pavo cup selectie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 07:00

Okkie1 schreef:
Een vraagje tussendoor voor degene die al gereden hebben (bij de 4 jarigen), welke oefeningen hebben jullie laten zien?

je kwam de ring binnen, je moest gaan draven op een bepaalde hand, en toen moest je een keer middendraf doen op de lange zijde tegen over de jury, en toen moest je wijken voor je linkerbeen, en toen afwenden en middendraf, en toen wijken voor je rechterbeen, en toen op de volte, en toen in galop, en middengalop op de langezijde, en toen de diagonaal op, en in draf overgaan op X, en toen weer op de volte en in de andere galop, en toen ook weer middengalop, en toen moest je weer op de volte, en hals laten strekken, en toen in stap over gaan, en oppakken, en even stappen, en opstellen, en de baan uit Knipoog

Welpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 08:06

Hoi,

wie is er vandaag in Heerjansdam geweest, ik kijk op de startlijst en zie dat Sheila Sentges ons gefokte paard rijdt. Tiara. Weet iemand hoe dat is gegaan of kent iemand haar, het lijkt mij geweldig om ons paard nog eens te zien. Ik hoop dat ik wat hoor.

Groeten van welpie

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 09:40

Welpie schreef:
Hoi,

wie is er vandaag in Heerjansdam geweest, ik kijk op de startlijst en zie dat Sheila Sentges ons gefokte paard rijdt. Tiara. Weet iemand hoe dat is gegaan of kent iemand haar, het lijkt mij geweldig om ons paard nog eens te zien. Ik hoop dat ik wat hoor.

Groeten van welpie

ja ik ben heel benieuwd hoe het vandaag allemaal gegaan, is, hoop dat we straks ook uitgebreide verslagen krijgen!

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:00

hoi hoi ik had gister in dronten gereden en had 65,5 punten helaas net te weinig maar was super tevreden hij was heel braaf ze vonden hem wat klein 1.67 en nog wat jeugdig, komt goed we rijden rustig verder. gr

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 10:02

joop007 schreef:
hoi hoi ik had gister in dronten gereden en had 65,5 punten helaas net te weinig maar was super tevreden hij was heel braaf ze vonden hem wat klein 1.67 en nog wat jeugdig, komt goed we rijden rustig verder. gr

ow netjes toch! gelukkig hadden ze niks over mijn paard gezegt qua hoogte, want die is ook maar 1.65/1.66, maar ik merk dat ze nu toch wel aan het groeien gaat, en tja ze is nog veel te iel, maarja komt goed!

Nog veel succes met je jonkie!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 18:25

en zijn er al uitslagen bekend?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:46

Nou, ben vandaag naar Heerjansdam gegaan met Totaltje.

Ik kwam door onvoorziene omstandigheden later aan dan gepland, om half 10, en ik moest om 5 voor 10 starten...dat ging ik dus nooit halen (erg prettig ebgin, maar ja...) Ik naar de ring toe, om de ringmeester te zoeken. Ik kon de persoon in kwestie niet vinden, dus ben total maar gaan klaarmaken.

Wat kunnen 4-jarigen zwaar zijn zeg...Total vond alles buiten natuurlijk veel interessanter dan wat ik hem vroeg (voetje, om zijn stiften in te draaien), dus dat duurde even...na een kleine woordenwisseling met Total had ik het toch voor elkaar...(wat een appel al wel niet kan doen...haha

Zadel erop, hoofdtel in, zelf ook nog even omgekleed en toen naar de ring. Het was ondertussen net iets over 10-en, dus vond dat ik het nog snel had gedaan.
Aangekomen bij de ring, gaf de ringmeesteres mij een standje, dat ik niet had gemeld dat ik later was. Waarop ik zei dat ik haar dus niet kon vinden, en toen Total maar ben op gaan zadelen. Daarop zei zij dat ik dan wel een ander kon sturen...Natuurlijk, maar ik was alleen, dus dat werd moeilijk....Dat vond ze wel heel vreemd (erg raar, hoor, als je op een doordeweekse dag op wedstrijd gaat, er zijn ook mensen die moeten werken...)

