Morgen concours met 38 graden!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:28

ElviraKelan schreef:
Kajo omdat er in mijn artikel al duidelijk genoemd word het fenomeen luchtvochtigheid wat we in NL kennen en dat deze temperaturen voor paarden echt te warm is buiten deze luchtvochtigheid om

Gisteren waren er 2 weerkundigen bij Jinek en die zeiden juist dat de luchtvochtigheid de afgelopen dagen in Nederland hetzelfde waren als in SPanje en Marokko.

Dus het gaat weer niet op wat je beweerd.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:32

Askja schreef:
Las zojuist op RTV Drenthe over een concours in De Wolden. Bericht ging over de sproeiers die ze hadden geïnstalleerd ('wasstraat') om de paarden te koelen. Tja heel mooi hoor, maar waarom ueberhaupt een concours met deze hitte? Vond de reacties van sommige deelnemers ook nogal dubieus: 'Je moet een beetje gek zijn om dit te doen'. Nou, inderdaad ... Programma was wel aangepast, dwz 's middags een pauze, maar om 18.00 starten ze weer. Dan is het nog snoeiheet, zeker 35 graden ... Echt onverantwoord.

Goed idee trouwens, Elvira. Maak je niet te druk met deze hitte.

Als je daar rondloopt, zie je echt geen oververhitte paarden. Zijn allemaal hartstikke fit. Dus de praktijk wijst uit dat een goed getraind paard hitte gewoon aan kan.

Maar zoals jij al eerder zei: Kijk naar je paard!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:34

Janine1990 schreef:
[

Nadat die van mij twee keer achter elkaar 40+ graden koorts heeft gehad met soortgelijk weer waag ik het er niet op. Het is niet alleen de warmte zelf, maar ook het herstellen van. Wat veel mensen naar mijn idee wel eens vergeten.

Het kost een paard niet minder energie dan ons. En ze eten ook minder, net als wij....

Jij hebt Friezen toch? Die staan er ook bekend om dat ze heel slecht tegen warmte kunnen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:39

ElviraKelan schreef:
Ooit van klimaatverandering gehoord
Voorbeelden van vroeger zijn daardoor totaal on relevant

Gisteren is voor het eerst het weer record van 1944 verbroken :D Hoezo kun je dan niet aan vroeger refereren :+

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:40

Benzz schreef:
ElviraKelan schreef:
Ooit van klimaatverandering gehoord
Voorbeelden van vroeger zijn daardoor totaal on relevant

Gisteren is voor het eerst het weer record van 1944 verbroken :D Hoezo kun je dan niet aan vroeger refereren :+

Omdat het algemeen bekend is dat de temperaturen de laatste paar jaar toeneemt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:40

ElviraKelan schreef:
In het algemeen
Bosrit in de vroege ochtend wordt benoemd. Prima. Hoe lang? Hoe intensief? Hoe laat?
Allemaal zaken die meespelen

Jouw paard niet, dus ook jouw zaak niet. Allemaal dingen waar je niets, maar dan ook werkelijk niets mee te maken hebt. Daarbij ben je geen deskundige, dus kun je het ook helemaal niet beoordelen wat een paard van een ander aankan of niet.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:41

Benzz schreef:
ElviraKelan schreef:
Kajo omdat er in mijn artikel al duidelijk genoemd word het fenomeen luchtvochtigheid wat we in NL kennen en dat deze temperaturen voor paarden echt te warm is buiten deze luchtvochtigheid om

Gisteren waren er 2 weerkundigen bij Jinek en die zeiden juist dat de luchtvochtigheid de afgelopen dagen in Nederland hetzelfde waren als in SPanje en Marokko.

Dus het gaat weer niet op wat je beweerd.

In normale omstandigheden is onze luchtvochtigheid hoger dan in jouw genoemde landen

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:42

Benzz schreef:
ElviraKelan schreef:
In het algemeen
Bosrit in de vroege ochtend wordt benoemd. Prima. Hoe lang? Hoe intensief? Hoe laat?
Allemaal zaken die meespelen

Jouw paard niet, dus ook jouw zaak niet. Allemaal dingen waar je niets, maar dan ook werkelijk niets mee te maken hebt. Daarbij ben je geen deskundige, dus kun je het ook helemaal niet beoordelen wat een paard van een ander aankan of niet.

