Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xmarliez schreef:Ik herken dat (gelukkig) niet. Ik vind het juist heel relaxed om met een jonger paard weg te gaan. Vooral omdat je toch niet weg hoeft om punten te rijden (omdat ik de klasses toch mag overslaan) dus ik ga vooral voor de ervaring en kijken wat wel of niet lukt op wedstrijd en waar onze werkpunten liggen.
xmarliez schreef:En b of bb mag je altijd HC starten hè. Als je die klasse fijn vindt om met een jong paard te rijden en dat als toevoeging ziet in de opleiding zou ik me zeker niet door het HC ervan laten weerhouden.
En als je een keer zzl geweest bent mag je van L1 t/m Z1 starten volgens deze tabel
https://knhs.nl/media/hrvbov3r/inschali ... r-2024.pdf
asjemenou schreef:Ik val even binnen.
Het is een belachelijke regel, maar HC starten in de B mag dus niet.
Je mag alleen HC starten in de klasse waar je officieel ook in uit mag komen of een klasse hoger.
Je krijgt er dus serieus een officiële waarschuwing voor aan je broek.
Dus als je HC start doe het dan gewoon lekker zonder startkaart, en ga niet netjes volgens de regels een startkaart aanvragen.
asjemenou schreef:Ik val even binnen.
Je mag alleen HC starten in de klasse waar je officieel ook in uit mag komen of een klasse hoger.
Dus als je HC start doe het dan gewoon lekker zonder startkaart, en ga niet netjes volgens de regels een startkaart aanvragen.
Deeks93 schreef:asjemenou schreef:Ik val even binnen.
Ik val ff binnen, ben er 2 jaar uit geweest maar start nu weer zzl met hetzelfde paard. Om te beginnen wilde ik eigenlijk een keer een willekeurige lagere klasse HC starten en heb toen de KNHS gemaild en die gaven aan dat je elke lagere klasse HC mag starten.
Dit heb ik uit de mail gekopieerd;
Nu moet je alles lager dan ZZL HC starten. Je mag in iedere lagere klasse dan ZZL HC starten,
Lithya schreef:Is het op zich niet apart dat er restricties aan hc starten zouden zitten? Je betaalt volle pond, maar doet niet mee voor de prijzen. Met springen doen ze er in ieder geval nooit lastig over.