Wedstrijddoelen 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:44

Een overzicht van al onze behaalde doelen in 2012 - 2017 en nu een welverdiend genieten van lol met knol zonder wedstrijddruk :)

[WN-ITP] Zip me a note/Mea - Bedankt voor alles!

Toch wel lastig om dit te typen, want wat hangen er veel herinneringen aan vast, maar wat ben ik trots dat ik dit allemaal met mn merrie heb mogen doen *\o/*

DanielleB

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:36

Ik had vanavond 191.5 en een 2e prijs in de L2.

Voorlezer las verkeerd voor in eerste proef en toen twijfelde ik aan mezelf dus ging ik gewoon verkeerd rijden..
Daardoor 178.5 punten want daarna was ik er ook even vanaf haha..

Nu 5 punten. Volgende week selecties voor de kampioenschappen en dan indoor vast wel naar de M1

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:32

Wauw wat een prijzen allemaal!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:52

xxwienekexx wat mooi zeg! Inderdaad, stoppen op je hoogtepunt, fijne beslissing, al zal het moeilijk geweest zijn +:)+ Jullie waren/zijn echte toppers!

DanielleB: moet wel erg pijnlijk geweest zijn dat je voorlezer verkeerd las?
Ben je erna dan juist gaan rijden terug of was je hele proef verkeerd?

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:58

Stomme is, zij rijd professioneel haha, ze kreeg de zon in het boekje waardoor ze de verkeerde regel las... nee het was 1 onderdeel. Ze zei dat ik in de hoek in galop moest, maar het was stap. Dus een volte gereden maar kostte me wel ongeveer 5 punten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:09

Gefeliciteerd met de resultaten allemaal!

Daarom moet je zelf de proeven ook kennen. := Ik probeer zelf mijn proeven te kennen, het voorlezen gebruik ik als geheugensteuntje. Ik ken ze dus niet 100% uit mijn hoofd, maar wel de grote lijnen.

Ik ga proberen om in september voor het eerst te starten. Moet even kijken welke klasse ik ga.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:18

Stomme is, ik ken ze gewoon uit mijn hoofd stampen...

Maar in zo'n proef zou ik de proef toch niet uit mijn hoofd kunnen rijden.
Dan ben ik toch te gefocussed bezig met "ik moet hem goed door rechts hebben, oh wijken, juist die kant moet ik hem meer op de buitenteugel rijden etc..."
Ik vond het al vreemd dat ik in galop moest, maar toen twijfelde ik aan mijzelf en aangezien zij het proevenboekje voor haar had, volgde ik haar dus maar gewoon.
Neem haar ook niks kwalijk hoor, kan eens gebeuren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 09:25

Dan heb ik niks gezegd. ;) Dan is het idd jammer dat het gebeurde, ik maak alleen jammer genoeg ook vaak mee dat ruiters heel kwaad worden op voorlezer of achteraf de lezer de schuld geven, omdat er verkeerd gelezen wordt (of te laat of ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:24

Ik rij de proeven liefst uit het hoofd. Mijn paard is slim genoeg om gelijk te weten wie er leest en gaat dan anticiperen. Soms handig, meestal niet. Zonder lezer heb ik ook meer focus op mezelf en kan ik er beter aan rijden.

Ook wanneer ik mag gaan jureren ga ik proberen de proef alvast te kennen voor ik aan het tafeltje ga zitten. Niks zo irritant als ruiter om een jury te hebben die meer op een blad staart dan naar jouw proef.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:33

Thuis kan ik de proef wel gewoon uit mijn hoofd rijden om te oefenen, op wedstrijd zou mij dat niet gaan lukken ben ik bang.. Maar wie weet leer ik dat ooit nog eens haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:03

Ik ben ermee begonnen tijdens oefenwedstrijden. Dan maakt het niet uit of je winst rijdt of niet. Als het seizoen dan begint ken je ze meestal wel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:12

Varekaj schreef:
Ik ben ermee begonnen tijdens oefenwedstrijden. Dan maakt het niet uit of je winst rijdt of niet. Als het seizoen dan begint ken je ze meestal wel.

Wij hebben wisselende proeven he? Niet het hele seizoen dezelfde. Dus je moet er al meerdere uit je hoofd kennen. Zoals DanielleB kan ik dat thuis wel voor elkaar krijgen, maar op wedstrijd neem ik liever het zekere voor het onzekere met lezer erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:26

Dat is pas vanaf het L1 hier, dan is het ook wisselen. Vind ik wel goed. Geeft afwisseling en andere uitdagingen :)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:30

Hier is het vanaf de B dat je om de paar maanden nieuwe proeven rijd.
Uiteraard zou het moeten kunnen uit het hoord... maar durf dat niet aan hahah

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:35

Inderdaad, 4 proeven per klasse die vaak wisselen. Thuis ken ik ze volledig vanbuiten. Kan ze zelfs zo opzeggen! Helaas word ik op wedstrijd al een dement...
Ben zodaning bezig om mijn paard netjes door de ring te laten lopen dat ik echt niet meer bezig ben met ' en nu volte bij A... '. Nee, dan ben ik echt 1 en al oor op mijn voorlezer.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:36

