Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tody schreef:Ehm, even voor de mensen die (net als ik) dachten dat twee verschillende soorten metaal niet mogen: dát mag dan tegenwoordig weer wel!
Zie voor de letterlijke tekst de eerste alinea van het nieuwe bitten reglement.
mylittlejoy schreef:Maar deze zou dan (als de KNHS de FEI volgt) wel mogen toch? Daar kan ik wel mee uit de voeten.
http://hypostore.nl/trust-sweet-iron-on ... gJvevD_BwE
Edit: alhoewel als ik de beschrijving zo lees, lijkt ie vrij scherp. Hmmm....wat een gedoe allemaal.
CaPrIoLe`79 schreef:mylittlejoy schreef:Maar deze zou dan (als de KNHS de FEI volgt) wel mogen toch? Daar kan ik wel mee uit de voeten.
Edit: alhoewel als ik de beschrijving zo lees, lijkt ie vrij scherp. Hmmm....wat een gedoe allemaal.
Je hebt precies datzelfde bit ook in nathe, een soort wit rubber, dat werkt al een stuk zachter.
c_alsemgeest schreef:scherpte ligt ook heel erg aan de vorm van de mond van je paard...
Bij sommige voelt een dunne snel scherp, andere een dikke, paarden die geen druk op de tong willen voelt een ongebroken weer zacht etc... rubber voelt zacht, maar kan ook stroef worden bij paarden die niet schuimen, waardoor er wrijving komt... het wisselt dus erg van paard tot paard en een bit is dan ook niet per definitie scherp of niet
(hefboom constructies daargelaten)
CaPrIoLe`79 schreef:mylittlejoy schreef:Maar deze zou dan (als de KNHS de FEI volgt) wel mogen toch? Daar kan ik wel mee uit de voeten.
Je hebt precies datzelfde bit ook in nathe, een soort wit rubber, dat werkt al een stuk zachter.
germie schreef:CaPrIoLe`79 schreef:Je hebt precies datzelfde bit ook in nathe, een soort wit rubber, dat werkt al een stuk zachter.
en kauwt mijn paard in 1 ritje door. Dus kunststof hoeft niet beter te zijn.Metaal is ook niet direct scherper dan plastic.
CaPrIoLe`79 schreef:germie schreef:en kauwt mijn paard in 1 ritje door. Dus kunststof hoeft niet beter te zijn.Metaal is ook niet direct scherper dan plastic.
Beris heeft een vergelijkbaar bit, ook een witte kleur, maar met een andere samenstelling. Die gebruik ik bij heel veel paarden en daar bijten ze niet doorheen. Nathe gebruik ik alleen bij mij eigen paard vanwege de reden die jij hier noemt. (Weet niet of je naar een bit op zoek was?)
c_alsemgeest schreef:Correctie bit is niks meer dan een ongebroken trens met tong boog... dus ook die mag weer.
Daphneeeej schreef:c_alsemgeest schreef:Correctie bit is niks meer dan een ongebroken trens met tong boog... dus ook die mag weer.
Heel eerlijk zou ik toch denken dat correctie/scholingsbit nogsteeds niet is toegestaan. Anders hadden ze gewoon het regelement waar die in afgebeeld stond terug gepakt. Maar dat is dus niet zo. Denk dat het een grijs gebied is. Ik vraag me af wat het KNHS zal zeggen.