Toen even overlegd en ik mocht (lees: moest) over 5 minuten de ring in...oke....
Total was ondertussen zijn ogen uit aan het kijken, want wat zijn tuigers met van die rammelbakjes toch spannend....Na een paar keer bijna gebeten te zijn door reclameborden (kon Total niet laten inzien, dat dit lieve reclameborden waren...), gaf ik hem een tikje, waarop een bokkenserie kwam, en een flink stukje rennen door de losrijbaan (ja, mensen dat was ik...)
Na weer controle te hebben nog even op de ander gereden, en toen de bak in....
We hebben best spectaculaire stukken in de ring laten zien (met dank aan de tuigers en rammelbakjes..), en verder liep Tootje best redelijk...hij kan wel veel beter, maar ja, 5 minuten losrijden is ook niet echt optimaal...

Ik weet nu alleen mijn punten nog niet, want ik moest weer gelijk weg...kon alleen 's ochtends vrij krijgen. Dus hopelijk staat het morgen op de site van het kwpn, dan kan ik het zien (wel zo leuk...)

Verder ben ik erg trots op mijn paardje, en was een chaotische, maar wel leuke ochtend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:50

Welk nr had je Prakkie?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:52

619....

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:54

en kan je ook kijken wat 621 had, dat paard zat bij mij in de ring, en ik vond het een erg leuk paard, de jury volgens mij ook...

Ik denk eigenlijk niet dat ik erg hoog gescoord heb, weet niet waarom, maar dat gevole heb ik...denk dat 621 wel aardig hoog heeft gescoord...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:08

621 had 75 punten............Lotje Schoots met een Florestannakomeling!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 19:10

ow ben benieuwd zeg! als hij het net zo goed zou doen als prakkie zou het super zijn! heb je toevallig nog meer bokkers gezien?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 19:32

eeeh ik zag net op de uitslag van Dronten staan dat Tender Feelings (metall X Jetset D) 68.5 had!!! dit paard was aangekocht door Desiree83 op een veulenveiling, en is toen als jaarling (of nog jonger/ouder) weer verkocht!!!! Dit zal Desiree heel leuk vinden om te horen!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:02

Pipo schreef:
621 had 75 punten............Lotje Schoots met een Florestannakomeling!

Was de winnaar bij de 4 jarige

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 20:12

frunnik schreef:
Was de winnaar bij de 4 jarige

en hoe had jouw paardje het gedaan?

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:25

Zoals beloofd ook mijn verslag van vandaag. Gelukkig viel het weer reuze mee en hebben we het bijna droog gehouden.

Ook ik had wat problemen om stiften in te draaien en ook een zadel opleggen kan in zo'n situatie best ingewikkeld zijn. Boos! Zoals ik al had vertelt heeft mijn instructrice mijn paardje voorgebracht.
Safier was vandaag een beetje (veel Schijnheilig ) dwars en was niet echt meewerkend. Maar het was dan ook weer een hele ervaring. Al met al heeft hij zich best netjes gedragen, ik zag er een aantal bokken dat ik dacht "al is het nog zo'n mooi paard, ben blij dat het de mijne niet is"

Maar goed, het duurde even voor dat Safier een beetje bij de les was en hij bleef wat stug in de aanleuning, maar uiteindelijk liep hij best aardig toen hij de ring in moest Lachen
Helaas had hij wat moeite met de overgang van een goed verende buitenbak naar het gras. Hierdoor moest hij even zijn draai vinden waardoor hij zich in draf niet helemaal liet zien. Hij kan heel mooi los door zijn lijf en vanzelsprekend draven, maar nou liet hij zich net niet helemaal los. Hierdoor word de aanleuning automatisch ook wat minder en ziet het er allemaal net wat gedwongen uit. Hierdoor was hij ook wat minder in het schakelen omdat hij dan ook wat tegen het been is, en als je dan te veel been geeft gaat hij gelijk in protest.
Gelukkig ging de galop al wat beter, hij begon toen een beetje de bodem aan te voelen en kreeg wat meer zelfvertrouwen. De galop is nog zijn moeilijkste gang omdat hij nog een hoop kracht mist. Hij schopte nog wel een keer naar het been maar liet zich verder nog aardig rijden. Hij wil zich namelijk nogal eens dubbelvouwen. Haha!
Het halsstrekken en de stap gingen gewoon goed, je zag ook dat hij na de galop veel beter draafde, veel losser en zelfverzekerder. Dus dat is weer een mooie ervaring.

