Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:55

Dank je wel Melzau, Hij heet Cashmiro, maar Cas is ook gewoon goed haha

Ze hebben bij ons van stro een pad naar de stapmolen en Paddocks en rijbaan gemaakt.
Al ligt er gelukkig niet zo heel veel sneeuw.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 19:18

MWM, jammer dat je niet hebt kunnen rijden zoals je wilde. Diep respect voor de offers die je maakt om je sport uit te kunnen oefenen. Hopelijk stuit je in de toekomst op meer sympathie van je mederuiters.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:05

Mijn avond in het kort;

Rits laars kapot getrokken
Oude laarzen onderuit de kast getoverd en stofvrij gemaakt
Instructeur les vergeten
Bok salvo’s
Plat op mijn rug eraf
Verder gereden
Braaf

:+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:07

Ik heb vandaag mijn merrie gereden en de pony gelongeerd. De andere 2 waren n staprondje door het dorp.

T was vanavond-11 :')

Morgen melden ze 10 - 20 cm sneeuw en extreme gladheid. Kinderen hebben schoolvrij . Bussen rijden niet.

Dus gok, dat er morgen hier ook niet veel gebeurt qua rijden. Of buiten komen überhaupt.

Oeps Kaitlyn :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:09

Getup schreef:
Ik heb vandaag mijn merrie gereden en de pony gelongeerd. De andere 2 waren n staprondje door het dorp.

T was vanavond-11 :')

Morgen melden ze 10 - 20 cm sneeuw en extreme gladheid. Kinderen hebben schoolvrij . Bussen rijden niet.

Dus gok, dat er morgen hier ook niet veel gebeurt qua rijden. Of buiten komen überhaupt.

Oeps Kaitlyn :+

Is de voorspelde 'sneeuwbom' van Nederland die er morgen zou zijn naar jullie verschoven?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:12

Denk t. Normaalgesproken draaien we hier onze hand niet om voor n berg sneeuw.
Maar ze voorspellen extreme gladheid en raden aan, thuis te blijven.

Dat is echt zeldzaam. Ben benieuwd

Vandaag konden ze lekker in de zon staan.
Afbeelding

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:34

Ohnee Kaitlyn, geen pijn gedaan?

Ik was nog wel naar stal, maar een halve volte kon ik nog draven en verder niet. :') Dus weer afgestapt en weggezet, haha.

Ik heb voor 17 februari nog wedstrijd ingeschreven. Gaat denk ik nog wel, ze heeft nog een super beschaafd buikje. En zo niet, dan kan ik altijd afmelden.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:40

Kaitlyn schreef:
Mijn avond in het kort;

Instructeur les vergeten
Bok salvo’s
Plat op mijn rug eraf
Verder gereden
Braaf

Whaha wat een mooi verslag. Hopelijk geen pijn gedaan en fijn dat je het met een braaf paard kon afsluiten.

Wij konden helaas niks. Of nou ja, niks, ik heb hem maar weer geknuffeld en geborsteld en gedaan want dat kan altijd natuurlijk. Vond hij ook weer leuk :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:43

Getup schreef:
Denk t. Normaalgesproken draaien we hier onze hand niet om voor n berg sneeuw.
Maar ze voorspellen extreme gladheid en raden aan, thuis te blijven.

Dat is echt zeldzaam. Ben benieuwd

Vandaag konden ze lekker in de zon staan.
[ [url=m/vh0dvs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UvXy3f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat heerlijk zeg! Hoort ook wel een beetje bij Luxemburg toch?
Ik ga volgende week zondag een week naar Stockholm met school, hoop dat daar ook lekker veel sneeuw ligt!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:44

Zeker , t is eindelijk " gewoon " weer echt winter.

Oh Stockholm lijkt me echt leuk. Veel plezier alvast !

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:45

Getup schreef:
Zeker , t is eindelijk " gewoon " weer echt winter.

Blijft het bij jullie lang liggen?

Vind sneeuw hier ook best leuk, maar binnen de kortste keren is het hier een grote natte bedoening.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:47

Meestal ( behalve de afgelopen 2 jaar ) is t 1 dag chaos door vele sneeuwval. En als het daarna dan blijft vriezen, blijft ie mooi liggen. Tot -5 is perfect . Dan wordt t niet zo keihard. En dan n beetje zon {:}

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:50

Oh jee Kaitlyn en Getup… allebei compleet ander verhaal maar niet echt heel handig. Geen pijn gedaan Kaitlyn?

