Dressuurproeven 2016

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:59

Ik vind ze leuk! In der daad zeker niet altijd makkelijker!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:00

Voltes = geen hoek rijden, staat er geen volte benoemd = wel hoek rijden :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:00

Ik had hem erbij, maar ik kon mezelf niet voorstellen hoe je vanaf de K een grote volte moest rijden halve baan _O- maar de K is niet echt een onderdeel van de halve grote volte, wordt alleen erbij genoemd voor het halsstrekken (soort van := )

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:04

lovemario schreef:
a afwenden en na enkele paardlengtes minimaal 5 meter wijken. dus wel degelijk rechtstellen

Dat is in de L1. Nu geen 2 klassen door elkaar gaan halen.

Evelijn

Re: Dressuurproeven 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:14

Ik dacht dat BB wel ook zonder doorzitten zou zijn maar proef 2 word dat toch twee keer gevraagd.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:15

wauw, ik vind wel dat er heftig gereageerd word op sommige dingen. als iets voor iemand niet duidelijk is, leg het dan op een normale manier uit, en niet op een manier dat van jeetje snap je het echt niet? ook de reactie van frieswytske vind ik niet fijn. de manier waarop je het zegt komt er bot over. je had ook kunnen zeggen van: dat klopt, maar dat staat er niet in de l2 bij (of iets dergelijks)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:17

lovemario schreef:
wauw, ik vind wel dat er heftig gereageerd word op sommige dingen. als iets voor iemand niet duidelijk is, leg het dan op een normale manier uit, en niet op een manier dat van jeetje snap je het echt niet? ook de reactie van frieswytske vind ik niet fijn. de manier waarop je het zegt komt er bot over. je had ook kunnen zeggen van: dat klopt, maar dat staat er niet in de l2 bij (of iets dergelijks)

Dat vond ik ook :o ipv een 'nou nee' kan je het ook gewoon uitleggen :')

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:19

Het doorzitten in de BB heeft te maken met de voorbereiding naar het aanspringen in de galop. Mogelijk iets langer van te voren, zodat je wat tijd hebt om een foutje in de aanleuning of verlies in tempocontrole te herstellen. :) Tenminste dit kan ik mij zo voorstellen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:20

Celiien schreef:
lovemario schreef:

Dat vond ik ook :o ipv een 'nou nee' kan je het ook gewoon uitleggen :')
Jullie reacties kunnen al vrij belerend over komen, terwijl jullie er zelf naast zitten. Wellicht dat het daar iets mee te maken heeft. Verder lijkt het me het niet echt waard om dat hier te gaan zitten bespreken, als je het echt zo vervelend vindt kun je de desbetreffende persoon beter een pb sturen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:22

Overzicht zag ik ook nog niet maar ik neem aan dat je net als met de andere proeven in jan-feb de 1 & 2 e rij en dan maart-april no 3&4 en aangezien het dan niet meer uitmaakt welke je verplicht start zal het altijd denk ik deze volgorde blijven en denk ik dan verkeerd.

Of ze kunnen ook
1&2 2&3 3&4 4&1 doen natuurlijk...
Laatst bijgewerkt door Mando op 01-03-16 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:23

Heb ook even in het M1 gespiekt. Leuke proeven! Sommige lijnen en overgangen veranderd. Voor mijn gevoel lastiger als de huidige proeven.

Twee vraagjes, hoop dat iemand die bij de info-avond is geweest ze kan beantwoorden.

Bij de overgang van contra naar andere galop door 4-6 drafpassen mag je neem ik aan voor A al beginnen?

Het halthouden en achterwaarts op C wordt bij onze dichte bakwand wel erg moeilijk te zien. Hoe zou een jury dat vlak voor z'n neus moeten beoordelen?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:24

Mando schreef:
Overzicht zag ik ook nog niet maar ik neem aan dat je net als met de andere proeven in jan-feb de 1 & 2 e rij en dan maart-april no 3&4 en aangezien het dan niet meer uitmaakt welke je verplicht start zal het altijd denk ik deze volgorde blijven en denk ik dan verkeerd.

