[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:03

AlwaysH schreef:
[PP] Knotten of vlechten voor wedstrijd, help...

Als iemand me kan helpen, graag :')

Vlechten met naald en draad! Op YouTube staan genoeg filmpjes hoe je dat kan leren.

Netjes Utixo!

Ik heb me vorige week aangemeld bij de vereniging. Dan alleen nog m'n startpas.

Gisteren alvast m'n wedstrijd onderlegger gemaakt :D

Afbeelding

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 17:37

Als ik in mei mijn trailerbewijs heb gehaald, ga ik starten met wedstrijden in de B :D :D
Kijk er enorm naar uit. Wel al een stuk of 5 impulswedstrijden gereden wat erg goed ging. Ik kan nu dus eigenlijk nog niks posten hier maar jullie zien me rond mei/juni weer terug :o

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:31

NikkiLoves schreef:
Als ik in mei mijn trailerbewijs heb gehaald, ga ik starten met wedstrijden in de B :D :D
Kijk er enorm naar uit. Wel al een stuk of 5 impulswedstrijden gereden wat erg goed ging. Ik kan nu dus eigenlijk nog niks posten hier maar jullie zien me rond mei/juni weer terug :o

Geen stallen op stapafstand?

Ik heb zelf geen rijbewijs, laat staan een trailerrijbewijs. Gelukkig heb ik 3 stallen in de buurt op stapafstand. En m'n instructeur (die tegen die tijd een trailerrijbewijs heeft) gaf aan ook wel mee te gaan op wedstrijd :)

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:36

Dat is wel makkelijk Maaike :) ik ben voor alles wat niet op het erf is afhankelijk van de trailer. Dus dat is wel balen. Gelukkig heeft de eigenaresse van Paris/mijn instructrice een eigen trailer dus die gaat me heen en weer rijden :Y) en dan is mn instructie dus ook automatisch mee, wat wel fijn is denk ik, met losrijden nog wat tips :)

En ik ben vandaag heel sportief naar stal gefietst! :D
Ben twee keer ijskoud door de regen gegaan op de scooter vandaag. Fietsen=lichaamswarmte. Dus leek me wel een goed idee :+ het is ook maar zes kilometer dus zou het eigenlijk vaker moeten doen. Scheelt weer benzine :$

Maaike162

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:45

Ooh dat is zeker ook goed geregeld bij jou!

En lekker sportief bezig! Wat was het koud vandaag he? Brrr... die koude regen en ijskoude wind :( Maar 6 km fietsen is nog wel te doen. Voor mij is het bijna 10 km fietsen. Door De Treek. 's Avonds kan je daar gewoon 20 minuten fietsen zonder iemand tegen te komen. En dan ook nog zoo donker! Ik begin nu al weer zin te krijgen in de lente :)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:53

Oeh bah. Ik heb de vereniging gelukkig pal naast stal. Ideaal. En wedstrijden heb ik zelf auto die kan trekken en leen de trailer van stalgenootjes die hem nooit gebruiken. Zijn blij dat ik hem gebruik haha.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:05

Dat is ook goed geregeld haha :)

Afgelopen woensdag heb ik een botsing gehad te paard. Het was echt ontzettend dom :( Ik was zo ontzettend ingespannen en geconcentreerd aan het rijden dat ik m'n tegenligger pas zag toen ze een schreeuw gaf (1 sec van te voren). We waren beide zo gefocust dat we elkaar niet hadden gezien en niet meer konden ontwijken. De paarden waren slim genoeg om even een stapje opzij te zetten, maar mijn been zat er nog tussen. Daar kreeg ik de stijgbeugel van m'n tegenligger tegen aan. M'n scheenbeen is behoorlijk blauw en dik geworden. Zaterdag heb ik toen weer gereden en nu gisteren weer. Maar sinds vanochtend doet het weer behoorlijk meer pijn. Zou het meer dan een blauwe plek zijn? Vind het namelijk zo stom om voor een blauwe plek naar de HA te gaan, maar heb er nog best wat last van....

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:09

Oeh nee door de treek zou ik ook niet willen fietsen. Ik rijd nu het grootste stuk over de weg tussen stoutenburg en Achterveld, en dat Is een vrijliggende fietspad dus goed te doen :) zit nu al een halfuur op de eigenaresse te wachten.... Ben eigenlijk al klaar met wat ik wilde doen vandaag maar zij zou na lange tijd niet te hebben gezien ook weer komen als ik er was. Maar ze Is er dus nog steeds niet en vind het zo banketstaaf om dan maar gewoon weer te gaan... Wacht tot half negen en dan vind ik het weer mooi geweest :')

En het Is nog steeds koud :brr:
Op de fiets net gelukkig niet dus hoop straks weer mezelf warm te fietsen :=

En jakkes dat zal wel pijn doen inderdaad. Misschien dat het gekneusd Is door de klap?

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:14

Vervelend, dat wachten met die kou! Kan je haar niet bellen of zo? De Treek mag ik trouwens in m'n eentje ook niet fietsen hoor. En ik ben al helemaal geen held met in het donker op verlaten plekjes fietsen xD

Gekneusd zou misschien kunnen! Kan een scheenbeen gekneusd zijn? Ik ga er wel even op googelen :)

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:43

Maaike162 schreef:
NikkiLoves schreef:

Geen stallen op stapafstand?