Na al jullie berichten voel ik me enorm verwend, stalhouder heeft vanochtend alle sneeuw geschoven en gestrooid op het terrein (alleen de bestrating, dus helaas kunnen ze niet naar buiten - al mag die van mij op het moment sowieso alleen als de paddock droog is) en wij hebben een binnenbak. Vandaag lekker gewandeld, maar had ook gewoon kunnen gaan rijden, dat doen we morgen weer.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:56

Getup schreef:
Meestal ( behalve de afgelopen 2 jaar ) is t 1 dag chaos door vele sneeuwval. En als het daarna dan blijft vriezen, blijft ie mooi liggen. Tot -5 is perfect . Dan wordt t niet zo keihard. En dan n beetje zon {:}

Dat is heerlijk, doet me aan Oostenrijk denken! Kun je bij jullie ook skiën?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 22:58

Roulette_ schreef:
Oh jee Kaitlyn en Getup… allebei compleet ander verhaal maar niet echt heel handig. Geen pijn gedaan Kaitlyn?

Na al jullie berichten voel ik me enorm verwend, stalhouder heeft vanochtend alle sneeuw geschoven en gestrooid op het terrein (alleen de bestrating, dus helaas kunnen ze niet naar buiten - al mag die van mij op het moment sowieso alleen als de paddock droog is) en wij hebben een binnenbak. Vandaag lekker gewandeld, maar had ook gewoon kunnen gaan rijden, dat doen we morgen weer.

Hier ook, alles schoongeveegd, binnenbak goed te bereiken en in de paddocks lag wel sneeuw, maar omdat ze bij ons 365 dagen per jaar buiten komen konden ze prima rustig in de sneeuw staan.

Mijn vos lijkt weer op de weg terug, doet het echt weer heel fijn onder het zadel.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 23:09

Klinkt pijnlijk Kaitlyn! Gelukkig wel fijn kunnen afsluiten.

Fijn dat hij weer goed gaat PSvanLot! Enig idee wat het geweest is?

Mooie plaatjes Getup! Hier was het vandaag ook lekker zonnig. Ben benieuwd naar de sneeuwbom morgen :')
Hier vandaag gewoon kunnen longeren. Morgenavond hopelijk gewoon les

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 23:18

Ja beetje last van mijn (al slechte) rug, maar verder oké.
Ze kan ook niks, staat op een keiharde hobbelige paddock, zondag was ze vrij want voelde mezelf zo ellendig dat ik alleen heb gemest en gisteren was het pad naar de rijbak 1 ijsbaan, dus had ze nog een dag vrij want wilde niet dat ze onderuit zou gaan. Meisje moest echt heel nodig energie kwijt, want is totaal geen dier wat je eraf knalt.
Laatste keer is bijna 4 jaar geleden, in opbouw na koliek operatie. Toen voelde ze zich goed, mocht nog bijna niks (8minuten erop ofzo en beide kanten op 1 lange zijde draf) en knalde ze ook met zo’n bok salvo weg. :')

Ze stond vandaag ook heel uiig te kijken daarna, dus ben er weer op gegaan en meteen flink gaan draven en galopperen, had ze echt nodig..

Ohh Getup, zo zou ik ook wel sneeuw willen hebben!

PSvanlot, veel plezier in Stockholm! :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 23:22

Miriam91 schreef:

Mooie plaatjes Getup! Hier was het vandaag ook lekker zonnig. Ben benieuwd naar de sneeuwbom morgen :')

Nee, hebben hals/rugfoto's gemaakt en die waren echt meer dan perfect. Hebben hem vrij gegeven tot het nieuwe jaar en toen weer opgepakt. Hij ging toen eigenlijk vanaf het begin als een speer.

Heb er met de veearts wel over gehad of een paard depressief kan zijn. Ik heb echt een beetje het vermoeden dat er zoiets met hem speelt.
Ook heb ik hem sinds 3 weken een extra deken op liggen. Een regendeken met een onderdeken van 150 gram en een van 250 gram. Heb een horseware deken en het past bijzonder goed die 2 dekens onder de ongevoerde deken. Ben helemaal niet van de vele en dikke dekens, maar misschien heeft hij het ook gewoon koud?
Hij staat er lig niet warm onder.

We trainen langzaam door en hopen hem vooral heel blij te houden in het werk. Laatste week van januari zit ik in Stockholm, 2 weken later is het carnaval in het zuiden en dan hoop ik zo begin maart weer eens een wedstrijdje mee te pakken.

