[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:43

Dan is dat mysterie ook weer opgelost Amiigo. :D

Hier is de regiovergadering vanavond.

Kunnen we in Zijtaart een mini-meeting houden. ;)

tamaramt

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:08

hier ook kring Eindhoven :)

Al rijd ik nooit voor de selecties mee. Soms rijd ik de selecties wel maar meer voor de wedstrijd zelf als voor de selectie zelf.

Ik heb idd via via gehoord van samenvoeging van kringen.
Ik ben wel benieuwd wat de achterliggende gedachten hier achter is en welke voordelen het oplevert?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:16

Het ging er volgens mij om dat de KNHS met een verandering kwam. Kringen hoeven niet meer, dus regio's mogen ze volgens mij ook afschaffen. Brabant kiest daar niet voor (verstandig denk ik), maar gaat wel voor schaalvergroting.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:23

Hier in Utrecht wordt met de selecties al niet meer gewerkt met kringkampioenschappen en vanuit daar selecteren voor de regio. Wij hebben gewoon een aantal selectie wedstrijden voor de hele regio en ben je daarbij geselecteerd mag je regio rijden. Wel een mooi systeem. Bij mijn oude kring in ZH gingen in het M vaak mensen met 58% door naar de regio, terwijl in een andere kring mensen met 62% niet door gingen.. Beetje krom was dat

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:31

bij ons ook selectiewedstrijden. 2x selectiewedstrijd en dan hopen dat je naar de kampioensschappen mag :)

Dan moet je wel echt bij de top 3 rijden wil je zeker zijn.

Wij hebben trouwens wel veel mooie meerdaagse concoursen :)
Oranjewoud, Gorredijk, Sneek, Oosterwolde, Sonnega.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:34

Hier zijn er 3, tellen er 2, en 7 kringen voor heel gelderland, dat kan echt niet samengevoegd, nu al vaak meer dan 30 starts per klasse.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:35

Noukie schreef:
Hier in Utrecht wordt met de selecties al niet meer gewerkt met kringkampioenschappen en vanuit daar selecteren voor de regio. Wij hebben gewoon een aantal selectie wedstrijden voor de hele regio en ben je daarbij geselecteerd mag je regio rijden. Wel een mooi systeem. Bij mijn oude kring in ZH gingen in het M vaak mensen met 58% door naar de regio, terwijl in een andere kring mensen met 62% niet door gingen.. Beetje krom was dat

Ik denk dat Brabant daar te groot voor is... selecties hier zijn al goed gevuld en voelt altijd al als regiokampioenschappen, nivo is hoog!

Zie de kaart voor het aantal actieve leden https://imagizer.imageshack.us/v2/1052x ... 2/3w4b.png

Ik denk dat Gelderland en Brabant te groot zijn qua omvang aantal leden (en qua afstanden)
en daarom niet geschikt zijn voor enkele selectiewedstrijden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:36

fokfanaat schreef:
Hier zijn er 3, tellen er 2, en 7 kringen voor heel gelderland, dat kan echt niet samengevoegd, nu al vaak meer dan 30 starts per klasse.

Hier dus ook volle ringen per kring.

Wij hebben trouwens 5 selectiewedstrijden, de beste 3 tellen

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:45

Bij ons hebben we de ringen ook goed vol hoor :)
Ook meerdere ringen per klasse.

We hebben iets van 5 kringen? geloof ik.
Overal is het weer anders.

Als ik op rijden in the picture kijk, zie ik ook heel veel buitenwedstrijden op het zand met een klein aantal deelnemers per klasse... nou dat zie je hier niet...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:50

Tinkels schreef:
Als ik op rijden in the picture kijk, zie ik ook heel veel buitenwedstrijden op het zand met een klein aantal deelnemers per klasse... nou dat zie je hier niet...

Die heb je hier wel, naast de grote :D

maar de grotere wedstrijden op gras komen meestal de betere ruiters = ook vaak prijzengeld. (tevens selecties)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:52

listiglistje schreef:
Die heb je hier wel, naast de grote :D

maar de grotere wedstrijden op gras komen meestal de betere ruiters = ook vaak prijzengeld. (tevens selecties)

Hier ook.
Zijn mensen die bewust kiezen voor de kleine wedstrijdjes met 1 baan en weinig concurrentie.
Ik word liever 10e in een sterk deelnemersveld, dat ik weet waar ik sta, dan 1ste van de 3 hoor. En daarnaast kan ik me voor een grotere wedstrijd beter opladen :D

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:28

Hier heb je 3 sellectie de beste 2 tellen mee en een kringkampioenschap.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:04

Hier 5/6 selecties en dan mag je er 1 wegstrepen. In t B, L & M moet je wel goed rijden als je naar de regio wilt. In t Z mag je vaak al mee als je alle selecties hebt gereden :))

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:15

Amiigo schreef:
Hier 5/6 selecties en dan mag je er 1 wegstrepen. In t B, L & M moet je wel goed rijden als je naar de regio wilt. In t Z mag je vaak al mee als je alle selecties hebt gereden :))

Bij de pony's zeker, bij de paarden echt niet :P ware cometitie met heel veel concurrentie!
Kring Den Bosch/Uden/Eindhoven/Oirschot enz. zitten veel profs/subtopruiters in het Z!

