[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:16

knip
Laatst bijgewerkt door Silkwood op 25-06-22 00:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:51

PrimaDonna_ schreef:
isabel_94 schreef:
Leuk topic! Ik zou onze vierjarige ook graag B gaan starten in 2017, maar ben geen lid van een rijvereniging en we hebben geen trailer, dus wordt wat lastig. Wel een rijvereniging op stapafstand waar ook wedstrijden georganiseerd worden, dus dat zou eventueel nog een optie kunnen zijn!

Welkom! :) Leuk dat je ook wedstrijden wil gaan rijden. Alleen zoals ik lees wordt dit wel lastig.. Kan je geen trailer lenen van stalgenoten? Dat je hier gewoon voor betaald... Moet wel iets te regelen zijn toch :)

Een stalgenootje van mij heeft pas een trailer gekocht, ik heb gevraagd of ik binnenkort mag gaan oefenen met trailerladen. En heb ook toestemming van m'n mammie om na de winter naar een manege vlakbij de onze te stappen, om daar eens in de bak te rijden zodat ons paard went aan vreemd terrein! Maar voorlopig eerst nog lekker op stal doortrainen :)

MonteKarlo

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 16:46

Ik zit nu niet op de laptop dus iedereen antwoorden is een beetje lastig, in ieder geval welkom silkwood/gabi!

Voor degene die er naar vroegen, mijn les ging eigenlijk heel goed! Het aanspringen gaat nu steeds beter en sneller, alleen hij raakt snel moe in de galop dus dan gaat ie keihard draven, met z'n hoofd hoog }:0
Hij is echt nog jong gewoon haha, ookal is hij 4,5, maar in zijn lichaam.
Verder gingen de drafstukken super goed, ik wil eraan gaan werken dat hij meer op zichzelf en meer voor mij uit gaat lopen. Nu kruipt hij het liefst nog in me :z

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:04

PrimaDonna_ schreef:
theadora99 schreef:
Ik zit er nog over te twijfelen of ik KNHS wil gaan starten... heb altijd FNRS gereden en ben tot F10 gekomen, maar reed wel altijd de paarden die niet luisterden (vond ik leuker). Nu rij ik echter op mijn nieuwe manege een superlief paard die echt wel wat wedstrijd potentie heeft en merk dat ik zelf ook fanatieker wordt. Dus denk dat ik het in 2017 wel wil gaan proberen. Is het heel anders dan FNRS?

Bij de FNRS heb je ook de hogere kosten niet die je bij de KNHS wel hebt. En als jij de fproefjes meer dan voldoende vind zou ik die lekker blijven rijden.
Heb je een eigen paard of rij je manege paarden?

Ik rijd manegepaarden en het probleem bij mij op de manege is, dat de meesten die FNRS rijden op pony's rijden en tussen de 8 en 14 zijn. Zelf ben ik bijna 18 mar vind het niet zo goed passen ofzo om bij hun te gaan rijden. Wil binnenkort een keertje proberen, wij hebben een soort oefendagen op de manege waar je een B proef oid kan rijden om te kijken of het wat is, en dat wil ik ook proberen. rijd nog geen jaar op deze manege dus is voor mij allemaal beetje kijken hoe het allemaal werkt ;)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:38

Primadonna_ : verlichting zit aan accu alleen accu is te zwak voor alles te verlichten dus hebben we nieuwe accu besteld en die komt deze week :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:57

xWouter schreef:
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Bucas Shamrock en/of de Bucas Recuptex? Zit te denken er een aan te schaffen maar weet niet goed welke van de twee dekens we meer baat bij zullen hebben..

Ik heb geen ervaring met Bucas dekens :o

Silkwood schreef:
Kan ik mij hier ook melden? Ik ga misschien met mijn leasepaard starten volgend jaar, alles moet nog even goed besproken worden, maar ik heb er goed vertrouwen in! :D

Dit is Siem! :D
[ [url=m/nk4Scx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb nog nooit officiële wedstrijden gereden, dus ben heel benieuwd hoe het uit gaat pakken! Gelukkig is Siem zelf al in de M2 gekomen, dus dat moet helemaal goed komen.