Kaitlyn, dat zal spierpijn zijn morgen! Hopelijk is je paard nu de frissigheid kwijt! Ik raad mijn lesklanten allemaal aan dat ze, zodra het maar een dag gedooid heeft de paarden goed in de beschermers te zetten en eens even lekker te laten rennen in de longeercirkel. Toch even energie er uit.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 23:30

Ja dat doe ik normaal ook in de wintermaanden 1x per week, maar de longeerton is niet begaanbaar momenteel helaas dus dacht; ga er wel op.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 23:31

Kaitlyn schreef:
Ja dat doe ik normaal ook in de wintermaanden 1x per week, maar de longeerton is niet begaanbaar momenteel helaas dus dacht; ga er wel op.

Das wel echt vervelend! Bij ons was het zondag even te doen. Heb hem eerst even gelongeerd, maar die oude gek was zo heet als een jonge God. Toen maar alles er af, losgelaten en even lekker rondjes laten rennen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 23:34

Hopelijk voor jullie is alles gauw ontdooit, dan kunnen ze weer lekker lopen.

PSvanLot, raar hé, wbt jouw paard. Hopelijk gaat ie ook gauw weer goed

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 23:41

Getup schreef:
Hopelijk voor jullie is alles gauw ontdooit, dan kunnen ze weer lekker lopen.

PSvanLot, raar hé, wbt jouw paard. Hopelijk gaat ie ook gauw weer goed

Heel vreemd. Maar we gaan het weer beleven. Ga hem lig zodra hij weer op de weide gaat en top in zijn vel zit bloed laten prikken zodat ik weet wat zijn 'normaalwaarden' zijn zodat ik volgend jaar ook kan prikken als hij weer vreemd gedrag vertoont.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 23:50

Dat is n goed plan !

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:15

PSvanLot schreef:
Miriam91 schreef:

Nee, hebben hals/rugfoto's gemaakt en die waren echt meer dan perfect. Hebben hem vrij gegeven tot het nieuwe jaar en toen weer opgepakt. Hij ging toen eigenlijk vanaf het begin als een speer.

Heb er met de veearts wel over gehad of een paard depressief kan zijn. Ik heb echt een beetje het vermoeden dat er zoiets met hem speelt.
Ook heb ik hem sinds 3 weken een extra deken op liggen. Een regendeken met een onderdeken van 150 gram en een van 250 gram. Heb een horseware deken en het past bijzonder goed die 2 dekens onder de ongevoerde deken. Ben helemaal niet van de vele en dikke dekens, maar misschien heeft hij het ook gewoon koud?
Hij staat er lig niet warm onder.

We trainen langzaam door en hopen hem vooral heel blij te houden in het werk. Laatste week van januari zit ik in Stockholm, 2 weken later is het carnaval in het zuiden en dan hoop ik zo begin maart weer eens een wedstrijdje mee te pakken.

Kaitlyn, dat zal spierpijn zijn morgen! Hopelijk is je paard nu de frissigheid kwijt! Ik raad mijn lesklanten allemaal aan dat ze, zodra het maar een dag gedooid heeft de paarden goed in de beschermers te zetten en eens even lekker te laten rennen in de longeercirkel. Toch even energie er uit.

Tja als ik mijn paard onder die grMmen zet heb ik ook een zielig hoopje.. idd gewoon door kou.. is minder bewegen is stijf is nog minder bewegen is nog koud.. dus mijn paard staat nu ook onder.. ruim 400 gram lekker te zijn.. dus ik zou zeggen probeer eens desnoods met een fleece/ wol oid als je niet anders hebt dat zie je snel genoeg dan

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 13:24

Jullie gaan veel te hard met posten :')

Kaitlyn schreef:
Mijn avond in het kort;

Instructeur les vergeten
Bok salvo’s
Plat op mijn rug eraf
Verder gereden
Braaf

Vervelend zeg maar ik moet hier toch wel om lachen := op zich ook logisch dat ze fris zijn met dit weer en gladheid, wel fijn dat je daarna nog lekker hebt kunnen rijden!

Die van mij is trouwens net zo'n aap als hij zijn ei niet kwijt kan, vorig jaar met opbouwen na 4 maanden boxrust wilde ik al bijna mijn testament opmaken :') beest is normaalgesproken zo mak als werelds braafste kinderpony maar moet dus wel elke dag in de wei/paddock kunnen uitrazen. En nu dat het buiten ineens te hard en te glad is om te rennen laat die met springles ook heel wat meer sprongen zien dan dat er hindernissen staan zeg mar :+

We gaan dit weekend een poging op dressuur wagen, klein wedstrijdje hier in de buurt vanwege het hele autogedoe dus ja ik wil vooral kijken of ik het op vreemd terrein zo netjes voor elkaar krijg als thuis :o