Is het leuk om iemand mond dood binnen een discussie te maken?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:42

Heel plat gezegd. Dit was voor het eerst in de afgelopen jaren dat het warmer was dan in 1944. Dus dat warmer de laatste paar jaar valt mee. Wel vaker en langer warm, maar dus niet warmer qua hitte records.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:45

MyWishMax schreef:
Heel plat gezegd. Dit was voor het eerst in de afgelopen jaren dat het warmer was dan in 1944. Dus dat warmer de laatste paar jaar valt mee. Wel vaker en langer warm, maar dus niet warmer qua hitte records.

Ik vrees dat velen het niet met je eens zullen zijn :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:46

Jemig is deze discussie nu zo nodig, elkaar pakken op exactheid van woorden. #doeslief

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:46

Het is gewoon iedere zomer steeds heter en dat kun je niet ontkennen. Ik denk dat er de komende jaar wel meer records mbt het weer gaan sneuvelen.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:47

karuna schreef:
Jemig is deze discussie nu zo nodig, elkaar pakken op exactheid van woorden. #doeslief

Niveau daalt ws door de warmte :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:47

Denk het :(:)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:48

ElviraKelan schreef:
MyWishMax schreef:

Er worden records bijgehouden en dat is dus nu dus pas verbroken. Dat is geen kwestie van ergens mee eens zijn, maar van feiten. ;) Vaker en langer warm inderdaad, maar qua exacte temperatuur dus niet. Dat wordt bijgehouden.

EDIT: Het 'positieve' is dat als het vaker en langer warm is en blijft, mens en dier daar beter aan kunnen wennen. Die schommelingen zijn heel vervelend. (Niet dat ik het positief vind dat het langer en vaker warm wordt, maar hee laten we een klein zonnig kantje bekijken)
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 25-07-19 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:48

ElviraKelan schreef:
MyWishMax schreef:

Dat is nou de grap van alles, meten is weten, dus ergens mee eens zijn is niet aan de orde in deze kwestie.

Blazy

Re: Morgen concours met 38 graden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:49

Benzz dan mankeert er wat aan je interpretatie vermogen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:49

Deze zinloze mieren n discussie is hardstikke offtopic. :n

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:51

Shaggy09 schreef:
Het is gewoon iedere zomer steeds heter en dat kun je niet ontkennen. Ik denk dat er de komende jaar wel meer records mbt het weer gaan sneuvelen.

Een week geleden zat ik anders nog met 'n dikke trui naast de verwarming.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:52

Jezus hebben jullie allemaal een zonnesteek opgelopen ofzo.. :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:53

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:

Een week geleden zat ik anders nog met 'n dikke trui naast de verwarming.

Gaat het wel goed met jou? :(:)

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:54

Ik heb nogmaals getemd

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:57

Waarom is temmen nodig?

Is het erg dat we het blijkbaar allemaal eens zijn dat je niet op wedstrijd gaat met dit weer, maar dat we verder praten en discussiëren over dingen die er allemaal mee te maken hebben? Hitterecords, trainingen met dit weer, verschillende artikelen?

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:59

Nou wat denk je zelf MWM?
Lees eens terug wat mensen van Benzz vinden?
Ook aan mijn grenzen komt een eind

Discussie voeren prima maar mensen persoonlijk aanvallen, off topic berichten plaatsen, iemand mond dood proberen te maken etc lijkt mij allemaal niet tot een zinvolle discussie leiden

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:00

MyWishMax schreef:
Waarom is temmen nodig?

Is het erg dat we het blijkbaar allemaal eens zijn dat je niet op wedstrijd gaat met dit weer,

Nou, ik heb er geen moeite mee dat er mensen op wedstrijd gaan, dat moeten ze gewoon zelf weten. Als jij met je airco geventileerde vrachtwagen een rondje gaat springen in de Wolden is dat je eigen keuze en aangezien dat erg dure paarden zijn die daar lopen, gaan ze er niet mee rijden als een paard er kapot aan gaat.

Dus leven en laten leven