B- springdebuut 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SFW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:21

Leuke paarden komen hier voorbij! Je ziet toch dat de kwpers er minder moeite mee lijken te hebben. Wel super dat een enthousiaste tinker het ook kan! Ik heb zelf een andalusier x fries waar ik voor de lol mee spring, ze is zeker geen springtalent maar vind het wel super leuk haha. Rijd ook voornamelijk dressuur met haar. Wil in 2018 een startpas aanvragen dus ben nu lekker met haar aan het oefenen!
Afbeelding
Afbeelding

Wiskey1

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:37

Het belangrijkste is toch dat jij en je paard het leuk vinden! Ga zo door! En leuk dat je wilt starten! Alleen dressuur eerst of ook springen?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:14

SFW schreef:
Leuke paarden komen hier voorbij! Je ziet toch dat de kwpers er minder moeite mee lijken te hebben. Wel super dat een enthousiaste tinker het ook kan! Ik heb zelf een andalusier x fries waar ik voor de lol mee spring, ze is zeker geen springtalent maar vind het wel super leuk haha. Rijd ook voornamelijk dressuur met haar. Wil in 2018 een startpas aanvragen dus ben nu lekker met haar aan het oefenen!
[ [url=m/6FnTjo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pkQn91.png]Afbeelding[/url] ]

ik heb een bwp en die heeft totaal geen enkel moeiten met springen ze is ook volledig spring gefokt. :) :) :) :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:19

Majken schreef:
Ik ga deze of volgende week eindelijk mijn eerste oefenwedstrijd rijden. Ik stress hem nu al. :')
Is het nog verplicht om te groeten of rijd je na de bel gewoon naar hindernis 1? En op welke volgorde groet je, na of voor de bel?

Groeten is vanaf de L niet meer verplicht. Je groet voordat de bel gaat.

MH508

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:20

Hoi, ik meld me hier ook. Mijn naam is Marloes en ben 25 jaar. Mijn paard heet Soleil en is een 19 jarige KWPN merrie. Ze is al wat ouder, maar wel super enthousiast en fit, dus ik hoop nog enkele jaren van haar te genieten. Ik ga aanstaande zaterdag met haar B starten. In juni heb ik in de eerste dressuurwedstrijd de winstpunt behaald. Mijn paard heeft al Z-springen gelopen, dus aan haar zal het niet liggen :)
Hieronder nog een foto van ons

Afbeelding

xBernice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:23

Wat een leuk paardje! Hoe is je wedstrijd gegaan MH508?

Ik had een vraagje, heeft een van jullie wel eens FNRS proeven gejureerd? Ik ga volgende week op een onderlinge wedstrijd jureren, heb in het proevenboekje al het een en ander gelezen maar hebben jullie nog tips?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:53

Zo, Twenty weer super netjes dubbel foutloos in 95cm. Jammer dat hier zo weinig proeven van 1m te vinden zijn! 105cm vind ik dan weer te vroeg. Tot de winter blijf ik nog wat rondbollen in 95cm :)
Afbeelding

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 19:14

Gefeliciteerd LaurieVc! Bestaan de klasse 95 cm en 105?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 19:15

In België wel, haha :+

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 00:57

De kop is er af voor ons. Voor mij mijn allereerste spring wedstrijd, en dat voor maar een jaar te zijn begonnen met springen. We waren foutloos in het BB en dat was goed voor een 2e plek, en in de B een balkje. Super trots :z
Afbeelding

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:24

Wat een leuke foto hierboven! En wat komen er al allemaal goede resultaten :)

Ik had gisteren een oefenparcours gesprongen. 2x 100cm. Eerste rondje een balk, 2e foutloos. Volgende week weer wedstrijd en over 3 weken heb ik mijn sgw debuut :)

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:45

Ook super! Waar heb je je sgw debuut?

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:59

Majken schreef:
Ook super! Waar heb je je sgw debuut?

Op Texel! Lekker dichtbij :)
We hebben hier altijd een officiële cross :)

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:47

Goedemorgen,

Ben even afwezig geweest ivm vakantie maar inmiddels is het werkende leven weer begonnen.
Iedereen goed bezig zag ik. Mooie resultaten.
Wij mogen vrijdag weer een rondje BB. Als ie nu weer zo makkelijk foutloos rond springt gaan we voor de volgende wedstrijd maar eens kijken of we er een rondje B achteraan kunnen doen.
Over 2 weken mogen we ook weer van start op eventing westdorpe. Hopelijk gaat dat beter dan de laatste x.

Hebbes1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:20

Hallo, kom even binnen vallen.
Zag dit topic en het begint mij toch aardig te knagen om met mijn 5 jarige een keer bb te starten. :D
Ik als echte dressuur Miep heb al in geen jaren meer een parcours gesprongen maar in de les gaat het aardig goed. Hopelijk kan ik hier wat tips lezen.

