[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liespr

Berichten: 283
Geregistreerd: 21-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:26

Nann__ schreef:
Lisa, klinkt goed! Amparo lest ook daar toch? En dat komt ook allemaal wel goed. Wel 2 rondjes voor punten?


Klopt, ik heb alleen nog nooit met haar in dezelfde les gereden, haha. Sinds de afgelopen twee keer start ik B, daarvoor steeds BB/B. Nu ga ik B volhouden, we gaan lekker :)


Ik kruip denk ik weer onder mijn meeleessteen. Succes voor de mensen die komend weekend starten +:)+

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:46

Ik was vanavond even kijken in Bunschoten. Vriendin reed mee en ik denk idd dat ie 1 op 1 nog beter is. Was wel leuk om te zien!

Fijn dat je weer lekker wat kan gaan doen dan ninahaak!
Ziet er fijn uit Marijke :)

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:54

Vraagje; ik kom er niet helemaal uit met mijn ouders (normaal gesproken is het mijn paard maar nu ineens ons paard :') ).

Ik rijd momenteel geen wedstrijden, vermaak me prima, paard ligt er denk ik niet wakker van. Toch vind ik het "zonde" van mijn paard om helemaal niet te starten.

Nu dacht ik, wat nu als ik een ponyruiter vraag die toe is aan de overstap paarden maar nog geen paard onder de kont heeft. Paard kan dan op concours en ik kan trots naast de kant staan kijken :Y)
Paard is BB klaar (zelf enkele keren gestart, maar ik ben geen super handige springruiter). Met een beetje handige ruiter kan ze ook zo het B in. Klasseren is niet het doel van het starten. Paard hoeft niet naar een bepaald niveau getraind te worden oid.

Mijn eerste ingeving is "lesgeld, startgeld en startkaart betalen" de rest van de kosten zijn voor mij. Overigens zit de groom en het vervoer bij het pakket in (dat ben ik zelf haha). Maar mijn ouders vinden dat ik eigenlijk ook een kleine vergoeding voor "gebruik" van het paard/spullen/vervoer moet vragen.

Wat vinden jullie?
Ik blijf paard sowieso 2/3x per week rijden. Ruiter dan 2x per week trainen en zo nu en dan concours (1 of 2x per maand).

Zijn wat hersenspinsels, nog niet concreet.
Als ik het idee van mijn ouders volg zal de "vergoeding" ongeveer 100,- per maand zijn. Ik betaal dan ook de lessen. Behalve de startkaart en het startgeld heeft de ruiter dan geen kosten. Vind dat startkaart en startgeld in dit geval wel voor rekening ruiter komen.

Pantykous

Berichten: 10503
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 00:57

Ik zou lekker doen waar je je goed bij voelt. Moest ooit omdat ik ging studeren in t buitenland een bijrijder en dat meisje is blijven plakken. Ze wilde wel betalen maar ik had dan het gevoel dat dat haar ook zeggenschap over het paard gaf en dat had ik liever in eigen hand. Heb met haar afgesproken dat ze in plaats daarvan geld zou steken in wekelijkse lessen. Op die manier heb je beide profijt.

Heb ik jou dan net gemist Laura?

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 08:49

We zijn rond half 7 weer weg gegaan. Moesten nog eten en om paard nou zo lang op de wagen te laten staan vonden we banketstaaf :P had die andere wel nog willen zien maargoed haha

ninahaakk

Berichten: 55
Geregistreerd: 31-05-16
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:58

Heb het vanaf half 7 gezien, denk ook dat hij 1 op 1 een beter is. Vond het allemaal erg kort, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ze voor het donker klaar moesten zijn! :)*

Zit nog te twijfelen tussen zaterdag bij Lozeman BB of zondag in Blaricum BB, gaan er nog meer ergens springen? :)

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:01

Ik ga naar Blaricum!

Kaitlyn

Berichten: 9741
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:15

Nann__ schreef:
Lisa, ja je moet er in groeien zeggen ze he. Ach komt ook wel goed. Om de hoogte maak ik mij geen zorgen, dat kan hij wel. Als hij er maar overheen gaat :') Haha. Maar daar zeiden meer mensen dat het wel hoog stond voor de B.
En over Aerdenhout heb ik ook gehoord ja dat het raar gebouwd stond! Ik heb er ook een keer gesprongen en toen stond het echt heel simpel. Mooie lijnen, stond toen echt fijn gebouwd. Je hebt ook iets gewonnen toch? Fijn dat het zo goed gaat! Hoe veel WP heb je? En les je ook trouwens?