Welkom! Wat een ontzettend gaaf dier! <3 Ik heb een zwak voor friezen dus ben nu al fan! :)

theadora99 schreef:
Ik rijd manegepaarden en het probleem bij mij op de manege is, dat de meesten die FNRS rijden op pony's rijden en tussen de 8 en 14 zijn. Zelf ben ik bijna 18 mar vind het niet zo goed passen ofzo om bij hun te gaan rijden. Wil binnenkort een keertje proberen, wij hebben een soort oefendagen op de manege waar je een B proef oid kan rijden om te kijken of het wat is, en dat wil ik ook proberen. rijd nog geen jaar op deze manege dus is voor mij allemaal beetje kijken hoe het allemaal werkt ;)

Je hebt manege's waar je ook mee kan doen bij de KNHS. Ik begrijp dat, dat bij jou manege kan? :)
Ik zou dan persoonlijk de KNHS proeven rijden, maar dit zou ik zelf pas doen als ik een vast paard heb en zeker weet dat het paard en jij de proeven ook aan kan. Anders is het zonde geld. De mensen met eigen paarden trainen natuurlijk veel meer (dit bedoel ik meer als tip, niet vervelend bedoelt ;) )

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:29

@theadora99 met manegepaarden zou ik kiezen voor FNRS, KNHS kom je denk ik niet mee dan..

Ik heb vandaag een goeie training gehad met Symphony :D. Alleen jammer dat we samen met een klein meisje reden die de bakregels nog niet kende, dus ik was regelmatig meer bezig met haar ontwijken (Sym trapt) dan dat ik lekker kon rijden.. Maar ze liep wel heel fijn, dus dat is mooi. Volgende week ons debuut.

Ik heb geen goeie after scheerfoto kunnen maken i.v.m. het rotweer buiten haha.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:30

Silkwood schreef:
Dankjewel! Dat is zeker waar, ik ben ook ontzettend blij dat ik hem mag rijden. Hij kan mijn ontzettend veel leren door al zijn ervaring, dus zo ook hopelijk mijn eerste wedstrijdstappen! :j

Ik zal mezelf trouwens ook nog even voorstellen, dan hoeft niet iedereen me bij mijn boktnaam te noemen haha!
Ik ben Gabi, 15 jaar en rijd ongeveer 9,5 jaar paard. Ik heb een leasepaard en verzorgpaard en een ander leasepaard die nu helaas geblesseerd is. Siem is dus eigenlijk een tijdelijk leasepaard, maar daar heb ik ontzettend snel een band mee opgebouwd en er zit heel veel vooruitgang in de trainingen met hem! :D

Welkom Gabi! :D

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:58

Ik kom nog een paard aanmelden! :D

Na lang nadenken toch maar besloten volgend jaar ook te gaan starten met mijn andere paard. Eerst bb in juli maar daarna toch nog een keer b starten.Ook met hem ga ik gelimiteerd starten en dus maar 4 keer. Als het ontzettend goed gaat dan vraag ik een gewone startpas aan.
Info over hem :
Wodan
13 jaar
Kruising tuiger.

Wodan vindt het ontspannen lopen ontzettend moeilijk en daar werken we hard aan in de lessen. Ik heb hem nu 2 jaar en ik heb ook nog nooit langer gegaloppeerd dan 15 m. :o maar daar gaan we nog harder aan werken en dan komt het vast wel goed . Verder ga ik volgend jaar met hem oefencrossen rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:14

Afbeelding

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:54

Gisteren mijn tweede dressuurles gehad. Ben echt trots op Cybelle. En zeggen dat we twee weken geleden een ferme dip hadden waardoor ik haar bijna op internet zette. Schouder binnen wordt veel geoefend en voornamelijk het aan het been zetten. Daardoor krijgt ze echt meer impuls en ik voel ze op sommige stukken opstijgen onder mij. <3 we hebben veel problemen met rechts correct in galop aanspringen maar ook dit ging gisteren beter. We zijn er nog lang nie maar man wat heb ik een paard met power onder mij. Zolang de motor aanstaat kan je daar zoveel mee doen!

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:50

knip
Laatst bijgewerkt door Silkwood op 25-06-22 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:11

Hallo! Mag ik mij hier nog even melden?
Ik ben al wel B gestart maar we zijn volgend jaar ook nog wel even in de B.
Vinden jullie het goed dat ik hier nog even mee praat?

Zal me even voor stellen. Ik ben Shelly en heb een 8 jarige Tinker genaamd Xaffier. Hij heeft een apart kleurtje dit heet pintaloosa. Een echte toverbal dus!

Wij zijn nu B+7. Toevallig gisteren weer 2 puntjes erbij gereden op de koudbloeden wedstrijd in Leusden.

Afbeelding
Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:33

Aparte kleur hierboven!

Ik had vandaag weer mijn eerste les na 4 weken, echt een eye opener! Aan het eind echt fijn gereden en ze liep lekker :)) Zal vanavond even wat foto's laten zien!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:41

HiFive5 schreef:
Gisteren mijn tweede dressuurles gehad. Ben echt trots op Cybelle. En zeggen dat we twee weken geleden een ferme dip hadden waardoor ik haar bijna op internet zette. Schouder binnen wordt veel geoefend en voornamelijk het aan het been zetten. Daardoor krijgt ze echt meer impuls en ik voel ze op sommige stukken opstijgen onder mij. <3 we hebben veel problemen met rechts correct in galop aanspringen maar ook dit ging gisteren beter. We zijn er nog lang nie maar man wat heb ik een paard met power onder mij. Zolang de motor aanstaat kan je daar zoveel mee doen!