Dat wordt nog even de 'grote' verrassing. Zover als ik begrepen heb mag de vereniging dat bepalen?
Schema zou iig helpen voor de duidelijkheid. Voor mij zou de omgekeerde volgorde niet per se hoeven.
Dus wel 1-2 en 3-4, maar niet 2-1 en 4-3. Nou ja we zien wel wat het wordt. :D

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:30

Charmaine schreef:
Heb ook even in het M1 gespiekt. Leuke proeven! Sommige lijnen en overgangen veranderd. Voor mijn gevoel lastiger als de huidige proeven.

Twee vraagjes, hoop dat iemand die bij de info-avond is geweest ze kan beantwoorden.

Bij de overgang van contra naar andere galop door 4-6 drafpassen mag je neem ik aan voor A al beginnen?

Het halthouden en achterwaarts op C wordt bij onze dichte bakwand wel erg moeilijk te zien. Hoe zou een jury dat vlak voor z'n neus moeten beoordelen?

Neem niet aan dat je voor A met die drafpassen mag beginnen, aangezien die halve grote volte contra t/m de A loopt, die moet je dan neem ik aan wel afmaken? Ik moet er soms wel even goed bij nadenken hoor :=

Bij ons is dat halthouden en achterwaarts bij C ook wel erg lastig om te zien, inderdaad ook een dichte bakrand en dat hokje staat vol tegen die bakrand aan, mijn fjord komt niet ver boven die bakrand uit :+

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:35

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:37

Heb in de B-L1-L2 enkele proeven bekeken en vind toch wel wat verschil.
Opzicht wel leuk, weer wat anders! net zoals dat halve volte halve baan en dan wijken in het L2.
Wel apart geen verzorging meer vanaf het L1, opzich wel goed!
Ben ook benieuwd hoe dat zal gaan met die halve punten of dat veel gegeven gaat worden.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:41

Klinkt logisch Heidilover. Wordt wel een pittige oefening dan om tussen A en F terug te nemen naar draf,opnieuw aan te galopperen en dan vanaf F meteen middengalop.....

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:44

Charmaine schreef:
Klinkt logisch Heidilover. Wordt wel een pittige oefening dan om tussen A en F terug te nemen naar draf,opnieuw aan te galopperen en dan vanaf F meteen middengalop.....

Ik vind dit voor het M een hele leuke en nuttige oefening. En als je paard fijn aan de hulpen staat moet deze oefening goed te doen zijn :o

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:47

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:49

Hoppje schreef:
Charmaine schreef:

Ik vind dit voor het M een hele leuke en nuttige oefening. En als je paard fijn aan de hulpen staat moet deze oefening goed te doen zijn :o

Het is ook een leuke oefening! Maar inderdaad vergeleken de proeven van nu wel behoorlijk snel achter elkaar. Maarja gelukkig is er ook nog de tijd om op deze oefening te trainen :)

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:54

Vind inderdaad veel oude lijnen uit het blauwe boekje terugkomen.
Gaat in het begin wel even wennen zijn. In de B ben je gewend om te zeggen van hand veranderen en enkel passen middendraf en nu moet je zeggen van hand veranderen en verruimen hahaha. Als ik mn dochter voorlees ga ik toch mezelf wel eens verspreken denk ik. :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:56

Ach als voor je dochter de strekking maar duidelijk is toch? :D

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:06

Ik heb er misschien overheen gelezen, maar hoe zit het nou met doorzitten en lichtrijden?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:09

B = lichtrijden,
L1/L2 = doorzitten of lichtrijden gehele proef eigen keus.
M1/M2 = doorzitten, bij middendraf / halsstrekken lichtrijden toegestaan.
Z1 / Z2 = doorzitten, bij halsstrekken lichtrijden toegestaan
Laatst bijgewerkt door xSannee op 01-03-16 14:13, in het totaal 2 keer bewerkt

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:10

Oké bedankt

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:12

Ik kan niet eens op de site komen ;) Teveel nieuwsgierigen naar de nieuwe proeven I guess :)
Waag het vanavond nog maar een keertje :j