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:26

tamaramt schreef:
Ik ben wel benieuwd wat de achterliggende gedachten hier achter is en welke voordelen het oplevert?

Er is een trend van teruglopende ledenaantallen en nieuwe aanwas van de jeugd, ook in de toekomst. Bovendien gaat het niveau langzaam omlaag. De herstructurering is een aanpak om dit tegen te gaan.

In Noord Brabant worden er ontzettend veel wedstrijden uitgeschreven. Veelal kleine wedstrijdjes. De ruiters die op de grote wedstrijden niet meedoen, halen op de kleine wedstrijden hun punten en kunnen zo doorstromen. Het schijnt ook een hels karwei te zijn om de wedstrijdkalender goed voor elkaar te krijgen.

Tijdens de kringvergadering zijn we snel even door de slides gelopen welke we dus aankomende dinsdag pas officieel te zien krijgen. Ik weet niet meer precies of er nog meer gedachten achterzitten. Dit is wat is blijven hangen. :)

valonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:33

Ik rij ook in het Noorden.. Groningen, Drenthe, Friesland..
Ik kijk al uit naar het outdoorseizoen.. met mooie wedstrijden in de omgeving :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:37

Maar wat ik me dan afvraag (verhaal van de kleinere wedstrijden speelt hier in mindere mate)
Als de mensen met een 'lager nivo' alleen op kleine wedstrijden starten en zo aan hun punten komen, hoe kan dat dan. In principe zitten daar ook gewoon juryleden die je ook op een grote wedstrijd kunt treffen?
Zie hier nog wel eens gebeuren dat de 1e prijs bijv. 178 heeft in de kleine rubrieken.

Ik rij zelf ook liever in een grote groep :D

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:04

Ja, Nibbit, dat klopt. Maar wanneer er vooral juryleden uitgenodigd worden die van een gemiddelde 7 uitgaan en dan van een 5 tot een 8 punten heb je al snel een winstpunt te pakken.

Ik start ook liever in een groot en sterk deelnemersveld. :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:06

Daar hebben ze wel een punt...
Ik zie idd vaak om heen mensen die bijna alleen maar starten op kleine wedstrijden in boerenstreken :P

Ik rijd voornamelijk grote wedstrijden juist omdat we daar meer van leren.
Een enkele keer rijd ik een kleine wedstrijd als er geen andere wedstrijden die datum zijn. Grappige is dat ik op de kleine wedstrijden regelmatig niet eens een wp heb en op de grote wedstrijden juist vaak wel en ook regelmatig prijs. :D :+
Raar paard van mij die alles eng vind op kleinere wedstrijden }>

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 08:57

Ik rijd in kring Berkel IJssel, gelderland.
Ik heb zaterdag nog 1 keer wedstrijd weekend daarna de regiokampioenschappen! :)

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:37

Spannend Fleur! Fijn nog even een wedstrijd voor de regio, nog even de puntjes op de i!

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:07

Heel veel succes Fleur!

Mijn M2 debuut staat op losse schroeven. :( Gisteren tijdens de les gingen we het halthouden oefenen. Mijn paard is best een lamme tak, dus ze wil altijd op rust gaan staan. Tijdens het oefenen tik ik haar altijd het laatste pasje bij, zodat ze mooi gesloten stilstaat en haar gewicht over vier benen verdeelt. Gisteren was ze het er niet mee eens en terwijl ik mijn houding had aangepast aan het terugrijden, geeft ze me een enorme bok naar achteren. Normaal geen probleem, maar gezien het feit dat ik rugpatient ben (twee jaar geleden geopereerd aan een hernia) schoot het meteen vol in mijn rug. Wel dapper doorgereden en de proefjes geoefend wat superfijn ging, maar toen ik van mijn paard afkwam, zette de pijn pas echt door. ;( Nu onder de paracetamol hopend op een wonder op mijn werk. Vanmiddag meteen weer plat...

Zucht....heb ik weer... -:(-

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:37

Balen zeg van je rug! sterkte ermee.

Gisteren weer even de M1 dingetjes geoefend... was ff bang dat ie het straks niet meer kende.. maar ging vreselijk makkelijk
:')

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:49

Balen zeg oneiros!!! Hoop ook dat je snel weer opknapt! Sterkte ermee!

Haha gelukkig maar Tinkels ;)

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:17

Bedankt!
Oneiros balen zeg! Heb ook veel last van mijn rug gehad maar het gaat de laatste tijd stukken beter gelukkig.
Ja idd heel fijn nog wedstrijd voor de regio zie het ook meer als oefenwedstrijd! :)