Laura, fijn dat hij hetzelfde zegt als je instructeur thuis! Wel echt heel gaaf hoor. Heb je nog meer foto's?

Kayleigh, ik vind het ook knap hoor dat je als zo'n jonge combinatie dat nu al hebt gereden. :j Komt helemaal goed!

Gomir, ik vroeg dat. Maar wauw, bijzonder werk heb je dan. :j Verklaart ook je uren.

Leane, had jij eigenlijk nog prijs zondag? Er was geen fotograaf bij ons toch?

Hoe vaak rijden jullie je paarden eigenlijk?


Nee was 4e en er waren 3 prijzen haha!
Er stond rechts achterin wel een fotograaf maar die heb ik geen foto's zien maken van mij. :')

Snorlex, doen waar je je goed bij voelt. Ik heb Velvet altijd op wedstrijden gereden, mocht in principe elke dag komen en betaalde mijn eigen lesgeld, startgeld en startpas. Omdat ik voor het andere paard ook altijd zorgde en daar zelfs in huis zat als ze op vakantie waren betaalden ze zelfs mijn startgeld uiteindelijk. :o
Ik was daar overigens elke dag, deed de stallen uitmesten, paarden tussendoor voeren en ze dagelijks buiten en/of binnen zetten. Als de hoefsmid, dierenarts, tandarts etc. kwam was ik er ook altijd bij.
Auto en trailer mocht ik van hun zo meenemen zonder extra kosten.
Zij waren blij met mijn hulp en ik werd ook fantastisch geholpen op die manier.


Zo even heel snel bijgelezen, had geen zin om een grote bijleespost te maken. :o

Wij zijn afgelopen zondag naar Woudenberg geweest. Parcours met veel lange lijnen en een paar rare bochtjes. Dat in combinatie met een paard dat letterlijk afging als een kanon was best sturen. :')
Gelukkig is ze niet zo groot! De mensen aan de zijlijn vonden het wel leuk volgens mij, die waren een partij aan het juichen en heel hard "aaaaahhhh" toen we op de laatste hindernis een balk hadden. :+
2e parcours waren we foutloos en dat was helemaal een geroep van jewelste. Ze vonden het wel leuk zo'n rondje met pit hoorde ik aan de zijlijn.
Leuk natuurlijk, maar ik heb liever dat ze wat rustiger blijft de volgende keer. :=

Capriootje

Berichten: 6786
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:22

Hananne; Haha ja heb ook 4 jaar met een schimmel gereden dus is niet zo gek dat je daaraan gewend bent. Ik vind jou paard echt zo stoer <3 Echt helemaal mijn type.

Mooi rondje Marijke!

Ik heb geen ervaring met bijrijders/mensen die uitbrengen maar zou inderdaad gewoon kijken wat jou zelf het meeste aanspreekt. Mensen verwachten misschien meer of andere dingen als ze meer betalen. Lastig als je niet op één lijn ligt met je ouders.

Haha ja mensen aan de zijlijn vinden dat prachtig. Fijn dat je 2e rondje foutloos was!

Ik ga dit weekend even niet op concours. Ben nu 2 weken achter elkaar geweest en gisteren met die hitte bij Marieke getraind. Vandaag behandeling van de osteo dus rest van de week wat licht werk met hem doen :) Heb wel m'n nieuwe hoofdstel binnen en ben echt verliefd. Als het goed is krijg ik zsm foto te paard van m'n vriendin die gisteren mee was. :D


Afbeelding

ninahaakk

Berichten: 55
Geregistreerd: 31-05-16
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:49

Ben benieuwd hoe het hoofdstel staat! Ik ga zaterdag toch naar Lozeman, Blaricum begint pas in de middag.

spottedponie
Berichten: 2964
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:57

nou ik ga 5 oktober voor het eerst sinds 2 jaar weer de springring in...