Ik heb zelf geen rijbewijs, laat staan een trailerrijbewijs. Gelukkig heb ik 3 stallen in de buurt op stapafstand. En m'n instructeur (die tegen die tijd een trailerrijbewijs heeft) gaf aan ook wel mee te gaan op wedstrijd :)

Helaas niet.. 1x per jaar bij ons op stal maar ja, dat is ook niks.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:44

Een gekneusd scheenbeen kan heel veel pijn doen. Als je hem stil houd gaat het over het algemeen nog wel, maar als je moet bewegen, brand! Duurt zeker wel een weekje. Niet leuk, sterkte!

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:34

Klinkt alsof je er ervaring mee hebt Utixo. Klinkt niet fijn :oo

Nou meiden...
Net weer thuis en heb het helemaal gehad met vandaag. Ben er echt klaar mee. De hele dag loopt al gigantisch in de soep qua planning en alles werkt tegen. En nu;Eigenaresse smste vijf minuten nadat ik hier postte dat ik zat te wachten op dr. Dat ze er aan kwam en of ik nog de stal van de shet wilde mesten en of ik haar paard in de molen kon doen. Sure +:)+ ...
Uiteindelijk de stal van haar paard ook nog maar gedaan want ze was er nog niet. Dat bleek zo'n vier kruiwagens meer werk te zijn dan gedacht (in totaal dus zes ipv twee) en halverwege het opstrooien moest ik een nieuwe baal openen en bleek t mesje zoek. Dus toen ik éindelijk klaar was en dr paard uit de molen weer op stal stond en ze allemaal brok gehad hadden was het al kwart voor tien en was de eigenaresse er nog steeds niet en had ik ook nog geen bericht verder. Dus ben naar huis gegaan, half uur met wind tegen weer gefietst en had er ondertussen steeds meer de pest in. Wat een poedersuiker. #)
Wil ik nu echt net naar boven lopen om snel te douchen en mn bed in te duiken, komt mn moeder terug van haar sport en staat zij nu dus lekker te douchen. Zij was gelijk door naar boven gegaan en ik stond mn schoenen nog uit te kloppen ivm dat ze geen stro in huis wilt - logisch. Dus nu ga ik maar smerig naar bed. Kan me ook echt niet meer schelen %)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 07:17

Nou zo te zien wist ze waarschijnlijk wel dat ze niet kwam. Omdat ze jou vraagt de andere stallen ook te doen. Niet echt aardig

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 09:33

Ah wat balen Sharron! Dat klinkt echt als een baaldag! En dan zeker met dat vreselijke weer van gisteren...

Wat ben jij vroeg op Shelly, 6:17... Toen lag ik nog te slapen :)

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:05

Geen idee... Maar ze Is er best vaak niet en ik baal daar wel steeds van. Alleen Is ook maar zo alleen. Plus het Is meer werk en ik krijg zo dus ook geen les. Maar half december krijgt ze weer meer tijd om naar stal te gaan. Ze heeft het nu nog erg druk op dr werk, dus snap t ook wel hoor. Maar t Is wel balen, zeker op zo'n dag als gisteren.
Had me gisteren dus flink verslapen en eerste les gemist, en nu dus wéér verslapen. Ik wordt niet meer wakker van mn wekker..
T Is best harde metal muziek, welke om de drie minuten een minuut lang af gaat, een uur lang. Ik weet niet wat ik nu nog kan bedenken om wakker te worden :') mijn ideeën raken op. Ik heb dit namelijk altijd al gehad. Ik wordt resistent voor mn wekker ofzo en dan moet ik weer een hardere wekker o.i.d. Bedenken om er wel weer wakker van te worden :=

Ik mis dus weer de eerste les en ben ook te laat om de bus te pakken. Dus mag weer op de scooter door de regen :+
Verder gaat alles goed hoor :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:51

Mag ik mij hier ook melden? Waarschijnlijk, als het mag van de eigenaar en het allemaal kan, wil ik in 2016 ook gaan starten!
Even kort: ik ben Britt, 20 jaar en de pony waarmee ik wil gaan starten is Spanjers Deena :) Ze is een kleine (nu 1.40m denk ik) New Forest van nu 3.5 jaar. De bedoeling is dat we vanaf januari rustig onderling gaan starten en dan rond het voorjaar misschien officieel.

Afbeelding
De dame in haar wollige vacht, vorige week. Lekker charmante foto, maar het gaat om het beeld.

Ik wil overigens gaan starten in donkerblauw/grijs/wit :j Ik heb namelijk donkerblauwe laarzen, jasje en een grijze cap. Al wil ik mijn jasje wel vervangen, want wat ik nu heb is eigenlijk een colbertje. Ik heb nu de witte rijbroek hier boven op de foto, maar die wil ik uiteindelijk vervangen door de Pikeur Candela (wit met grijs zitvlak).

