[HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:36

Echt super leuk om al jullie ervaringen te lezen ! Ik heb samen met Mn instructeur weer even op wedstrijd terrein geoefend. En wat deed hij het goed !

Afbeelding
Afbeelding

Mijn laatste keer op wedstrijd is in mei geweest. Daarna kwam er een ziekenhuisopname , polsbreuk ect tussen. Ik ben zo blij dat we nu deze stappen weer kunnen nemen. Het is weer een begin, hopelijk kunnen we binnenkort weer echt op wedstrijd.

Charaz

Re: [HK] Je B-debuut in 2018 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 09:16

Mooi zadel Eldora, clinics leuk! Ik kom daar altijd te laat achter als er een clinic is geweest

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 11:35

Charaz schreef:
Mooi zadel Eldora, clinics leuk! Ik kom daar altijd te laat achter als er een clinic is geweest

Dat probleem heb ik nou ook altijd haha dus ik ga extra goed opletten

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 11:42

Gefeliciteerd Murphypower! 26 klinkt inderdaad veel. Dat is hier alleen zo op selectiewedstrijden volgens mij (Groningen).

brittms schreef:
Wat gaan jullie hard in dit topic haha,

MyWishMax: van harte gefeliciteerd en succes met starten op het NK alvast!!

Hier na een klein pechgeval weer aan het trainenn, ze gaat zo super de laatste tijd, echt blij mee en zo genieten!
[ [url=m/icHKH0.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Foto van 3 weken terug!)

Fijn dat jullie vooruit gaan!

eldora1 schreef:
[ [url=m/neYl9g.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MuBOH5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eindelijk ons nieuwe dressuurzadel!
Een kentaur penelopa, en ik ben er super blij mee!

We trainen lekker door hier!

Ik wil dit jaar ook meer clinics gaan rijden!
Rien vd schaft en dinja van liere staan op mijn lijstje en natuurlijk proefgerichte clinics

Prachtig zadel! <3 Klinkt gaaf die clinics. Zijn die er veel bij jou in de buurt?

Papilio schreef:
Echt super leuk om al jullie ervaringen te lezen ! Ik heb samen met Mn instructeur weer even op wedstrijd terrein geoefend. En wat deed hij het goed !

[ [url=m/UU73P1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gIJZwm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn laatste keer op wedstrijd is in mei geweest. Daarna kwam er een ziekenhuisopname , polsbreuk ect tussen. Ik ben zo blij dat we nu deze stappen weer kunnen nemen. Het is weer een begin, hopelijk kunnen we binnenkort weer echt op wedstrijd.

Ziet er goed uit! Hopelijk kun je snel weer op wedstrijd. :D

----

Ik heb nog nooit een meerdaagse wedstrijd gereden. Is hier niet zoveel. Denk dat het voor mij heel goed zou zijn, want dan zit je die 2e dag al een beetje in de flow en misschien minder zenuwen omdat je het toch al gezien hebt de dag ervoor. Voor pony zou het ook goed zijn en die zou het prima aankunnen. Daar zit toch een conditie op, ongelooflijk. Die is na een uur les nog niet moe.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:53

Papilio, ik vind jullie echt Eem leuke combinatie!

Peerappel, ik woon een half uurtje van Utrecht vandaan en een half uurtje van Amsterdam, dus er zal vast wel wat georganiseerd worden in de buurt denk ik haha
Heb hier voor 1x mee gereden in een proefgerichte clinic in abcoude.

Ik vind het alleen wel lastig zoeken, vaak word het alleen maar aangegeven op de wibsite van een stal of hun Facebook, maar ja ik voog natuurlijk niet elke stal. Vaak zie ik het te laat.
Je hebt ook wel een site met paarden evenementen maar daar staat de helft niet op..

Een leuk! Zal idd wel goed zijn voor de zenuwen

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:03

Aha, randstad dus. Daar is vaak alles, dus het zal wel inderdaad. :')

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 13:49

Afbeelding
wij zijn er klaar voor zo oppad!

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 14:05

Succes, ziet er al knap uit!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:18

Afbeelding

171 en 174 super netjes en super te vrede mee!!