Heeft er hier iemand misschien een idee voor een ander bitje? ik dressuur op een dubbelgebroken trens, maar dat is met springen / cross geen optie, dan heb ik er een pelham in, maar ik wil eigenlijk liever iets anders, ze blijft hier ook tegen vechten en ik moet er dan best hard inkomen wil ik haar bij me houden...

Capriootje

Berichten: 6786
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:11

Is een (baby) pelham met flexibel mondstuk misschien een optie?

Marijkeeee
Berichten: 6309
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:13

@Capriootje: welke is dat? van welk merk?

Capriootje

Berichten: 6786
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:30

Is van EQP (equipassion) heb hem via Haddy z'n vorige baasje. Die besteld daar regelmatig, is uit Argentinië volgensmij. Ik kan haar contact gegevens via pb geven als iemand meer info wil of ook wil bestellen hoor :j Ze zei dat ze er ook nog heen ging dus kan ze misschien wel meenemen, scheelt verzenden.

Change3x

Berichten: 6610
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:03

Een vriendin van me reed mee in de clinic van Maikel, zij vond het leuk maar heeft er eigenlijk niks van geleerd.

Ik rij mijn pony zo'n 4/5 keer per week en de 3 jarige 1/2 keer per week.

Jullie gaan trouwens echt hard! Ik heb geen tijd om op alles te reageren. :=

spottedponie
Berichten: 2964
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:20

@ capriootje, pelham heb ik er nu in, maar wat jij noemt zou beter zijn?

Capriootje

Berichten: 6786
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:32

spottedponie schreef:
@ capriootje, pelham heb ik er nu in, maar wat jij noemt zou beter zijn?


Een flexibel monstuk is wat zachter/fijner waardoor je paardje er misschien niet meer zo tegen vecht. Hoe loopt ze met het dubbelgebroken bitje verder? Waarom heb je nu een pelham in?

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:35

Ik kwam dit topic tegen en wilde toch even reageren! Vind leuk om verhalen te lezen!
Ik heb zelf mijn pony verkocht 2 jaar geleden ivm relatiebreuk en met huis achter te blijven kon ik het niet meer opbrengen nu gebeten door hond door mijn hand heen helaas veel problemen ermee dus even de paarden sws op 0% gezet in toekomst hoop ik weer in springring terug te komen mijn pony van 1,45 sprong met gemak over 1,20.. En ook ik heb vaak de grond geinspecteerd of het wel het goede zand was! Eigenwijze knol Hihi.
Ook heb ik tijd lang met een jongen mee gelopen die start met stal meursing en eigen paarden dus gegroomd! Erg leuk die wereld op wedstrijd

Yontheke

Berichten: 4446
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:06

Ik lees nog steeds mee maar bijhouden is moeilijk en kan eigenlijk niet echt meepraten omdat ons wedstrijdsysteem helemaal anders in elkaar steekt en ik de locaties waar het allemaal over gaat niet ken.

Kaitlyn

Berichten: 9741
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:33

Yontheke wat is het verschil dan?
Ik vind het ook leuk om te lezen hoe het er ergens anders aan toe gaat en naar andere ervaringen. Altijd leuk, daar is dit topic ook voor. :j

Yontheke

Berichten: 4446
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:38

Bij ons beginnen de klasses al veel lager en wordt er niet gewerkt met een puntensysteem. Als je bij ons in de landelijke vereniging gaat (LRV) gaat het er wel ongeveer aan toe zoals bij jullie.

Bij ons is het enkel wanneer je 85cm (klasse 2) hebt gereden mag je de lagere klassen (65 en 75) enkel nog buiten wedstrijd mee rijden. Geldt ook als je met een nieuw paard start, dus ze kijken enkel naar de ruiter.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:49

Ja hier is dat op paard als ruiter z is moet die toch met nieuw paard b starten

Kaitlyn

Berichten: 9741
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:10

LinsxDot schreef:
Ja hier is dat op paard als ruiter z is moet die toch met nieuw paard b starten


Nee dat klopt niet, je mag dan met een ongeklasseerd paard ook L starten. En als je zelf 2x Z bent geweest mag je met een ongeklasseerd paard L, M of Z starten.

Capriootje

Berichten: 6786
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:12

Heb alvast 1 foto te paard <3

Afbeelding

Kaitlyn

Berichten: 9741
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:14

Oh wauw, heel mooi je hoofdstel! <3