Ook nog een vraagje, in de dressuur start ik mijn paard zonder ijzers op gras, dit gaat heel goed. Geen glijders gehad, alleen met springen twijfel ik of ik er ijzers onder laat zetten. Het is vooral een probleem omdat de hoefsmid haast niet in de buurt van mijn paard kan komen. :(:) ik ben bang dat hij dan verdoofd moet worden om er ijzers onder te krijgen, vind ik ook nogal wat.. hebben jullie ervaring op gras starten zonder ijzers?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:24

Ik ben met de mijne 1x op gras gestart zonder ijzers en dat was helaas geen succes. Hij durfde amper van de grond af :+ Later nog 2x met ijzers en dat ging wel beterha

Hebbes1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:43

Mmh, dat is niet handig nee. die van mij is absoluut niet bang aangelegd, dat scheelt al enorm.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 16:47

Ik heb wel eens bb springen op gras zonder ijzers gestart, mits de bodem goed was. Was dan prima te doen. Vorig jaar met dressuur een glijder gemaakt waardoor ik nu dit seizoen wel ijzers heb gehad.

xBernice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:53

Ik heb regelmatig crosstrainingen op gras oa bij de Valouwe in Ede en in Baarle Nassau. Mijn paardje staat zonder ijzers en nooit gegleden en ik heb niet het idee dat ze voorzichtiger doet.

Ik heb morgen mn B debuut!! Super zenuwachtig maar de laatste 4x bb gedaan en alle 4 super fijn foutloos gesprongen dus we gaan het maar eens proberen. :)

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:27

Hebbes1993 schreef:
Hallo, kom even binnen vallen.
Zag dit topic en het begint mij toch aardig te knagen om met mijn 5 jarige een keer bb te starten. :D
Ik als echte dressuur Miep heb al in geen jaren meer een parcours gesprongen maar in de les gaat het aardig goed. Hopelijk kan ik hier wat tips lezen.

Ook nog een vraagje, in de dressuur start ik mijn paard zonder ijzers op gras, dit gaat heel goed. Geen glijders gehad, alleen met springen twijfel ik of ik er ijzers onder laat zetten. Het is vooral een probleem omdat de hoefsmid haast niet in de buurt van mijn paard kan komen. :(:) ik ben bang dat hij dan verdoofd moet worden om er ijzers onder te krijgen, vind ik ook nogal wat.. hebben jullie ervaring op gras starten zonder ijzers?

Hmm dat is lastig ja. Ik heb er ook geen ijzers onder, maar start mn pony ook alleen maar op zand. Ze wil nog wel eens lekker schuin door de bocht gaan, word net gevaarlijk zat dan.
Is er bij jou geen weiland in de buurt, waar de paarden in grazen. Dan kun je daar gewoon ff in kijken hoe ze springt op gras. Mocht ze heel voorzichtig zijn of heel erg glijden moet je niet gaan starten op gras. Anders kan het niet veel kwaad denk ik.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:36

Hebbes het kan wel zonder ijzers maar dan moet het wel echt droog zijn en geen mega dichte grasmat. Zodra het gras lang is (en dus veel water bevat) of vochtig is (hoeft niet door regen te komen kan ook de douw of mist s ochtends zijn) is de kans op glijden best groot. Zo ben ik vorig jaar met paard en al onderuit gegaan. Die had alleen voor ijzers en tijdens het galopperen schoof hij achter weg. Dit was gewoon op een rechte lijn in arbeidsgalop. Sindsdien staat bij mij alles vierkant op ijzers met gaten.
Kun je niet ergens op zand starten?

xBernice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:47

Mijn B debuut zit erop! *D
Muis deed het super ondanks 2 suffe stops.. Maar de eerste kwam doordat de parcourshulp mijn balkje aan het oprapen was.. Dus die verscheen ineens boven de sprong...toen stond muis stil. /3 en de andere stop was op een sprong waar heel veel paarden op de een of andere manier opkeken. Maar ondanks de 24 :o strafpunten nog 68,5 stijlpunten gekregen. Ik denk dat ze nog nooit iemand zo blij over de finish hebben zien komen met 24 strafpunten :') Maar mijn doel was rond komen en dat is gelukt! *\o/* Super trots op muis, ze deed het zo braaf! Alleen ik moest wel wennen het zijn toch hele sprongen, pfoe.. ;)

Afbeelding

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:59

Super Bernice! Aan de finish komen is stap 1. De rest komt vanzelf wel als je wat meer kilometers hebt gemaakt. Wij gaan morgen nog een rondje BB en dan wil ik binnen nog een x BB starten. Als dat goed gaat moet we er toch aan geloven om B te starten.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:47

Ik heb afgelopen week een super leuke 4 dagen gehad op de KNHS zomerinstructieweken!

[SPR-ITP] Stralende zwartje op de KNHS Zomerinstructieweken!

Verder vandaag weer gestart na een tijdje, ik kon merken dat ze er een tijdje uit is geweest, ze trok er iets teveel op aan. :') Verder echt hele fijne sprongen!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 20:47

Fijn bernice! Idd liever balken dan stops.

Ik heb donderdag weer een rondje BB gesprongen en had eindelijk het gevoel dat hij er weer helemaal was. Lette goed op en dacht mee. Resulteerde ook in een foutloos parcours. Hier weer op verder borduren.
Afbeelding