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:52

Dit weekend debuut in de L1 gemaakt. Zaterdag 177,5 en 180 met een eerste prijs en vandaag 189,5 en tweede prijs en 192,5 en een eerste prijs. Nu dus L1+3.. beestje is beter bij de les in de L proeven dan in de B, dus juiste stap voor nu

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:37

Lena82 schreef:
Dit weekend debuut in de L1 gemaakt. Zaterdag 177,5 en 180 met een eerste prijs en vandaag 189,5 en tweede prijs en 192,5 en een eerste prijs. Nu dus L1+3.. beestje is beter bij de les in de L proeven dan in de B, dus juiste stap voor nu

O daar hoop ik ook zo op! Gefeliciteerd met je mooie resultaten

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 20:28

Dank je wel!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:14

Gefeliciteerd met jullue punten

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:45

Ik vind het wel fijn om te lezen dat het bij sommige van jullie ook nog niet altijd alles vanzelfsprekend gaat.
Ik heb lang getwijfeld. Ik heb echt geen idee waar ik nu sta als ik officieel ga starten. Ik weet alleen dat ze het echt steeds beter gaat doen maar dat er nog zoveel beter moet! Ik heb een recreantenwedstrijd gereden met ook best wat chique dressuurpaarden en toen hadden we 191.5 punten en net buiten de prijzen. Dus ik dacht ik ga het gewoon proberen, ik geef het een jaar en als ik dan nog geen winstpunten haal dan stop ik er dan weer mee.
Ik ga mijn eigen doelen stellen en verwacht geen prijzen maar ik hoop gewoon dat ik niet helemaal word afgebrand terwijl het voor mijn gevoel goed zou gaan.
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik het een jaar ga proberen en als ik dan nog geen winstpunten rij dat ik dan stop.
Komend weekend iig onderling L1 proberen ook al gaat het wijken nog niet.

Pinkie87 fijn dat je zo tevreden bent!

Lena82 gefeliciteerd met je punten!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:02

Fleury waarom dan L1 en niet eerst B of mag je dat niet met dit paard?

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:28

Lijkt me dat je met onderling toch gewoon B mag starten gezien het niet officieel is en niet geregistreerd wordt. Als je toch bij t begin moet beginnen zou ik nu ook b starten. Weet je iig wat je daar kan verwachten.

Hier kriebelt het steeds meer..het gaat steeds beter en beter en stapje voor stapje begrijpt hij alles en doet ie vooral zo zijn best. Vooral hoe hij vandaag was voel ik me net een klein kind op een roze wolk :=
Heb me iig al weer terug opgegeven bij de rijvereniging. Eind april wil ik misschien wel een poging wagen als het zo door gaat.
Verder mensen gefeliciteerd met de punten en mooie resultaten.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 23:43

yfkelover schreef:
Fleury waarom dan L1 en niet eerst B of mag je dat niet met dit paard?

Het is een heel erg onderlinge wedstrijd met niet zo hoog niveau. Heb al een paar keer daar B gestart en de laatste keer was ik 1e met 200 punten daarom nu L1. Maar dat is totaal niet te vergelijken met KNHS niveau.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:16

Wat een fijne punten allemaal! Gefeliciteerd!

Ik heb gisteren eindelijk iemand kunnen vinden die even de camara wilde vast houden haha
Hier vast een fototje
Jaa.. ik hang snel naar voor

Afbeelding
Ik zou eigenlijk 1 gaatje korter moeten, zodat ik mn been beter tegen de wrong kan leggen. Maar precies het gaatje wat ik nodig heb is ongelijk haha, van de week maar even aan de slag met de gaatjes tang :’)

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:04

hier alle fotos! zijn stills van een filmpje, dus kwaliteit is slecht.
Maar het is een beetje voor het idee :')

Ze is nog wat stijf en sterk op rechts en loopt soms te ver voor de loodlijn, neusje mag er wat meer in nog.
Zouden ze daar heel moeilijk over doen in een B proef?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:24

pinkie87 schreef:
[ [url=m/jeQQWA.jpg]Afbeelding[/url] ]

171 en 174 super netjes en super te vrede mee!!