Ik ken mn proeven eigenlijk altijd uit mn hoofd maar op wedstrijd leest mn moeder nog wel altijd voor. Ik heb een keer op een onderlinge wedstrijd uit mn hoofd gereden maar mn paard was toen zo druk en sprong alle kanten op, en toen wist ik het niet meer. :') Maar stel mn moeder leest verkeerd voor oid, kan ik het altijd zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 07:57

Zondag wedstrijd gehad. Bijzondere jury in mijn ring. Ik had al viertal M gereden wat eigenlijk nog boven het niveau van mijn paard is, maar goed.
2u later mijn eigen proefje B2. Bewust wat langer gereden in de hals ivp dazen en vliegen, maar was zelf wel tevreden. Na de proef roept de jury me bij zich. Dat ze toch op dit niveau verwachten dat een paard veel meer gaat zitten en naar oprichting gaat, verder fijne proef maar misschien toch wat snel de overstap gemaakt. Ik was aardig pissed off :o zitten en oprichting is iets wat vanaf het L1 komt in mijn ogen. Niet in de B.

Lang moeten wachten op onze coupons. Op basis van zijn commentaar dacht ik ergens achterin te eindigen met verliespunten. Had ik 191, maar echt, wat een zooi dat! Hertelling gedaan, kwam op 194 uit. Hoofdjury erbij, ook opnieuw geteld. Idd, 194 ipv 191. Hij pakt de rangschikking erbij, ben ik met die score alsnog 5e ipv 8e op 21 combi's!

Heel blij uiteraard want 5e plek = winstpunten. Hoe die jury bij zijn commentaar kwam begrijp ik nu nog veel minder, maar we zijn iig een stapje dichter bij het L1 :D

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 08:31

Rare commentaar als je net een viertal M gereden hebt Varekaj :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:10

Viertal M is eigenlijk nog een stap te ver. Hij kent de oefeningen onderling, maar alles aan elkaar breien is nog een fikse uitdaging. En voor M zit hij inderdaad nog niet genoeg, ik kan hem nog niet altijd even goed bij elkaar houden. Het is ook een pittige proef trouwens met schouderbinnen, kwartkeert om de achterhand, middengalop, middendraf en wijken. Zijn we thuis in de training al hele tijd mee bezig (ook met de contra en draf verkorten), dus het is niks nieuw, maar het staat nog lang niet op punt.
Daarnaast is hij compact met korte passen, en mijn ploeggenoten hebben reuzen met giga passen. Ik moet 'm eigenlijk een stuk boven zijn eigen tempo rijden om te kunnen volgen...

An sich moet hij conditioneel een M viertal en een B2 afzonderlijk zeker kunnen, maar gezien de zwaarte van de M-proef is dat toch een uitdaging. Viertal L zou ons beter passen. Helaas heb ik niks te zeggen over de ploeg waar onze commandant ons in plaatst.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:12

Worden jullie dan niet geplaatst in functie van jullie niveau ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:59

Voor groepsdressuur niet noodzakelijk. Het is echt absurd. Er zijn genoeg ruiters die in viertal L meerijden die individueel M1 of M2 starten, maar die willen perse samen een groep vormen in L.

Ik rij B2 en mijn ploeggenoten rijden Z2, M1 en L2... Maw, ik val serieus uit de toon.

Het is een optie om die proef in privéles grondig te oefenen en dan kan dat wel in orde komen hoor. Maar ik sta er persoonlijk niet om te springen.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:21

Ben je verplicht dan om die groepsdressuur mee te doen? Dacht dat dat maar 1x per jaar was? Sorry voor de vele vragen maar het verschil tussen belgische clubs en nederlands clubs interesseren mij wel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:59

Ik rij LRV :)) Bij de VLP heb je dit niet.

Groepsdressuur is sinds dit jaar niet meer verplicht. Je kan echter als club wel extra selectiepunten verdienen voor het provinciaal en nationaal kampioenschap als je vier- en achttallen hebt die meedoen. Hoe meer ruiters en hoe vaker je als club een viertal of achttal hebt, hoe meer extra punten op het einde van de rit.

Persoonlijk vind ik het nog wel fijn om te doen. We maken echt plezier tijdens de trainingen en je groeit als groep. Ik heb bij de oproep tot groepsruiters gemaild dat ik wel mee wou doen, maar geen klasse aangegeven. Had als B2 ruiter absoluut niet verwacht dat ze me verdorie in de zwaarste proef zouden droppen.
Vorig jaar heb ik achttal M mee geoefend en eerlijk is eerlijk, die proef was ook wel een stuk makkelijker. Toen konden we wel beter mee, en ik geloof dat de commandant vanuit dat opzicht mij bij de M heeft gezet. Want iemand die individueel M1 start vond de proef best pittig...

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:43

Ik weet dat je bij de LRV rijdt :j
Leuk dat ze toch vertrouwen in je hebben en dat je die M proeven kan doen, lijkt me een leuke ervaring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 08:51

Op zich is het een leuk concept. Ik baal er alleen van dat ik mijn paard eigenlijk boven zijn niveau moet rijden. Afgelopen week zat er 2u tussen het viertal en mijn eigen proef. Dit weekend is dat maar 1u. Ze rijden een half uur redelijk stevig in ook.

Iedereen roept maar "een viertalletje en een proefje B2 moet hij gewoon kunnen hoor". Ja klopt. Als het proeven waren van een niveau wat hij aankan. Ik zou heel graag aspritant springen erbij willen doen in augustus (80-90) maar ik wil 'm ook niet kapotrijden.