Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

SFW schreef:Leuke paarden komen hier voorbij! Je ziet toch dat de kwpers er minder moeite mee lijken te hebben. Wel super dat een enthousiaste tinker het ook kan! Ik heb zelf een andalusier x fries waar ik voor de lol mee spring, ze is zeker geen springtalent maar vind het wel super leuk haha. Rijd ook voornamelijk dressuur met haar. Wil in 2018 een startpas aanvragen dus ben nu lekker met haar aan het oefenen!
[ [url=m/6FnTjo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pkQn91.png]Afbeelding[/url] ]
Majken schreef:Ik ga deze of volgende week eindelijk mijn eerste oefenwedstrijd rijden. Ik stress hem nu al.![]()
Is het nog verplicht om te groeten of rijd je na de bel gewoon naar hindernis 1? En op welke volgorde groet je, na of voor de bel?

ik ben bang dat hij dan verdoofd moet worden om er ijzers onder te krijgen, vind ik ook nogal wat.. hebben jullie ervaring op gras starten zonder ijzers?
Hebbes1993 schreef:Hallo, kom even binnen vallen.
Zag dit topic en het begint mij toch aardig te knagen om met mijn 5 jarige een keer bb te starten.![]()
Ik als echte dressuur Miep heb al in geen jaren meer een parcours gesprongen maar in de les gaat het aardig goed. Hopelijk kan ik hier wat tips lezen.
Ook nog een vraagje, in de dressuur start ik mijn paard zonder ijzers op gras, dit gaat heel goed. Geen glijders gehad, alleen met springen twijfel ik of ik er ijzers onder laat zetten. Het is vooral een probleem omdat de hoefsmid haast niet in de buurt van mijn paard kan komen.ik ben bang dat hij dan verdoofd moet worden om er ijzers onder te krijgen, vind ik ook nogal wat.. hebben jullie ervaring op gras starten zonder ijzers?
en de andere stop was op een sprong waar heel veel paarden op de een of andere manier opkeken. Maar ondanks de 24
strafpunten nog 68,5 stijlpunten gekregen. Ik denk dat ze nog nooit iemand zo blij over de finish hebben zien komen met 24 strafpunten
Maar mijn doel was rond komen en dat is gelukt!
Super trots op muis, ze deed het zo braaf! Alleen ik moest wel wennen het zijn toch hele sprongen, pfoe..
Verder echt hele fijne sprongen!