Wauw wat goed!
En dat gevoel ken ik hoor, ik denk ook wel eens, is dit wel het juiste paard voor mij :o
Maar verkopen kan altijd nog, opgeven doe je maar 1 keer.
Klinkt heel goed! Volhouden :j

Silkwood schreef:
Siem is helaas weer kreupel.. Dat is alweer de zoveelste keer, steeds hetzelfde been :(
Dus dat wordt weer eventjes niet trainen..

Ach jeetje wat balen, weten ze wat de oorzaak is ?
Succes met het rustig aan doen :(

Shelly21 schreef:
Hallo! Mag ik mij hier nog even melden?
Ik ben al wel B gestart maar we zijn volgend jaar ook nog wel even in de B.
Vinden jullie het goed dat ik hier nog even mee praat?

Zal me even voor stellen. Ik ben Shelly en heb een 8 jarige Tinker genaamd Xaffier. Hij heeft een apart kleurtje dit heet pintaloosa. Een echte toverbal dus!

Wij zijn nu B+7. Toevallig gisteren weer 2 puntjes erbij gereden op de koudbloeden wedstrijd in Leusden.

[ [url=m/d5vSkb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oeRDAf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Whoah wat een gave kleur! Heb geloof ik wel eens en topic voorbij zien komen van jullie, mooie combi zijn jullie!

Ghostattack schreef:
Aparte kleur hierboven!

Ik had vandaag weer mijn eerste les na 4 weken, echt een eye opener! Aan het eind echt fijn gereden en ze liep lekker :)) Zal vanavond even wat foto's laten zien!

Ja leuk! Ben benieuwd!
--

Ik heb de mijne vandaag voor het eerst met een pessoa gelongeerd, ik had van alles verwacht (negatief }:0 ) maar het ging eigenlijk echt super super goed! Hij was niet angstig, deed braaf wat ik van hem vroeg, ben helemaal blij.
Hij zit nog niet helemaal zoals ik de pessoa normaal erom heb, maar dat komt nog wel, ik vond het belangrijker dat hij vandaag vertrouwen kreeg.

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:57

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens de les vandaag! Ze begint steeds soepeler te lopen en meer te buigen zodat we echt een volte krijgen in plaats van vierkantjes :+ De zadelmaker moet ik nog steeds een afspraak voor maken, maar ik heb het zo druk de laatste tijd! Gelukkig loopt ze er nog prima onder voor even. Ik doe trouwens niet eens meer moeite om te poetsen want het heeft toch geen zin :roll: We hebben in de les voornamelijk geoefend met achtjes in draf rijden en later nog met het halthouden.

Hoe vaak hebben jullie les eigenlijk?

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:01

Wat hebben jullie allemaal knappe paardjes zeg! <3

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:29

Drukke week gehad! Wel bijgelezen maar geen tijd gehad om te reageren.. :n
Zag een boel goede en leuke berichten! :)

Silkwood: Hoeveel tijd zit er steeds tussen de kreupelheid? Mijn pony was steeds kreupel-zuiver-kruipel en toen toch maar naar de kliniek geweest voor een scan. Bleek hij een peesblessure te hebben.. Niet om je bang te maken maar misschien is een scan bij langdurige of steeds terug komende kreupelheid wel een idee. Better safe than sorry :) Hopelijk is het gewoon iets onschuldigs en is hij gauw weer beter!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:32

Montekarlo: Ja kan heel goed hoor! Maak soms wel een ITP topic over hem :).

Heb het topic een beetje doorgelezen en zie dat sommigen ook al wel B gestart zijn.

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:48

knip

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 01:26

PrimaDonna_ schreef:
Je hebt manege's waar je ook mee kan doen bij de KNHS. Ik begrijp dat, dat bij jou manege kan? :)
Ik zou dan persoonlijk de KNHS proeven rijden, maar dit zou ik zelf pas doen als ik een vast paard heb en zeker weet dat het paard en jij de proeven ook aan kan. Anders is het zonde geld. De mensen met eigen paarden trainen natuurlijk veel meer (dit bedoel ik meer als tip, niet vervelend bedoelt ;) )

