinnenwaarts op vier sporen verdwenen). De oefeningen uit de militaire school worden nu nog steeds gebruikt in de sport.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:36

bealy23 schreef:
Allemachtig, dit bedoel ik nou Haha!
Echt waar, mensen die goed onderbouwd uitleggen waarom het slecht was, daar heb ik respect voor, maar dit..... >;)
verder eens met idra, de beste zal morgen winnen Lachen
En we hopen natuurlijk dat dat Anky zal zijn! *LOL*

Jaa uhhh mot ik dan over elk dingetje gaan zeike wat fout was?

Judithranita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:55

Wat een commentaar op die man, zie het zelf maar eens te presteren!!!!!!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:59

Judithranita schreef:

Wat een gezellige binnenkomer zeg!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:25

Judithranita schreef:

Welkom op bokt!! Haha!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:42

Wie kan mij uitleggen waarom Invasor nog boven Lancet stond??? Want hij maakte nou toch ook echt fouten in zijn pi/pa's dus daar kan hij zijn punten niet op gescoord hebben.
Vond invasor in de GP stukken beter (al vond ik het toen niet ruim 72% waard) Maar ik snap gewoon echt niet waarom hij nog boven Lancet stond in de GPS. Op welke onderdelen heeft hij dan zijn punten gehaald????

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:02

Is dat niet omdat de punten van de 2 proeven samen geteld zijn?

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:59

frunnik schreef:
Wie kan mij uitleggen waarom Invasor nog boven Lancet stond??? Want hij maakte nou toch ook echt fouten in zijn pi/pa's dus daar kan hij zijn punten niet op gescoord hebben.
Vond invasor in de GP stukken beter (al vond ik het toen niet ruim 72% waard) Maar ik snap gewoon echt niet waarom hij nog boven Lancet stond in de GPS. Op welke onderdelen heeft hij dan zijn punten gehaald????

Ze nemen het gemiddelde van de 2 proeven!!
Volgens mij is dat de reden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:25

Ik vind het een geweldig paard en die man echt grappig. Laat tenmnste een beetje zien dat niet alles zo strak hoeft, oke, het ziet er niet super uit, maar wel leuk voor de afwisseling op al diezelfde paarden.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:33

Voorlopig rijdt Soto op de olympische spelen en jullie niet...............

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:37

windhond schreef:

Zo is het maar net. Tong uitsteken
Zo als ik al zei, "De beste stuurlui staan aan wal".

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:49

windhond schreef:

dus omdat wij niet daar rijden, mogen we ook geen mening hebben?? Sorry maar dat gaat er bij mij niet in. Mogen we ook de Nachtwacht (of welk ander schilderij)niet lelijk vinden omdat we het zelf niet kunnen schilderen??
Het gaat hier in dit topic toch gewoon wat je van paard en ruiter vindt??
Of zie ik dit nu zo verkeerd??
Nu heb ik al eerder gezegd dat ik het erg knap vind van die man, en dat ik er erg veel respect voor heb, maar nog steeds vind ik het paard niet mooi (maar dus wel knap dat hij de oefeningen kan lopen) en de zit van de ruiter niet mooi (maar nogmaals, hij DOET het maar wel!!).
Sorry hoor, maar zo'n reactie vind ik ook weer het andere uiterste.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:01

tja de waarheid is hard he

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:04

tut tut, wéér zo'n goed onderbouwd antwoord Haha!
nee ik vind het gewoon jammer dat je je mening niet kan geven zonder dat er zo op gereageerd word!
Wanneer je zelf nou iets toe te voegen hebt, vind ik het wat anders, maar ook dat gebeurt niet.
Als je mijn vorige 2 reacties goed leest, zie je dat ik het erg knap vind van Soto wat hij doet, maar dat ik niet van het type paard hou en dat ik zijn zit niet mooi vind. Ik heb nooit gezegd dat ik het beter kan (niemand hier bij mijn weten), maar dat wil dan niet direct zeggen dat we er geen mening over mogen hebben!
Laatst bijgewerkt door sans6 op 24-08-04 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:05

windhond schreef:
tja de waarheid is hard he

Rolleyes

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:23

Denk je dat al die juryleden die daar zitten op Olympisch niveau hebben gereden?
En die mogen toch ook de combinaties beoordelen *LOL*, in jullie redenatie zou dat ook niet mogen Knipoog

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:43

Als jullie beter je best hadden gedaan, dan hadden we jullie wel op de OS, Wk, EK en NK gezien. Dan hadden jullie kunnen laten zien hoe het WEL hoort en moet. Maar helaas.......

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:07

waarom voel je je zo aangevallen sans6? Volgens mij heb ik niet een keer je naam genoemd