Al met al had Safier toch maar mooi 64,5 punten en ik ben hier ook enorm trots op *LOL* Dit was een score waar ik op hoopte als hij goed zou lopen, maar zijn beginnende draf had ik die hoop wel een beetje opgegeven. Doordat hij zo aan de bodem moest wennen had het best een beetje een negatieve uitstraling terwijl wanneer hij zich goed loslaat het wel vanzelf lijkt te gaan.

Er mochten maar liefst 8 paarden door naar Ermelo en dat waren ook echt wel paarden die 4 keer zoveel hebben gekost als die van mij. En mijn paardje was toch maar mooi 13de.
Ben dus erg blij met het resultaat. Haha!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 20:28

netjes netjes!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:31

Ja gaaf hè, en dat voor mijn 'gewone' paardje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:32

Netjes Frunnik!

Ik heb bij de CK zelf gezeten en dus de Pavo niet gezien. Toen de uitslag van de Pavo kwam ben ik naar huis gegaan omdat ik verwachtte dat het erg druk op de weg zou zijn. Dus die heb ik ook niet gezien.

Ditmaal dus geen verslag van mij ( Daar zullen sommigen vast blij om zijn Haha! Knipoog )

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:39

Pipo schreef:
Netjes Frunnik!

Ik heb bij de CK zelf gezeten en dus de Pavo niet gezien. Toen de uitslag van de Pavo kwam ben ik naar huis gegaan omdat ik verwachtte dat het erg druk op de weg zou zijn. Dus die heb ik ook niet gezien.

Ditmaal dus geen verslag van mij ( Daar zullen sommigen vast blij om zijn Haha! Knipoog )

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Tong uitsteken

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:49

5 jarigen:

638 62,5
639 67,5
640 59,5

641 65,5
642 65
643 61

644 62,5
645 67
646 64

648 70

649 45
650 67,5
651 77,5

653 68,5
654 62,5

656 65
657 59,5

658 56,5
659 64,5
660 57

661 60
662 62
663 63

664 65,5
665 62

666 69
667 70
668 49

Desiree83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:25

Hai Maud,
Inderdaad heel erg leuk dat Tender het zo goed gedaan heeft! Mag ik toch een beetje trots op gaan.
Ik start Scaramouche inderdaad niet (lig ik waarsch. ergens aan hets strand te bakken hihi), heb ik vandaag ook doorgebeld, moet nog veranderd worden op de startlijst.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 21:28

Desiree83 schreef:
Hai Maud,
Inderdaad heel erg leuk dat Tender het zo goed gedaan heeft! Mag ik toch een beetje trots op gaan.
Ik start Scaramouche inderdaad niet (lig ik waarsch. ergens aan hets strand te bakken hihi), heb ik vandaag ook doorgebeld, moet nog veranderd worden op de startlijst.

jaaa die tender doet het goed, als je naar ermelo gaat, ga ik wel met je mee, wil hem eigenlijk wel weer eens zien! ik herken hem enkel nog als veulen Knipoog maar jammer dat je niet mee doet met scaramoush, maarja hij heeft vorig jaar al bewezen wie hij is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:31

De keuring die bekend staat om de meeste halve finalepaardenleverancier, die had dit jaar toch niet zo veel door als normaal. Ik zie nu bij de uitslagen dat er zelfs 45 en 49 punten is gegeven. Dat is wel heel beroerd natuurlijk.

( die hadden ze in vrouwenpolder ook gerust kunnen geven Haha!)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 22:34

Pipo schreef:
De keuring die bekend staat om de meeste halve finalepaardenleverancier, die had dit jaar toch niet zo veel door als normaal. Ik zie nu bij de uitslagen dat er zelfs 45 en 49 punten is gegeven. Dat is wel heel beroerd natuurlijk.

( die hadden ze in vrouwenpolder ook gerust kunnen geven Haha!)

haha het is maar goed dat jij geen verslag hebt geleverd Haha! Knipoog