[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:53

Wat een goede tips allemaal op het proefje van dressuur518, nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar tips op mijn proefje Hihi, ga hem snel uploaden op YouTube.

Joyce idd wat een enorm gaaf paard heb je !!!

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:57

Ja idd super tips, bedankt allemaal! Kan er zeker mee aan de slag.Moet trouwens wel zeggen dat deze proef van een paar weken geleden was en ik had er 185 punten voor. Zal over een paar weken nog eens een filmpje posten en zouden jullie dan willen kijken of we verbeterd zijn?

@Renee16 ben benieuwd naar jouw filmpje! Hoop dat jij ook goede tips krijgt! :j

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:15

Die tip die werd gegeven met dat schakelen is inderdaad een hele goede, zo doe ik het ook altijd, maar ook in galop. Die van mij wilde wel eens hangen in galop, nu komt ze van voren mooi omhoog.
In galop rijd ik de volte steeds kleiner dan krijg je een nog mooier kleiner galopje en vanuit daar gooi ik der weer naar voren, wat een gevoel is dat zeg. zo fijn.

Maar dat doorzitten in middendraf gaat me nog echt niet af hoor. vandaag veel getraind erop, maar ohoh wat erg. Ik wil het wel eens laten filmen, want volgens mij voelt het erger dan dat het eruit ziet.

Leuk nog meer filmpjes, ben benieuwd Renee.

Dressuur518, nog best hoog gejureerd vind ik. Hoe was je eigen gevoel erbij?

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:27

Sharona ja dat doorzitten in midden draf is eerst echt een ramp :=
Vooral veel doen en bewust met je romp rijden.
Ga je ook niet klemmen o.i.d :P
Bij mij gaat het de laatste al beter (heb voornamelijk veel kms gemaakt :P )

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:46

@Sharonaa Voor m`n gevoel ging het best goed toen, maar als ik het filmpje terug kijk ben ik totaal niet tevreden en vind ik het ook aardig hoog gejureerd.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:13

Josje, bij mij gaat t ook al iets beter, eerst trok ik men benen op, klemde ik ze vast. Nu kan ik ze wel mooi lang laten, alleen het doorzitten, ik heb een pony, niet extreem korte snelle passen, maar wel moeilijk uit te zitten, het gaat toch wat sneller allemaal waardoor het al snel rommelig aanvoelt. Daarbij moet ze nog meer van achter vertrekken, als dat beter gaat zal ik ook wel fijner kunnen zitten.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:17

Doorzitten in middendraf lijkt mij juist fijner, kan ik haar makkelijker bij elkaar houden, ze valt nu nog een beetje uit elkaar af en toe.

Maar hierbij mijn filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=gMz_-9qVHuM
Dit is nog L2. Zou het ons lukken in het M..

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:31

Dankje nicky_rilana en renee16, ben ook erg blij met hem! :D
Ik vind doorzitten in middendraf ook juist stukken fijner dan lichtrijden, dan kan ik hem wat meer begeleiden.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:33

doorzitten in middendraf heb ik niet zo veel problemen mee. maar misschien komt het ook wel door dat ik met mijn pony in het z heb gereden dan moet je ook een hele afstand af leggen.

renee: ik vind het echt een typisch een gribaldi loopje. ik vind het geen slechte proef. maar wat me wel opvalt is dat je paard niet echt bespiert is in haar kont. in het M zou je denk ik wel een wp rijden. maar als je paard iets op zijn achterhand loopt en meer aan elkaar dan kun je makkelijk een wp rijden. nog even een vraagje, hadden ze de regels niet veranderd dat je binnen geen oortjes meer op mocht?

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:41

Renee, wat een mooie gangen heeft je paard, erg veel swung ook in de draf! Was ze een beetje gespannen? Want ik zie dat ze haar rug erg aanspant, en hierdoor kan jij niet helemaal lekker zitten zoals ik dat zo zie. Ook zou je je handen wat dichterbij elkaar kunnen houden, ik vind dat je ze nu af en toe een beetje breed neerzet. Verder vind ik het een leuke proef, hoeveel punten had je? :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:44

Nicky: Geen idee eigenlijk, start altijd met oortjes nog nooit problemen mee gehad. Bij mijn weten mag het gewoon.
Ze mist idd bespiering, rijd haar pas 3/4 maanden, hier zijn we mee bezig :), net als de achterhand actiever krijgen/houden.

Joyce: Ze kan nog veel beter bewegen :P. Ze is altijd erg gespannen op wedstrijd, hier was ze voor haar doen zelfs op haar gemak. Haar rug is het eerste dat ze strak zet.
Het is enorm lastig, vraag ik meer aan de achterkant wordt ze strak, vraag ik meer lossigheid blijft ze achter minder fijn lopen. We zijn nog erg zoekende in 'de middenweg' of het liefst beide, los en van achter :P. Mijn handen breed is een stom foefje wat ik me aan heb geleerd om haar wat makkelijk los te krijgen, vooral mijn linkerhand dwaalt nog al eens af, dit moet ik echt afleren -O- .
Ik had 197 punten in deze proef. Eerste proef was ze net iets minder strak en was net 3 puntjes meer waard, maar deze heb ik niet helemaal op film.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:54

Naar mijn weten mag je idd alleen buiten starten met een oornetje, nog nieteens zo lang geleden gehoord/gelezen maar weet niet meer waar.