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:19

Welkom Britt! Wat een leuke pony heb je <3

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:20

Dankje :D Helaas niet mijn eigen pony, maar bijrijdpony. Maar ik mag haar gewoon zien als eigen pony in principe, want ik doe er eigenlijk alles mee. Haar moeder heb ik hiervoor gereden, maar die is toen verkocht nadat ze Deena kreeg. Deena is toen naar de opfok gegaan en de eigenaren hadden gezegd dat ik haar wel mocht rijden over 3 jaar. Ik had niet verwacht dat dat echt zou gebeuren maar echt ontzettend leuk! :j

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:10

Ohhh wat leuk dat dat dus ook echt mag!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:09

Ik zou ook nog even uitgebreid een verhaaltje doen!
Ik ben dus Celine, 22 jaar en sinds 4 maanden in het bezit van Joey (officiële naam Zowieso), een 11 jarige vosruin van quasimodo Vd Molendreef x Damiro (van Ramiro Z). Ik heb hiervoor een draverruin gehad, maar na 7 jaar met elkaar vechten om elk wissewasje, wat uiteindelijk gewoon te gevaarlijk werd, is hij weggegaan en is Joey op mijn pad gekomen. En nu is het plezier in paardrijden weer helemaal terug :))
Ik vind bepaalde dingen nog wel 'eng', over gehouden van m'n vorige paard. Bijvoorbeeld galopperen, 'hard gaan' en ik ben nog niet naar buiten geweest. Maar dat komt wel goed we hebben de tijd. Joey is hiervoor bij 1 eigenaar maar geweest, hij is ook door hun gefokt. T zou hun nieuwe sportpaard maar ivm medische redenen is hij alleen ingereden, vervolgens door verschillende bijrijders/verzorgers af en toe gereden/gedaan en de laatste 2 jaar zelfs alleen maar op t land geweest.

Maar hij doet het super voor zijn ervaring. Hij is lief en aanhankelijk, maar wel een tikkeltje eigenwijs. De eerste weken liep ik met een hengstenketting, want als ik naar links wilde en hij naar rechts en ik niet toegaf, ging hij gewoon in volle galop naar rechts :') maar dat is nu voorbij. Verder hebben we elke week les!

Rijfoto's heb ik niet echt veel, maar hier een paar:
Afbeelding
Eerste week bij ons op stal

Afbeelding
Niet echt vanuit een goede hoek, maar een idee van hoe hij eruit ziet :+

Afgelopen week een clinic van Tahnee van Wenum op stal gehad. Erg leuk en leerzaam, kreeg complimenten over m'n leuke paardje :)) we moeten nog veel leren maar ach, we hebben de tijd. Startpagina komt vanzelf, hoop ergens zo rond april/mei. Maar ik lees nu graag al
Mee :))

Hier een paar foto's Vd clinic:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:55

Leuk paard! Die van mij heet ook Joey haha.

Vanaf 01-01-16 mag ik officieel starten! Zin in *\o/* Ook dood eng :=

Vanavond weer voor het eerst les na een half jaar. Ik ben 5 maand in Parijs geweest en afgelopen weken rijden weer opgepakt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:18

Celiien: leuk dat er Ramiro in zit! Chaplin heeft ook Ramiro bloed, aan vaderskant.

Zwartvosje: balen zeg...eigenaresse mag zich wel in haar handjes knijpen met jou. Jij doet echt veel.

Welkom Britt! Leuke pony :j

Ik heb lekker kunnen rijden vanmorgen. Enige waar ik echt van baal is dat mijn handen nog steeds een eigen leven leiden. Die doen vrolijk mee met lichtrijden :+ iemand nog een goede tip om daar vanaf te komen?

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:48

Jeetje wat balen zeg, zwartvosje! :(
En welkom Britt!

Eergister heeft mijn beste vriendin Taifoen gereden, ging erg goed :D
31 januari rijden wij de (laatste) onderlinge wedstrijd in de B. Vanaf 1 februari officieel, heel veel zin in! :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:53

Susan dat is vaak een spanningsprobleem. Als heel bewust loslaten in pols, elleboog en schouder niet helpt is het vaak zinnig om je rug eens los te maken bij de fysio.

Oefenen kun je heel goed doen op de trampoline, gewoon springen alsof je op een paard zit.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:56

Susan, ik doe idd best veel. Maar met plezier hoor :) Zeker de laatste twee weken gaat het rijden niet zoals ik wil, en nu mij op viel dat het zadel eigenlijk zo slecht lag wil ik ook even niet meer rijden tot er een oplossing Is. Dus heb paris en Wesley maandag gelongeerd en wil dit vrijdag weer doen met paris, maar verder doe ik nieteens wat met de paarden :') . Gisteren drie hooinetten gevuld en twee boxen leeggehaald en weer gestrooid. Wes tussendoor in de molen gehad en brok gevoerd. Naja dan blijft er al geen tijd meer over om te rijden, hoogstens longeren weer :=
Ik ben nu dus 1 á 2 x per week met de paarden bezig en verder ga ik nog twee dagen gewoon voor de verzorging :Y)
Als ik tijd heb zet ik ze sochtends ook nog buiten en smiddags uit school weer binnen dus dan ben ik er drie keer op een dag :p