Dit kan inderdaad bij mijn manege ;) rijd nu veel op twee paarden, wissel een beetje af, waarbij ik met de ene dressuurmatig een stuk verder kom omdat het echt een goed paard is. Hij kan echt netjes lopen haha, is heel makkelijk nageeflijk te rijden. De ander is iets meer een uitdaging, heeft wel Z gelopen voor hij op de manege kwam maar heeft zover ik heb meegekregen lang met een blessure gestaan, maar elke week kom ik verder met hem. Het gaat bij mij met proeven niet eens zo zeer om het winnen, anders had ik altijd wel andere paarden gekozen haha. Ik ging springwedstrijden doen op paarden die bijna altijd weigerden, deed dressuurwedstrijden met een paard wat het leuk vond om te gaan racen door de bak. Dat soort leuke dingen. Zoals ik al zei is de FNRS voornamelijk F1 tm F6, jonge kinderen met pony's. Heb het idee dat ik daar ook niet bij hoor. En in mijn les rijden een aantal L, sommigen willen ook gaan starten in de B. Ook op manegepaarden, we hebben ook redelijk veel onderlinge wedstrijden. Ik rijd graag wedstrijden voor het commentaar, om te kijken hoe "goed" ik nou eigenlijk ben.

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:35

Hallo allemaal!
Ik kom ook gezellig mee lezen en kletsen. Komend jaar ga ik starten in de B dressuur en klasse 1 Endurance met Brego. Met King ga ik starten wanneer de L2 bereikt is met Brego, eerder mag namelijk niet ivm zijn hengst zijn. Het wordt een super tof nieuw jaar met veel leuke nieuwe uitdagingen :).

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 10:06

hihi gister eigenlijk al een soort van heel erg illegaal met de trailer op pad geweest haha. Ik werd gister ochtend gebeld door de oude eigenaar van mijn pony of ik mee wilde met een dagje veluwe (mijn pony staat nog steeds op het stuk land van de oude eigenaar) dus een 2 paards trailer geregeld en lekker een dagje veluwe gehad! was hartstikke nerveus van te voren haha maar eenmaal rijdend met de trailer en de paarden erin ging het weg! vandaag mijn rijbewijs aanvragen bij de gemeente. gelukkig geen boete gehad gister hahaha. Fleur, FOEI! O:) O:) O:) O:) O:) O:) O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:21

Hey mag ik mij misschien melden? :D

Ik ben waarschijnlijk echt op een veeeeel lager niveau dan jullie zijn maar het plan is wel om in 2017 voor het eerst te starten. Ik weet nog niet waar in 2017 maar goed de tijd en trainingen zullen het leren. :)

Over 2 weken komt de zadelpasser en dan kan ik eindelijk een zadel kopen (boomloos) (we reden eerst met een racezadel) en dus ook eindelijk écht serieus aan de slag gaan.

Ik heb mijn pony sinds september dit jaar gekocht als een zadel- en verkeersmak aapje. Inmiddels heb ik een stuur, gas en rem, maken we buitenritjes, hebben we een keer een sprongetje gemaakt a 20 cm :') en genieten gewoon enorm van elkaar.

Echter kreeg ik flinke lichamelijke klachten door dat racezadel dus rijden we nu rond met een dekje en een dekensingel. In de bak oefenen we lekker door met de figuren en tempowisselingen. Ze loopt er al heel fijn ontspannen bij. Straks met een goed zadel en instructie moet dat helemaal goed komen. :D

Aapje in kwestie:
Afbeelding

Vrijspring talent:
Afbeelding

De eerste sprong ooit :') :
Afbeelding

En zonder zadel:
Afbeelding

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:34

_Dominique schreef:
Hey mag ik mij misschien melden? :D

Ik ben waarschijnlijk echt op een veeeeel lager niveau dan jullie zijn maar het plan is wel om in 2017 voor het eerst te starten. Ik weet nog niet waar in 2017 maar goed de tijd en trainingen zullen het leren. :)

Over 2 weken komt de zadelpasser en dan kan ik eindelijk een zadel kopen (boomloos) (we reden eerst met een racezadel) en dus ook eindelijk écht serieus aan de slag gaan.

Ik heb mijn pony sinds september dit jaar gekocht als een zadel- en verkeersmak aapje. Inmiddels heb ik een stuur, gas en rem, maken we buitenritjes, hebben we een keer een sprongetje gemaakt a 20 cm :') en genieten gewoon enorm van elkaar.

Echter kreeg ik flinke lichamelijke klachten door dat racezadel dus rijden we nu rond met een dekje en een dekensingel. In de bak oefenen we lekker door met de figuren en tempowisselingen. Ze loopt er al heel fijn ontspannen bij. Straks met een goed zadel en instructie moet dat helemaal goed komen. :D

Aapje in kwestie:
[ [url=m/9hUVZ5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vrijspring talent:
[ [url=m/5Fww3K.png]Afbeelding[/url] ]

De eerste sprong ooit :') :
[ [url=m/IYKSJj.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zonder zadel:
[ [url=m/KtMjIi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, wat een mooi dier!