Jullie zien er super uit! Fijn dat je tevreden bent met je punten. Denk het allerbelangrijkst!

Lena82 schreef:

Gefeliciteerd! Mooi debuut zo. :D

Sharonaa_ schreef:
Lijkt me dat je met onderling toch gewoon B mag starten gezien het niet officieel is en niet geregistreerd wordt. Als je toch bij t begin moet beginnen zou ik nu ook b starten. Weet je iig wat je daar kan verwachten.

Hier kriebelt het steeds meer..het gaat steeds beter en beter en stapje voor stapje begrijpt hij alles en doet ie vooral zo zijn best. Vooral hoe hij vandaag was voel ik me net een klein kind op een roze wolk :=
Heb me iig al weer terug opgegeven bij de rijvereniging. Eind april wil ik misschien wel een poging wagen als het zo door gaat.
Verder mensen gefeliciteerd met de punten en mooie resultaten.

Spannend! Nog lekker doortrainen en dan hoop ik voor je dat starten gaat lukken. Wordt wel steeds echter he als je stappen gaat ondernemen zoals lidmaatschappen van verenigingen etc.

eldora1 schreef:

Ze is nog wat stijf en sterk op rechts en loopt soms te ver voor de loodlijn, neusje mag er wat meer in nog.

[ [url=m/Z6c6XR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/g8m12P.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZMYBBb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SXC3pw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cIOfez.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het naar voren hangen heel erg meevallen! Ik vind je eigenlijk wel heel netjes zitten. Ik zou alleen wel echt oppassen met je handen, dat je ze niet vastzet op het zadel zeg maar. Vind het neusje ook netjes. Als ze constant zo is, zou ik me niet heel veel zorgen maken.

---

Ik heb ook weer heerlijk gereden gister. Normaal galoppeerden we 2 voltes en kreeg ik om aan te springen al 5 bokken per zijde. Gister heb ik 0 bokken gehad en super veel gegaloppeerd. Zelfs even uitgelokt door te proberen aan te springen op een volte, maar geen bok of wat. Het lukte haar alleen niet, maar dat zal met veel oefenen wel goedkomen. Op het einde probeerde ik voor de grap ff een paar meter te wijken en ze ging keurig opzij. Nog niet "pootje-over" zeg maar, maar dat hoeft ook nog helemaal niet want we zijn pas zo kort bezig. Wel trots! *\o/*

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:18

Mooie resultaten komen er voorbij! Tof hoor.. dan gaat het hier ook wel kriebelen. (Maar nog zo'n waslijst aan dingen die beter moeten, vind ik).

PA leuk he, zo stappen zetten. Lekker van genieten!!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:36

Vera, hier ook vreselijk kriebels. Begin ook over wedstrijden te dromen enzo. Hopelijk gaan wij in maart eens een onderling wedstrijdje proberen. Wel BB, want daar zijn maar 4 onderdelen galop in totaal en ik denk dat ik nog een beetje zal moeten gaan sjoemelen met aanspringen (op volte lukt nog niet en in bocht ook nog niet) dus dan verpest ik nog niet zoveel. Of we moeten ineens zo vooruit gaan dat we wel een B proef aankunnen. We zien wel! :D

Waar moet jij nog aan werken?

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:41

eldora1 schreef:

[ [url=m/Z6c6XR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/g8m12P.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZMYBBb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SXC3pw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cIOfez.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is echt prima voor een B proef hoor! Die van mij liep veel te lang tijdens zijn eerste proef. Je krijgt er wel een opmerking voor op je protocol maar ze geven je er geen minpunten voor. Als je je oefeningen moeiteloos kunt rijden en vooral met veel zekerheid / zelfvertrouwen kom je al een heel eind!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:55

En je moet ergens beginnen maar de fotos zien er goed uit en je bent ook afhankelijk van de jury sommige willen teveel van een B combinatie terwijl er gelukkig ook nog wat zijn die echt beoordelen op een B niveau

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:00

je foto's zien er goed uit hoor! als je een rustig beeld heb en weinig storingen netjes je figuren rijd kom je er makkelijk!

wij hebben gewoon nog wat storingen in de proef zitten waardoor het nog wat rommelig overkomt.