Ik vind je paard wat strak lijken, lijkt niet helemaal lekker door zijn lichaam te lopen, ik dacht gelijk al, hm zit je wel lekker? Verder vind ik het helemaal geen slechte proef, maar voor de M1 mag ie er wel wat meer doorheen en wat meer het lichaam en de achterhand gebruiken, ga je zelf ook fijner van zitten. In de middendraf wordt ie wat lang, gooit wel lekker zijn benen naar voren maar mag wat meer bij elkaar blijven.
Mooi galopje verder daar heb ik niet veel op aan te merken. Halsstrekken mag meer. maar gelukkig is dat niet meer in de M1 ben ik ook heel blij om.
Lekker blijven oefenen en dan komt t vast goed. Ik heb ook vaak last dat ie van mij strak gaat worden. Erg lastig dus ik ken het.

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:40

Renee je kan prima een M1 proef starten!
Volgens mij heb je al genoeg tips gekregen in je topic ;)

Over het oornetje: ik rij nooit met oornetje dus ik weet de regels hierover ook niet :p

Vandaag echt een heerlijk les gehad :D
Weer huiswerk mee gekregen om aan te werken.
Instructrice was erg positief, ze vind dat we zo snel verbeteren.
Vind ik zelf ook als je na gaat dat ik een jaar geleden begonnen ben in de B :o

Van het weekend een dressuurclinic en 1 februari weer wedstrijd.
In de vakantie ga ik ook een paard bijrijden van een stalgenootje :)

Hoe gaat het rijden bij jullie?
Nog wedstrijden op de planning?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:15

fijn dat je les goed ging josje. 1 feb denk 1 maart of niet? van wie heb je een clinic?

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:54

Haha oh oeps 1 maart inderdaad :o
Heb voor de 4e keer clinic van Andr.ew Mitc.hell.
Hij komt bij ons op stal.
Heel er veel zin in want hij kan erg goed en leuk les geven :D

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:41

@Renee16, ik denk wel dat je M kan starten hoor!Vind het een fijne proef alleen soms jammer van die spanning en de afwerking zou soms wat beter kunnen. Lekker kilometers maken en dan gaat het vast helemaal goed komen!

@Josje ja zaterdag weer wedstrijd en de rest? Of heb ik daar in de gauwigheid overheen gelezen?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:07

josje: die ken ik niet
ik heb geen wedstrijden meer. ga eerst op vakantie. iemand die carnaval gaat vieren of op vakantie gaat?
heeft er al iemand mee moeten doen aan de nek- nominatie?

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:18

Hele nette punten hoor Renee, dat gaat wel goed komen in het M1!
Josje, leuk dat je binnenkort een clinic gaat rijden. :)

Ik heb volgende week dinsdag mijn M1 debuut, dus ben erg benieuwd haha. :D
Nicky_rilana, ik ga nog wel carnaval vieren, vind ik altijd erg gezellig!

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:29

Mag ik mij hier ook melden ?
Lees al een tijdje mee en er komen leuke en mindere leuke dingen voorbij.

Ikzelf heb 22 februari weer wedstrijd in de L2 moet nog 3 puntjes en dan ga ik over naar de M1. Hopelijk rij ik ze zaterdag bij elkaar :)

Ik heb al mee gedaan aan de neknominatie haha was zelfs 2 keer genomineerd maar ga geen 2 filmpjes maken die grapjassen haha

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:38

Gefeliciteerd met alle winstpunten die behaald zijn allemaal!

Joyce, woont de fokker van jou vorige pony toevallig in Schoonebeek?
Waar ga je starten dinsdag?

Ik heb vanaf weer clubles, ben alleen hoorde ik al.
Eigenlijk heb ik springen, maar ik denk dat ik mijn dressuurzadel maar meeneem.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:39

Nicky rilana, ik ga carnaval vieren, jij ook?

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:48

Renee, ik vind je proef netjes.
Bij het wijken voor je linkerkuit kan je nog iets meer begrenzen op je buitenkant, hij lijkt wat over de buitenschouder weg te lopen. Het wijken voor de rechterkuit ziet er zover ik kan zien netjes uit.
In de middendraf is het tempo misschien iets te hoog, waardoor het lijkt alsof je een taktfout hebt.
Ik vind je galop erg netjes, vooral het aangaloperen ziet er erg beheerst uit. :)
Bij het halthouden en het aandraven heb je hem goed actief!

Nicky Rilana, het starten met oornetje binnen mag nog gewoon hoor.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:58

lianne__ schreef:
Nicky rilana, ik ga carnaval vieren, jij ook?

Nee ik ga snowboarden, of tenminste ik ga kijken of dat nog kan

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:09

lianne__ schreef:
Gefeliciteerd met alle winstpunten die behaald zijn allemaal!

Joyce, woont de fokker van jou vorige pony toevallig in Schoonebeek?
Waar ga je starten dinsdag?

Ik heb vanaf weer clubles, ben alleen hoorde ik al.
Eigenlijk heb ik springen, maar ik denk dat ik mijn dressuurzadel maar meeneem.

Ja klopt, dat is een oom van mij! :)
Ik ga in Emmen starten dinsdag.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:34

Wow wat een boel berichten. Wat een goede tips worden hier gegeven. En een complimentje voor jullie, jullie maken het mogelijk een film te plaatsen zonder afgekat te worden. :D Super leuk om alles te lezeb en ik zal ook weer meer proberen mee te kletsen :D